"Gaat snel he?" en andere oerdomme clichees

01-08-2008 18:48 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat hoor ik zo vaak! "Gaat snel he, voor je het weet zijn ze groot!"

Dat vind ik helemaal niet! Het gaat behoorlijk langzaam zelfs. Maar daarin ben ik kennelijk de enige.

Iemand anders nog fijne oeverloze clichees in de aanbieding?
quote:Chatterly schreef op 01 augustus 2008 @ 19:46:

Sorrry, zie nu pas dat het onderwerp onder kinderen valt, slaat dus nergens op! Had ik ook niet in de gaten maar er zijn er meer hoor!!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Sjonge, wat stellen we weer een hoge eisen aan de rest van de wereld

Ik zal maar nooit meer een praatje pot met iemand maken, want stel je voor dat je eens iets zegt dat niet ontzettend hoogdravend intelligent en origineel is......

Ik vind kwetsende opmerkingen over stervende oma's en dergelijke iets anders, maar een beetje obligate opmerking moet kunnen hoor. Of willen jullie allemaal beweren dat je ook nog nooit een praatje over het weer hebt gemaakt? En was dat dan géén cliché?
[quote]sprokkelientje schreef op 01 augustus 2008 @ 19:47:

Of de aller, allerergste (toen wij pas wisten dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was...inmiddels is zij bijna 5 weken geleden overleden")

" Nu ga je zeker proberen snel zwanger te worden...is leuk voor je moeder...dan kan ze nog "even" oma zijn

Dit kunnen alleen maar domme mensen zeggen......
quote:ellen2_ schreef op 01 augustus 2008 @ 19:58:

Sjonge, wat stellen we weer een hoge eisen aan de rest van de wereld

Ik zal maar nooit meer een praatje pot met iemand maken, want stel je voor dat je eens iets zegt dat niet ontzettend hoogdravend intelligent en origineel is......

Ik vind kwetsende opmerkingen over stervende oma's en dergelijke iets anders, maar een beetje obligate opmerking moet kunnen hoor. Of willen jullie allemaal beweren dat je ook nog nooit een praatje over het weer hebt gemaakt? En was dat dan géén cliché?eens. Maar sprokkelientje, die opmerking die jou gemaakt wordt en die opmerking tegen het stel dat al 5 jaar bezig is om kinderen te krijgen, dat vind ik wel erg zeg! En dat is nog zacht uitgedrukt. Dan heb ik 100x liever een cliché als "wat een weer" of "wat gaat het hard he"
Whatever, I do what I want
Helemaal mee eens!!!!!!
"t is een fase, gaat vanzelf weer over" vindt ik beroepstechnisch wel handig (werk in kinderopvang) maar is natuurlijk uitermate nietszeggend... sorry!
"Wacht maar tot je zelf kinderen hebt..."

Ja, daar wacht ik inderdaad nog even mee!
Mijn moeder overleed heel plotseling aan een hersenbloeding. "Wees maar blij dat ze geen lijdensweg gehad heeft"

Blij???? Hoezo blij. Ik had afscheid willen nemen, haar bedanken, het onuitgesprokenen uitgesproken hebben....

Mensen bedoelen het goed maar wat kunnen ze veel aanrichten met hun onnozele gezwam!
Ik had eens toen ik zwanger was van mijn eerste het kindje van mijn zus op de arm.

Ze was 1 maand eerder uitgerekend dan ik.

Maar ik heb haar zoontje dus op de arm bij haar thuis hij was net geboren en hij moest huilen zegt er op eens de vriend van haar beste vriendin; Je moet dat kind ook niet zo knijpen.

Het was als grapje bedoeld maar ik schrok zo ik was meteen van slag.

Nu hoor ik het wel eens vaker om me heen dat mensen dat zeggen en dan denk ik dat zeg je toch niet .
[quote]Chatterly schreef op 01 augustus 2008 @ 20:15:

Mijn moeder overleed heel plotseling aan een hersenbloeding. "Wees maar blij dat ze geen lijdensweg gehad heeft"

Pardon?????????
TO: ik vind het ook helemaal niet snel gaan hoor!

maar het tempo is nu prima zo.

ik had en heb zo'n hekel aan:

"huilen, ach dat is goed voor de longetjes...."

gggrrrr
quote:juliee schreef op 01 augustus 2008 @ 19:46:

Van cabaretier (weet niet meer welke);

"Zo zie je elkaar nooit, en zo kom je elkaar twee keer tegen"

"Derde keer trakteren!!!"

Ja hoor, as if...

guido wijers!

Net als aanbellen en dat je dan gevraagd wordt of je het kon vinden!
Deze kennen jullie vast ook nog wel:"Hoe gaat 't op school?" Ja fijn laten we het op m'n verjaardag daarover hebben sufkous. Of: "Weet je al wat je later wil worden?"Ja huurmoordenaar.Of:"Heb je al een vriendje / vriendinnetje?" Heb jij je uitvaart al geregeld ouwe?
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
Mijn vader werd vorig jaar op straat aangereden door een auto en heeft werkelijk alles gebroken gehad wat je maar breken kan en

mensen zeiden dan;

Het had erger kunnen aflopen...... of ja als dat het maar is he....

(ja, hij had dood kunnen zijn maar het is nu bijna 3-kwart jaar verder en de man is nog iedere halve dag met therapie bezig....jaaaah het had veeeel erger kunnen zijn ja.)
Ook mijn vader is overleden toen ik nog heel jong was;"Als hij nu zou overlijden zou je er heel veel verdriet van hebben,dat is je nu toch mooi bespaard gebleven!'NEE!!!!ik had hem graag willen leren kennen en dingen met hem willen delen,hij had niet moeten overlijden!!!!

We willen allemaal beide ouders bij ons hebben,kom niet met dat soort domme opmerkingen!!!!
"weten jullie al wat het wordt?" Ja een baby!
quote:bijtje29 schreef op 01 augustus 2008 @ 20:32:

"weten jullie al wat het wordt?" Ja een baby!haha, dat antwoord gaf ik ook altijd.. vond ik zelf errug grappig, maar toch ook een cliché dus
Voor mij een clichee, voor heel veel mensen uiteraard niet:

Mijn kinderen zijn verwekt via KID en iedereen vraagt of ze van dezelfde donor zijn. Wat ik totaal oninteressant vind.

Verder ben ik het met Nijn eens, ik vind helemaal niet dat het snel gaat, terwijl de mijne zich zelfs sneller ontwikkelen dan gemiddeld. Ze zijn nu 7 en bijna 10, maar nee, 't schiet niet echt op vinnik.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mijn vader heeft een afgrijselijke dood gehad, na een aantal hele moeilijke en pijnlijke jaren.

Standaard reactie; 'verder leed is hem gelukkig bespaard gebleven', of; 'nu is hij gelukkig'

Ach, iedereen die dit zegt bedoelt het goed toch? Alleen soms lachwekkend dat het ECHT een hele standaard reactie is. Ik geef het vaak zelf al in mijn hoofd, en dan wordt het ook nog eens hardop uitgesproken
quote:parel27 schreef op 01 augustus 2008 @ 20:28:

[...]

guido wijers!

Net als aanbellen en dat je dan gevraagd wordt of je het kon vinden!

Ja, geweldig!!

Of, op z'n Brabants; hey, raai eens wie er dood is??? (en echt serieus, zo opent mijn brabantse schoonmoeder ook vaak haar gesprekken
Offfff, bij het zien van je kids:

"Tjéé, wat worden we oud..."

Wie, jij?? Ikke niet hoor, duh...
Of, baby bij man op schoot;

"staat hem goed he?!"
'Weet je zeker dat er geen twee in zitten?'

Zelfde dag:

'Nou, je groeit niet hard, he?'

'Ze is wel Hollands Welvaren, he?' (ze was gewoon dik...)
Om een kort verhaal lang te maken...
En helemaal achterlijk....bij het geven van een kado:

"dat had je niet hoeven doen".

O.k, neem ik het weer mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven