Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Hmmm, thuis of in het ziekenhuis bevallen vind ik een lastig verhaal, daar ben ik nog niet uit. Ik denk dat ik me in het ziekenhuis wat veiliger zou voelen, maar het lijkt me ook killer daar, in tegenstelling tot een thuisbevalling die me wel knus lijkt. Maar mochten we tegen de tijd dat ik ooit ga bevallen drie hoog wonen (wat in de randstad nogal eens het geval is) dan ga ik zeker in het zh bevallen want die verhalen die ik hoor over vrouwen die hun huis uitgetakeld moet worden met een brancard, nee dat trekt me toch niet zo :-)
ziekenhuisbevalling. Gewoon het idee. Veiliger ofzo. En daarbij is mijn kans groot op een keizersnede (als baby niet draait ivm afwijking baarmoeder.

en babynamen.. ja... friese namen ben ik helemaal weg van! Heb er al een aantal op een kladje geschreven. En af en toe komt mijn vriend ook met een aantal namen (altijd jongensnamen haha)...
Wow wat een drukte hier, zeg!

Gezellig

Ik herken wel bepaalde gevoelens. Ook hier zijn vaak wat te hoge verwachtingen aanwezig en ik heb daarnaast ook wel van: de beslissing is genomen, laten we er maar meteen voor gaan! En die beslissing kan bij mij ook heel snel genomen zijn, itt mijn lieffie...

Eerlijk gezegd heb ik het heel even een paar weken laten rusten. Heb er niet met mijn vriend over gepraat en hoop dat dat rond kerst misschien nog eens kan. Hopelijk heeft hij er dan ook nog eens rustig overna kunnen denken...

Ik zou graag een meisje willen! En we zijn het wel al eens over de naam, dus die stap is genomen

Marktplaats vind ik denk ik ook ideaal. Het hoeft niet zo duur te zijn, likje verf is vaak al prima. Maar misschien dat ik, als het eenmaal zover is, wel een supercomplete babykamer uit ga zoeken, hoor.

En succes Janine, met deze baaldag!
Goedemorgen, hoe gaat het met iedereen? Ik heb bijna vakantie... Zo'n luxe!

Vanavond een oppassessie voor de boeg. Voelde me heel vereerd dat wij op mochten passen want het is de eerste keer dat de ouders op pad gaan. Dus misshien staan ze ook wel binnen twee uur weer op de stoep haha. En wie weet dat mijn vriend het zo leuk vindt, dat hij nog haast krijgt

Jullie nog (leuke) plannen?
He pipo, ik heb ook bijna vakantie en daar kijk ik heeeeel erg naar uit. Alleen vandaag nog doorkomen. En dat moet geen probleem zijn.

Ik heb het hele jaar eigenlijk niet echt vakantie gehad, dus heerlijk 2 weken vrij en in januari een weekje naar de zon.

Vriendlief was ook thuis toen ik woensdag ging oppassen, kan ie vast wennen! En met oud en nieuw zijn we de hele avond bij die vrienden, met baby. Elke keer maar even aan laten wennen en hopen dat ie ziet hoe leuk ik het vind.

Mijn collega gaat in het nieuwe jaar stoppen met de pil. Eigenlijk wil ik graag meedoen, maar ja.....mannen.....

Verder lekker genieten in de vakantie. Uitslapen, spelletjes doen (wii, raak ik de rest van het jaar nauwelijks aan), films kijken, dagjes weg, kerst vieren bij mijn broertje in het noorden van het land en tweede kerstdag bij zijn ouders.

Ik vind deze periode van het jaar altijd gezellig.

En mooi he, die sneeuw! Hier maar een dun laagje, bij mijn familie 40 cm. Echt een prachtig gezicht.

Werkse en succes de laatste uurtjes!!!
Hoi hoi allemaal!

Wat is er lekker veel geschreven!

Gisteravond zaten vriend en ik op de bank over ons neefje te kletsen en toen zei hij uit het niks 'ik zou ook graag een kindje willen'. Lief hè! Ik in tranen: 'dat wil ik ook heel graag'. Als ik sommige verhalen hier lees, ben ik zo blij dat mijn vriend hier zo positief tegenover staat. Daar prijs ik mezelf echt gelukkig mee.

Daarna hebben we het over trouwen gehad. Hij wil wel, maar niet te groots en te duur. Ik zei: het wordt al snel te groots en te duur als je rekening houdt met die en die en zus en zo, voor je het weet loopt het uit de klauwen. Hij: 'maar dan doen we het toch gewoon lekker op onze eigen manier?'

Vervolgens hebben we uitgebreid gefantaseerd over het hoe en wat. We willen graag met een select gezelschap (ongeveer 20 personen) naar een klein stadje in Zeeland dat wij heel mooi vinden en waar we graag komen. Daar willen we trouwen en daarna luxe uit eten in het restaurant van een stel vrienden van ons. We regelen voor iedereen een hotelkamer en gaan dan zelf in een luxe hotel aan zee slapen. Dat is dan op een donderdag. Op zaterdag geven we dan nog een feest in de stad waar we wonen.

Vriend zei dat ie dan wel deze zomer wilde trouwen (willen eind juli vakantie opnemen). Hihi . Dus toen zei ik dat ie me dan maar moest vragen. Daar wacht ik nu dus (weer) op. Alleen als we echt in juli trouwen, stop ik in maart met de pil en doen we het even met condooms. Dan wachten we die paar maanden nog wel.

Zo, een flink egobericht, maar ik wilde het graag met jullie delen!
Zo frutje, wat een positief nieuws allemaal zo vlak voor het nieuwe jaar. Het ziet ernaar uit dat 2010 jullie jaar gaat worden!!!!

Heerlijk. Hopelijk draait mijn vriend ook nog een keer zo bij ;) 2011 mag dan mijn jaar worden dan ben ik waarschijnlijk (al) 33 als er er een kindje geboren gaat worden (als het lukt).

Ouder lijkt me weer niet prettig, aangezien ik meer dan 1 kind zou willen.

Mochten we ooit gaan trouwen, gaan wij dat ook klein doen. Klinkt echt heel leuk zoals jullie het aan willen gaan pakken. Zo'n productieve avond is zeldzaam....kan je voorlopig weer even op teren!
zoals jullie zien ben ik de tijd tot mijn vakantie echt aan het 'uitzitten'

Vandaar ineens meer berichtjes van mijn kant.......haha

Heerlijk als de deadlines even weg zijn en het werk dat er nu ligt ook prima in 2010 gedaan kan worden!
Thanks Assie

En het klopt ja, ik kan er weer even op teren. Heerlijk!

Ik hoop dat het ook voor jou een goed jaar wordt!

2009 was ook al een goed jaar trouwens (huis gekocht en tante geworden). Mijn vriend en ik grappen wel eens dat we eerst 7 moeilijke jaren hebben gehad (vriend heeft agorafobie inmiddels grotendeels overwonnen) en dat nu de vette jaren komen. Dat lijkt ook echt zo te zijn.

Enne hier nog wel een flinke deadline. Ik moet dus aan de slag...
@Assie: mijn familie woont ook in het noorden, grappig. Ga er dit weekend ook naartoe. Hopelijk komt er niet veel sneeuw bij zodat ik er nog relaxt met de auto kan komen.

pfff dit is echt een rommeldagje op werk... Zo maar eens mijn bureau opruimen, mailbox legen en om vier uur aan de borrel! Nu kan het even hoor, in 2010 zijn ze allemaal de eerste :-).

Wow Frutje!!!! Dat klinkt echt allemaal heel hoopgevend. Leuk om er zo over te fantaseren samen. Klinkt ook echt wel als een leuk huwelijk zo. Stukje intiem en stukje groot feest met veel mensen. Dat fantaseren heb ik dus ook al gedaan met vriend. Toen dacht ik 'nu kan het niet lang meer duren' maarja, dus toch... Ik weet niet of ik dit ooit verteld heb, maar hij heeft zelfs ooit mijn ringmaat gevraagd (ik ging gelijk uitzoeken wat mijn maat was natuurlijk!). Tja, dan is het toch niet gek dat mijn gedachtes op hol geslagen zijn?

Nog wel iets grappigs. Gister had mijn vriend het met een vriend over een leaseauto (tja, mannen he) en toen zei hij dat hij een stationwagen wilde en dat daar misschien in de komende jaren ook wel ruimte moest komen voor een kinderzitje!!! Yes, hij is er dus ook mee bezig... Dat zegt hij ook wel maar door dit soort dingen merk je dan ook echt dat het in zijn gedachten is.
He pipo.......heb net mijn bureau opgeruimd en enorm veel papier weggegooid, zie ik dat het bij jou ook zo'n dag is! Grappig

Heerlijk he die opmerkingen van vriendlief, waaruit je kan opmaken dat het zelfs de mannen bezig houdt.

Mijn ervaring is, dat mannen over kinderen vooral praktisch denken en vrouwen vooral emotioneel. Maar wel heel leuk en door de praktische benadering word je zelf soms ook weer een beetje wakker geschud.

We hebben gisteren kerstlunch gehad op mijn werk....dus de borrel is er vandaag niet. Alhoewel....hebben straks een oratie (ja ik werk op een universiteit... )en die wordt natuurlijk wel altijd afgesloten met een borrel
Eh... Assie, ik werk ook bij een universiteit. Hmwwwwwwah misschien zijn we wel collega's? WEIRD maar ik had gister geen kerstlunch, dus misschien werk je bij een andere uni... Als beleidsmedew? Toen je vertelde dat je net een enorme 6 jaarlijkse klus erop had zitten moest ik namelijk aan een visitatie denken...
haha....mmmm....voor mij dus weinig geheimen ;)

En jij?
En de kerstlunches kunnen per faculteit verschillen
Haha. Tja, wat wil je weten? Ik wil eigenlijk niet te veel loslaten ivm herkenbaarheid... En ik heb soms al het idee dat ik superherkenbaar ben. Terwijl dat ook wel weer meevalt misschien maarja.
ken ik, was ook niet mijn bedoeling om hier al teveel te roepen.......maar blijkbaar ben ik nogal doorzichtig! haha

Wat voor functie heb jij? Laten we de locatie enzo lekker achterwegen!
Ik heb een communicatiefunctie... En meer zeg ik niet!

(sorry andere dames voor dit off topic geklets)
leuk! Ik ben in ieder geval heel blij met werkgever; heb bijvoorbeeld nog nooit zoveel vakantiedagen gehad. Heerlijk. Kwam er helemaal niet aan toe om ze op te maken, maar het idee alleen al.

En hop weer naar het onderwerp van het forum.....mmm......tja......ouderschapsverlof enzo is ook heel goed geregeld hier. Voor de zekerheid heb ik het al even uitgezocht. Je kan maar beter teveel informatie hebben, dan te weinig....toch??
@Annayake: hoe gaat het eigenlijk met jou en je zus?

@Assie: heerlijk vind ik het ook die verlofdagen. Wij moeten ze min of meer opmaken en dat is ook goed gelukt, heb nog maar een kleine week over. Ik werk hier nu al een aantal jaar en mijn doorgroeimogelijkheden zijn beperkt. Maar omdat we nog een huis willen kopen (en dus misschien -daargaanweweer- een kindje) blijf ik hier nog even. Dat ouderschapsverlof wordt gewoon gedeeltelijk doorbetaald!! Ik ken echt niet veel mensen in mijn omgeving die dat ook hebben. Part time werken is hier ook nos problemos (ik werk nu trouwens full time). Ideaal dus. Hoe is het bij de andere dames geregeld? Hoe zien jullie dat met werk en carriere maken (mocht je dat willen)?
haha...onder het mom van, moet het komende kwartiertje ook nog doorkomen....daar ben ik weer

Ik werk nu fulltime en zou wel iets minder willen gaan werken. Ideaal lijkt me nu allebei 4 dagen, zodat je maximaal 3 dagen opvang nodig hebt. Ik zou wel het eerste half jaar, na zwangerschapsverlof, gebruik willen maken van ouderschapsverlof en bijvoorbeeld nog contract fulltime laten doorlopen en 2,5 dag ouderschapsverlof opnemen. Kan je een half jaar uitzingen en krijg je over die 2,5 dag ruim 62% betaald van je salaris + 2,5 dag normaal salaris. Kun je wennen aan minder werken (zonder al teveel financiele gevolgen) en daarna je contract laten aanpassen.....maar dat is toekomst muziek.
Zo... ik heb net een mega lange vervelende rottekst geschreven... blij dat ik er vanaf ben (los van de puntjes op de i). Ik werk als redacteur bij een klein communicatiebureau. Bij ons is het allemaal niet zo goed geregeld (jaloers!), we mogen blij zijn met de pensioenregeling. Geen doorbetaald ouderschapsverlof en 24 vakantiedagen in het jaar (werk 36 uur). Feest! Parttime werken zullen ze niet leuk vinden, maar ze moeten er wel aan, gelukkig heb ik een vast contract. Ik zou als er een kindje is graag 28 uur willen werken (ene week 3 andere week 4 dagen). Vriend is kok. Hij maakt lange dagen en werkt ook in het weekend. Hij kan bijv 36 uur in drie dagen werken, dus dat schiet lekker op. Maar dan moet zijn baas het er natuurlijk ook mee eens zijn.

@Assie

Die ouderschapsregeling zoals jij hem opschrijft, geldt dat zo voor iedereen? Of verschilt dat per cao? Klinkt goed namelijk.
zo.. ik kijk 1 dag niet.. en dan krijg je dit. Haha.. Wat zijn jullie gezellig bezig!

@ Frutje: ik zie het al 2010 wordt helemaal jullie jaar! Super!

En al helemaal bezig over hoeveel dagen we gaan werken mochten er baby's komen. Waar ik werk (vormgever bij reclamebureau) is het, net als bij Frutje, stukken minder goed geregeld... 36 uur, 22,5 vakantiedagen en geen doorbetaald ouderschapsverlof (alhoewel je kan wel een levensloopregeling krijgen en dan kun je sparen voor toekomstig verlof, maar heeft niet heel veel nut ik werk er nog maar net). Wel een vast contract en wil graag 24 (drie dagen) of 28 (drie dagen op de zaak, 4 uur thuis werken. Ik denk dat ze ook niet echt staan te juichen als ik parttime ga werken...

Jammer genoeg geen vakantie dit jaar tussen kerst/oud&nieuw want mijn directe collega is net met zwangerschapsverlof.. hopelijk zijn de rollen volgend jaar omgedraaid

Wel ontzettend zin in de kerst! Misschien wel een witte kerst!
Ik werk ook 36 uur. Ben nu om de vrijdag vrij. Ik koop als ik een kindje zou hebben dan van mijn decemberuitekering de rest van de vrijdagen vrij en ik wil één dag thuis gaan werken.

Dat zou betekenen ma-di-wo naar kantoor, donderdag thuiswerken en vrijdags vrij. Hoop dat die dag thuiswerken te regelen is want ik werk voornamelijk met mannen in de ICT (nee ben geen nerd ) dus mijn collega's zijn dat niet gewend!!
Poeh hei, wat een drukte ineens!

@Frutje: gefeliciteerd! 2010 wordt mooi voor jullie!

Zijn jullie niet soms bang dat het allemaal niet zo gaat als je graag zou willen? Ik denk altijd: stel nou dat ik helemaal niet vruchtbaar ben (en al die jaren voor niets aan de pil ben geweest, grrr). Of dat ik een gehandicapt kindje krijg, of een met erge psychische problemen... Daar kan ik echt helemaal naar van worden.

Of dat ik mijn werk niet meer goed kan uitvoeren omdat ik daar echt veel energie voor nodig heb, en alert voor moet zijn. Met van die gebroken nachten...

Of dat het met lief en mij toch niet lekker zal lopen omdat we het ineens toch niet eens zijn over dingen. Kleine frustraties van nu zullen dan natuurlijk flink worden uitvergroot, in zo'n heftige baby-periode.

Soms kan ik ook lekker fantaseren, maar soms haal ik me ook bovenstaande dingen in mijn hoofd...

Nou ja, eerst maar eens een fijne witte kerst in, lekker vakantie!
He dames,

ouderschapsverlof is per cao verschillend....bij ons is het toevallig heel goed geregeld allemaal.

Ik zou trouwens ook een dag thuis willen werken....helemaal vergeten. Dan zou kindje maar 2 dagen max naar de opvang hoeven. Thuiswerken is hier geen probleem. Doe ik vaak en meestal plan ik het niet echt van te voren. Ik werk ook heel dicht bij mijn huis, dus kan altijd denken.....ik ga nu liever naar huis. Ik weet het, super relaxed.

Ook hier de angsten. Ben heel bang dat ik geen kinderen kan krijgen, of dat het heel lang duurt voordat ik zwanger zou raken en dat ik....als het dan eenmaal is gelukt.....een bejaarde moeder ben. Daarom zou ik niet al te lang willen wachten met proberen. En idd ook de pil.....nu al 15 jaar en dat lijkt me ook niet echt gezond. Maar ja, stoppen doe je ook niet zomaar...wat zijn jullie ervaringen?

Zijn er dames die lang de pil hebben geslikt en inmiddels zijn gestopt? Duurde het lang voordat je cyclus weer (in volle hevigheid) terugkwam? Ik ben een paar jaar terug wel een paar maanden gestopt. Alles kwam direct op gang, maar had het idee dat het nog niet zo was als vroeger. Toen had ik er namelijk behoorlijk last van....

Tja, is al weer een veel te lang verhaal geworden. Ik ga lekker douchen en dan heeeeeeeeeel lang slapen.

Doeg!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven