Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even. Heb de afgelopen dagen ziek thuis doorgebracht. Had enorme hoofdpijn en was niet uit bed te branden......heb van de 48 uur zo'n 24 slapend doorgebracht

Maar voelde me vandaag fit genoeg voor de 9maandenbeurs.

Maar nu weer hoofdpijn helaas....

Al mijn vermoedens zijn uitgekomen......tjee wat een enorme mensenmassa; verschrikkelijk. Op zich is het best een leuke beurs voor als je nog niet zo lang zwanger bent; je kan veel informatie verzamelen enzo, maar mij zul je er niet meer tegenkomen. Wist ik eigenlijk al wel, ben ook alleen maar gegaan omdat mijn schoonzusje het vroeg en ik het gezellig vond om met moeder, zusje en schoonzusje iets te doen. We zien elkaar niet zo vaak; wonen aan de andere kant van NL en de beurs was mooi in het midden.

Op het eind ook gewoon vechtende dames gezien die van de huishoudbeurs afkwamen (zijn wij niet geweest....hadden het wel weer gezien). Waren blijkbaar geirriteerd en scholden elkaar uit, duwen en zelf trappen! Echt belachelijk.....ben je met allemaal volwassenen en laat je je zo opfokken!

Verder lekker rustig aan doen dit weekend.

Kameeltje: welkom! Ik zou zeker geen kamertje kopen.....straks duurt het 5 jaar voordat je zwanger bent en dan lijkt het me heel confronterend om steeds het kamertje te zien (ook al staat het gedemonteerd op zolder). Mocht het lang duren voordat je zwanger bent zul je net zien dat je het kamertje niet meer mooi vindt! En er zijn altijd wel leuke aanbiedingen te vinden. Dus lekker tot oktober wachten en hopen dat je dan snel zwanger bent.

Vertel eens iets meer over jullie? Je hoopt niet de jongste te zijn op dit topic; ....dan ben ik direct nieuwsgierig naar je leeftijd; hoe jong ben je, als ik vragen mag?

Janine: fijn dat je je weer wat beter voelt. Het is ook een pittige tijd; altijd met het eerste kind en helemaal als het een tweeling is. Plan je ook echt momentjes voor jezelf? Niet vergeten he!! Is ook belangrijk

Romo; spannend!!!! Ben benieuwd of alles wat je voelt, duidt op een zwangerschap!

Frut: zet 'm nog even op op het wachtbankje. Hopelijk is het voorlopig de laatste keer op dat verrekte bankje.

Voor alle wijnliefhebbers; een leuke stand op de beurs was er een met alcoholvrije wijnen, bubbeltjeswijnen, etc. Heb alles geproeft (viel echt niet tegen!) en 3 kleine flesjes witte bubbels meegenomen. Binnenkort hebben we een aantal etentjes en wel zo gezellig als ik ook een glaasje mee kan drinken!

Voor iedereen die ik ben vergeten
Ben ik ook weer even!

@Frutje: ooooh wat een opgave he, dat wachtbankje. Know how you feel... Voel je je anders dan voor de andere NOD's?

@Pauley: hoe is het nu? Is het op gang gekomen? Sterkte!

@Janine: natuurlijk heb je het zwaar! Vandaag op babyvisite geweest bij een tien dagen oude baby. Hij moest ook huilen van de krampjes en dat gaat door merg en been. Bij twee is het natuurlijk helemaal erg om dat te zien en te merken. Nu is het zwaar maar het gaat voorbij!

@Assie: leuk die negen maanden beurs Hoop dat je je weer beter voelt nu.

@Romo: hoe voel jij je nu? Ook op het wachtbankje?

@Nukje: oooh heerlijk verlof lijkt me! (ook al is het natuurlijk geen vakantie) Geniet ervan! Besef je al dat er straks een klein Nukkemeisje in dat wiegje ligt? Gaaf...

Vanochtend een positieve ovulatietest. Dus we hebben ons huiswerk goed gedaan. Het verbaasde me wel dat ik pas op dag 15 een positieve ovulatietest had. Kan betekenen dat mijn eisprong misschien altijd wat later valt en dat we het de afgelopen maanden misschien niet op de goede tijden gedaan hebben? Nou ja we, shall see.

Enfin, ik neem plaats op het wachtbankje. Romo, Frutje, kopje thee???
@ Pipo: Nee, dat besef ik inderdaad nog niet...

@ Annabella en Kameetlje: welkom hier. Kan me alleen maar aansluiten bij wat Magz en de anderen schrijven: je moet er juist wél over blijven praten. Wat voor relatie heb je als je dingen voor je partner gaat verzwijgen omdat je bang bent dat hij iets negatiefs van je gaat vinden. Hij heeft voor jou gekozen, en dus moet hij ook met jouw wensen en gedachten kunnen omgaan. Ja, ik weet dat dat makkelijk klinkt dan het is, maar ik had het er gisteravond nog met Nukkeman over; dat we het zo fijn vinden dat we echt álles met elkaar kunnen bespreken. En hij begrijpt ook niet altijd alles wat ik voel en denk, maar toch, het er dan maar niet meer over hebben zet ook geen zoden aan de dijk.

Een vriendin van mij zat een tijd lang in dezelfde situatie als jullie: manlief wilde persé nog niet, en dat was een half jaar geleden. Ging gepaard met ruzies en spanningen etc. etc. maar nu, slechts 6 maanden verder, is zij gestopt met de pil en gaan ze ervoor. Ook hij. Dus het kán, je moet het onderwerp gewoon levendig houden, want mannen gaan niet uit zichzelf ineens baby's willen .

@ Assie: Ook ik haat die beurzen. Heb me er één keer toe laten verleiden, maar... nooit meer!!

@ Kameetlje: Ik zou ook nog geen kinderkamer kopen. Klinkt misschien een beetje bruut, maar er kan ook nog zoveel misgaan. En dan is het (zoals Orchis al zegt) echt heel confronterend om al die spullen al in huis te hebben. Ik snap je gevoel, hoor; toen ik slechts 6 weken zwanger was wilde ik ook ineens allemaal spullen gaan aanschaffen en daar werd ik heel hyper van. Maar probeer er een beetje rust in te vinden, want echt íedere maand kom je weer andere leuke spullen op internet tegen, dus je hebt echt nog tijd genoeg. Ik zou wachten totdat je zwanger bent en de 12 weken gepasseerd bent, dan heb je genoeg zekerheid om met de voorbereidingen te beginnen.

Hier: het begint lichamelijk wel wat zwaarder te worden nu. Voor m'n gevoel is m'n buik echt zo groot... en ik draag naar voren, dus als ik de hoek om kom zie je eerst een buik, en daarna de persoon die eraan vast zit . BabyNuk wordt steeds rustiger (want: geen bewegingsvrijheid meer), maar áls ze dan een keer met haar armpjes en beentje zwaait, poeh! Of schrijf ik dit nou iedere keer?! Haha, sorry dames, het zijn voor mij echt de laatste loodjes, van mij mag ze wel iets eerder komen!
Haha Nukje, ja die ledematen van Babynuk toch.. , probeer me er elke keer weer een voorstelling van te maken.. Zowel hoe het moet voelen als hoe het eruit ziet.. Gelukkig zijn het echt de laatste loodjes... zo spannend! Nog maar een paar weken en er ligt een echt klein meisje in haar kamertje! Misschien heb je het al eens gezegd, maar wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Succes de laatste weekjes!

@ Kameetlje (is dat expres of een typfout ) & Annabella: Welkom hier!! Ben benieuwd wat jullie verhaal precies is!! Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere dames wat betreft het blijven praten met je vriend/man, dat is zo belangrijk! Hier heeft het ook even geduurd (ook voordat ik erover durfde te praten..), maar alleen door te praten weet je wat de ander echt vindt (hij wat jij wil en jij hoe hij erover denkt), anders blijft het maar bij raden en daar wordt je zo moedeloos van.. Want die kinderwens is er.. en die kun je niet zomaar even uitschakelen (dan wordt je er wel weer aan herinnerd op straat, in je omgeving of op tv...) en het is niet zomaar iets...

@ Annabella: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie nu? Als dat bijvoorbeeld de pil is zou je voor kunnen stellen er per dan en dan mee te stoppen... Heb ik hier ook gedaan (met als reden dat ik echt last had van de hormonen, was ook zo, maar ik wilde ook wel graag weten hoe mn cyclus zou gaan lopen voor we zouden beginnen met proberen..) en daar had vriend niet veel tegen in te brengen. Schrijf lekker mee hier, dat is echt heerlijk om dingen van je af te praten!

@ Kameetlje: Ik zou ook nog geen kamertje kopen.. Wat de anderen ook al zeggen, er kan zoveel mis gaan nog.. het kan zomaar heel lang duren voordat je zwanger bent, je smaak kan veranderen en aanbiedingen zijn er altijd eigenlijk wel... Bovendien stel dat je in oktober meteen zwanger raakt, dan duurt het nog weer 9 maanden.. Oh ja ben ook wel benieuwd hoe jong je bent en wat verder je verhaal is (hoe lang ben je samen met je vriend, ben je al getrouwd, heb jullie een vast inkomen, hoe is jullie woonsituatie.. hihi wat een vragen )! Schrijf lekker mee ook!

@ Assie: He bah wat naar van die hoofdpijn zeg... net nu ik zei dat je er makkelijk doorheen ging.. Hoe is het nu? Stomme vraag misschien, maar mag je er eigenlijk iets tegen nemen nu je zwanger bent? Hoop dat het snel weg is! Die beurs klinkt echt erg, haha vechtende volwassenen.... Ik ben niet zo van die massale dingen en als ik dit zo hoor dan zal ik er ook niet snel heen gaan!

@ Pipo: Yes thee, lekker!!! Stukje zelfgebakken chocoladetaart erbij ? Wel fijn dat je nu een streepje had! En dag 15, das toch nog niet heel laat? Als je er vanuit gaat dat je 14 dagen later je NOD hebt zit je op een cyclus van 29 dagen (of reken ik nu heel verkeerd?) en das toch netjes? Hoop dat het echt een NOD is deze keer, gun het je zooooo!!!! Voel je al iets?

@ Frutje: en hoe is het daar op het wachtbankje? Hoe voel je je? Pfff wat kan een week dan lang duren eigenlijk... Heb jij nog testen in huis? Hoe is t met je werk nu?

@ Janine: Heftig hoor, zo weinig slaap ook! Hoop dat de medicatie aanslaat en dat het snel beter gaat met de meisjes (en het dus beter te handelen is voor jullie ook!)!

@ Italiagirl: Lekker weekend daar?

Hier word ik zo langzamerhand een beetje gek van mezelf... ik wil niets voelen, maar ik voel echt van alles... Heb al een aantal dagen (ongesteldheids)buikpijn.., rare afscheiding en heb het continu koud (kan ook aan t weer liggen..). Nou ja, er zit niets anders op dan te wachten... NOD van kortste cyclus is woensdag en van langste volgende week dinsdag (gemiddelde is zondag...)... Dus ik probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken en er gewoon niet aan te denken.. Straks lekker met vriend even wandelen op het strand, heerlijk even uitwaaien!

Fijne zondag allemaal!!
@Romo

Verdachte klachten hoor. Tot hoe lang kun je je beheersen? Oftewel wanneer ga je testen? Ik wacht iig tot zaterdag. Zou wel leuk zijn om samen van het goede nieuws te kunnen genieten/bekomen. Achja, als het zo is natuurlijk. Anders is de kans groot dat ik al wel ongesteld ben.

@Janine

3,5 uur. Pfffft, dat houdt niet over. En paps heeft het erg druk zeg, lijkt me voor hem ook pittig. Zet hem op daar!

@kameeltje

Welkom! Ik sluit me aan bij de anderen: niet kopen. Je kwelt jezelf er alleen maar mee. Ik hoorde een keer een verhaal van een vrouw die heel moeilijk zwanger kon worden. Was ze eindelijk zwanger, verloor ze haar kindje met 17 weken. De babykamer stond al. En vervolgens duurde het weer twee jaar voor ze zwanger was. En iedere keer keek ze naar dat kamertje/de deur ervan en deed het haar pijn. Niet fijn.

@orchis

Hoe was dat etentje eigenlijk nog gegaan?

@assie

Hoe heet die wijn? Vind ik wel interessant. En wat balen van je hoofdpijn. Hoe gaat het nu? Die beurs klinkt nogal vooroordeelbevestigend. Ik ben wel eens op de woonbeurs geweest, werd daar ook niet vrolijk van (allemaal dure oplossingen en spullen en heul veul mensen).

@pipo

Doe maar een theetje, lekker! En een stukje chocoladetaart van Romo erbij graag.

Enne, jij moet nog heel even wachten met wachten hoor. Een positieve test (jippie, eindelijk) betekent een eisprong binnen 12-24 uur. Dus hup jij! Morgen ben je van harte welkom ;). Misschien dat je deze keer gewoon een langere ronde hebt, misschien is je eisprong elke keer later geweest dan gedacht. Who knows.

@nukje

Ik krijg inmiddels visioenen van een soort space-alienbaby in jouw buik ;). De bekende laatste loodjes zijn er. Maar je zult het waarschijnlijk nog even uit moeten houden, misschien zelfs tot 42 weken. Heb je voldoende afleiding?

Hier gaat het goed. Ik probeer me op andere dingen te concentreren, zoals mijn hardloopwedstrijd. Ben vandaag begonnen met een trainingsschema. Kanonne! Dat is pittig. Maar volgens de begeleider gaat mijn uithoudingsvermogen straks met aanzienlijke sprongen vooruit. Of natuurlijk niet, als ik zwanger ben. Mag je eigenlijk hardlopen als je zwanger bent? Nouja, ik zie het dan wel.

Maar verder voel ik de hele tijd een zeurderig gevoel aan de rechterkant van mijn onderbuik. En mijn tepels jeuken. En mijn ogen ook. Maar dat wil natuurlijk allemaal helemaal niets zeggen. Voor hetzelfde geld word ik gewoon ongesteld en moet ik mijn verwarming niet zo opstoken. Of een bakje water er opzetten (heb ik, maar de katten drinken het steeds op).

Zo, blablabla ;)

Daahaag!
@ de dames op Het Bankje: wat een spannende week gaat het weer worden! Ik theeleut graag met jullie mee. En chocotaart gaat er ook altijd goed in!

@frutje: het etentje was uiteindelijk een gecombineerd etentje geworden omdat Orchisman ook 2 vrienden had uitgenodigd (uit dezelfde groep als de vriend die ik had uitgenodigd, dus gezellig!). En 't is een ontzettend niet-vega stoofschotel geworden: heerlijk! Maar met stoofpeertjes met ijs en chocosaus toe, geïnspireerd door jouw peertjes-ideeen

Wat goed dat je zelfs een wedstrijd gaat doen met hardlopen! Wanneer? Loop je al langer, of ben je nu helemaal van het begin af aan begonnen?

@Assie: balen, die hoofdpijn! Pijnstillers zitten er zeker niet in nu. Erg hè, als je volwassen mensen zich zo vreselijk kinderachtig ziet gedragen. Vreselijk, ik zou daar niet vrolijk van worden, dat soort lui, en dan nog in hele grote massa's. Maar een uitje met moeder en (schoon)zusjes is natuurlijk wel leuk.

@Romo: ojee, er valt weer van alles te voelen! Lekker uitgewaaid?

@pipo: ben je nu ook aan een marathon begonnen, met je ei zeker in zicht? Succes!

Ik betrap me er soms op dat ik een beetje boos ben op mijn lijf. Alles heeft het tot nu toe altijd prima gedaan, met een paar schoonheidsfoutjes hier en daar (doorgezakte voeten, spataderen, maar verder OK). En nou wil mijn voortplantingsstelsel niet op gang komen, althans, niet snel genoeg voor mijn (blijkbaar) redelijk ongeduldige aard. Ik voelde de afgelopen weken best wel eens vage pijntjes in mijn buik, en telkens dacht ik: ha, eisprong! Of ha, menstruatie. Maar nee, helaas.

Dat wordt nog wat als ik ooit toch op Het Bankje mag plaatsnemen, dan voel ik vast ook honderd vage dingen, en haal ik me van alles in mijn hoofd. Kortom: ik kan het me van jullie zo goed voorstellen!

Geniet nog van de zondag!
Orchis, don't panic! Je bent toch net gestopt met de pil? Op hoeveel dagen zit je nu?

Romo, Frutje en Pipo, spannend weer op het felbegeerde wachtbankje. Ik zit voorlopig nog op het wachtbankje voor het wachtbankje, tot manlief om is...

Newbies; welcome! Jullie kunnen gezellig op het prewachtbankje komen zitten, Orchis en ik voeren de club aan!!!

Janine, klinkt idd heel pittig, ik hoop op langere nachten voor jullie!

Nuk; hou vol, ze is er bijna (zwijmel...)

Boef; hoe is het met je? En Pauley: met jou?

Heb de hele middag Teen Mom op MTV gekeken en dat zet alles wel weer in perspectief. Liever wachten dan het leven van Amber leiden.

En wachten it will be voorlopig. Vorige week zonder condoom gevreeen (veilig moment) maar daarna zijn ze er gewoon weer bijgepakt helaas...

Fijne zondag allemaal!
- dubbel -
Oh sorry dubbel! Typ vanaf gsm dus kan t ff niet wissen, sorry!
@ frutje: ik denk dat ik hetzelfde wil doen als jij, zaterdag of misschien zondag testen... Als ik dan niet allang ongesteld ben geworden.. Ergens hoor ik steeds een soort stemmetje dat zegt 'je bent helemaal niet zwanger, je wil dit gewoon allemaal voelen...' maar ja er zit toch niets anders op dan afwachten hè, dan pas zullen we het weten! Zou echt wel heel leuk zijn trouwens als we samen (met pipo dan iets later en moimoi nog iets later) de tabel konden gaan versieren !

@ orchis: stom lijf.. Snap wat je bedoelt, je wil gewoon graag dat alles snel op gang komt, dan weet je ook gewoon dat alles nog werkt... Hoeveel dagen zit je nu na het stoppen met de ring? Ik weet het niet, maar duurt het bij die ring misschien wat langer dan bij de pil? Of is dat onzin? Heb jij deze week vakantie eigenlijk?

@ springstof: we kunnen de bankjes wel op elkaar aansluiten! Bak wel een extra lekkere taart voor jullie! Hoe gaat t met je studie?

@ de rest: fijn weekend gehad?

Hier vanochtend erg vroeg wakker..beetje misselijk ook, maar na wat eten weer over.. Verder voel ik nauwelijks meer iets dus tja weinig van te zeggen! Strand gisteren was heerlijk, wel echt zo koud!

Fijne dag allemaal!
Haaaai! Mag ik nu dan eindelijk op het wachtbankje ??? We hebben wel een soort marathon gedaan, en nu maar weer zien wat ervan komt! Volgens de Sensitest calculator was zaterdag mijn eisprong, dus dat klopt wel met de positieve test. En nu maar weer wachten... Raar is wel dat ik me sinds gistermiddag echt bagger voel: maagzuur, diarree. Echt blegh!

@Romo en Frutje: leef met jullie mee. Hoop echt dat het raak is voor jullie dit keer (en daarna voor mezelluf )

@Orchis: kan me helemaal voorstellen dat je gefrustreerd bent. Je leeft helemaal naar zo'n moment toe, en dan komt het niet! Grrrrrr Ik heb geen idee van hoe zo'n ring werkt, maar hoelang zou het normaal moeten duren voor het weer op gang komt?

@Pauley: hoe is het jou afgelopen weekend afgegaan?

Ik moet hier stiekum heel erg lachen... Wij hebben nieuwe computers gekregen, met heerlijk zacht klinkende toetsenborden. Mijn collega RAMDE echt altijd op haar toetsenbord, maar dat kan nu niet meer Heerlijk begin van de maandagochtend.
Goedemorgen allemaal!

Pipo: lachen!!! Fijn die toetsenborden waar niet meer op geramd kan worden. Scheelt weer de nodige ergenis en hoofdpijn.

Hier gaat alles weer goed! Ben weer op mijn werk, maar nu is Assieman thuis. Misschien heb ik hem aangestoken

Orchis: hopelijk komt je cyclus snel op gang, zodat je weet waar je aan toe bent, dan alles nog werkt, etc.

Het wachtbankje wordt wel steeds gezelliger!!! Chocoladetaart, appeltaart....mmmmm......heb er nu al zin in!

Zullen we naast het "pre-wachtbankje" en "wachtbankje" ook een "wachten op baby-bankje" maken? Dan hoor ik ook weer ergens bij en kunnen we ook taarten delen!

Frutje: fanatiek hoor; het hardlopen. Mijn nichtje heeft de marathon van rotterdam gelopen toen ze zwanger was....dus het kan zeker. Niet de volledige marathon trouwens, geloof 10 kilometer....en ze heeft wat rustiger aan gedaan. Moet wel zeggen dat ze een getraind hardloopster is, dus misschien gaat het je dan makkelijker af. Gewoon aanvoelen en gaat het niet, dan stoppen.

Wat betreft de alcoholvrije wijn: www.alcoholvrij.com --> ik vond de bubbel witte wijn het lekkerste; heb van die kleine flesjes gekocht!
Hello dames,

Ja inderdaad, zetten we de bankjes gezellig tegen elkaar aan. Kunnen we makkelijker doorschuiven van het ene naar het andere wachtbankje.

Heeft iedereen een beetje een leuk weekend gehad?

@Assie. Jeetje dat klinkt niet leuk die beurs. En wat ontzettend kinderachtig van die vechtende dames. Nou, ik neem me nu alvast voor om nooit naar een dergelijke beurs te gaan. Maar idd een dames uitje is wel heel leuk, de volgende keer alleen maar een andere bestemming

@Orchis. Dat is zeker frustrerend dat je lijf niet doet wat jij graag zou willen. Hoeveel dagen zit je nu op? Maar maak je niet te druk, het komt wel. Waarschijnlijk heeft je lichaam gewoon iets meer tijd nodig om de boel op gang te krijgen. Ondertussen gewoon genieten hoor!

@Nukje, haha hoe je jezelf beschijft. Eerst komt de dikke buik de hoek om zetten, en daarna de moeder. Dat klinkt een beetje zoals mijn zus was op het laatst, ik geloof dat als je haar een duwtje in haar rug gaf, ze bijna om zou vallen. Echt topzwaar.

@Pipo yes een streepje!!!!! En nu de marathon er tegenaan en daarna weer wachten. Maar je weet in ieder geval dat je een eisprong hebt gehad en wie weet heeft het wel effect! Hopelijk is dit de laatste ronde op het wachtbankje!

@alle anderen zwaai, zwaai!

Wij zouden de bergen in gaan, maar daar is uiteindelijk niets meer van gekomen, slecht weer. Jammer! Verder ben ik op dit moment ook echt even heel erg jaloers en bozig. Zo geen leuk gevoel. Gisteravond zaten we met de hele schoonfamilie bij mijn schoonouders pizza te eten. De laatste dagen deed mijn zwager al verdacht en gisteren vroeg mijn schoonmoeder of er nog een keer de waarheid boven tafel kwam, omdat ze die geheimtaal zat was. Dus mijn schoonzus "ja nou als jullie het zo graag willen weten, ik ben zwanger". Iedereen verbaasd, zeker ook omdat ze de laatste tijd zo vaak zei geen kinderen te willen. Ik heb haar gefeliciteerd en toen zei mijn schoonzus ineens "hoezo gefeliciteerd, ik ben er helemaal niet blij mee!" Ze wil ook nog niet naar de huisarts (VK heb je hier niet, de begeleiding wordt de huisarts en gyn gedaan), foliumzuur slikken vindt ze ook onzin en ze is ook niet nieuwsgierig naar hoe lang ze exact zwanger is. Mijn zwager is er wel heel blij mee. Zo raar, de vader is supertrots en dolgelukkig, de moeder doet zo stom. En dan word ik dus jaloers en boos, iemand die het helemaal niet wil raakt zwanger en anderen die het heel graag willen moeten continu op het wachtbankje zitten, of zijn tot het prewachtbankje gebombardeerd.

Echt blij zijn lukt me nog niet echt. Eigenlijk ben ik nog het meest blij voor mijn andere schoonzusje (die kanker heeft), eindelijk wat positiefs voor haar, ze wil namelijk zo graag tante worden. En voor mijn zwager natuurlijk. Maar pff ik vind het best wel moeilijk, om een zwangere nu van zo dichtbij mee te gaan maken, en ook nog terwijl ze er zelf niet blij mee is.
@ Italiagirl: Jemig, wat stom zeg, dat die schoonzus dat dan ook op die manier in de groep gooit. Ookal denkt ze het vanbinnen en moet het even bezinken, ik zou zoiets nooit zomaar met iedereen delen. Want als je dan daarna besluit om het kindje toch te houden, zal iedereen weten dat je het in eerste instantie eigenlijk helemaal niet wilde hebben. En wat zielig voor haar man, dat hij er wel blij mee is en zij niet. Rare situatie hoor....

@ Frutje: Als je getraind bent mag je wel blijven hardlopen tijdens de zwangerschap, maar wel een tandje lager. Ik wilde afgelopen jaar in september nog meedoen aan de 10 km. maar moest daarvoor in juni nog beginnen met trainen (en toen had ik net uitgevonden dat ik zwanger was). Ik heb het er met de ha en met de hardlooptrainer over gehad, en die zeiden allebei dat ik het dan beter een jaartje over kon slaan.

@ Romo: Het is de bedoeling dat ik in het zh beval. Vanaf nu moet ik volgens de kraamhulp een plastik matje onder m'n matras leggen, voor het geval m'n vliezen breken. En een vluchtkoffertje klaarzetten. Toch denk ik dat het nog even gaat duren. Raar eigenlijk, ik roep al weken dat ze vast en zeker vroeger gaat komen, maar nu ineens ben ik daar niet meer zo zeker van...

Ow, trouwens, ik had jullie toch wel een verteld over onze brul-buurkinderen? Tijdje geleden kwamen we de buurman tegen op straat en maakten we een praatje. Hij sneed zelf het onderwerp kinderen aan en vroeg of we hun kinderen wel eens hoorden. Toen hebben we het gewoon eerlijk gezegd. Dat we 's nachts soms meerdere keren wakker worden van het geschreeuw en dat we ons wel eens hebben afgevraagd of het wel allemaal goed gaat daar in huis. Hij schrok er wel een beetje van, geloof ik, maar we kregen niet het idee dat hij snapte dat het echt extreem is. Maar het hoge woord is er nu in ieder geval uit.
@Nukje. Nou ze zal het kind wel houden hoor, abortus is in Italie nogal een taboe en helemaal in Zuid Italie waar mijn schoonfamilie vandaan komt. Maar ik vind het ook erg raar, ook totaal niet leuk, voor niemand. Zo'n reactie verwacht je hooguit van een tiener die ongepland zwanger raakt, niet van een vrouw van 32.

Jeetje die buren. Dat is ook niet fijn dat jullie af en toe wakker worden geschreeuwd door hun kids. Zeker niet nu Nukkebaby bijna geboren wordt. Dat zou wat zijn zeg, slaapt ze eindelijk en dan wordt ook zij straks wakker geschreeuwd door de kids van de buren. Hopelijk heeft het toch effect dat jullie er eindelijk wat van hebben gezegd.

Dat klinkt wel echt nu zeg, vluchtkoffertje klaar, plastic hoes onder je matras. Wie weet komt Nukkebaby wel ineens voor een verrassing zorgen!
Italiagirl, wat vreemd van die schoonzus, zeg! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Maar wat ik uit het verhaal opmaak is dat ze het in ieder geval wel houdt? (is abortus daar minder makkelijk dan hier?) En zo sneu voor haar man die er wel zo blij mee is...

edit (jouw stukje kwam gelijk met het mijne): ja dus, ze houdt het. Tjee, leuk voor dat kind, helemaal niet gewenst. Hopelijk doen de hormonen hun werk nog. En trouwens, als ze geen kinderen wil, dan is het toch niet moeilijk om het gewoon veilig te doen?! Idd een beetje kinderachtig van een vrouw van 32...

@nukje: goed dat je het hebt gezegd van de brulkinderen! Ha, hij zal pas echt weten hoe het voor jullie is (geweest), als jullie kleine dadelijk midden in de nacht ook een vreselijke keel op zet

Spannend, zo met matje en vluchtkoffer klaar!

@pipo en springstof: die nuvaring is eigenlijk hetzelfde als de pil, maar dan met minder hormonen, en hij zit dus in de vagina voor 3 weken. Na het stoppen zou het gewoon meteen op gang moeten komen, net als na het stoppen met de pil. Maar ja, niets is gegarandeerd natuurlijk . Ben nu sinds eind december gestopt. Half januari heb ik wat oud bruin bloed verloren, maar dat was het dan...

Goed idee om alle (pre)wachtbankjes aan elkaar te schuiven! Doe mij nog maar zo'n stuk chocotaart. Laten we hopen dat we allemaal snel door kunnen schuiven! Van het laatste bankje zo het bevallingsbed in!

Pauley, hoe voel je je? En boefje?

Hier nog geen vakantie. Wij zijn bij het zuiden, dus we hebben over 2 weken vakantie, als het ook carnaval is. Dus nog even wachten, en dan: Alaaf!
Hallo lieve dames

@Pauley

Hoe gaat het met je? Hebben de pillen hun werk gedaan? Ik hoop het voor je. En ik hoop dat het je is meegevallen. En dat het goed met je gaat…

@orchis

Blij dat mijn peren je inspireren! De wedstrijd is eind mei. Ik sport al wel heel lang twee/drie keer per week, maar hardloop niet regelmatig. Dat is dus even wennen. Maar volgens de instructeur is mijn doel haalbaar.

Snap goed dat je boos bent op je lijf. Zou de vorige keer bruinverlies niet op een menstruatiemoment geweest kunnen zijn? Tel daar bijv eens 28 dagen bij op. Waar zit je dan nu? Nouja, niet dat het helpt. Het blijft gewoon afwachten.

Gaan jullie carnaval vieren? Wij hebben besloten een paar dagen weg te vluchten. We geven er niet zoveel om.

@Sprinstof

Schuif gezellig aan op het wachten voor het wachtbankje. Ik heb ook naar die Teen Mom afleveringen zitten kijken (vanavond nieuwe reeks om 20.00 uur!). Erg hè. Vooral die Farah en Amber… Aiai.

@Romo

Zullen we dan synchroon testen haha. Zou wel heel leuk zijn hè. En ik vind jouw verschijnselen met de dag verdachter worden.

@Pipo

Gezellig, ik schuif een stukje voor je op. Voel je je inmiddels weer beter? Ik hoop het voor je. Wel fijn dat jullie zo actief zijn geweest. Hup Pipo hup! En hihi, van dat toetsenbord. Erg kan dat zijn hè als mensen hun toetsenbord zowat molesteren tijdens het typen.

@Assie

Jij beter en Assieman ziek. Nouja, kunnen jullie wel omstebeurt voor elkaar zorgen.

Dankjewel voor de link. Enne, ik ben zeker geen getraind hardloopster. Denk dat ik in het geval van zwanger net als Nukje het hardlopen even aan me voorbij moet laten gaan. Nouja, dat zien we dan wel weer.

@Italiagirl

Wat een triest verhaal. Ook wel vervelend dat je in Italië dus eigenlijk geen keus hebt. Ik hoop van harte dat ze het leuk gaat vinden, vooral voor de kleine.

@nukje

Well done! Goed dat je eerlijk bent geweest tegen de buurman. Het lucht op en wie weet helpt het wel. Staat je vluchtkoffertje al klaar?

Hier krijg ik steeds meer het gevoel dat het niet raak is. Ik heb nog vrijwel geen kwaaltjes. Geduld…
@frutje: ja, als ik tel vanaf die eerste dag bruinverlies, dan zit ik toch al op dag 43

Leuk, van die wedstrijd! Dan heb je iets om je op te verheugen en trots op jezelf te zijn voor als je niet zwanger bent. En als je wel zwanger bent, dan is het ook helemaal niet erg om niet mee te kunnen doen! Zo heb ik halfhalf een afspraak om in de zomer mee te doen aan een stukje triathlon. Leuk voor als ik toch nog (steeds) niet zwanger ben dan.

Carnaval ben ik wel fan van ja maar kan me ook goed voorstellen dat je het niets vindt, als je er niet mee bent opgegroeid.

Geen kwaaltjes hoeft niets te betekenen! Denk aan Assie!

Maar Romo: jouw kwaaltjes zijn inderdaad verdacht, al hoeft ook dat weer niets te betekenen. Ik duim voor jullie allemaal!
Hoi lieve dames!

Assie, klinkt erg leuk zo'n negenmaanden beurs *ahum*. Lijkt me ook niet iets voor mij om heen te gaan, veel te veel mensen.. Maar die alcoholvrije wijn is wel heel cool!

Nukje, waarschijnlijk had de buurman toch al wel door dat zijn kids af en toe een beetje té luidruchtig zijn, anders had-ie dat toch niet gevraagd? Wel goed dat je eerlijk hebt gezegd dat jullie er last van hebben.. En ik moet ook altijd lachen om jouw beschrijving van je buik! Het werkt heel erg in op mijn visuele verbeelding :-)

Orchis, ik kan me voorstellen dat je nu toch wel graag wilt weten of alles netjes functioneert, maar je zult zien dat je lichaam alleen even opstartproblemen heeft. Als je straks je eerste menstruatie hebt gehad, heb je best kans dat je ook gewoon direct regelmatig bent.

Och jee, over twee weken carnaval. Nee, daar heb ik geen zin in, dan kan ik een paar dagen geen kant uit zonder overal feestende mensen te zien.

Hier gaat alles wel goed. Vrijdag de pillen ingebracht, en het is ook direct goed op gang gekomen. Gelukkig niet al te veel kramp gehad, ik kon het goed zonder pijnstillers af. Zaterdag en zondag bijna niets meer verloren, alles bijna-zwarte oude rotzooi, en vandaag is het weer opnieuw begonnen, maar zonder kramp ofzo. Straks eens naar de gynaecologie om een afspraak te maken voor een controle-echo.

Emotioneel gezien zit ik er wel even doorheen, maar dat zal wel een aantal redenen hebben. Mijn hormonen schommelen nu natuurlijk ook alle kanten uit, maar het is de laatste tijd allemaal vrij heftig geweest. En mijn schoonvader is nu echt het allerlaatste stadium is ingegaan. Hij eet niet meer, drinkt bijna niet, slaapt de hele dag etc. Mijn schoonmoeder waakt de hele dag bij hem, en af en toe neemt één van ons het over zodat ze even tot rust kan komen.

Zo, nu moet ik weer gaan, de cursus gaat verder...
@orchis

Jij snapt het. Iets leuks om mee bezig te zijn als ik niet zwanger ben tzt. En helemaal prima om niet mee te doen als ik wel zwanger zou zijn.

Dag 43 al, pfft. Wachten is niet leuk...

@Pauley

Ach meid...

Ik heb zo met je te doen. Wat een kutzooi (excusez ...).Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. En dan gaat het ook nog steeds slechter met je schoonvader. Het leven is niet eerlijk. Is het een idee om met Carnaval een paar daagjes weg te gaan? Even tot rust komen met zijn tweetjes, flink praten over alles en lief zijn voor elkaar.

Of is dat lastig te plannen nu vanwege schoonvader? Je zou tot een dag van tevoren kunnen wachten met boeken ofzo. Nouja, ik weet het ook niet. Ik wens je vooral heel veel sterkte.
hallo meiden!

allemaal goed weekend gehad denk ik zo.

goh je komt even 2 3 dagen niet en hup we zijn alweer een pagina verder.

begrijp dat er een hoop nieuwschierige mensen zijn die graag iets over mij willen weten, en dat is ook wel begrijpelijk.

kameetlje is trouwens een typfout moet dat toch maar is herstellen , t had zo'n dier met twee bulten moeten zijn hihi.

ik ben 22 jaar, mijn vriend 20 jaar en wonenn samen. en eigelijk zit onze hele relatie lekker in een stroomversnelling snel samenwonen en nou dus serieus aan het babbelen en fantaseren over een kleine en in plaats van wat ik lees hier dat je vriend,man er nog liever niet aan begint, kan mijn vriend gek genoeg niet wachten ( het idee van babykamer kopen heb ik hem inmiddels uit zijn hoofd gepraat hihi)

mochten jullie nog iets van mij willen weten mag dat altijd gevraagd worden. het is natuurlijk wel lastig voor mij om overal over mee te praten omdat ik toch niet alle pagina's kan doorlezen maar ik ga mijn best doen!

ik zal ook maar even mijn grote hobby hier delen en dat is schrijven! in de vorm van verhalen of gedichten.

fijne week
Oh Pauley, wat een ontzettende k*tperiode voor jullie! Emo-achtbaan vanwege die miskraam, en je schoonvader is stervende...

't Helpt niets, maar ik leef virtueel erg met jullie mee. Hoe is je vriend er onder?

@kameeltje: ja, 22 is hier wel jong ja, maar dat geeft niets! Wat heb jij een atypische vent dan, 20 en nu al rammelende testikels

Hoewel ik er zelf op mijn 22ste echt totaal niet aan moest denken, is het wel leuk dat jullie er allebei tegelijk aan toe zijn nu.

Hebben jullie trouwens dat topic gelezen over die bevallings-taboes? Echt super! 2 jaar geleden zou ik hebben zitten griezelen, en me niet kunnen voorstellen dat ik dat vrijwillig zou willen ondergaan. Nu zag ik vooral de mooie dingen ervan, en de positiviteit die er ook doorheen zit. En denk ik: wat zou ik dat graag mee willen maken! En vooral op niet al te lange termijn!
@Frutje. In Italie heb je wel een keus hoor, we hebben inmiddels (sinds 1 jaar ofzo) ook de abortuspil. Alhoewel daar wel iets moeilijker over wordt gedaan als in NL. Het is meer de sociale druk van de omgeving die als bepalende factor wordt gezien. Vandaar ook dat ik er zeker van ben dat ze het kind zullen houden, maar niet van harte dus. En idd, als je echt niet zwanger wilt worden, dan moet je alle mogelijke voorzorgs maartregelen nemen. Hopelijk draait mijn schoonzus de komende 9 maanden bij.

@Pauley. Jeetje wat een emotionele rollercoaster! Dat is echt ontzettend zwaar, zowel voor jou als voor je vriend. Misschien is het inderdaad een idee om er binnenkort even met z'n 2tjes tussenuit te gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat jullie eerst even moeten kijken hoe de situatie van je schoonvader zich gaat ontwikkelen. Heel veel sterkte! Gelukkig heb je lichamelijk weinig last gehad. Nogmaals veel sterkte!

@Kameeltje. Dat is inderdaad wel jong ja. Toen ik 22 was had ik nog geen rammelende eierstokken. Maar wel fijn dat jij en je vriend op 1 lijn liggen hierin. Een ex collega van mij zat in dezelfde situatie, zij en haar vriend wilden jong kinderen en trouwen. Laatst zag ik op hyves (nou ja, ruim een jaar geleden) dat ze een profielfoto had met een spandoek waarop haar vriend vroeg of ze wilde trouwen en laatst zag ik de eerste babyfoto's ook voorbij komen. Ze zagen er zeer gelukkig uit, leeftijd zegt dus niet alles. De een is er eerder aan toe dan de andere.

@Orchis. Jeetje een triathlon, dat is wel erg sportief!!!! Mijn complimenten. Maar eigenlijk hoop ik dan voor je dat je niet mee kan doen ivm zwangerschap!

Pfff, ik zou eigenlijk ook weer moeten sporten, maar daar heb ik echt zo weinig tijd voor. (tja ik weet het, smoesjes, sporten kan natuurlijk ook in het weekend)

Nee dat topic over die taboes heb ik nog niet bekeken, maar word nu wel heel nieuwsgierig...
Hallo allemaal,

Oh Pauley, wat een moeilijke tijd zeg! Je krijgt wel alles tegelijk voor je kiezen. Ik wil je graag veel sterkte wensen en hopelijk heb je om je heen mensen die je steunen en bij wie je je verhaal kunt doen. En hier zijn er natuurlijk ook genoeg die aan je denken!

Wat een nieuwe mensen erbij, ik houd het niet meer bij... Niet persoonlijk bedoeld hoor!

Een kamertje kopen voor je zwanger bent, zou ik nooit doen! Echt, dat is als je zwanger bent ook nog heel erg leuk!

En Assie is er wel het levende bewijs van dat het goed is om te blijven praten. Of eigenlijk is de kleine uk het levende bewijs

Janine, dat is zielig, reflux. Is daar een termijn voor wanneer dat weer overgaat? En rot he, om weer ongesteld te zijn? Ik heb nu mijn derde menstruatie, binnen zes weken! Moet ik alles van negen maanden inhalen ofzo?

Ik heb echt mijn handen al vol aan één, al zal jij dat misschien niet begrijpen... Ik heb bewondering voor alle mensen met een tweeling. Verkadezoon vindt zo rond half vier/vier uur een prachtige tijd om eten te krijgen, dus dan ben je tot ongeveer vijf uur met hem bezig, voor hij weer slaapt. En dan gaat om half zes de wekker om te gaan werken. Dat betekent dat iedere nacht van elf tot vier duurt. En nee, dat vind ik dus helemaal niet zo makkelijk... 's Nachts dan, want overdag is Verkadezoon verder wel echt een schatje. Lacht de hele dag, maakt prachtige geluidjes en reageert steeds meer. Net heerlijk met hem in de draagzak boodschappen gedaan. (Of maak ik nu mensen wel erg jaloers )

Frut, hoe is het op je werk? Al weer helemaal herwend?

Nukje, de laatste loodjes! Spannend hoor! En je moet helemaal niets! Lekker uitslapen, in bad, boekjes lezen, een middagdutje doen (slaap vooral lekker veel, dat ga je straks zó missen ), met vriendinnen afspreken, lekker uit eten.

Assie, vriendinnen van mij hadden tijdens een etentje ook een fles alcoholvrije wijn meegenomen. Ik was toen iets van 38 weken zwanger. En aangezien het al zolang geleden was dat ik wijn op had, wist ik niet meer hoe echte wijn smaakte Vond het iig een heel leuk idee!

Orchis, hopelijk komt je menstruatie snel op gang. Dat geeft je dan ook weer een beetje rust.

Oh, Verkadezoon wordt wakker, aan het werk!
Oh wat gezellig, alle bankjes op een rijtje Morgen trakteer in jullie op virtuele taart, want dan wordt in 30!

Nukje, bij het woord 'vluchtkoffertje' lag ik werkelijk onder tafel van het lachen. Ik zie dan direct een beeld voor me van aan elkaar geknoopte lakens en een hoogzwangere Nuk die in positieboevenpak uit het raam naar beneden klimt, naar de wachtende ambulance...

Pauley, lieverd, ik zou willen dat we met heel de forumrammelaars je zouden kunnen omarmen, maar helaas... Ik wens je sterkte en wijsheid toe en zoals Frutje al een beetje zegt: probeer aan jezelf te denken.

Italiagirl: lekker dan, die schoonzus. Ik zou dat ook echt slecht trekken, als je zelf een kindje wil en iemand in je omgeving deelt even mede dat ze zwanger is, met nog nét niet de woorden: tja, het moet dan maar... Hoop idd ook dat ze bijdraait: heb je een goede band met haar?

Romo: het moet wel heel gek lopen als we jou niet binnenkort van het wachtbankje kunnen sturen zodat je bij Assie op het bankje kan gaan zitten: hoop het voor je meis!

Kameeltje: kan je wat van jouw vriends kinderwens in een potje doen en verspreiden onder het forum hier? Dank.... hahaha!

Janine, fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed met je gaat, pittig hoor 2 kleine meisjes en dan ook nog met reflux. Hoop echt dat het snel beter gaat.

VKmeisje: Ik jaloers? Op jou, die met heerlijke VKzoon boodschappen doet? Welnee, die groene kleur is mijn natuurlijke teint (hahahahaha) Klinkt heerlijk, wens ons dat allemaal met spoed toe!!!

Pipo: Lang leve de ICT technologie en de stilte die er mee gepaard gaat hahaha? Hoe is het met P-man, heeft die de marathon goed doorstaan? ;)

Frut: jaa, erg he? Teen Mom? Ik kan die Farrah nog een klein beetje volgen met haar geflipte moeder, maar Amber... Dat kleine kindje moet haar ouders steeds horen krijsen en kibbelen en ziet papa (niet dat hij nou zo'n held is) met tassen en al verdwijnen. Kan volgens mij nooit meer goedkomen....

Orchis: houd moed! Ik moest ook echt 2 maanden wachten en had al 3 testen gedaan. Op de dag dat ik naar de dokter zou gaan, kwam het uiteindelijk vanzelf. Heb geduld, het komt wel....

Assie: Alles bon in de belly? Is het al goed te zien dat je zwanger bent eigenlijk? Mooie buik op komst?

Pfff, hier morgen lekker dagje vrij. Ben dan jarig en heb geen zin in gekust te worden door Jan en Alleman, maar dat zal alsnog donderdag wel komen (bwurghhhh). Verder had ik S-man gevraagd om mijn feestje te organiseren, maar gisteren kwam ik er achter dat er behalve een save de date mail nog niks gedaan was en zaterdag is mijn "Flirty at 30" feest al. Heb het dus maar overgenomen, maar was gisteren erg chag daardoor. Baby's klinken me nu mijlenver in de oren, zucht.....

Fijne avond allemaal!
anoniem_95021 wijzigde dit bericht op 21-02-2011 18:20
Reden: orchis & assie vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven