Preconceptie gesprek

29-03-2010 16:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wie wel eens een preconceptie gesprek heeft gehad.. Binnenkort heb ik een afspraak staan en ben benieuwd hoe zo'n gesprek verloopt. Ik heb zelf nl ziekte van Crohn vandaar dat we wat meer willen weten ivm zwangerschap. Hebben al een formulier in moeten vullen met vragen. Maar ben benieuwd of mensen er ervaringen mee hebben.
ehm... met wie heb je dat gesprek?
In t ziekenhuis!
Sorry met mijn duffe kop dacht ik even dat het ging om het bespreken met je man of je wel of geen kinderen wil en zo ja wanneer je dan wilde beginnen.

Verder geen tips.

Behalve misschien dat dit beter bij gezondheid of kinderen kan staan denk ik.
misschien kan je deze vraag beter stellen bij kinderen?
Verplaatst naar Kinderen.
Hoi nugget,

Ik ben een paar weken terug naar het 'Gezond zwanger worden' spreekuur geweest. Ik denk dat dat zo'n beetje hetzelfde is (maar ander ziekenhuis). Ik vond het zelf nogal tegenvallen. Het ging vooral over wat je allemaal niet mocht, en ze zeurden een beetje over het feit dat ik wel eens brie at, veel rauwe groenten (salades enzo), en eens in de week een glaasje wijn drink. Dat mocht allemaal niet...

We werden beiden opgemeten en gewogen, en dat was het wel zo'n beetje. Toch nog wel een paar dingetjes opgestoken, maar van mij had het niet gehoeven.

Helpt dat een beetje?
Jemig, Karan, serieus???!!! Lekker leven is het dan als het niet in 1 maand lukt. Ik geloof dat ik dan de afgelopen 4 jaar wel heel erg ben geweest; flink wat wijn, heerlijke rauwe salades, carpacio en ook nog brie. (ooooh, is dat de reden dat het bij ons nog steeds niet gelukt is? ) En wat achterhaald, brie mag namelijk wel gewoon zolang het maar geen rauwmelkse kazen zijn. En wijntje of 2-3 af en toe heerlijk! (zolang je natuurlijk nog niet zwanger bent)

Het lijkt me dat zo'n gesprek best zinvol kan zijn, mits je niet van die rare dingen hoort als Karan. Foliumzuur slikken bijvoorbeeld; erg belangrijk! En misschien hoe je cyclus in elkaar zit? En zeker als je een ziekte hebt, zoals Crohn lijkt het me zinvol. wat staat je te wachten, medicatie, etc. Succes!
Ik heb het toen bij mijn vk gehad. Omdat ik nog bv gaf aan mijn kindje en ik tijdens mijn eerste zwangerschap premature weeen heb gehad, wilde ik weten of ik nog wel bv kon blijven geven of dat ik beter moest stoppen / wachten tot oudste was afgebouwd als ik weer zwanger wilde worden. Ik ging dus met een heel gerichte vraag er naartoe. Vond het fijn om die onzekerheden te bespreken. Twee maanden later zat ik daar alweer voor de intake (7 weken zwanger). "Zo, jij hebt er snel werk van gemaakt", lachte ze toen ze me weer zag,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven