Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
@Pauley: jouw man heeft dus ook nog steeds twijfels? Wat is dat toch met die mannen die maar niet weten wat ze willen? Wel lief dat hij het sowieso voor jou wel wil doen. Dat is nou nog eens echte liefde.

@Assie: haha, ik begrijp je reactie hoor. Assieman is ook wel echt een slak. Maar: de aanhouder wint. En doordat jij het onderwerp nu vaker op tafel legt, weet hij wel dat hij binnenkort eens een knoop door zal moeten hakken. Je moet eens googelen op het boek 'slappe zakken' gaat over een vrouw die allemaal mannen treft zonder kinderwens en zij heeft juist wel een kinderwens. Uiteindelijk wordt ze single mum. Maar dat gaat jou natuurlijk helemaaaaaaal niet overkomen!
Pauley; vervelend zeg, dat ook jouw man nog niet helemaal overtuigd is. Ik moet ook zeggen dat het natuurlijk best lastig is (als ik het rationeel benader). Je weet toch niet wat je precies te wachten staat, of het kindje gezond zal zijn, hoe het jullie leventje beinvloed, etc. Dus sommige van onze mannen onzekerheid kan ik me wel voorstellen, maar ik blijf van mening dat moeder natuur flinke steken heeft laten vallen, door moeders wel al voordat er kinderen zijn met hormonen zover wil laten komen.......en dat dat bij mannen pas is geregeld als het kind er eenmaal is. Klopt echt niet

En als ik dan weer van een kennis hoor dat zij weer tijdelijk een kind in huis heeft (crisisopvang) en dat zo'n kindje van 9 maanden afkomstig is uit een blijf van mijn lijf huis, moeder zwak begaafd is (IQ 70), 22 jaar is en dit kind nummer 4 is........denk ik wel eens, waar doen we zo moeilijk over. Wij overdenken het allemaal veeel te veel en die mensen "fokken er maar op los" (sorry).
Assie, ik had ook niet gedacht dat je dat zou noemen, misschien is het wat verkeerd overgekomen... Sorry!

In elk geval , en ik hoop dat jullie snel een goed gesprek over dit onderwerp kunnen hebben!
Nee, hij is niet helemaal overtuigd, en dat zal hij pas zijn als er eenmaal een kindje is.. Ik kan het me ook wel voorstellen hoor, dat-ie het allemaal niet weet, dat hij liever niet al te volwassen wil worden, want het leven is ook leuk zoals het nu is. Dat denk ik som ook wel, maar dan komen die razende hormonen weer om de hoek waar moeder Natuur ons mee gezegend heeft

En ja, soms denk ik ook wel dat we het een beetje over-beredeneren allemaal. Je kunt toch niet weten wat de toekomst zal geven.
Hallo allemaal,

Ik zou ook graag mee schrijven. Mijn man en ik willen in januari 2011 voor een tweede kindje gaan. Ik zou al eerder willen, manlief heeft niet zoveel haast, maar ziet ook geen reden om te wachten. Vanwege mijn verzekering moet ik echter nog 2 maandjes wachten. Die tijd is goed te overbruggen en op deze manier kan ik me verheugen om een leuke tijd...

@moimoi: Als ik jou was, zou ik ook om de dag seksen. Er blijkt uit onderzoeken dat de ovulatie niet altijd precies 14 dgn voor de nieuwe menstruatie komt, het is tussen de 10-16 dgn. En als je dan ook nog eens een onregelmatig cyclus hebt... Dan valt er geen pijl op te trekken. Zaadcellen kunnen in de meest gunstige omstandigheden 4 dgn overleven, dus met om de dag seksen zit je zeker goed. Succes!!!
Romo, haal mij maar uit de tabel, ik heb blijkbaar toch niet zo de behoefte om actief mee te schrijven , en zo blijft de tabel voor jullie wat overzichtelijker. Ik blijf wel meelezen, en misschien af en toe wat meeschrijven.

Man en ik hebben deze maand voor het eerst zonder anticonceptie gevreeen, spannend! Ik vermoed dat het deze maand nog niet raak is, want ik denk dat we niet op mijn vruchtbare dagen gesext hebben. Niet expres, het kwam er gewoon niet van.

We hadden van de week wel een erg (voor hem verhelderend) lief gesprekje over zwanger worden.

Ik zei dat we wel moesten vrijen in een bepaalde periode, omdat mijn eitje maar 1 dag vruchtbaar is. 'Oh?' zei man. 'Het is dus eigenlijk heel erg moeilijk en bijzonder om zwanger te worden?'

Had ie nog nooit over nagedacht..

@ Assie: Wat vervelend dat jullie je nu zo voelen! Waarschijnlijk voelt hij zich niets beter dan jij. Misschien begrijpt hij ook helemaal niet hoe jij je voelt. Heb je wel eens aan hem gevraagd wat hem tegenhoudt om er nú voor te gaan?

Misschien moet je eens vragen of hij uberhaupt kinderen wil, en welke redenen hij heeft om daar nu nog niet mee te beginnen. Als hij alleen maar zegt: ik wil het misschien over 5 jaar wel, dan kun je vragen wat er dan over 5 jaar anders is dan nu dat hij het dan wel wil. Misschien kun jij dan bepaalde angsten bij hem wegnemen, of samen een actieplan bedenken.

Je draait de situatie dan mooi om. Niet 'hebben we een goede reden om het te doen?, maar 'hebben we een goede reden om nog te wachten?'

eum.. nog iets wat je kan proberen is misschien juist ook je angsten en twijfels te delen met hem. Kunnen we het wel aan samen, het is toch spannend. Dan ga jij misschien een stapje terug in het proces, waardoor jullie toch wat dichter bij elkaar komen en dan van daar uit samen naar de definitieve beslissing toe groeien..

Ik weet het ook niet, ik hoop dat je er wat aan hebt. En de rest met babytwijfelmannen natuurlijk ook
@Nadine: oooh wat grappig. Die mannen snappen er ook helemaal niks van! Toen wij er nog niet voor gingen deed man hier ook heel spastisch met condooms terwijl je natuurlijk een groot gedeelte van de maand zonder problemen zonder kunt vrijen. Maar dat begreep hij ook niet helemaal.

@Assie: ben het helemaal met je eens. Als er iemand is die een paar kinderen groot kunnen brengen in deze maatschappij, dan zijn wij het wel! Assieman moet dus ook opzouten met het financiele verhaal want er zijn mensen die het met veel minder moeten doen en kinderen een prima basis kunnen bieden. Bovendien heb je toch veel minder tijd om je geld uit te geven als je zo'n handenbindertje hebt.

@Mama: welkom. Was je snel zwanger van de eerste?
Assie, misschien is dit wel even nodig. Jij bent nu echt duidelijk geweest, en hij kan zich nu misschien voorstellen dat het voor jou anders is dan hij had verwacht. Klinkt misschien stom, maar achteraf gezien zijn de ruzies of irritaties die ik met vriend heb gehad meestal wel ergens goed voor geweest. Dus ik zou zeggen: grijp dit aan om het nog eens heel duidelijk te bespreken. De tips van Nadine klinken goed, misschien helpt deze insteek je. Tot nu toe zijn wij allemaal veel bezig geweest met argumenten om NU te beginnen. En hebben we tegenargumenten gezocht voor als hij (niet assieman, maar algemeen) bedacht wat een reden zou zijn om nu nog niet te beginnen. Maar misschien is dat wel een verkeerde insteek, misschien werkt het veel beter om hem te vragen wat hem tegenhoudt, waarom hij nog niet wil beginnen.

Pauley. Lastig he, dat mannen niet die sterke behoefte hebben zoals wij dat wel hebben. Nu ik op springen sta, is vriend wel helemaal om hoor. Maar toen we begonnen was het meer: "ik wil ooit wel kinderen, maar het had van mij ook nog wel even mogen wachten. We starten omdat jij zo graag wil"

Welkom, mama! Jullie hebben dus al een kindje, hoe oud is hij/zij? En waarom moet je voor de verzekering nog twee maanden wachten? Daar heb ik nog nooit van gehoord, bijzonder. Laat het maar niet teveel aan mannen hier horen, dan hebben ze nog een aangrijpingspunt om het uit te stellen
@Assie: Ik ben het helemaal met Nadine eens. Toen ik de eerste keer zwanger wilde worden, wilde mijn man in eerste instantie niet meteen. Hij vond het allemaal maar eng en wist niet goed wat hem te wachten stond (hoe het zou zijn om een onschuldig wezentje te hebben dat afhankelijk is van alleen ons). Ik heb toen verteld dat ik het ook wel eng vond, maar wel vertrouwen in óns had. En dat houdt je, denk ik, altijd. Je vraagt je altijd af of je het wel goed doet... Verder ben ik aangegeven dat hij maar de volgende stap moest zetten, ik heb de druk er een beetje afgehaald. Maar goed, ik heb makkelijk kletsen, want hij heeft kort daarna zelf bewust de condooms op het nachtkastje laten liggen... Ik weet niet hoe ik had gereageerd als het een lange tijd had geduurd...

@Pipo: Bij ons is het bij de eerste heel snel gegaan. In de eerste maand was ik al zwanger, ik kon het eerst niet eens geloven! Maar goed, behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

@Verkademeisje: Onze zoon is 14 mnd. Na mijn verlof ben ik als zelfstandige aan de slag gegaan. Daarom heb ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten. Daar hangen wat voorwaarden aan. Als ik eerder zwanger wordt, moet ik mijn gehele zwangerschapsverlof zelf bekostigen. Ik vind het belangrijk zorgeloos met verlof te kunnen gaan en dus vandaar...
@Nadine

Wat leuk dat jullie er nu voor gaan! Als je zin hebt kun je meeschrijven op zwanger worden in de herfst...

@Assie

Meiske toch. Het wordt tijd voor een goed gesprek. En dat het heel duidelijk voor hem wordt hoe jij je hieronder voelt. Dat hij nog niet wil, dat kan. Maar jouw gevoelens zijn belangrijk en die mag hij niet negeren.

En die verhalen van minder-capabele mensen die wel kinderen krijgen. Vriend is soms wel wat onzeker of hij wel een goede papa zal zijn (ik denk van wel trouwens) en dan zeg ik wel eens: de Tokkies krijgen ook kinderen. We kunnen het minstens beter doen .

@Mama

Welkom! Al een mama dus. En wat leuk dat je voor jezelf bent begonnen. Mag ik vragen wat je doet voor werk?

@Pauley

Jij hebt ook een schildpad he. Pffft, dat schiet lekker op. Vind je het lastig dat je weet dat hij er een tijdje aan zal moeten wennen?

@Janine

Hoe is dat eigenlijk bij jullie gegaan? Het kostte best wat tijd eer Janineman besefte dat je toch echt zwanger was. Hoe staat hij er nu in? En wanneer kwam de omslag?

@Vk

Hoe voel je je? Wanneer ga je weer op controle?

Leg ik man van het weekend uit dat ik weliswaar zaterdag (niet) ongesteld moet worden, maar dat bij wegblijven het niet automatisch betekent dat ik zwanger ben. Dat ik ook wat later kan zijn. Is hij helemaal teleurgesteld. Haha, de scheet.

Hier verder wel een goede dag op mijn werk gehad. Na het weekend kan ik de boel makkelijker van me afzetten, dan raakt het me minder. Alleen die prutlip he...
Frut, wat een goed teken! Laat 'm maar teleurgesteld zijn, dan wil 'ie iig graag! Maar nog beter is het als jullie samen een rondedansje doen, natuurlijk!

Woensdag moet ik weer naar de gyn.

Dus morgen Janine, ik woensdag en Nukje donderdag. Blijft iedere afspraak spannend, hoor.

Ik ga woensdag aan de gyn vragen wanneer ze het gaan inleiden als woensdag blijkt dat mijn baarmoedermond nog niet rijp is. Ik wil namelijk niet wachten tot het fout gaat, tot mijn conditie of die van de uk achteruit gaat of mijn hoge bloeddruk en het vasthouden van vocht zich toch omzet in een zwangerschapsvergiftiging. Dat risico is volgens mij redelijk aanwezig, anders controleren ze me niet iedere week op eiwit in mijn urine en hebben ze niet iedere week bloed nodig. En aangezien ik woensdag 37+1 ben, en het kindje twee weken voorloopt in groei, is het veilig genoeg om geboren te worden. Ik vraag me dan af of dat niet veiliger is dan afwachten...

Ben heel benieuwd!
@Oehoeh Frutje: spannend! Nog een paar dagen dan weten jullie meer. Wanneer ben je van plan om te gaan testen?

@Verkademeisje: bij jou gaat het nu snel. Goed dat je op je strepen gaat staan en geen risico's wilt nemen. Ik ben benieuwd wat je VK zegt. Heb je al voorweeen oid?

Assie: hoe was de sfeer gister in huize Assie? Ik hoop echt dat jullie er snel uitkomen samen en misschien een compromis kunnen vinden over de startdatum.
Hi dames, helaas heb ik weinig tijd om op iedereen te reageren......maar wil toch even mijn verhaal kwijt. Sorry, ga ik binnenkort helemaal goed maken

Gisteravond eens een uitgebreid gesprek gehad, al mijn gedachten, angsten, twijfels, wensen enzo besproken.....ook gehad hoe hij erin staat. Dat hij me echt niet kwijt wil, het gevoel van kinderen willen niet direct heeft maar het hem wel leuk lijkt, ik niet meer bang moet zijn om het erover te hebben....hij wil juist samen nadenken over hoe het zal zijn, wat we moeten regelen, hoe het financieel zit, wanneer het zou kunnen, etc. Dus ik moet al mijn gekke gevoelens, opkropacties e.d. vooral loslaten en dingen niet gaan invullen, maar gewoon bespreken.

Dus klinkt heel goed. Moet nog even wennen hieraan en hij snapt dat ik er al heel lang mee bezig ben en het gevoel duidelijk heb dat ik eraan toe ben. Hij had verwacht daar ook in te groeien, maar heeft dat nu losgelaten (komt later misschien, maar dat wil niet zeggen dat hij het niet wil....hij heeft enkel het gevoel niet zo als ik).

Kortom, van het weekend als alle logees de deur uit zijn maar eens uitgebreid lessen biologie geven, praktische zaken bekijken (hoeveel dagen werken, opvang, etc.) en alles bespreken (ook zaken als wat te doen als het kindje zwaar gehandicapt blijkt te zijn, etc.).

Klinkt goed he!! Hij wil het dus echt wel, maar we moeten het wat concreter maken en vooral lekker veel over praten.

Kost mij eerlijk gezegd wat moeite, mede omdat dit nou net het onderwerp was waar ik in mijn vorige relatie niet over kon praten en ik het gevoel heb dat hij daardoor wat sneller de relatie had beeindigd.......dus moet zelf vooral over de hobbel heen dat het heel normaal is om alles te bespreken.

Ik ben weer helemaal blij
Hey Assie: wat een goed nieuws! Assieman komt in beweging: jeuj. Klinkt wel alsof jullie heule 'verstandige' mensen zijn zeg. Wij hebben nog nooit een financiele berekening gemaakt, of 'wat als' scenario's doorgesproken. Wij zijn meer van de 'dat zien we dan wel weer' hihi.

Maarrum: gaan jullie dan nu binnenkort beginnen ??!!
haha......ik was gisteren wel op dreef en heb zowaar naar een datum gevraagd.....maar dat was hem even te snel. Eerst praten, dan verder kijken. Snap ik ook wel, maar heb het gevoel dat het echt niet meer heel lang gaat duren.

Heb natuurlijk wel gezegd dat ik steeds januari in mijn hoofd had
Ach, what the fuck Loop nu toch al achter qua werk, dus toch maar lekker reageren op iedereen.....haha

Allereerst natuurlijk allemaal heel erg bedankt voor de lieve en nuttige reacties!!

Mama: van harte welkom! Kan je iets meer over jezelf/jullie vertellen?

Nadine: haha.....grappig hoe je man reageerde op de beperkte "houdbaarheid" van het eitje.

Frutje: ook fijn dat jouw man helemaal om is en nu al teleurgesteld kan zijn mocht je niet direct zwanger zijn. Dat is wel heel fijn, dat hij zo meeleeft! En het lijkt me logisch dat je altijd wel twijfels houdt over je eigen opvoedkwaliteiten, hoe het straks zal zijn, etc. Maar als het goed zit tussen jullie, komt dat echt wel goed! Daar moet je in groeien.....gelukkig krijgen we niet direct puberende tieners

Verkademeisje: Morgen weer naar de VK!! En slim om alvast het inleiden te bespreken. En even een gekke vraag: betekent een groei voorsprong dat het kindje qua grootte voorloopt, of ook bijvoorbeeld qua rijping van de longen? Als dat niet zo is, kan het kindje misschien beter nog even blijven zitten (als het natuurlijk goed blijft gaan met jullie!)

En Pipo: hoe is het met jullie? De teleurstelling van ronde 1 vorobij? Is pipoman echt helemaal om, of vond hij het toch stiekem nog wel een fijne gedachte dat het niet direct raak was?

En Janine??? Hoe is het met jullie drietjes?
quote:Assie78 schreef op 26 oktober 2010 @ 10:36:

haha......ik was gisteren wel op dreef en heb zowaar naar een datum gevraagd.....maar dat was hem even te snel. Eerst praten, dan verder kijken. Snap ik ook wel, maar heb het gevoel dat het echt niet meer heel lang gaat duren. Heb natuurlijk wel gezegd dat ik steeds januari in mijn hoofd had WOW, dat is goed nieuws! Go Assie Go !
Aaaah Assie! Dat klinkt super goed zeg! Natuurlijk moet hij er even aan wennen, maar wat fijn dat jullie er nu samen over kunnen praten!

Wel goed dat jullie het ook nu al willen hebben over werken en opvang, en hoe je dat het beste kunt doen qua financiën enzo. Ik weet niet waar je woont, maar heb je daar genoeg mogelijkheid tot kinderopvang? En kun je gewoon kiezen wanneer en hoeveel dagen? Ik hoor soms van die rare verhalen...

Ik zal voor je duimen dat jullie ook echt in januari kunnen gaan beginnen, misschien zelfs wel eerder!
@Assie: mijn teleurstelling valt eigenlijk wel mee... Vol goede moed door naar de volgende ronde. Pipoman was eigenlijk wel opgelucht dat het niet gelijk raak was. Al was het maar omdat hij dan in juni 2011 met zijn vrienden op vakantie kan Hij dacht ook dat de wijn die we genuttigd hadden tijdens de huwelijksreis niet goed zo zijn voor een evt. kind. Wel heel schattig Ik merk wel dat ik erg controlfreakerig ben, en dit is dus juist een proces waar je geen controle over hebt. Goed leerproces zullen we maar zeggen...
Hoi dames,

Ik wil ook graag meekletsen met jullie.

Sinds een half jaar ongeveer begint het bij mij steeds meer te kriebelen. Ik ben nu 26 jaar en mn vriend is 27. Ik kan er op zich goed met hem over praten, gelukkig wel! Hij wil nu nog niet en is niet helemaal duidelijk over wanneer dan wel. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat we daaruit gaan komen.

Vraagje: is het verstandig om toch al met de pil te stoppen en voorlopig condooms te gebruiken? Dat je menstruatie dan een beetje op gang kan komen? Of maakt dat niet veel uit?
@Loesel: welkom! Je zou alvast kunnen stoppen om te kijken hoe je cyclus loopt. Het is dan tegen de tijd dat je wil beginnen makkelijker om te bepalen wanneer je vruchtbaar bent.
@Loesel: Welkom! Ja, stoppen kan inderdaad handig zijn zodat je weet hoe je cyclus loopt, en je gemakkelijker je vruchtbare dagen kunt bepalen. Daarbij duurt het bij sommige vrouwen een tijdje voordat de cyclus zich weer hersteld heeft van het slikken van de pil. En uiteraard wil je zo snel mogelijk zwanger worden als je eenmaal begint!
@Pipo79 en @Pauley Dank jullie wel!

Misschien moet ik dat van de week dan even voorstellen bij vriendlief. Ben benieuwd hoe hij daar tegenover staat...

En ik las iets over een boek van Mariel Croon? Die wil ik ook wel gaan kopen denk ik. Zodat ik wat beter weet wat ik allemaal kan verwachten en waar ik rekening mee moet houden.
ATTENTIE, ATTENTIE: HIER VOLGT EEN STUDIEONDERBREKING SPECIAAL VOOR ASSIE

wat een goed nieuws en wat fijn dat jullie het er eindelijk concreet over hebben gehad. Hopla, actieplan maken, berekeningen op tafel en zodra alles helder is een datum prikken en hem dat in drievoud laten ondertekenen

Zo. nu weer aan de studie: een 4 is al een stuk beter dan de eerder behaalde 1,3 maar natuurlijk nog niet de 5,5 die ik had moeten halen. Kortom 1 down (and screwed) en still 3 to go...
Wow Assie, dat is een goed gesprek geweest! Heb je alles kunnen zeggen wat je wilde? Heel goed dat je hebt aangegeven dat jij januari nog steeds in je hoofd hebt. Ben benieuwd wat dit weekend brengt!

Vandaag ben ik 37 weken zwanger, dat betekent dat het kindje af is, en dus ook de longen rijp zijn. In theorie had ik vanaf nu thuis kunnen bevallen, maar in mijn geval even niet.

En voorweeën e.d. Tja... Ik weet het niet. Ik heb soms wat kramp, wat steek, dus hoop dat het kindje nog goed ligt en nu ingedaald is, maar wat het verder betekent? Ik denk maar zo: alles wat je voelt, is vast ergens goed voor. verweking van het bekken, indalen, rijpen van de baarmoedermond of nog een van al die dingen die gebeuren moeten. Hoe meer ik voel, hoe beter denk ik (nu nog )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven