Pretecho, ervaringen?
dinsdag 20 januari 2009 om 20:39
dinsdag 20 januari 2009 om 21:04
Baby Echo Son te Son
€ 75,- 2D, 3D én 4D echo inclusief DVD en CDROM met foto´s. U kunt evt. zelf een videoband mee brengen.
€ 55,- Voor een 2e echo in dezelfde zwangerschap, inclusief DVD en CDROM met foto's.
€ 85,- Zaterdagtarief
Ik kon het niet declareren bij de cz. Maar dat was begin 2007, ik weet niet of het nu anders is.
Deze mevrouw is ook erg kundig en zeer prettig in de omgang. Iets wat wel zo handig is wanneer je daar als een zenuwachtige, wandelende hormonenbom naar binnen komt
€ 75,- 2D, 3D én 4D echo inclusief DVD en CDROM met foto´s. U kunt evt. zelf een videoband mee brengen.
€ 55,- Voor een 2e echo in dezelfde zwangerschap, inclusief DVD en CDROM met foto's.
€ 85,- Zaterdagtarief
Ik kon het niet declareren bij de cz. Maar dat was begin 2007, ik weet niet of het nu anders is.
Deze mevrouw is ook erg kundig en zeer prettig in de omgang. Iets wat wel zo handig is wanneer je daar als een zenuwachtige, wandelende hormonenbom naar binnen komt
Ja, dat vind ik echt.

dinsdag 20 januari 2009 om 22:41
Toevallig weet ik van iemand die laatst een hoop toestanden had nav een pretecho. Het leek helemaal niet OK te zijn op de echo. Achteraf bleek er helemaal niets aan de hand te zijn. De betrokken gyneacoloog trok daardoor de deskundigheid van het pretechobureau in twijfel. Ik zou dus in elk geval kiezen voor een bedrijf dat niet alleen pretecho's maakt maar die ook de normale controle-echo's uitvoert.
woensdag 21 januari 2009 om 10:54
Wij hebben in 2 zwangerschappen een pretecho laten maken door Babyview. Die zitten in het hele land. Ik vond het prima geregeld, kostte E 100 incl. DVD en nog E 7 extra voor een CD met alle foto's. Ze hebben hele goede apparatuur en als je baby echt niet mee wil werken mag je nog een keer terugkomen. Laatste keer vond ik wel dat we erg snel weer buitenstonden, maar we hadden wel alles gezien wat we wilden zien, dus op zich was het ook wel goed zo. Ik vind het echt het geld waard, sinds we die echo hebben gehad, heb ik eindelijk echt een positief gevoel bij deze zwangerschap en nu kan ik haast niet wachten tot m'n kereltje er is. Voorheen was ik steeds heel bang voor alles wat mis kon gaan, dat hij misvormd zou zijn of niet gezond (ondanks een goede 20-weken-echo). Ik durfde me helemaal niet op zijn komst te verheugen, maar de 3/4Dbeelden hebben het gewoon veel echter voor mij gemaakt en ik ben er dus heel blij mee.
..
woensdag 21 januari 2009 om 17:20
Hoe goed de apparatuur ook is, de baby moet er ook zin in hebben. En dat had die van ons niet. De eerste keer zat hij met hoofd omlaag, neus naar binnen, achter het schaambeen verstoppertje te spelen. We mochten een week later terug komen, zonder extra te betalen.
Helaas vond meneer toen nog steeds niet dat we hem al mochten zien. Hij was weliswaar 180 graden gedraaid, maar ook achter mijn ribben vond hij een mooi schuilplekje. Het stukje dat daar niet achter paste verstopte hij vakkundig achter zijn handje. Helaas pindakaas, geen mooie foto´s van zoonlief kunnen zien.
Het enige voordeel vond ik dat ze nog even het geslacht bekeek. Ik was toch wel een tikkie ongerust na de ´horrorverhalen´ als ´zoon bleek toch dochter´ en andersom. Gelukkig was zoon nog steeds zoon.
Ik zal het zelf niet gauw nog een keer doen, voor ons te weinig resultaat voor de 90,-
Helaas vond meneer toen nog steeds niet dat we hem al mochten zien. Hij was weliswaar 180 graden gedraaid, maar ook achter mijn ribben vond hij een mooi schuilplekje. Het stukje dat daar niet achter paste verstopte hij vakkundig achter zijn handje. Helaas pindakaas, geen mooie foto´s van zoonlief kunnen zien.
Het enige voordeel vond ik dat ze nog even het geslacht bekeek. Ik was toch wel een tikkie ongerust na de ´horrorverhalen´ als ´zoon bleek toch dochter´ en andersom. Gelukkig was zoon nog steeds zoon.
Ik zal het zelf niet gauw nog een keer doen, voor ons te weinig resultaat voor de 90,-
woensdag 21 januari 2009 om 18:54
Wij zijn destijds ook naar Babyview geweest. Was toen 29 wkn zwanger. Voor 100,- euro mooie DVD en behoorlijk veel foto's, waarvan een paar in kleur. Zoon is ondertussen 8 mnd, maar vind het nog steeds leuk om af en toe die echo foto's te bekijken. Ik vind het een mooie herinnering aan de zwangerschap en zal het zeker een eventueel volgende keer weer doen.

woensdag 21 januari 2009 om 20:01
WTF is een 4d echo? Tijd wordt nog weleens benoemd als de 4e dimensie of er wordt gezegd dat het een extra ruimtelijke dimensie is die wij mensen niet kunnen waarnemen. Ik kan me bijzonder weinig bij deze term voorstellen, het klinkt mij heel onwetenschappelijk in de oren en ieder bedrijf dat strooit met termen als 'wij doen het in wel 4D!' zou ik eigenlijk bijzonder sceptisch benaderen.
woensdag 21 januari 2009 om 20:18
Alle bureaus strooien met die term Tangerine! En de vierde dimensie is inderdaad tijd.
Goede tip nummerzoveel! Ik zal daar zeker rekening mee houden.
Ik zal eens kijken waar babyview allemaal zit.
Wat jammer Jente dat jullie tot twee keer toe pech hadden. Het is inderdaad een risico, maar we wagen het er toch op. Het lijkt me namelijk heel leuk als het wel lukt.
Goede tip nummerzoveel! Ik zal daar zeker rekening mee houden.
Ik zal eens kijken waar babyview allemaal zit.
Wat jammer Jente dat jullie tot twee keer toe pech hadden. Het is inderdaad een risico, maar we wagen het er toch op. Het lijkt me namelijk heel leuk als het wel lukt.
woensdag 21 januari 2009 om 20:25
4d zijn bewegende driedimensionale beelden, Tangerine. Van de site van Babyview: "Bij 4D is de tijd/beweging de vierde dimensie. Deze techniek wordt ook wel “live 3D” genoemd".
Op een 2d echo zie je van die wazige zwart-wit-beelden, die een plakje van je kind laten zien, waar je alleen de botten echt goed op kunt herkennen. In 3d krijg je een soort kleurenfoto's (voornamelijk met bruin/oranje en zwart) waarin je ook diepte kunt zien. En in 4D bewegen die gekleurde dieptebeelden ook nog eens, dus deze beelden zijn heel duidelijk en herkenbaar. Het eerste dat wij zeiden was: "Oh, wat lijkt ie op z'n broer!" en dat zegt iedereen die de foto's ziet. Dat wil dus wel wat zeggen, als je in je buik al een kind kunt 'herkennen'.
Op een 2d echo zie je van die wazige zwart-wit-beelden, die een plakje van je kind laten zien, waar je alleen de botten echt goed op kunt herkennen. In 3d krijg je een soort kleurenfoto's (voornamelijk met bruin/oranje en zwart) waarin je ook diepte kunt zien. En in 4D bewegen die gekleurde dieptebeelden ook nog eens, dus deze beelden zijn heel duidelijk en herkenbaar. Het eerste dat wij zeiden was: "Oh, wat lijkt ie op z'n broer!" en dat zegt iedereen die de foto's ziet. Dat wil dus wel wat zeggen, als je in je buik al een kind kunt 'herkennen'.
..