Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
En nog 1 ding.....voor de meelezers lijkt het nu net of geld doorslaggevend is......op zo'n manier zou ik er eigenlijk helemaal niet mee om willen gaan, maar het is toch wel heel handig om te weten waar je aan begint. En nu maar blijven hopen dat het allemaal ook lukken gaat.

Zusje Assieman kan elk moment bevallen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat en hoe het kindje zal zijn. Zij hebben wel heel traditioneel dat zo ongeveer alle zorg bij haar terecht komt. Hopelijk draait hij een beetje bij.......zou 'm sieren. (nu lijkt het af en toe net of hij best kids wil, zolang hij er zelf maar geen 'last' van heeft)
Heb het ook net uitgerekend en kom op 200 euro per maand voor kinderopvang die we dan zelf moeten betalen bij een opvang voor 3 dagen per week. Op dit moment zou zelfs dat te veel zijn, met die hele studieschuldbedragen en de rest van de kosten voor een kind erbij... Maar goed, ik heb op dit moment dan ook een negatieve bril op
Ja, ook financieel moet je overtuigd zijn van je babykeuze......het kost niet niets!

En Nuk; de twijfels waar jij het over had, ken ik ook! Ik ben nu nog wel van veel lunch en diner afspraken met vriendinnen, shoppen, etc. Wijntjes zijn ook zeker aan mij besteed Dat is dan allemaal wat minder of op een andere manier. Maar ach, dat kunnen we ook!!!!!

Kom, op....weer naar de positieve modus. Je ziet het bij Janine.....op het moment dat zij er net wat minder mee bezig was, was het dubbel raak.......dus niet te veel naar de achtergrond schuiven. Voor je het weet krijg je er 3
@Assie: nee, dat verlof heb ik er niet in meegenomen. Spannend dat er bijna een kleintje komt. Lijkt me niks om te 'baren' met dit weer, pffff.

Ik ben straks 'uit de lucht'. Nog even langs een juwelier voor de trouwringen en dan VOETBAL!!!!
bah, ineens heeeeel druk hier.. hopelijk wel op tijd klaar voor voetbal.. doe mijn best

@pipo: 400,- alleen voor boodschappen?hmmm

wij storten elke maand 925,- op onze gezamelijke rekening en daar gaat dan de huur, vaste lasten en boodschappen van af. Soms moeten we bij storten hoor!

en ja, financieel.. als je niet zo veel verdiend dan krijg je iig veel toeslagen.. en vriendlief gaat straks als hij zijn master rechten heeft vast meer verdienen.

geen schulden hier.. das fijn
en de huur is kaal 465,- (zoiets)
en nu spaar ik nog wel 300-600 per maand.. verschilt nogal.

en heb ook wel wat spaargeld.. gelukkig!
Zo Janine, dat doen jullie goed! Nog zoveel sparen en beperkte uitgaven voor vaste lasten en boodschappen. Ik zit meer op de lijn van pipo.....zo'n 400 tot 500 euro aan boodschappen (gokje, weet het niet precies). Soms aanzienlijk minder, maar vanmiddag komt bijvoorbeeld Albert met een nieuwe lading drinken, kattenzand en natuurlijk bonusaanbiedingen. DIe laten we eens in de 3 maanden komen voor met name de zware dingen; we hebben geen auto, dus hoeven we niet zo te slepen. Heel handig, maar wel verrekte irritant dat je maar 4 6-paks cola (light) kan bestellen nu ze in de aanbieding zijn. Gemeen!!!!

Wij zijn alleen aan hypotheek al zo'n 1500 euro kwijt.....maar we zijn ook erg blij met ons huissie.
ehmmm we hebben wel twee auto's.. en ik moet zo een nieuwe.

cola enz drinken we bijna nooit.. eigenlijk hebben alleen aanmaak in huis haha.. soms een lekker sapje. misschien is dat het.
@pipo: zat jij vanmorgen in de intercity van den bosch naar utrecht? zo nee, dan lijkt er iemand heel veel op je.
Wij geven best veel geld uit aan boodschappen, houden nu eenmaal van lekker eten en heel veel snaaien . Veel vis en de wat luxere stukjes vlees, tja... lekker eten staat bij mij in de top 5 van de belangrijkste 'geneugten des levens' . En we hebben ook een auto, en een hypotheek van rond de 1100 euro. Dat is inderdaad nogal een verschil met een huurprijs van nog geen 500... Ach ja, het zal allemaal wel! Ik ga het voorlopig maar weer even van me afzetten, want het heeft toch geen zin om in hetzelfde kringetje te blijven draaien. Ik ben nu eenmaal met anticonceptie gestopt en om nu door die twijfels weer aan de condooms te gaan of iets dergelijks, dat is dan ook weer een gepasseerd station. Het komt toch zoals het komt, niet waar Janine?! .
@Janine: nee, zat niet in de trein (probeer ik zo weinig mogelijk gebruik van te maken) maar leuk om te weten dat ik een lookalike heb.

Tja die rekening gebruiken we ook wel voor andere dingen hoor, bijvoorbeeld uit eten of een cadeautje voor iemand. Ik koop ook graag iedere week bloemen en we houden van een wijntje. Dat tikt gewoon allemaal aan. Verder doen we niet heel decadent (er zit een lidl vlakbij dus daar gaan we vaak naartoe) maar vriend heeft nogal een dure smaak. Of laat ik het zo zeggen ik doe economischer boodschappen, vriend wil alleen a merken.

@Assie: ik schrik echt van dat hypotheekbedrag van jullie! Ik dacht dat wij wel een behoorlijke hypotheek zouden kunnen bekostigen maar ik denk dat we daar van terug moeten komen... Betaal nu 'huur' aan vriend. Extreem weinig omdat hij me matst (het huis staat niet op mijn naam maar ik betaal wel mee) een deel heeft hij van zijn ouders geleend en over dat deel betaal ik niet mee. Dat wordt dus nog schrikken als we straks meer gaan betalen.

Jongens wat een wedstrijd gister. Het was niet goed voor mijn hart.En voor mijn lever, haha. Iets te veel bier gedronken... Dat WK is niet goed voor mijn gezondheid! Vandaag dus maar even rustig aan en een verantwoord hapje maken voor vanavond. Heb alleen door dat weer niet zo'n zin in veel en warm eten.
@pipo: ja, die wedstrijd. Geweldig.. ook niet goed voor mijn hart.. die sloeg bijna op hol.. ! later liep ik het centrum van de stad in.. naaaaaaaaa.. bijna geen doorkomen aan. .wat een gekken allemaal! Heel leuk!

@nukje: idd als het komt dat komt het.. bedoel, ik ben er ook niet hele dagen mee bezig. Loop niet langs babyzaken te kwijlen of te fantaseren... eerst maar weer even afwachten of de tweede echo goed is. Niet dat ik nu niet geniet hoor.. maar ik geniet ook van het gewone leven

Nu heb ik een bbq (leuk, komt onweer aan zag ik) en vanavond een festival.. morgen komen mijn ouders en maandag weer een vreselijke bijna onhaalbare deadline..! en dinsdag gyn....
Hallo dames,

@janine

Dinsdag gyn? Spannend! Wat gaat er dan gebeuren? Weer een echo of alleen een intake?

@pipo

Wat was het mega-spannend he gisteren! De hele boel ontplofte (op een positieve manier) toen we toch nog wonnen. Wauw!

Over geld&boodschappen

Wij woonden eerst in een huurappartement voor 450 incl en betalen nu 830 hypotheek en orv en 160 gas/water/licht. Dat is dus een stuk duurder. Toch lukt het om 600 euro per maand te sparen momenteel (moet ook voor de bruiloft). Dat komt mede doordat we nu een weekbudget voor de boodschappen hebben ingesteld van 70 euro. Dat geld pinnen we een maand vooruit en stoppen we in potjes. Klinkt misschien een beetje suf maar het werkt erg goed. Enja, wij houden ook erg van lekker eten. Als we wat duurs koken, eten we een andere dag lowbudget.

Ik heb trouwens gisteren mijn jurk gepast. Supergaaf :)! Over zes weken is het zover...
@pakezel Assie

Weer terug van vakantie!

Hihi, ik zie je al helemaal lopen met je fiets, zou ook iets voor mij kunnen zijn (gelukkig hebben we een auto, maar in mijn enthousiasme...) Over fietseb gesproken; ik was zo dom geweest om de mijne bij het station te laten staan. Hij is flink in elkaar getrapt. Nou was het al geen mooie nieuwe, maar hij fietste prima. Balen dus...

En financien zijn heel belangrijk. Je wilt toch niet over vijf jaar op tv verschijnen met torenhoge schulden omdat je je zaakjes niet op orde had...
Hey allemaal!

Het WK is ook niet goed voor je bloeddruk Gaat overigens prima, hoor! Zeker met dit warme weer en in de vakantie.

Ik vind niet dat het hier overkomt alsof de financiën het meest belangrijke zijn, ik vind juist dat "we" hier goed nadenken over de gevolgen die een kind met zich meebrengen en ons daar zo goed mogelijk op proberen voor te bereiden.

Hier hebben we er uiteraard ook goed over nagedacht en al veel geregeld. Vriend werkt 4x9 en is dus altijd een dag in de week vrij. Die dag ga ik werken, ik werk na mijn verlof dan 3 dagen, hij 4. Van de 2 dagen die ik niet werk, neem ik ouderschapsverlof op. In het onderwijs betekent dat dat ik daarvan 55 % betaald krijg, nog ruim een dag dus. Vriend werkt nog maar net een jaar, maar is dus nog erg stijgende in salaris. Wanneer mijn ouderschapsverlof op is, zullen we weinig minder verdienen dan nu. Gelukkig. Er komen natuurlijk wel meer kosten bij, kdv en kindje zelf.

Ons kindje gaat trouwens 1 dag naar schoonouders en 1 dag kdv.

Pipo, heeft jouw vriend ook de mogelijkheid om bijv. 4 x 9 te gaan werken? Dat geeft nl een hele hoop ruimte.

En Janine, blijf je onder controle bij de gyn? Hoevaak ga je dan? Ik ga iedere 3 weken, en daarnaast naar de internist. Ben benieuwd hoeveel tijd de gyn bij jou inplant, hier is het voor iedere afspraak 5 (!!) minuten... Dat is toch belachelijk? Het is bij mij ipv de verloskundige.

Boef, ik ben benieuwd naar je buik!
Frutje....over 6 weken is de bruiloft al!!! Dat komt snel dichtbij. Maar volgens mij ben je er helemaal klaar voor. Spannend hoor.

Geld in potjes doen, doen we niet......maar ik hou wel heel erg van aanbiedingen Daar let ik echt op. Heb net weer een voorraad bonusaanbiedingen ingeslagen. Heerlijk! haha

Verder lukt het sparen bij ons nu ook nog heel goed. Ik spaar 700 tot 800 euro per maand (tenzij ik weer wat groots koop) en vriend weet ik eigenlijk niet. Volgens mij spaart hij niet zoveel.....heb ook wel het voordeel dat kleine dingen zoals internet en lunch door mijn werk betaald worden. Scheelt ongemerkt toch best veel. Zelfs na een heel duur jaar van verhuizen, inrichten, nieuwe brillen, jassen, etc toch alweer lekker kunnen sparen. Ben ik best trots op, zeker aangezien ik na mijn vorige relatie (van 9 jaar) waar vriend een gokverslaving bleek te hebben, echt helemaal vanaf 0 weer moest gaan opbouwen.

Sorry voor het egomomentje. Soms moet je gewoon even terugblikken en trost op jezelf zijn, toch?
Met 700-800 euro sparen in de maand mag je zeker trots zijn, Assie! Vind je het lastig dat dat straks anders zal zijn? Hoe zouden onze oma's dat gevonden hebben, die afhankelijkheid van je man. Wij hebben hier duidelijk allemaal ons eigen inkomen, soms zelfs meer dan wat hij verdient. Of zal de tijd zo anders geweest zijn dat ze daar nooit over nadachten?
Kijken jullie trouwens veel van het WK? Vriend kijkt heel veel, maar deze wedstrijd van Paraguay tegen Spanje vind ik ook wel erg spannend
@Verkademeisje

Vriend en ik zijn zeker ook WK-fan. We hebben al veel wedstrijden gezien. Die penalty's gisteren bij Spanje-Paraguay waren echt raar!

@Assie

Zo, jullie sparen lekker! Dat zou hier niet lukken, ook al zouden we het willen haha.

@boef

Ik ben ook heel benieuwd naar je buik nu!

Gisteren was mijn zus trouwens mee met het jurk passen. We hebben daarna nog een tijdje over zwanger worden gepraat. Zij zijn met de tweede ronde bezig. Spannend hoor. Raar idee dat ze gewoon volgende week kan ontdekken dat ze zwanger is... Ik hoop het zo voor haar!
@assie: vraag me ondertussen af hoe hoog je inkomen toch is.. 700-800 euro sparen? en ook nog hoge kosten voor het huis. Maar wel goed bezig hoor!

@verkademeisje: zoals de gyn het de vorige keer vertelde moet ik iedere 1,5 week op controle.. nou vind ik dat wat veel.. dus misschien kan het iedere 2 weken. Ik hoor het dinsdag wel..

vandaag naar een stad met mijn ouders lekker rondvaartje maken! jippie!
Jezus, inderdaad... 700 euro sparen, dat lijkt mij ook een bedrag voor grootverdieners. Maar wel super voor je dat dat nu zo is, Assie, na zo'n negatieve financiele ervaring in je vorige relatie!

En ja, ik zit er ook helemaal in, in het WK ! Ben vanaf morgen trouwens 6 dagen naar Spanje, waar de sfeer waarschijnlijk ook helemaal top is, omdat Spanje ook in de halve finale zit! Dus jullie horen pas vanaf volgende week weer iets van mij. Ik ben gelukkig alweer terug als de finale plaatsvindt (en ik ga er natuurlijk helemaal vanuit dat NL die haalt ).
@janine

Iedere anderhalve week is idd wel veel. Als het noodzakelijk is, moet het maar. Maar waarom niet per twee weken idd?

@Nukje

Heel veel plezier in Spanje! Geniet ervan!
Nukje heel veel plezier in Spanje!!! Geniet ervan.

Zo vandaag dus echt veel te laat geweest met insmeren.....heel de vakantie helemaal niet verbrand, en met het NL zonnetje dus wel.....mmm......beetje verkeerd ingeschat.

Dus nu de fles aftersun bij de hand en regelmatig insmeren.

Morgen weer mijn eerste werkdag. Heb net de band van mijn fiets lekgereden.....dus moet lopend. Ik weet het, nog steeds een luxe positie....maar voel me we redelijk gehandicapt zonder fiets. Maar snel laten maken.

En ook ik ben heel benieuwd naar de mooie buik van Boef!!
Whoh.....Janine.....elke 1,5 week! Dat is echt heel veel. Maar beter teveel dan te weinig hoor. Lijkt me wel een prettig gevoel dat je goed in de gaten wordt gehouden. Zeker met maar 1 moederkoek bestaat er altijd de kans dat 1 van de 2 alle voeding inneemt. Ze zijn concurrenten van elkaar, dus dat heeft wel wat extra controle nodig. Voel je je verder nog goed???? Zie je al iets aan je buik? Bij jou gaat het straks helemaal super snel groeien allemaal. Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven