Pubers en relaties
maandag 13 juli 2026 om 20:47
Dochter van 17 heeft het vorige uit gemaakt met haar vriendje. Volgens haar was het gevoel weg.
Dit is nummer 4.
Buitenom dat ik het best jammer vind want het was echt een hele leuke jongen en heel goed voor dochter vind ik het vooral heel bezwaarlijk hoe dochter het allemaal doet.
Alsof het wegwerp servies is. Erop uit gekeken en door.
Ik kan hier overigens met haar goed over pesten maar ze blijft erbij dat ze jong is en als het gevoel weg is ze niet wilt gaan investeren in een relatie, aanbod genoeg.
En daar komt het… alvast voor de volgende die zich gaat aandienen; hebben jullie regels/ afspraken met pubers met en de liefdes?
Mogen ze gelijk blijven eten? Wanneer slapen etc etc.
Merk dat ik namelijk zelf ook wel even klaar ben met iedere keer een ander aan de tafel.
Dit is nummer 4.
Buitenom dat ik het best jammer vind want het was echt een hele leuke jongen en heel goed voor dochter vind ik het vooral heel bezwaarlijk hoe dochter het allemaal doet.
Alsof het wegwerp servies is. Erop uit gekeken en door.
Ik kan hier overigens met haar goed over pesten maar ze blijft erbij dat ze jong is en als het gevoel weg is ze niet wilt gaan investeren in een relatie, aanbod genoeg.
En daar komt het… alvast voor de volgende die zich gaat aandienen; hebben jullie regels/ afspraken met pubers met en de liefdes?
Mogen ze gelijk blijven eten? Wanneer slapen etc etc.
Merk dat ik namelijk zelf ook wel even klaar ben met iedere keer een ander aan de tafel.
maandag 13 juli 2026 om 21:48
Zou bij mij ook geen enthousiasme oproepen.
Zo blij dat mijn kinderen laatbloeiers zijn en al op zichzelf wonen.
Maar seks na 2 dagen vind ik persoonlijk heel prima.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 13 juli 2026 om 21:51
Nou dit eigenlijk! Ik ben ook zeer gehecht aan mijn privacy.Turtlerain schreef: ↑13-07-2026 21:39Precies na 58 dagen. Flauwekul natuurlijk maar mijn punt is dat ik het niet zou waarderen als mijn kinderen iedere scharrel naar huis meenemen. Ik ben nogal op mijn privacy gesteld en iedere keer wildvreemde logees in huis die weer weggaan hoeft voor mij niet.
Misschien scheelt het ook wel hoe het desbetreffende vriendje is.
De vriendinnen die blijven slapen kent ze al jaren dat vind ik heel anders.
Het is zeker fijn hoor dat ze alles verteld… soms iets te veel en weet ik al bijna alles over het vriendje
maandag 13 juli 2026 om 21:53
Ja snap ik. Ik ben ook wel eens klaar met al die - hele leuke maar niet eigen - mensen op mijn bank, in mijn badkamer en aan mijn ontbijttafel. Maar of, met wie en wanneer er seks plaatsvindt, daar vind ik dan weer niks van.
maandag 13 juli 2026 om 21:56
Mijn kinderen hadden op die leeftijd niet zo gauw meer logeerpartijen. Als er iemand bleef slapen dan ging het om vrienden die ze allang kenden, of omdat het praktischer was na een feest of zoiets. Maar spontaan voor de lol logeren kwam al bijna niet meer voor.
maandag 13 juli 2026 om 22:02
Ik zou vooral geen zin hebben in elke paar weken weer iemand anders aan de eettafel en in de badkamer.
Breng hem maar mee als jullie 3 maanden ver zijn. Ik hoef niet elke fling van een week te kennen of 's ochtends in mijn pyjama tegen te komen.
En als zijn ouders het wel normaal vinden dat je elke maand een ander hebt blijf daar dan de eerste tijd maar slapen.
Breng hem maar mee als jullie 3 maanden ver zijn. Ik hoef niet elke fling van een week te kennen of 's ochtends in mijn pyjama tegen te komen.
En als zijn ouders het wel normaal vinden dat je elke maand een ander hebt blijf daar dan de eerste tijd maar slapen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 13 juli 2026 om 23:13
Ik ben aan mijn eerste de beste serieuze relatie blijven hangen omdat mijn ouders er net zo in stonden als jij.
Helaas veel te lang in deze relatie blijven hangen omdat ik dacht dat een relatie hebben nu eenmaal hard werken was. Wel
prachtige kinderen eraan overgehouden dus het was niet voor niks. Nu een fijne relatie waardoor ik ervaar dat het ook zeker anders kan.
Maar ik heb mijn kinderen wel altijd meegegeven dat ze niet aan de eerste de beste moeten blijven plakken en bij langdurige twijfel ze verder moeten kijken. De een is bezig aan relatie 3 en dit lijkt wel echt goed te klikken. De ander heeft na heel wat relaties waarvan ik de helft maar heb ontmoet, nu rust en ook daarvan denk ik dat het wel een blijvertje is.
Ze zijn altijd welkom geweest met eten. Slapen eigenlijk ook. Al kwamen ze daar zelf dan pas na een paar weken mee. 1 afspraak hadden we wel o.n.s waren niet welkom en van te voren altijd melden als er iemand blijft slapen. Geen verassingen aan de ontbijttafel.
Helaas veel te lang in deze relatie blijven hangen omdat ik dacht dat een relatie hebben nu eenmaal hard werken was. Wel
prachtige kinderen eraan overgehouden dus het was niet voor niks. Nu een fijne relatie waardoor ik ervaar dat het ook zeker anders kan.
Maar ik heb mijn kinderen wel altijd meegegeven dat ze niet aan de eerste de beste moeten blijven plakken en bij langdurige twijfel ze verder moeten kijken. De een is bezig aan relatie 3 en dit lijkt wel echt goed te klikken. De ander heeft na heel wat relaties waarvan ik de helft maar heb ontmoet, nu rust en ook daarvan denk ik dat het wel een blijvertje is.
Ze zijn altijd welkom geweest met eten. Slapen eigenlijk ook. Al kwamen ze daar zelf dan pas na een paar weken mee. 1 afspraak hadden we wel o.n.s waren niet welkom en van te voren altijd melden als er iemand blijft slapen. Geen verassingen aan de ontbijttafel.
maandag 13 juli 2026 om 23:16
Ik vond alles best, geen grenzen aan hoe lang de verkering al in beeld dient te zijn alvorens ze mogen komen, blijven eten, slapen of rondhangen.
Zolang ik maar niet getrakteerd werd op seksgeluiden.
Wel graag van te voren aankondigen.
We hebben nog 1 kind thuis wonen en zij woont zo ongeveer bij haar vriendin. Haar ouders vinden het prima, we hebben goed contact en hebben wel bij ze geverifieerd of ze er geen problemen mee hebben dat ze daar altijd zitten, maar dat heeft ook een reden.
Mijn vader had ook de 3 maanden-regel. Vond ik belachelijk.
Zolang ik maar niet getrakteerd werd op seksgeluiden.
Wel graag van te voren aankondigen.
We hebben nog 1 kind thuis wonen en zij woont zo ongeveer bij haar vriendin. Haar ouders vinden het prima, we hebben goed contact en hebben wel bij ze geverifieerd of ze er geen problemen mee hebben dat ze daar altijd zitten, maar dat heeft ook een reden.
Mijn vader had ook de 3 maanden-regel. Vond ik belachelijk.
maandag 13 juli 2026 om 23:40
Ik houd eigenlijk helemaal niet van logees. Mijn neefje kwam wel vaak, maar die voelt ‘eigen’. Inmiddels de vriend van jongste ook, maar die loopt al even mee. Mijn kinderen hebben dat nooit een probleem gevonden.
dinsdag 14 juli 2026 om 01:02
Je dochter is 17, dat vind ik eigenlijk geen puber meer.
Je kinderen en relaties is altijd wel een ding, want zij bepalen. Niet jij.
Toen ze nog enigszins vatbaar waren voor mijn input heb ik ze bijgebracht dat er 1 hele belangrijke regel was: wees zuinig op jezelf want dat ben je waard. Wees maar kritisch en picky, wat anderen ook zeggen.
Alles wat er hier over de vloer kwam was welkom en kreeg na overnachting koffie en een gebakken eitje, tenzij kind signaalde dat iemand NIET bleef ontbijten.
Ik heb na hun 16de nooit meer gevraagd of iemand die was blijven slapen een vriend was, of iemand die niet meer naar huis kon dus een plek nodig had om te crashen, of iemand waar meer mee aan de hand was. Eenmalig of vaker. Het was een gast van kind dus een gast in mijn huis. Ik was er dan weer niet op gesteld als ze lang rond bleven hangen in mijn keuken/woonkamer, tenzij ik ze beter kende.
Mijn kinderen gingen daar prima mee om.
Je kinderen en relaties is altijd wel een ding, want zij bepalen. Niet jij.
Toen ze nog enigszins vatbaar waren voor mijn input heb ik ze bijgebracht dat er 1 hele belangrijke regel was: wees zuinig op jezelf want dat ben je waard. Wees maar kritisch en picky, wat anderen ook zeggen.
Alles wat er hier over de vloer kwam was welkom en kreeg na overnachting koffie en een gebakken eitje, tenzij kind signaalde dat iemand NIET bleef ontbijten.
Ik heb na hun 16de nooit meer gevraagd of iemand die was blijven slapen een vriend was, of iemand die niet meer naar huis kon dus een plek nodig had om te crashen, of iemand waar meer mee aan de hand was. Eenmalig of vaker. Het was een gast van kind dus een gast in mijn huis. Ik was er dan weer niet op gesteld als ze lang rond bleven hangen in mijn keuken/woonkamer, tenzij ik ze beter kende.
Mijn kinderen gingen daar prima mee om.
dinsdag 14 juli 2026 om 07:21
Snap ik wel. Ik hou ook helemaal niet van logees. Die van mijn kinderen vind ik wel prima, want daar hoef ik verder niets mee. En inderdaad vind ik het ook relaxter als het logees zijn die ik al een tijd ken.
In die lijn zou ik me kunnen voorstellen dat ik met mijn kinderen afspraken maak over logeren door onbekenden. Maar dat zou voor mij dan niet vastzitten aan wel/geen relatie - al snap ik wel dat de nieuwe liefdes vaak tegelijk de onbekende logees zijn.
Los daarvan vind ik het een uitstekend idee dat 17-jarigen op relatie-ontdekkingstocht gaan, en daar past een komen en gaan van nieuwe vlammen ook bij.
dinsdag 14 juli 2026 om 08:07
Volgens haar was het gevoel weg.
ze blijft erbij dat ze jong is en als het gevoel weg is ze niet wilt gaan investeren in een relatie, aanbod genoeg.
Neem haar serieus. Met je opmerking: volgens haar. Dit klinkt of twijfel je dat haar gevoel weg is. Blijf hier ver weg van. Zij voelt wat zij voelt, en jij bent niet haar, en kunt niet voelen wat zij voelt.
Ze wil niet investeren, logisch toch? Waarom zal je met hangen en wurgen een relatie in stand houden als het niet past. Ik vind haar er juist heel gezond in staan.
Ben jij van mening dat je moet doorzetten in een relatie? Ook als het niet lekker meer loopt? Waar komen jouw gedachtes weg?
En nee, logees zou ik geen zin in hebben. Die 3 maanden regel vind ik niet gek. En ook niet dagelijks ofzo.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
dinsdag 14 juli 2026 om 08:48
Ik neem haar ook wel serieus maar tot de dag daarvoor had ze geen enkele twijfel en hadden ze het super leuk/ fijn. Ze is heel moe, overwerkt en overprikkeld en ik ben bang dat ze daarom nu deze keuze heeft gemaakt. Ik zie hoe ze nu struggelt met haar gevoelens ten opzichte van hem. Maar goed dit is haar proces!Sierlijk schreef: ↑14-07-2026 08:07Neem haar serieus. Met je opmerking: volgens haar. Dit klinkt of twijfel je dat haar gevoel weg is. Blijf hier ver weg van. Zij voelt wat zij voelt, en jij bent niet haar, en kunt niet voelen wat zij voelt.
Ze wil niet investeren, logisch toch? Waarom zal je met hangen en wurgen een relatie in stand houden als het niet past. Ik vind haar er juist heel gezond in staan.
Ben jij van mening dat je moet doorzetten in een relatie? Ook als het niet lekker meer loopt? Waar komen jouw gedachtes weg?
En nee, logees zou ik geen zin in hebben. Die 3 maanden regel vind ik niet gek. En ook niet dagelijks ofzo.
dinsdag 14 juli 2026 om 08:52
Hoevaak is dat logeren? Hier mocht altijd iedereen in het weekend blijven, maar door de weeks niet. Toen vond ik dat vervelend, nu snap ik het wel. Wellicht is daarin nog iets af te spreken met elkaar?
Ik zou er ook niet perse op zitten te wachten om altijd een logé in huis te hebben, maar ik zie en hoor hier in de omgeving regelmatig verhalen waar samen slapen niet mag en ze dan ergens op een parkeerplaats in de auto de nacht doorbrengen, of weet ik veel waar nog meer. Dan toch maar liever thuis denk ik...
Ik zou er ook niet perse op zitten te wachten om altijd een logé in huis te hebben, maar ik zie en hoor hier in de omgeving regelmatig verhalen waar samen slapen niet mag en ze dan ergens op een parkeerplaats in de auto de nacht doorbrengen, of weet ik veel waar nog meer. Dan toch maar liever thuis denk ik...
dinsdag 14 juli 2026 om 09:36
Ik herken wel van mezelf dat de verkering met mijn eerste vriendjes heel kort waren. Op mijn 15de mijn eerste vriendje, duurde maar 2 weken geloof ik. Want eerst is het leuk en spannend en nieuw, maar het gevoel was ook net zo snel weer weg. Hij is overigens nooit blijven slapen, verder dan zoenen ging het niet. Maar ik vind het dus juist niet vreemd dat op die leeftijd de vriendjes maar heel kort blijven plakken. Fijn dat ze zo snel inziet dat het toch geen match is en daar meteen naar handelt. Ze houdt ze tenminste niet aan het lijntje, zo kan je het ook bekijken.
Het had vast anders kunnen gaan.
Maar dat is nu juist het punt.
Je had het vast anders gedaan.
Als je het anders had gekund.
Maar dat is nu juist het punt.
Je had het vast anders gedaan.
Als je het anders had gekund.
dinsdag 14 juli 2026 om 09:59
Dat is inderdaad haar proces. Een ouder die daar goedbedoelde raad over geeft of zegt dat het zó’n leuke knul was en zo jammer is niet echt waar de meeste pubers op zitten te wachten, dit soort zaken moeten ze zelf ondervinden, hoort bij opgroeien en volwassen worden.Frietmetmayo schreef: ↑14-07-2026 08:48Ik neem haar ook wel serieus maar tot de dag daarvoor had ze geen enkele twijfel en hadden ze het super leuk/ fijn. Ze is heel moe, overwerkt en overprikkeld en ik ben bang dat ze daarom nu deze keuze heeft gemaakt. Ik zie hoe ze nu struggelt met haar gevoelens ten opzichte van hem. Maar goed dit is haar proces!
dinsdag 14 juli 2026 om 10:08
Hiervoor geldt - wat mij betreft - dat je rekening houdt met elkaar, zoals je dat sowieso hopelijk doet als je met elkaar in één huis woont. Dus dat betekent dat een logee soms misschien inderdaad even niet uitkomt. Wij wonen bijvoorbeeld een deel van de tijd met 3 tieners (mijn stiefkinderen) en een baby in huis, dan zitten mijn man en ik eerlijk gezegd niet altijd te wachten op nog meer volk in huis. Dus prima als er iemand blijft slapen, maar wel in overleg en zeker niet allemaal tegelijk iemand over de vloer hebben. Of het dan een "verkering" is of een "gewone" vriend of vriendin maakt daarbij niet uit.
dinsdag 14 juli 2026 om 13:42
Mee eten zou ik niet zo'n probleem mee hebben, maar na 2 dagen al blijven slapen, zou ik minder vinden.
Toen mijn zoon paar jaar geleden zei (toen zijn relatie in een dipje) zat dat hij een 'fuck boy' (
) zou worden als zijn relatie over zou gaan, heb ik wel heel duidelijk gemaakt dat hij dat dan maar buiten de deur ging doen. No way dat ik er op zat te wachten wekelijks (of vaker) een vreemde aan te treffen. Her zou voelen als een soort afwerkplek. Hij was toen geen puber meer, maar 20....
Toen mijn zoon paar jaar geleden zei (toen zijn relatie in een dipje) zat dat hij een 'fuck boy' (
dinsdag 14 juli 2026 om 15:37
Dat lijkt mij nogal het sleutelwoord. Als zo'n vriendje gewoon overdag langs komt en dat ze samen rondhangen, maar hij gewoon 's avonds weer naar huis gaat, is dat een veel kleinere inbreuk op je privacy dan wanneer hij blijft slapen. Ik vind het best oké dat je het niet prettig vindt dat er zomaar steeds vreemden blijven slapen of blijven eten. Daar kun je gewoon afspraken over maken. Op zijn minst dat het aangegeven wordt en bijvoorbeeld door de weeks niet.Turtlerain schreef: ↑13-07-2026 21:39Precies na 58 dagen. Flauwekul natuurlijk maar mijn punt is dat ik het niet zou waarderen als mijn kinderen iedere scharrel naar huis meenemen. Ik ben nogal op mijn privacy gesteld en iedere keer wildvreemde logees in huis die weer weggaan hoeft voor mij niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 14 juli 2026 om 16:11
Precies dit. Behalve dat ik logees van mijn kinderen ook niet superrelaxed vind want ik ben gewoon niet erg dol op mensen in mijn persoonlijke ruimte die niet eigen zijn.Lilla schreef: ↑14-07-2026 07:21Snap ik wel. Ik hou ook helemaal niet van logees. Die van mijn kinderen vind ik wel prima, want daar hoef ik verder niets mee. En inderdaad vind ik het ook relaxter als het logees zijn die ik al een tijd ken.
In die lijn zou ik me kunnen voorstellen dat ik met mijn kinderen afspraken maak over logeren door onbekenden. Maar dat zou voor mij dan niet vastzitten aan wel/geen relatie - al snap ik wel dat de nieuwe liefdes vaak tegelijk de onbekende logees zijn.
Los daarvan vind ik het een uitstekend idee dat 17-jarigen op relatie-ontdekkingstocht gaan, en daar past een komen en gaan van nieuwe vlammen ook bij.
Of mijn kind van verkering naar verkering fladdert, zou me dan weer totaal niet interesseren.
dinsdag 14 juli 2026 om 16:23
Ik had op die leeftijd relaties van rond de 3 maanden, dan was de ergste roze wolk weg en zag ik de verschillen/minputen. Bij zulke korte relaties vind ik logeren echt niet nodig, tenzij het praktisch gezien noodzakelijk is. Ze kunnen overdag vaak veel tijd met elkaar doorbrengen en seksen hoeft echt niet 's nachts. Ik snap ook heel goed dat je gewoon privacy in je eigen huis wilt. Maar als het met uitgaan oid fijner is om bij elkaar te overnachten zou ik er geen problemen mee hebben.
Wbt seks, ik heb we ontworsteld uit een streng christelijke opvoeding (er is maar 1 ware, je bewaart seks tot het huwelijk). Vanaf mijn 19e ging ik seks pas echt ontdekken. Heb ook geprobeerd of seks zonder liefde voor mij mogelijk was etc. Mijn ervaring is dat seks toch meer is dan gewoon fysiek (anders zouden we er ook wel zoals bonobo's mee omgaan denk ik dan..) Dus als mijn dochters straks veel korte en losse contacten hebben op jonge leeftijd dan zou ik hier wel een gesprek over aangaan. Over de hormonen die je lichaam aanmaakt, over de emotionele kant, over binding etc. De intimiteit die je hebt met iemand is bijzonder, maar kan ook kwetsbaar maken.
Juist voor meiden vind ik het ook een heel goed plan om niet te snel van stapel te lopen. Niet vanwege de cliché vooroordelen, maar omdat seks zoveel meer is dan alleen 'neuken'. Het is juist in hun voordeel als jongens meer ervaring opdoen met alle andere onderdelen van seks, omdat vrouwen daar meestal meer aan hebben dan penetratie. Laat ze maar ervaring opdoen met hand en mondwerk
Wbt seks, ik heb we ontworsteld uit een streng christelijke opvoeding (er is maar 1 ware, je bewaart seks tot het huwelijk). Vanaf mijn 19e ging ik seks pas echt ontdekken. Heb ook geprobeerd of seks zonder liefde voor mij mogelijk was etc. Mijn ervaring is dat seks toch meer is dan gewoon fysiek (anders zouden we er ook wel zoals bonobo's mee omgaan denk ik dan..) Dus als mijn dochters straks veel korte en losse contacten hebben op jonge leeftijd dan zou ik hier wel een gesprek over aangaan. Over de hormonen die je lichaam aanmaakt, over de emotionele kant, over binding etc. De intimiteit die je hebt met iemand is bijzonder, maar kan ook kwetsbaar maken.
Juist voor meiden vind ik het ook een heel goed plan om niet te snel van stapel te lopen. Niet vanwege de cliché vooroordelen, maar omdat seks zoveel meer is dan alleen 'neuken'. Het is juist in hun voordeel als jongens meer ervaring opdoen met alle andere onderdelen van seks, omdat vrouwen daar meestal meer aan hebben dan penetratie. Laat ze maar ervaring opdoen met hand en mondwerk
dinsdag 14 juli 2026 om 16:27
Oh en over de reden om het uit te maken, relaties zijn op die leeftijd vaak nog heel anders dan op latere leeftijd. Stress, druk zijn met andere dingen etc kan ook een hele normale reden zijn om een verkering uit te maken.
Ik heb weleens gezien dat ouders daten sowieso verbieden, omdat ze vinden dat tieners bezig moeten zijn met andere dingen, school, vrienden, baantje en dat het niet gezond is om je dan zo op 1 persoon te richten. Ik denk daar niet zo over, maar snáp die denkwijze wel!
Ik heb weleens gezien dat ouders daten sowieso verbieden, omdat ze vinden dat tieners bezig moeten zijn met andere dingen, school, vrienden, baantje en dat het niet gezond is om je dan zo op 1 persoon te richten. Ik denk daar niet zo over, maar snáp die denkwijze wel!
dinsdag 14 juli 2026 om 16:33
Ik vind het vooral een goed plan om meiden zélf te laten beslissen of ze hard van stapel willen lopen of niet.Waitingforthenight schreef: ↑14-07-2026 16:23
Juist voor meiden vind ik het ook een heel goed plan om niet te snel van stapel te lopen. Niet vanwege de cliché vooroordelen, maar omdat seks zoveel meer is dan alleen 'neuken'. Het is juist in hun voordeel als jongens meer ervaring opdoen met alle andere onderdelen van seks, omdat vrouwen daar meestal meer aan hebben dan penetratie. Laat ze maar ervaring opdoen met hand en mondwerk![]()
Daarnaast hoeft hard van stapel lopen ook niet te betekenen dat er alleen penetratie in het spel is en de seks dús verstoken is van andere hand-en spandiensten.
Wederzijdse instemming, laat ze daar vooral heel duidelijk in zijn, dat vind ik persoonlijk vele malen belangrijker dan of er hard van stapel gelopen wordt.
En dat verbod om te daten vind ik echt meer dan belachelijk, ongezond en snap ik echt niet.
Wurm je niet zo in het leven van je puber, laat ze zelf de wereld ontdekken en leren.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 14-07-2026 16:45
14.20% gewijzigd
dinsdag 14 juli 2026 om 16:41
maar dit kun je toch prima ontdekken als je 'hard van stapel loopt'? Of denk je dat dit alleen maar voorkomt in langere verkeringen/relaties? En waarom is het juist voor meiden zo? Is het niet ook van belang voor een jongeman dat zij geniet? En dat zij allerlei dingen leert? Je doet het toch uiteindelijk samen?Waitingforthenight schreef: ↑14-07-2026 16:23Ik had op die leeftijd relaties van rond de 3 maanden, dan was de ergste roze wolk weg en zag ik de verschillen/minputen. Bij zulke korte relaties vind ik logeren echt niet nodig, tenzij het praktisch gezien noodzakelijk is. Ze kunnen overdag vaak veel tijd met elkaar doorbrengen en seksen hoeft echt niet 's nachts. Ik snap ook heel goed dat je gewoon privacy in je eigen huis wilt. Maar als het met uitgaan oid fijner is om bij elkaar te overnachten zou ik er geen problemen mee hebben.
Juist voor meiden vind ik het ook een heel goed plan om niet te snel van stapel te lopen. Niet vanwege de cliché vooroordelen, maar omdat seks zoveel meer is dan alleen 'neuken'. Het is juist in hun voordeel als jongens meer ervaring opdoen met alle andere onderdelen van seks, omdat vrouwen daar meestal meer aan hebben dan penetratie. Laat ze maar ervaring opdoen met hand en mondwerk![]()
dinsdag 14 juli 2026 om 17:04
Je op één persoon richten zit voor een heel groot deel in je hoofd. Dat kun je iemand sowieso al niet verbieden. Ik denk dat je er alleen maar veel meer gewicht aan geeft als je dat als ouders gaat proberen. Dus ja, ik vind het wel vrij stom om dat in te voeren, en ook echt niet van deze tijd.Waitingforthenight schreef: ↑14-07-2026 16:27Ik heb weleens gezien dat ouders daten sowieso verbieden, omdat ze vinden dat tieners bezig moeten zijn met andere dingen, school, vrienden, baantje en dat het niet gezond is om je dan zo op 1 persoon te richten. Ik denk daar niet zo over, maar snáp die denkwijze wel!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in