Reborn .. nepbabys..wie houd ervan??
donderdag 9 april 2009 om 12:52
n.a.v het babypruikentopic kwam ik al surfend dit tegen.. reborn dolls, waarom???
There were a few women featured in the documentary. One was very sad, someone who had looked after her grandchild as a baby due to his mother's illness, and then had lost him because her daughter recovered and went off to New Zealand with the baby. I could understand why she wanted a grandson subsstitute, but it made me sad that there are so many families around who could do with an adopted granny with real children that she could hug, and instead of finding them she found a rubber baby.
One of the women was as mad as a box of fish, and had multiple fake babies because the real thing might make a noise or ruin its clothes. She made me very glad that she could have rubber babies and not the real thing. While most real parents hate that whole lugging around the pram and bottle and nappy bags thing, she loved all that - for a pretend baby. I think the truth is she is still a little girl at heart, and couldn't bear not to be the focus of everyone attention. If she takes her fantasy too much further she may find herself the centre of everyone attention - down at the local psychiatric ward.
Another woman who briefly appeared seemed to have a toy show in her house, hundreds of babies in cots crammed into a room. That seemed a bit obsessive compulsive really.
I think some of them are fantastics works of art in the realism, but I agree with others that the more real they are, the more creepy. In general, although I am a woman, I found the men's reactions to them most normal... nearly all regarded them as disturbing and macabre.
About woman who collect fake baby's
There were a few women featured in the documentary. One was very sad, someone who had looked after her grandchild as a baby due to his mother's illness, and then had lost him because her daughter recovered and went off to New Zealand with the baby. I could understand why she wanted a grandson subsstitute, but it made me sad that there are so many families around who could do with an adopted granny with real children that she could hug, and instead of finding them she found a rubber baby.
One of the women was as mad as a box of fish, and had multiple fake babies because the real thing might make a noise or ruin its clothes. She made me very glad that she could have rubber babies and not the real thing. While most real parents hate that whole lugging around the pram and bottle and nappy bags thing, she loved all that - for a pretend baby. I think the truth is she is still a little girl at heart, and couldn't bear not to be the focus of everyone attention. If she takes her fantasy too much further she may find herself the centre of everyone attention - down at the local psychiatric ward.
Another woman who briefly appeared seemed to have a toy show in her house, hundreds of babies in cots crammed into a room. That seemed a bit obsessive compulsive really.
I think some of them are fantastics works of art in the realism, but I agree with others that the more real they are, the more creepy. In general, although I am a woman, I found the men's reactions to them most normal... nearly all regarded them as disturbing and macabre.
About woman who collect fake baby's
donderdag 9 april 2009 om 13:21
quote:zoe333 schreef op 09 april 2009 @ 13:16:
oh niet? (-; ik betwijfel ook of er iemand hier zal zeggen dat ze er zelf 1 heeft of er van houd.... maar t is natuurlijk mogenlijk..
overigens zijn ze er te maken als couveuzebaby incl slangen en plakkers..
zie hier
Jezus, dit vind ik echt erg.
Alsof een ouder van een couveuse kindje blij is dat het kindje daar in ligt ( ik bedoel, je bent ws blij dat je kindje leeft, maar alle zorgen er omheen... en dat dan zo gaan verheerlijken :puke: )
oh niet? (-; ik betwijfel ook of er iemand hier zal zeggen dat ze er zelf 1 heeft of er van houd.... maar t is natuurlijk mogenlijk..
zie hier
Jezus, dit vind ik echt erg.
Alsof een ouder van een couveuse kindje blij is dat het kindje daar in ligt ( ik bedoel, je bent ws blij dat je kindje leeft, maar alle zorgen er omheen... en dat dan zo gaan verheerlijken :puke: )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 9 april 2009 om 13:25
quote:zoe333 schreef op 09 april 2009 @ 13:16:
zie hier
Dat is echt walgelijk...
http://cgi.ebay.com/nicu- ... ageNameZRSS:B:SRCH:US:101
"Our newborn Nicu care kit includes the following FUN GIFTS"
zie hier
Dat is echt walgelijk...
http://cgi.ebay.com/nicu- ... ageNameZRSS:B:SRCH:US:101
"Our newborn Nicu care kit includes the following FUN GIFTS"
donderdag 9 april 2009 om 13:26
die couveuse babies vind ik ook nogal ver gaan ja.
Mijn jongste heeft er ook zo bijgelegen ( was geen couveuze baby maar door ziekte wel een tijdje aan de nodige apparatuur toen ze 3 maanden oud was) en moet er niet aan denken zo'n pop van haar te hebben.
Voor mij is dat iets wat je zo snel mogelijk wil vergeten en dat gaat niet lukken als je steeds tegen zo'n pop aan kijkt.
Maar anderzijds kan ik me wel voorstellen dat ouders die hun baby verloren hebben wel zoiets zouden laten maken als herinnering.
Mijn jongste heeft er ook zo bijgelegen ( was geen couveuze baby maar door ziekte wel een tijdje aan de nodige apparatuur toen ze 3 maanden oud was) en moet er niet aan denken zo'n pop van haar te hebben.
Voor mij is dat iets wat je zo snel mogelijk wil vergeten en dat gaat niet lukken als je steeds tegen zo'n pop aan kijkt.
Maar anderzijds kan ik me wel voorstellen dat ouders die hun baby verloren hebben wel zoiets zouden laten maken als herinnering.
donderdag 9 april 2009 om 13:29
donderdag 9 april 2009 om 13:29
donderdag 9 april 2009 om 13:31

donderdag 9 april 2009 om 13:39
Ik heb wel eens iemand in de zaak gehad die op zoek was naar dit soort poppen. Die vrouw was geestelijk gehandicapt en voor dit soort mensen is zo'n pop een uitkomst. Ze zullen zelf nooit kinderen (mogen/kunnen) krijgen maar willen toch graag hun moederliefde kwijt en dat kan dan via zo'n levensechte pop.
Neemt niet weg dat ik ze er echt luguber uit vind zien.
Neemt niet weg dat ik ze er echt luguber uit vind zien.
donderdag 9 april 2009 om 13:46
die 2 overwegingen zijn idd nog enigzins te begrijpen vind ik.. en inderdaad er zal achter die mensen een verhaal zitten waardoor het begrijpenlijk word. maar inderdaad het ziet er gewoon nou eenmaal zo eng uit, zo nepecht.
ja die poppen buiten voor het raam snapte ik ook al nooit.. verschrikkelijk..of een halve pop met een plant eruit.. ??why
ja die poppen buiten voor het raam snapte ik ook al nooit.. verschrikkelijk..of een halve pop met een plant eruit.. ??why
donderdag 9 april 2009 om 14:01
Woon in Engeland en die documentaire was gisteren op tv! Bij jullie ook? Die mevrouw die haar kleinzoon miste was echt niet helemaal goed, de documentairemakers deelde waarschijnlijk deze mening omdat de documentaire eindigde met oma voor de webcam om de pop aan Harry, haar kleinzoon die inmiddels 5 is, te laten zien. En zoals die zei: "granny numnut"! En toen stopte de documentaire!
Denk inderdaad niet dat dat gezond is, vooral als je met wandelwagen en al gaat lopen. Ze zeiden dat het het allemaal waard is als je de pop hebt en 'm dan aan vrienden/familie laat zien. Ik kan me niet voorstellen dat vrienden/familie het eens zijn met zo'n pop!
De echtgenoot van "granny numnut" was overigens ook niet echt blij met de pop!
Denk inderdaad niet dat dat gezond is, vooral als je met wandelwagen en al gaat lopen. Ze zeiden dat het het allemaal waard is als je de pop hebt en 'm dan aan vrienden/familie laat zien. Ik kan me niet voorstellen dat vrienden/familie het eens zijn met zo'n pop!
De echtgenoot van "granny numnut" was overigens ook niet echt blij met de pop!
donderdag 9 april 2009 om 14:01
Och in combinatie met het pruikentopic gedacht, zouden nogal wat vrouwen beter zo'n pop kunnen hebben dan n kind. Gaat alleen maar om het optutten, vraag me af wanneer de eerste Beauty Contest voor babypoppen zal plaatsvinden (en dat zal wel in Amerika zijn dan)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert