Roken en Alcohol

11-11-2009 11:48 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ook ik ben 40 en net de 2de poging IUI achter de rug. Door omstandigheden met 3 x IVF met eigen zaad begonnen en nu met donor zaad de IUI. Ik heb er vertrouwen in en ons leven gaat gewoon door, veel fijner dan wanneer we IVF deden. Nu is het zo dat ik het pittig vind om niet te drinken en roken in de weken tussen de inseminaties door. Ik weet dat met name roken natuurlijk slecht is maar hoe zit dat met een glaasje wijn? Het is zo fijn om even een beetje te ontspannen tussen de pogingen door! Hoewel dat al goed gaat en ik m'n best blijf doen is het toch steeds weer spannend! Herkent iemand dit?
Ik zeg toch ook dat ie niet 1 op 1 op gaat.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Supersmollie1 schreef op 11 november 2009 @ 16:16:

[...]

De vergelijking gaat niet 1 op 1 op, maar waarom zou je 4 weken voor de conceptie foliumzuur moeten slikken? Blijkbaar is datgene wat er voor de conceptie in je lichaam gebeurt al van invloed op het ongeboren kind, dus waarom zou iets waarvan bewezen is dat het ongezond en giftig is (nl. alcohol) dan ineens niet meer van invloed zijn? Smollie, het is niet alleen een kwestie van niet 1 op 1 opgaan: de logica klopt niet. Omdat iets (foliumzuur) wat je voor de conceptie langdurig slikt, en wat ook daarna nog in je lijf aanwezig is, effect heeft, hoeft het absoluut niet zo te zijn dat alcohol, die je zo nu en dan eens drinkt en die heel snel door je lever wordt afgebroken, ook een effect heeft op de lange termijn.
quote:Miffy schreef op 11 november 2009 @ 16:44:

[...]

Smollie, het is niet alleen een kwestie van niet 1 op 1 opgaan: de logica klopt niet. Omdat iets (foliumzuur) wat je voor de conceptie langdurig slikt, en wat ook daarna nog in je lijf aanwezig is, effect heeft, hoeft het absoluut niet zo te zijn dat alcohol, die je zo nu en dan eens drinkt en die heel snel door je lever wordt afgebroken, ook een effect heeft op de lange termijn.Het hoeft niet, maar het kan wel. Op het moment dat er een eisprong plaatsvindt komt er een nieuw eitje vrij voor de volgende eisprong. Dat eitje staat al onder invloed van wat de aanstaande moeder eet en drinkt. Bij de afbraak van alcohol komen er gifstoffen vrij die dus ook in contact komen met het eitje.
quote:Miffy schreef op 11 november 2009 @ 16:44:

[...]

Smollie, het is niet alleen een kwestie van niet 1 op 1 opgaan: de logica klopt niet. Omdat iets (foliumzuur) wat je voor de conceptie langdurig slikt, en wat ook daarna nog in je lijf aanwezig is, effect heeft, hoeft het absoluut niet zo te zijn dat alcohol, die je zo nu en dan eens drinkt en die heel snel door je lever wordt afgebroken, ook een effect heeft op de lange termijn.

ik ken verschillende ex-alcoholisten die wel degelijk nog steeds last hebben van het feit dat ze ooit alcoholist waren. Er zijn dus wel degelijk effecten op de lange termijn.

Maar goed, dat gaat een beetje off topic.
quote:Katherina schreef op 11 november 2009 @ 16:57:

[...]

ik ken verschillende ex-alcoholisten die wel degelijk nog steeds last hebben van het feit dat ze ooit alcoholist waren. Er zijn dus wel degelijk effecten op de lange termijn.

Maar goed, dat gaat een beetje off topic.Misschien ben je hiermee juist helemaal on topic. Want het is natuurlijk niet lang wachten op de eerste die gaat roepen dat ie maar af en toe een wijntje drinkt en niet jaren lang overmatig zuipt. Maar hee, 1 wijntje is voor zo'n bijna of pas bevrucht eitje een hele oceaan van drank
@Supersmollie: Ah, jij gaat er vanuit dat "wij vast ook allemaal geen foliumzuur slikken".

Vind je dat zelf nou ook niet een beetje kortzichtig? Ergens zomaar vanuit gaan?

Weet je, niet iedereen is heel erg bewust bezig met zwanger worden. Niet iedereen heeft als grootste wens moeder worden.

TO in dit geval wel, en daarom vind ook ik dat zij beter dat wijntje kan laten staan. In haar situatie.

Mijn situatie daarentegen is heel, heel anders verlopen. Dat neemt niet weg dat ik er dolgelukkig mee ben, maar een kind krijgen was niet mijn hartewens toen ik nog niet zwanger was.

Ik was aan de pil dus nee, ik heb geen foliumzuur geslikt. En nee, de eerste 2 maanden ook niet want toen wist ik dus niet dat ik zwanger was. Ik heb toen ook gerookt en gedronken.

Uiteraard slik ik nu wel alles wat nodig is, maar ik kan wel een beetje last hebben van jouw opmerkingen en voorbarige reacties.

Je weet helemaal niet wat iemands situatie is. En dan zal ik in jouw ogen wel een ontaarde moeder zijn of worden, maar jij bent in mijn ogen behoorlijk hysterisch bezig met je vooroordelen.

(sorry ook hormonen maar kan er echt niet tegen)
quote:Suy schreef op 11 november 2009 @ 17:06:

@Supersmollie: Ah, jij gaat er vanuit dat "wij vast ook allemaal geen foliumzuur slikken".

Vind je dat zelf nou ook niet een beetje kortzichtig? Ergens zomaar vanuit gaan?

Weet je, niet iedereen is heel erg bewust bezig met zwanger worden. Niet iedereen heeft als grootste wens moeder worden.

TO in dit geval wel, en daarom vind ook ik dat zij beter dat wijntje kan laten staan. In haar situatie.

Mijn situatie daarentegen is heel, heel anders verlopen. Dat neemt niet weg dat ik er dolgelukkig mee ben, maar een kind krijgen was niet mijn hartewens toen ik nog niet zwanger was.

Ik was aan de pil dus nee, ik heb geen foliumzuur geslikt. En nee, de eerste 2 maanden ook niet want toen wist ik dus niet dat ik zwanger was. Ik heb toen ook gerookt en gedronken.

Uiteraard slik ik nu wel alles wat nodig is, maar ik kan wel een beetje last hebben van jouw opmerkingen en voorbarige reacties.

Je weet helemaal niet wat iemands situatie is. En dan zal ik in jouw ogen wel een ontaarde moeder zijn of worden, maar jij bent in mijn ogen behoorlijk hysterisch bezig met je vooroordelen.

(sorry ook hormonen maar kan er echt niet tegen)

Ook jij, adem in adem uit.

Ik kreeg even het gevoel hier dat het te absurd voor woorden is om wel bewust na te denken over zwanger worden of niet. Want hee, ook voor mij was zwanger worden niet mijn allergrootste en diepste wens. Maar als je in de gelegenheid bent om er bewust over na te denken, als je wel een keuze kúnt maken, ja, dan vind ik dat je dat verplicht bent aan je aanstaande kind. En dat jij nu toevallig ongepland zwanger bent geworden maakt jou geen slechte of ontaarde moeder of zo, als jij het had gepland had je ongetwijfeld ook gewoon dat gedaan wat er wordt geadviseerd. Ga ook eens bij jezelf te rade waarom je er zo boos van wordt als een ander, in dit geval ik, zoiets zegt. Heb je iets om je schuldig over te voelen? Lijkt mij niet, als ik je verhaal zo lees. Maar maak van jouw situatie alsjeblieft niet de norm en realiseer je dat er ook gewoon mensen zijn die in zijn algemeenheid bewust in het leven staan en zich in dingen aangaande gezondheid verdiepen.
Ik heb me er inderdaad in het begin wel schuldig over gevoeld toen ik erachterkwam, ondanks dat ik er geen idee van had dat ik zwanger was. Je gaat toch na wat je allemaal gedaan hebt in die periode........

Ik weet dat mijn situatie niet de norm is, godzijdank niet zeg. Maar het is geloof ik ook niet de norm om overdreven krampachtig bezig te zijn met helemaal niet meer drinken en niet meer roken als je zwanger wilt worden.

Misschien zorgt het bij sommige mensen juist wel net even voor dat stukje ontspanning wat het lichaam juist op dat moment even nodig heeft.
Smollie, met wat je een half uurtje geleden schreef , ben ik het natuurlijk wel helemaal eens. Ik vond je vergelijking alleen ongelukkig gekozen.
quote:Suy schreef op 11 november 2009 @ 17:22:

Ik heb me er inderdaad in het begin wel schuldig over gevoeld toen ik erachterkwam, ondanks dat ik er geen idee van had dat ik zwanger was. Je gaat toch na wat je allemaal gedaan hebt in die periode........

Ik weet dat mijn situatie niet de norm is, godzijdank niet zeg. Maar het is geloof ik ook niet de norm om overdreven krampachtig bezig te zijn met helemaal niet meer drinken en niet meer roken als je zwanger wilt worden.

Misschien zorgt het bij sommige mensen juist wel net even voor dat stukje ontspanning wat het lichaam juist op dat moment even nodig heeft.

Ik blijf erbij, als je overdreven krampachtig bent op het moment dat je niet meer rookt en/of drinkt is er iets mis hoor.

En je schuldig voelen over iets wat je niet wist is zonde van je tijd en je energie.
quote:Miffy schreef op 11 november 2009 @ 17:26:

Smollie, met wat je een half uurtje geleden schreef , ben ik het natuurlijk wel helemaal eens. Ik vond je vergelijking alleen ongelukkig gekozen.Ik kon geen betere vergelijking vinden, want hij gaat gewoon niet op, maar het was de beste die in me opkwam...
Ja, maar als je zo dat wijntje mist en zo in dubio zit of je nu wel of niet...., omdat je anders misschien minder vruchtbaar zou zijn.....

Ja dan vind ik dat wel krampachtig en zou ik gewoon een wijntje nemen. behalve dan in het geval van TO want dat is een hele andere situatie natuurlijk.

Maar daar zijn de meningen over verdeeld dus,
quote:Supersmollie1 schreef op 11 november 2009 @ 15:45:

[...]

Ik denk dat wij grotendeels op 1 lijn zitten. Maar in mijn ogen is niet roken en drinken als je in de MMM zit een kleine opoffering vergeleken met alle hormonale hel + onderzoeken + weet ik wat er allemaal bij komt kijken.

Ik vind ook dat niet alles in het teken van hoeft te staan en dat het goed is om niet te verzuren. Maar als je drank en sigaretten nodig hebt om niet te verzuren, tsja...

Misschien verschillen we niet veel. Maar ik kan me uberhaupt niet voorstellen zo ver te gaan voor het krijgen van een kind denk ik. Dat weet je natuurlijk nooit zeker voordat je in de positie bent geweest.

En ik heb op natuurlijke wijze mijn dochter gekregen.

Ik denk altijd dat ik die hele sores niet aan zou gaan. Dat ik als het niet zou lukken zou adopteren. En dus is het moeilijk voor mij te begrijpen dat mensen zo ver gaan. En dan ook nog eens jezelf de geneugten des levens (Ja, sorry, ik kan er van genieten) te onthouden terwijl je niet eens zwanger bent....

Ik vind het ver gaan.
quote:neele schreef op 11 november 2009 @ 21:52:

[...]

Misschien verschillen we niet veel. Maar ik kan me uberhaupt niet voorstellen zo ver te gaan voor het krijgen van een kind denk ik. Dat weet je natuurlijk nooit zeker voordat je in de positie bent geweest.

En ik heb op natuurlijke wijze mijn dochter gekregen.

Ik denk altijd dat ik die hele sores niet aan zou gaan. Dat ik als het niet zou lukken zou adopteren. En dus is het moeilijk voor mij te begrijpen dat mensen zo ver gaan. En dan ook nog eens jezelf de geneugten des levens (Ja, sorry, ik kan er van genieten) te onthouden terwijl je niet eens zwanger bent....

Ik vind het ver gaan.Net of adopteren een makkie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven