Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
@nukje: hmmm, slecht slapen is niet zo leuk.. dat heb ik gelukkig weinig gehad. Ja, moest wel vaak naar de wc (op het laatst 3 keer) maar ik lag nog niet in bed of ik sliep alweer. Wel moest ik vaak draaien omdat 1,5 uur op 1 kant liggen pijn ging doen aan mijn heupen.. maar zodra ik omgedraaid was (met veel moeite op het laatst) sliep ik weer.

En die hoge hartslag tja, ook irritant, je hebt gewoon meer bloed in je lichaam...

hier geen extra geldjes... zielige ikke..

@assie: ja, als MvM komt dan wordt het net allemaal iets echter he!

De meiden doen het goed. B is vanmorgen gewogen en is van 1850 naar 1995 gegroeid.. en dat was behoorlijk veel voor een paar dagen! jippie.. mama is nog trotser dan dat ze al was.

Morgen wordt F gewogen. Haar heb ik lekker geknuffeld vandaag.. heeeeerlijk. Wat een mooi snuitertje..!
ow trouwens.. wat ook heel fijn is: ik weeg nog maar 3,5 kilo meer dan voor de bevalling...!! die kilo's vliegen eraf.
@Janine: wow dat gaat snel. Komt dat van de BV? Je eet toch wel lekker he. Je moet wel een gezonde mama blijven voor B. en F.!

Heb net mijn OOO aangezet. Heeeeerlijk gevoel! Als ik vrij ben, ben ik over het algemeen ook minder bezig met babies maken. Op mijn werk is het soms gewoon saai en dwalen mijn gedachten af...

@Nukje: haha, je beschrijft het heel goed! Ik hoor soms ook mijn hartslag bonzen in mijn hoofd.
Dankjewel voor alle lieve reacties!

Ik zit te glunderen hier! Ben zo blij, vind het zo gaaf en heb er het volste vertrouwen in dat dit gaat lukken. Zo gaaf om (ook) iets voor mezelf te gaan doen. YES!

@Janine

Wat een trotse mama zul jij zijn. En wat gaaf (mail)! Ook lekker van die kilo's zeg.

@Pipo

Jaaah vakantie! Geniet ervan meid! Was jij nou met kerst vruchtbaar?

@Romo

Thanks voor het aanpassen van de tabel. Enne, we gaan ervoor in 2011! Jij stiekemerd op het bankje.

@Nukje

Aiai, doe jij eens even rustig aan. De baby is nu even het allerbelangrijkst. Wanneer ga je eigenlijk met verlof?

@VKM

Ook al zo'n trotse mama, het spat gewoon van je posts af. Zo leuk om te lezen!

@Assie

Lekker rustig aan doen jij, daar heeft je lichaam behoefte aan nu. Verplicht luieren dus.

@Orchis

Haha baar-jaar! Daar houd ik je aan ;)!
Hier nog steeds erg enthousiast over mijn beslissing. Alleen wilde ik vandaag allerlei dingen doen en merkte ik toen wel dat ik nog ziek ben. Rustig aan doen dus...

Verder dus enorm ongesteld (lees niet verder als je een zwakke maag hebt). Met de pil verloor ik nooit zoveel bloed. Gisteravond had ik voor het slapengaan een normale tampon ingedaan, ging ik vanmorgen de katten eten geven, voel ik gewoon een straaltje bloed langs mijn been lopen. En daarna langs mijn andere been. Getverdemme! Bah, bah, bah.
@ pipo: fijne vakantie!! Geniet er maar goed van !!

@ frutje: rustig aan hè meid! Fijn dat je beslissing zo goed voelt, das weer een extra bevestiging dat je de juiste keuze maakt! En wat betreft dat bloedverlies, helaas heel heel erg herkenbaar... Sterkte!

@ janine: wat goed trotse mama!

@ nukje: sterkte met je moeizame nachten, lijkt me best pittig zo!
@frutje... even goed uitzieken dan he! Ja, de menstruatie is heel anders dan als je de pil slikt he. Even rustig aan dan maar.

Maar wel ontzettend stoer dat je de juiste beslissing hebt genomen.. jij gaat happy het nieuwe jaar in!

@vkm: ik kolf nu nog.. de meiden leggen ze wel aan de borst om te oefenen.. ze zuigen wel maar niet lang genoeg, ze hebben daar nog niet genoeg kracht voor. Ik heb volgens mij ook nog niet genoeg productie voor twee snuitertjes... morgen heb ik afspraak met lactatiedeskundige.. borstvoeding geven aan tweeling...pfffffff.. hoeveel moet ik dan wel niet kolven haha
Hallo allemaal,

MvM is net weg.....werd gisteren afgebeld en naar vanochtend verschoven. Alles was nog goed en vanaf maandag kan ik in de bussen plassen yeah! haha

Had gisteren toch nog zo'n luxe zwangerschapstest gekocht en bij de bakker 4 verpakkingen van die chocolaatjes met roze (2x) en blauwe (2x) muisjes. Met de test die "zwanger 3+" aangeeft bij de roze en blauwe chocolaatjes een mooie foto gemaakt die ik zo laat afdrukken en in een lijstje doe voor de oma's. Geef ik met kerst cadeau met die chocolaatjes en een oma en opa boekje. Hartstikke leuk, lijkt me!

Gisteren ook voor het eerst iets kleins voor onszelf gekocht. Was weer kraamcadeautjes aan het shoppen voor mijn collega en heb alle tijd genomen om te neuzen in alle babywinkels en afdelingen. Heb een heel lief rompertje gekocht met allemaal dieren erop, die ook nog 50% was afgeprijst. En een oranje speentje met aapjes erop......voor onze 'aap'.

Zo, ga zo de laatste kerstcadeautjes inslaan en de rest van de dag weer relaxen! Daar was ik al goed in, maar nu extra goed.
Hallo dames,

Heb vannacht heerlijk geslapen en voel me weer een beetje beter. Doe nog rustig aan vandaag maar ben blij dat ik weer wat meer energie heb en meer zin heb om dingen te doen. Blij dus!

@janine

Borstvoeding geven aan een tweeling lijkt me heel erg pittig, ben benieuwd hoe de lactatiedeskundige je hiermee gaat helpen. Op die manier vliegen die laatste drie kilo's er ook zo af natuurlijk haha.

@Assie

Jeuh, MvM teste ook positief! Heerlijk om rond te kijken op de babyafdeling, helemaal als er een klein aapje in je buik zit...
@ Janine: Jeetje, dat de kilo's er zo snel afvliegen, geweldig!

@ Assie: Wat een leuk idee heb je bedacht, die foto van de test met de chocolaatjes. Dat zullen de oma's vast leuk vinden!

@ Frutje/Orchis: volgens hebben vroegen jullie allebei wanneer ik met verlof ga: eind februari. Dus het aftellen kan al een heel klein beetje beginnen, haha.

Hier: Beetje drama allemaal. Al de hele week verbouwers in huis en er gaat vanalles mis: spullen zijn niet op tijd geleverd, de voorruit is door de werkzaamheden gebarsten (waardoor het hele huis nu een vrieskist is), de planning loopt achter en ja, morgen is het kerstavond, dus dan wordt er maar tot 's middags gewerkt, waardoor we waarschijnlijk met de kerst in de troep zitten (het had allemaal gisteren al af moeten zijn!). Tot overmaat van ramp ontdekten we een lekkage in de keuken en heb ik een koortslip gekregen. Ik probeer het echt van me af te laten glijden en rustig in de slaapkamer te blijven, maar het is wel lastig allemaal...
Ach Nukje

Jeetje wat een klotezooi zeg. Kun jij niet naar je ouders/schoonouders/een vriendin? Dit is niet goed voor je nu je juist rustig aan moet doen. Maar bedenk: Het Komt Goed! Uiteindelijk. Knuffel voor jou.
Heb net ook een babypakje gekocht. Niet voor mezelf helaas, maar mijn zusje verwacht in maart de tweede... Hoop volgend jaar toch ook eens voor mezelf los te kunnen gaan op de babyafdeling.

@Nukje: wegwezen daar. Je huis klinkt niet als een omgeving voor een zwanger vrouw die haar rust hard nodig heeft. Kun je niet tijdelijk naar een vriendin/familie?

@Frutje: fijn dat je je weer beter voelt. Op naar topjaar 2011!

@Assie: djiezus, ik moet nog even wennen dat je zwanger bent geloof ik. Een paar weken geleden moest Assieman nog om en nu komt MvM bij je langs en koop je babyspullen. Wat gaaf!

Hier lekker aan het genieten van mijn vrije tijd. Schandalig lang uitgeslapen en geshopt. Dure tas voor mezelf gekocht. Ben nogal slecht in grote bedragen uitgeven maar na die financiele meevaller mocht het vanmezelf
Fijne kerst allemaal met baby, zonder baby of baby-in-de-maak! Ik hoop dat we volgend jaar weer veel moois met elkaar mogen beleven op dit topic. In ieder geval de geboorte van Assiebaby, Nukkebaby en Saartjebaby, positieve testen en mannen die eindelijk om gaan!
@ Nukje: Blegh wat naar allemaal... en wat de rest ook al zegt... lekker weg daar als het ook maar enigszins kan!! Kun je niet naar familie/vrienden? Dit is normaal gesproken al niets maar in jouw situatie natuurlijk helemaaaal niet!! Veel sterkte ermee!!

@ Pipo: Goed zo, lekker jezelf verwennen, dat mag ook wel ns!! Hoe zit t met de vruchtbare dagen?

@ Assie: Oeeh ja ik vind het ook nog steeds wel 'wennen' dat je nu echt zwanger bent maar oooh zooo leuk!! Dat wordt vast een hele mooie kerst zo!! Super gaaf cadeau idee trouwens, veel plezier met vertellen!

@ Frutje: Fijn dat je weer wat beter bent! Hoop dat je met kerst weer helemaal fit bent!

Hier net de kerstboodschappen in huis gehaald!! Vooral de drankvoorraad is flink aangevuld !! Ik wil jullie allemaal een heeeeele fijne, romantische, liefdevolle, vurchtbare, relaxte, smakelijke en gezonde Kerst toewensen, geniet ervan!! Samen met vriend/man/familie/babytjes (al dan niet nog in de buik ), maak er wat moois van!!

Veel liefs Romo
lieve meiden

hele fijne kerst allemaal!

Ik sluit me helemaal aan bij de prachtige woorden van Pipo

kus
Meiden

Fijne kerst!!! En dat 2011 een vruchtbaar jaar mag zijn... ehmmm niet voor mij dan.

Vandaag mocht B in een wiegje! Zo lief. Ze weegt alweer meer.. 2090 gram. Morgen mag F in een wieg.. dan wordt het allemaal wat meer baby. Heerlijk.
@Janine

Wauw, B is al over de 2-kilo-grens. Wat goed! Groeit F ook goed? En hoe gaat het met de borstvoeding? Hoe was het om hun eerste kerst te vieren?

Hier een erg gezellige eerste kerstdag gehad gisteren bij mijn familie. En zo richting de schoonouders om schandelijk verwend te worden (altijd veel cadeaus). Dus ik heb er zin in! Tussendoor trouwens nog even mijn best gedaan met man. Beetje vroeg voor mijn eisprong, maar baat het niet dan schaadt het niet .
Hallo allemaal, hier een wat minder leuke 2e kerstdag gehad. In de nacht van 1e op 2e kerstdag werd ik opnieuw wakker met steeds terugkerende harde buiken die meer dan 2 uur duurden. Ze kwamen om de 2 minuten en waren heftiger dan de laatste keer. Ergens rond een uurtje of 5 viel ik van pure uitputting weer in slaap, maar toen ik de volgende ochtend wakker werd, begon het weer opnieuw. Toen de vk-spoedlijn gebeld en ik kon meteen naar het ziekenhuis komen. Daar een ctg gehad, waarbij inderdaad werd vastgesteld dat ik te veel en te heftige contracties heb. Na onderzoek door de gyn bleek echter ook dat de bmm nog helemaal dicht zat en dat met de baby verder alles in orde is, dus werd ik weer naar huis gestuurd. Nu moet ik me super rustig houden en direct bellen als het weer begint. Gelukkig heb ik afgelopen nacht wel goed geslapen en er geen last meer van gehad (ik durfde eerst gewoon bijna niet naar bed te gaan...), dus hopelijk blijft het zo. Misschien was het toch de stress van de verbouwing (de ploeg die hier was heeft echt slecht werk geleverd, waardoor een aantal zaken gewoon opnieuw moet), dat heeft allemaal nogal wat frustraties opgeleverd. Maar het was wel even schrikken. Vooral omdat ik nu voor het eerst heb gemerkt dat m'n eigen gezondheid ineens niet meer zo belangrijk was, als het met ons kindje maar goed gaat. Heb nu vooral veel rugpijn en een moe lijf, maar verder gaat alles goed.

Einde egobericht.

Hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad! Ik heb 1e kerstdag heel lekker gegeten met mijn familie en heb deze week nog lekker vrij.
Hopelijk hebben jullie allemaal een prachtige witte kerst gehad! En zijn jullie weer veilig thuis gekomen over de spekgladde wegen...

Jee Nukje, schrikken! Wel echt een teken dat je rust moet nemen... Zo'n verbouwing waar dingen mis gaan is blijkbaar toch te stressvol voor een zwangere. Het is ook niet niks wat er nu in je lijf gaande is!

@Janine: wat heerlijk dat het zo goed gaat met je dochtertjes. Zo goed gegroeid! Heb je Kerst in het ziekenhuis gevierd?

@Pipo: lekker he, zo'n berg extra geld die je (voor een deel) gewoon lekker aan jezelf mag uitgeven

@Assie: en?! Hoe was het? Hoe reageerde iedereen? Hielden jullie het droog?

Hier ook een gezellige en drukke Kerst achter de rug. Bij de schoonfamilie weer met de nichtjes en neefje, wat een drukte altijd. Ze waren een beetje aan het jengelen en piepen 's avonds. En mijn schoonzusje werd er echt een beetje geïrriteerd van. Vond ik ergens wel fijn om te zien: ook zij hebben het dus niet altijd helemaal geweldig met hun twee schatjes. Ik ben dus niet de enige die soms denkt: wat een gedoe, zou ik dat wel leuk vinden? Maar dan breekt er weer een lachje door, en dan zijn ze weer zo ontzettend schattig!
Jeej Nukje: dat is wel schrikken. Kalm an... Lekker dat je deze week nog vrij bent, ik ook. Even kijken hoe het gaat en anders volgende week een beetje rustig beginnen met werken?

@Assie: ik ben heel benieuwd hoe het vertellen was, dus: vertel!

@Janine: wat fijn dat de meisjes het zo goed doen! Smelt...

Hier een goede kerst gehad. Ik ben er niet zo'n fan van. Twee dagen sociaal doen met (schoon)familie vind ik gewoon net iets te veel van het goede. Ook nog een leuk nieuwtje gekregegen: mijn schoonzusje is weer zwanger (ze hebben al een kleintje van net 1)... Het was helemaal niet gepland, soort ongelukje. En ergens vond ik het gewoon niet eerlijk... Ik wilde zo graag de eerstvolgende zijn, wij zijn al een tijdje bezig en haar overkomt het gewoon. Vorige week hoorde ik nog van een vriendin die zwanger is. Het lijkt wel alsof de hele wereld om mij heen zwanger is momenteel! Hoop dat wij snel aan de beurt zijn... Zit momenteel weer op het wachtbankje. Tralalalala.

Hoest met de rest?
Het is ook niet eerlijk! Sommige tieners worden met alle gemak zwanger van een paar keer onbeschermde lol, en raken dan natuurlijk in paniek en breken de zwangerschap weer af. Of mensen worden zoals jouw schoonzusje zomaar weer makkelijk zwanger.

Wij denken er eerst jaren goed over na, hebben ons leven netjes op orde, gaan dan een keer beginnen als we onze kerels eindelijk zover hebben gekregen... en dan maar hopen dat het bij ons ook snel raak is. En dan ondertussen een beetje jaloers zijn op elke zwangere buik die voorbij komt...

Maar goed, het wachtbankje is er weer, dan zullen de anderen ook weer gauw volgen!
@Orchis: tja, zo is het. Ergens word ik dan ook weer kwaad op mezelf dat ik dat jaloerse gevoel heb, maar ik kan er ook niet echt omheen. Meestal ebt het wel weer weg na een tijdje (dan ben je aan het nieuws gewend). Maar ik vind gewoon dat ik nu aan de beurt ben

En dan soms schieten er van die gedachtes door mijn hoofd dat het misschien wel nooit gaat lukken... En dan stel ik me voor dat er volgend jaar weer een baby bij het kerstdiner is en dat ik daar nog steeds alleen met mezelf en mijn man zit. Stom om zulke doemgedachtes te hebben, maar ik ervaar dit nogal als een enerverende tijd zullen we maar zeggen.
Hi allemaal!

Nukje: tjee, dat was schrikken.....doe je nu wel rustig aan? En is het alweer warm in huis?

Pipo: dat gevoel is heel goed te begrijpen......en hopelijk verandert het snel als jij ook positief nieuws kan brengen. Ik duim heel hard deze wachtperiode

Het vertellen ging goed. Had een leuk opa en oma voorleesboekje gehaald, chocolaatjes met roze en blauwe muisjes en een ingelijste foto van een test met de muisjes. Blijkbaar had mijn moeder zo'n idee......ze had het cadeau nog niet eens helemaal uitgepakt, maar zodra ze door had wat erin zat greep ze naar haar tas en haalde er een cadeautje voor mij uit leuke babyslofjes en een knuffeltje. Zo lief!

Ze waren heeel blij, zo'n grijns die er de hele avond niet af ging en ze heeft de foto er wel 10 keer bij gepakt die avond

2e kerstdag waren we bij mijn schoonouders. Daar lag het cadeautje tussen alle andere cadeaus onder de kerstboom. Mijn schoonmoeder was eerst even stil.....en toen was het "is het wat ik denk dat het is??" Heeft ons echt 3 keer gefeliciteerd met zoenen erbij, er is getoost, etc. Kortom, iedereen blij. Heel leuk.

Vanaf vandaag ben ik in de bussen van MvM aan het plassen. Voor het goede doel, zullen we maar zeggen.....want handig is anders

Morgen op kraamvisite bij mijn collega, weet nog niet of ik mijn mond kan houden.....ik wist namelijk ook als eerste dat zij zwanger was.....ben er nog niet over uit.

18 januari heb ik mijn eerste intake gesprek bij de verloskundige (bij 9 weken en een beetje) en dan krijgen we een verwijzing voor een echo (10-12 weken). Het valt me op dat veel vrouwen al eerder een eerste echo krijgen.....zou wel fijn zijn om al eerder iets van zekerheid te krijgen......pas dan gaat het meer 'leven'.

Geduldig afwachten maar

Doeg!!
@Assie, ik ben echt een zacht ei, maar ik zit je post gewoon met tranen in mijn ogen te lezen. Zo leuk! En dat je moeder al een cadeautje voor je had, wat ontzettend lief!

@pipo: ik herken je doemgedachtes echt helemaal, helaas...En je jaloerse gedachtes ook!

Tja, volgens de statistiek zullen we ons toch moeten instellen op zo'n half jaar wachten, of zelfs een jaar voordat je jezelf ongerust moet gaan maken.

Ik weet dat het maar een heel klein stapje in de goede richting is, maar ik denk deze week al de hele tijd: geen nuvaring meer, mijn lijf is vrij, de eerste stap is gezet!! Dat is al zo spannend!

Ik ben alleen bang dat ik net als Frutje enorme menstruaties ga krijgen. De minitamponnetjes zullen wel weer worden ingeruild voor de megatampons Hoop dat het niet zo erg gaat worden als in mijn puberteit, toen verloor ik echt belachelijk veel bloed elke maand, en had ik ook elke maand bruikkrampen van de eisprong. Handig om te weten wanneer die is, maar ik was er altijd zo beroerd van, dat het dan moeilijk bevruchten wordt

Nou doei! Komt er nog iemand kletsen vandaag? Mooie verhalen over de lieve stoere meissies van Janine? Een geruststellend verhaal van Nukje? Een nieuwe voor op het Wachtbankje?
Hm, helaas niet veel geruststellends van mijn kant... Afgelopen nacht weer heel slecht geslapen met veel heup- en bekkenpijn en iedere keer als ik op m'n rug ging liggen kwamen die harde buiken weer opzetten... Zit een beetje in een vicieuze cirkel op deze manier: ga lekker vroeg naar bed om zoveel mogelijk rust te krijgen, maar word 's nachts wakker van de pijn en de krampen, dus weg is de rust. En ik kan toch moeilijk elke nacht het ziekenhuis bellen, want ze kunnen op dit moment niks doen. Vind het ook wel eng, en het is moeilijk om volledig zen te blijven als je je diep vanbinnen zorgen maakt over je lijf en je baby...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven