Problemen met oren

02-04-2010 21:17 100 berichten
Geschiedenis:

zowel mijn vader als ik zelf hebben problematische oren. Bij ons houdt (/hield; mijn vader is overleden) dat in: fikse verkoudheid en wij zijn doof. Oor klapt dicht, noem ik het altijd.

Vroeger toen ik nog een kleine Sarah was, is er door de KNO overwogen om buisjes te laten nemen, maar dat is afgeketst omdat ik op vrij hoog niveau zwom, en dat kon destijds niet samen.

Ik heb 2 kinderen, en zoals al te verwachten viel; ook een kind heeft problematische oren. In dit geval Sarahmeisje

- toen ze 8 maanden was had ze de 5e oorontsteking op rij te pakken (in totaal de 7e sinds haar geboorte) en zijn we eindelijk doorverwezen naar de KNO arts (we woonden nog in NL)

- met 9,5 maand is ze geholpen; buisjes erin dus (dit was 19 december 2008)

- tot begin maart (2010) is dit goed gegaan, na eerst een week een loopoor te hebben gehad, viel het buisje eruit aan 1 kant (wat te voorspellen was )

- sindsdien heeft ze af en aan een loopoor, dan eens een dag niet, dan weer 3 dagen wel, etc

-begin vorige week zijn we hier (Duitsland) naar de Kinderarzt geweest, medisch dossier meegenomen vanuit de KNO/huisarts.

Van de meneer moesten we accuut stoppen met de paracetamolzetpillen, want dat was maar slecht (als ze zichtbaar pijn had, deden we haar er eentje voor het slapen 's avonds). We kregen een homeopathisch drankje mee voor het losmaken van haar slijm (Sinuforton) en neusspray (moesten we een week gebruiken) en Nurofen wat we 1x per dag moesten gebruiken (http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=91)

We zijn nu dus ruim een week verder en er is geen verbetering. Dinsdag hangen we gelijk weer aan de telefoon, dan is de arts terug van vakantie.

Er staat in juni (!!) een allergietest geplanned, omdat hij vindt dat 'het snot ergens vandaan moet komen'. (Tja; ze kwam met een snotneus ter wereld ) Buisjes wilde hij niet aan; hij vond dat ze in NL maar veel te snel opereerden.

Ik wil het liefst dat ze Z.S.M. een nieuw buisje erin krijgt omdat we 'erfelijk belast' zijn, en het vorig jaar gewoon hartstikke goed gegaan is. Het meisje slaapt ein-de-lijk door, en nu zitten we hier weer mee te kutten. Ze slaapt sinds 2 weken tussen ons in, omdat snachts vaak haar oor weer losknapt en daar wordt ze wakker van met pijn. Ik was zo blij dat ze doorsliep en nu dit weer.

Geen idee wat ik met het topic wil eigenlijk. Van me afschrijven

Iemand tips? Hoe krijg ik die malle arts zover dat ze gewoon weer een buisje krijgt?
Wat vervelend zeg zo'n niet meewerkende arts. Is het nog een idee om met je vorige arts contact op te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Als buisjes helpen, zou ik terug naar Nederland om haar daar te laten opereren. Is dat een optie? Heeft ze trouwens wel eens ab gehad bij haar oorontstekingen? Hielp dat?

(Ik had ook zo'n orenjeugd, en mijn dochter zou wel eens dezelfde kant op kunnen gaan (ze is 5 maanden en heeft haar eerste oorontsteking te pakken)... arm ding...)
Klinkt als een ietwat gekke arts... homeopathisch spul meegeven? Nurofen ipv paracetamol geven???? Homeopathie is niet bewezen werkzaam en nurofen en andere assprines zijn bewezen gevaarlijk voor kinderen, een stuk meer dan paracetamol in ieder geval.

Ik vind dit echt raar beleid en dat is niet puur verschil NL/DLD. Ik zou een andere arts zoeken, eentje waar je je wel gehoord bij voelt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Andere arts?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Uhmmm kan je wellicht niet even in Ned logeren ofzo en dan hier naar een KNO? Of mag dat niet/kost dat veel als je hier niet woont? Hier ook een oren kind met een beetje dezelfde historie en die aanpak van die Duitse arts klinkt me niet echt goed in de "oren'.

Homeopatisch drankje tegen oorpijn???? Nou dat moet dan een wondermiddel zijn. Mijn god, het doet zoveel pijn daar kan zon drankje echt niet tegenop. En wat zit er in de neusspray? Is dat alleen zout of ook xylometazoline? En waarom geen paracetamol???

Ik ben geen KNO maar dit klinkt raar. En hoe oud is ze nu dan? Want allergie testen bij zulke jonge kinderen heeft niet eens zin of nut.

Echt, ik zou toch als de sodemieter een andere arts of een second opion vragen of hier naar Ned komen. Ik vind het gewoon zielig zoals ze dat daar behandelen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Appeltje; ja dat wil ook, maar man niet Hij wil eerst afwachten, want ziet wel wat in die allergietest (ik niet, geen allergieën in de familie ->niet dat dat een garantie is, maar toch. Daarnaast wil ik gewoon dat er zo snel mogelijk iets gedaan wordt, en niet weer de ellendige nachten in zeker tot juni....grrr)

Aletta; ja, 5x AB gehad.....sinds de buisjes nog niet weer.

En jouw meisje dus toch ook een oorontsteking Ik las het vanochtend al op het andere topic dat je daar voor vreesde. Beterschap!
Hier heeft mijn dochter buisjes en af en aan looporen. Duurt dat langer dan een week dan meteen tel naar KNO en druppelen met AB. Ik ben niet zo voor het veelvuldig gebruik van AB maar het is toch echt helaas het enige wat helpt.
Whaah bedankt Jullie denken er dus echt hetzelfde over als dat ik doe

Singalala/Noushi; deze arts is ons toegewezen, geen idee of we zomaar over kunnen stappen hier, maar dat ga ik idd maar eens uitzoeken.

Chica; begin maart is ze 2 geworden en mijn argument was idd ook al dat allergietesten op jonge leeftijd niet sluitend zijn.

Als het goed is kunnen we ook zorg uit NL halen, dus daar gaan we dan weer even achteraan. (Maarja in het kader van de integratie hadden we besloten zoveel mogelijk hier te doen )
Kun je in daar niet gewoon een andere arts bezoeken ipv hiervoor helemaal naar NL te moeten? Ik weet niet hoe de second opinions ed geregeld zijn in DLD, maar als dit je huisarts is......
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Chica; ja die druppels, heeft de KNOarts ons toen ook verteld, maar hier is het (met de buisjes dus) nooit nodig geweest.
Google maar eens op allergie testen bij kinderen van 2 jaar en laat dat lezen aan je vriend. Het heeft totaal geen enkele nut dus als je daarop moet wachten heb je nog heel veel zware nachten voor de boeg en dat vind ik echt zielig.
quote:Sarah Scott schreef op 02 april 2010 @ 21:34:

Chica; ja die druppels, heeft de KNOarts ons toen ook verteld, maar hier is het (met de buisjes dus) nooit nodig geweest.Nou dat is wel positief dus want dan doen ze hun werk. Een loopoor wat na een paar dagen overgaat is een ontsteking die zijn weg naar buiten vind door die buisjes. Duurt dat dus te lang dan kan het oor het dus weer niet aan en moeten ze weer druppels. Dat is de uitleg van de KNO zelf.
Hup, naar je oude KNO-arts toe en die buisjes erin laten zetten.
Dankje, ik zal het haar zo doorgeven Ik hoop dat de jouwe ook snel weer een beetje boven jan is.

Als je het niet eens bent met het beleid van je arts zou ik een ander zoeken. Wachten tot juni lijkt me veel te lang voor iets waar waarschijnlijk toch niets uitkomt (misschien wat sceptisch, maar ook ik ben nergens allergisch voor en heb jaren oorontstekingen gehad), zeker als hij tot die tijd niet wil behandelen. Ik zou mijn kind geen pijn laten lijden door zo'n mafkees.
Singalala; geen huisarts maar kinderarts En "helemaal naar NL" is maar 500m hemelsbreed dus dat is op zich geen bezwaar.
Oorstekingen hebben lang niet altijd met allergie te maken. De buis van Eustachius (hoe heet dat ding) is nog heel smal en ligt in een hoek als dat dan een gevoelig punt is krijg je ontstekingen. Pas vanaf een jaar of 5 ligt die buis wat beter en zal het hopelijk afnemen. Maar oorontsteking betekent zeker niet een allergie.
quote:Chica34 schreef op 02 april 2010 @ 21:34:

Google maar eens op allergie testen bij kinderen van 2 jaar en laat dat lezen aan je vriend. Het heeft totaal geen enkele nut dus als je daarop moet wachten heb je nog heel veel zware nachten voor de boeg en dat vind ik echt zielig.

Done.....maar hij vond de arts blijkbaar overtuigender dan mij

Ik ga dit weekend nog maar eens op hem inpraten.
quote:Sarah Scott schreef op 02 april 2010 @ 21:38:

Singalala; geen huisarts maar kinderarts En "helemaal naar NL" is maar 500m hemelsbreed dus dat is op zich geen bezwaar.Ik wilde het net al gaan verbeteren.... enne, die 500m dat moet toch te overbruggen zijn
Hier nog een stukje bevestiging dan! Tony had ook oorontsteking op oorontsteking. Na het plaatsen van buisjes nooit meer gehad. Echt, geen enkele keer.

Dat je niet wilt wachten tot juni kan ik me heel goed voorstellen! Arm meiske! Laat je man al deze gelijkgestemde probleemorenkennerposts eens lezen, misschien dat hij dan toch inziet dat buisjes nog niet zo'n gek idee zijn.

Rare arts trouwens, ik geloof niet dat ik daar erg veel vertrouwen in zou hebben. Ik zou een second opinion aanvragen (hebben ze bij jullie ook zo'n soort regeling? Vast wel. toch?) of anders proberen het weer in NL te laten doen, maar daar wordt vast weer lastig ivm verzekeringen enzo... Maar goed, uitzoeken of dat mogelijk is, kan natuurlijk altijd!

Sterkte met Sarahmeisje!
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Chica34 schreef op 02 april 2010 @ 21:39:

Oorstekingen hebben lang niet altijd met allergie te maken. De buis van Eustachius (hoe heet dat ding) is nog heel smal en ligt in een hoek als dat dan een gevoelig punt is krijg je ontstekingen. Pas vanaf een jaar of 5 ligt die buis wat beter en zal het hopelijk afnemen. Maar oorontsteking betekent zeker niet een allergie.Nee ja, precies wat ik dacht (en weet vanuit mijn studie) dus. En daarnaast zit in onze beider familie's geen aanleg voor allergieën.
quote:Sarah Scott schreef op 02 april 2010 @ 21:38:

Singalala; geen huisarts maar kinderarts En "helemaal naar NL" is maar 500m hemelsbreed dus dat is op zich geen bezwaar.Ik zou dinsdag meteen bellen als het zo dichtbij is en een spoed afspraak maken (als dat kan). Dan maar even niet integreren voor de gezondheid van je dochter zou ik dat even op een laag pitje zetten.
quote:Sarah Scott schreef op 02 april 2010 @ 21:39:

[...]

Done.....maar hij vond de arts blijkbaar overtuigender dan mij

Ik ga dit weekend nog maar eens op hem inpraten.Echt, die kinderarts praat poep, wat een belabberd advies.
Maar SarahScott heeft hij ook gezegd waarom geen paracetamol? Want ik ben wel benieuwd wat voor reden hij daarvoor heeft. Nurofen is toch heel agressief voor je maag enzo?

En neusspray met zout is altijd goed trouwens. Dat kan geen kwaad omdat het dan open blijft. Maar met xylo is alleen maar schadelijk op langere termijn.
Singalala; ja denk het toch wel

Kess; 2nd opinion is nog een optie inderdaad.....en ik schuif het topic morgen eens onder z'n neus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven