Pokemonfeestje ...ideeën gevraagd!!
vrijdag 28 november 2008 om 23:51
Over 2 weken wordt fachatjongen alweer 6 jaar en zoals altijd ben ik alweer druk met de voorbereidingen voor zijn verjaardagsfeestje!
Dit jaar wilde hij graag een pokemonfeestje. Ik heb al een aantal ideeen, maar ben op zoek naar nog meer inspiratie..
Wie heeft er nog een goed idee?
(Wsl willen we een levend pokemon(ganzen)bord spel spelen waarbij de kinderen allerlei opdrachten moeten uitvoeren. Aan het eind vh feestje draaien we een pokemonfilm in de "pokemonbioscoop").
Ohja, zoontje houdt helemaal niet van knutselen of id, dus knutselideeën hebben niet zoveel zin!
Er komen trouwens 6 vriendjes!
Dit jaar wilde hij graag een pokemonfeestje. Ik heb al een aantal ideeen, maar ben op zoek naar nog meer inspiratie..
Wie heeft er nog een goed idee?
(Wsl willen we een levend pokemon(ganzen)bord spel spelen waarbij de kinderen allerlei opdrachten moeten uitvoeren. Aan het eind vh feestje draaien we een pokemonfilm in de "pokemonbioscoop").
Ohja, zoontje houdt helemaal niet van knutselen of id, dus knutselideeën hebben niet zoveel zin!
Er komen trouwens 6 vriendjes!
zaterdag 29 november 2008 om 00:34
zaterdag 29 november 2008 om 07:46
Weet misschien wel een leuke afsluiting; een pokémon piñata. Was hier een groot succes (maar dan in Bumba variant). Ik weet niet waar je woont maar in de randstad zijn best veel mensen te vinden die ze voor je kunnen maken in welke vorm en kleur je maar wilt. Je gooit er zelf confetti, snoepjes en kleine cadeautjes in, en klaar! (tip: Action)
Voor de kids kan je kleine pakketjes maken als ze weggaan, met gekleurde folie bijvoorbeeld en een afbeelding van zo'n pokémon figuur die je gewoon kan uitprinten. Klein kaartje eraan (gewoon printen in word en met een lintje eraan vastbinden) met 'leuk dat je op mijn feestje was'. Zoiets?
Succes!
Voor de kids kan je kleine pakketjes maken als ze weggaan, met gekleurde folie bijvoorbeeld en een afbeelding van zo'n pokémon figuur die je gewoon kan uitprinten. Klein kaartje eraan (gewoon printen in word en met een lintje eraan vastbinden) met 'leuk dat je op mijn feestje was'. Zoiets?
Succes!

zaterdag 29 november 2008 om 08:16
zaterdag 29 november 2008 om 09:14
Die handpoppen zijn wel een leuk idee zeg! Toevallig krijgen hij en zijn broertje van sinterklaas een poppenkast, dus dat zou we leuk zijn! Ook andere leuke traktaties, is misschien luk om op school ook dat thema aan te houden!
Pinata vindt ik ook een leuk idee, hadden we vorig jaar zelf gemaakt (bommen op een superheldenfeestje), maar was erg veel werk en ze waren bijna niet stuk te krijgen (en maar meppen die kinderen ). In de winkel vind ik ze nogal duur. Ik woon wel in de randstad en werk in A'dam. Dus als je een goede tip hebt voor een pinata-winkel. Een simpele ronde pinata zou voldoende zijn, daar kan ik zelf een poke-ball van maken
Pinata vindt ik ook een leuk idee, hadden we vorig jaar zelf gemaakt (bommen op een superheldenfeestje), maar was erg veel werk en ze waren bijna niet stuk te krijgen (en maar meppen die kinderen ). In de winkel vind ik ze nogal duur. Ik woon wel in de randstad en werk in A'dam. Dus als je een goede tip hebt voor een pinata-winkel. Een simpele ronde pinata zou voldoende zijn, daar kan ik zelf een poke-ball van maken
zaterdag 29 november 2008 om 09:32
Mijn zoontje is een stuk jonger dan de jouwe dus wij hadden een pullstring piñata. Alle kids krijgen een lintje in hun handen en tegelijk trekken. Eentje heeft het lintje dat de piñata opent. Dus dat was wel ideaal. Ik heb wel een email adres voor je, die dame woont in Den Haag en bij haar heb ik voor 20 euro een Bumba laten maken. Misschien via de angels even contact leggen?
zaterdag 29 november 2008 om 09:50
Dat is goed, ik heb een viva-maildres aangemaakt, dus daar kan je me ook mailen:
fachatviva@hotmail.com
(al googelend kwam ik ook een zelf te maken pikachu-pinata gevonden, misschien dat ik toch zelf nog een keer aan de knutse ga!) Ik vind 20 euro voor een ding dat je daarna weer kapot slaat ook nog best veel geld nl!
fachatviva@hotmail.com
(al googelend kwam ik ook een zelf te maken pikachu-pinata gevonden, misschien dat ik toch zelf nog een keer aan de knutse ga!) Ik vind 20 euro voor een ding dat je daarna weer kapot slaat ook nog best veel geld nl!
zaterdag 29 november 2008 om 11:35
Haal karton, stiften, kleurpotloden, papier, glitters en weet ik veel wat nog meer en laat ze hun eigen pokemon ontwerpen. Uitnodigingen kun je maken door een pokemonkaart in te scannen en op de plaats van het plaatje een foto van je kind te zetten en in plaats an de gegevens van de pokemon de gegevens van het feestje.
zaterdag 29 november 2008 om 12:06
Een pokemon gevecht natuurlijk. Namen verzinnen ze zelf wel en aan jou de eer om een aantal niet te agressieve moves te verzinnen die alleen díe pokemon mag doen. Twee gastjes tegenover elkaar en wie het eerste omvalt verliest. Bijvoorbeeld 'mag alleen kikkersprongen doen' tegen 'mag alleen hinkelen'.
zaterdag 29 november 2008 om 12:41
klik
Hier staan best veel ideetjes op (al verwacht ik dat je die al wel hebt gezien, maar toch). Op de markt verkopen ze ook vaak pokemon snoepjes. Hier hadden ze een lolly met twee pokemonstickers in een pokemonverpakking voor 25 cent per stuk. Of vijf voor een euro. Was hier een groot succes bij trakteren op school.
Hier staan best veel ideetjes op (al verwacht ik dat je die al wel hebt gezien, maar toch). Op de markt verkopen ze ook vaak pokemon snoepjes. Hier hadden ze een lolly met twee pokemonstickers in een pokemonverpakking voor 25 cent per stuk. Of vijf voor een euro. Was hier een groot succes bij trakteren op school.
zaterdag 29 november 2008 om 14:25
Ik vind het treurnis dat als je hier op een moeder die zich duidelijk moeite doet om een gezellig feestje voor haar kind te organiseren en daar tips voor vraagt om zo'n commentaar levert.
Hartstikke leuk idee trouwens, maar verder geen tips.
Gewoon tikkertjes, koekhappen, etc en dan veranderen tot Pokemonspelletjes.
Veel plezier!
Hartstikke leuk idee trouwens, maar verder geen tips.
Gewoon tikkertjes, koekhappen, etc en dan veranderen tot Pokemonspelletjes.
Veel plezier!
zaterdag 29 november 2008 om 15:04
quote:dufty schreef op 29 november 2008 @ 12:50:
Wat een treurnis, een Pokemonfeestje...
Ik snap daar dus echt helemaal niks van.
Ik snap deze reactie wel. Was ook wat er bij mij opkwam.
Pokemon komt er bij ons niet in. Veel te agressief. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn zoon voor zo'n feestje word uitgenodigd.
Wat een treurnis, een Pokemonfeestje...
Ik snap daar dus echt helemaal niks van.
Ik snap deze reactie wel. Was ook wat er bij mij opkwam.
Pokemon komt er bij ons niet in. Veel te agressief. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn zoon voor zo'n feestje word uitgenodigd.
zaterdag 29 november 2008 om 15:12
zaterdag 29 november 2008 om 16:16
Hebben jullie Pokemon dan wel eens echt gekeken?
De "gevechten" zijn meestal tussen de vrienden. Respect is hierbij van groot belang. Gaat er na en voor de wedstrijd vriendschappelijker aan toe dan op menig voetbalveld (en dan heb ik het ook over F'jes).
Er zijn 3 "slechteriken" die gewilde Pokemons willen afpakken en dat mislukt altijd. Net zoals het bijvoorbeeld Zwieber niet lukt om spullen van Dora en Bootz te pakken.
Ook raken de Pokemon elkaar niet aan, maar wordt er gevochten dmv waterstralen, bliksemstralen, hypnose etc....
De "gevechten" zijn meestal tussen de vrienden. Respect is hierbij van groot belang. Gaat er na en voor de wedstrijd vriendschappelijker aan toe dan op menig voetbalveld (en dan heb ik het ook over F'jes).
Er zijn 3 "slechteriken" die gewilde Pokemons willen afpakken en dat mislukt altijd. Net zoals het bijvoorbeeld Zwieber niet lukt om spullen van Dora en Bootz te pakken.
Ook raken de Pokemon elkaar niet aan, maar wordt er gevochten dmv waterstralen, bliksemstralen, hypnose etc....
zaterdag 29 november 2008 om 21:10
Zinloos geweld vind ik geweld waarbij je iemand zinloos geweld aan doet. Dat is bij Pokemon natuurlijk niet het geval. Het is een spel dat in de tekenfilm gespeeld wordt. Een heel onschuldig spel, kinderen kunnen dit ook heel goed onderscheiden van echt lijfelijk geweld. Pokemon trekt kinderen aan vanwege de bijzondere namen, vanwege het wedstrijdelement, ze kunnen zich inleven in de "trainers" (de trainers zijn juist goed en promoten ook het goede).
De meeste jongetjes zijn ook dol op judo, karate, enz. Dat is toch ook geen zinloos geweld?
Wat geweld betreft is Pokemon ook een stuk onschuldiger dan bv Tom en Jerry waar er echt op los wordt gemept, daar hoor je nooit iemand over. En met T&J heb ik ook geen moeite.
Kinderen hebben feilloos door dat het verzonnen is.
Oh en als mijn zoontje met zijn vriendjes speelt gaan ze heus niet echt vechten hoor, ze roepen vuurstraal .... waterstraal.... ik evolueer in .... is dat nou zo slecht? Welnee.
En over het feestje, bij de spelletjes die we spelen moet je denken aan pokemonbingo, zoek de verstopte pokemon, ballonen trappen met een verstopte pikachu. De kinderen hebben gewoon lol! En elkaar te lijf gaan? Natuurlijk niet! Misschien een pokemongevecht met de kaartjes..
De meeste jongetjes zijn ook dol op judo, karate, enz. Dat is toch ook geen zinloos geweld?
Wat geweld betreft is Pokemon ook een stuk onschuldiger dan bv Tom en Jerry waar er echt op los wordt gemept, daar hoor je nooit iemand over. En met T&J heb ik ook geen moeite.
Kinderen hebben feilloos door dat het verzonnen is.
Oh en als mijn zoontje met zijn vriendjes speelt gaan ze heus niet echt vechten hoor, ze roepen vuurstraal .... waterstraal.... ik evolueer in .... is dat nou zo slecht? Welnee.
En over het feestje, bij de spelletjes die we spelen moet je denken aan pokemonbingo, zoek de verstopte pokemon, ballonen trappen met een verstopte pikachu. De kinderen hebben gewoon lol! En elkaar te lijf gaan? Natuurlijk niet! Misschien een pokemongevecht met de kaartjes..
zaterdag 29 november 2008 om 21:57