Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
quote:Moiren_ schreef op 12 september 2015 @ 11:26:

[...]

Wat ik wel lastig vind is dat hij tussen de kinder en de heren maten invalt. Iets leuks en passends vinden is lastig.

Dat probleem hadden wij met schoenen. Toen Caat 11 was, werden haar voeten te groot voor de kindermaat 38, maar waren nog te klein voor de volwassenmaat 38. En de enkele schoen die wel paste, had een hak van 8 cm. Zij vond ze geweldig, maar een kind van 11 naar school laten gaan op hakken was mij toch een brug te ver. Uiteindelijk, na 30 schoenenwinkels, had ze de keuze tussen twee paar.

Een maand later schoof ze door naar maat 39, en nog een maand later naar 40. En tegen de tijd dat ze 12 was, had ze 42 (en daar is het bij gebleven). Begin maar eens te zoeken naar passende meisjesschoenen in maat 42. Wat een ellende.
quote:Starshine schreef op 12 september 2015 @ 11:44:

oh ja, dat is zo irritant. Kleding gaat nu nog wel (oudste heeft maat 152/158) maar schoenen zijn een drama. Hij heeft maat 37. En op de een of andere manier gaan kinderschoenen tot maat 36 en herenschoenen beginnen bij 40. Voor maat 37-39 kan ik alleen terecht bij sportwinkels. Maar gewoon leren schoenen voor de winter zijn niet te krijgen. Ik snap dit echt niet.

Scapino.

Daar zijn wij uiteindelijk terecht gekomen. Gaan tot 40. Dus je kunt nog heel even vooruit.

(Oei, dit is wel off-topic...)
nou ben ik alleen niet erg te spreken over de kwaliteit van scapino, ik ben er dus al jaren niet meer geweest. Maar ik zal het toch in gedachten nemen.
Maar ik ben er verder heel pragmatisch mee hoor. Van de zomer wilde ik sandalen voor hem kopen. Natuurlijk weer niet te krijgen in zijn maat. Toen heb ik een damesmodel Teva gekocht. De kleur was gewoon zwart, niemand kon zien dat het een damesmodel betrof.
quote:Starshine schreef op 12 september 2015 @ 11:53:

nou ben ik alleen niet erg te spreken over de kwaliteit van scapino, ik ben er dus al jaren niet meer geweest. Maar ik zal het toch in gedachten nemen.Nou, het zijn kunststof schoenen, de kwaliteit is inderdaad niet geweldig. Maar de prijs is er naar en Caat groeide er steeds binnen een maand weer uit, dus ik was allang blij dát we schoenen vonden.
Maar ik ben ook altijd pislink over het gebrek aan jongensspullen in de winkel.

Hij wilde een portemonnee, wij naar het winkelcentrum.

Het assortiment van de Hema:

Portemonnees voor kleine kinderen met Jip en Janneke erop

Portemonnees voor meiden van 10-14 jaar.

Portemonnees voor dames

Portemonnees voor heren (2 stuks maar liefst, beide saai en zwart)

Intertoys

Portemonnees voor kleine kinderen

Portemonnees voor meiden 10-14 jaar

Voor jongens: keuze uit Ajax of FC Barcelona dessin (zoon houdt niet van voetbal)

Action:

Alleen dames

En zo nog wat winkels vruchteloos afgelopen voor een simpele portemonnee voor een redelijke prijs voor een jongen van 13.

Uiteindelijk maar naar de tassenspeciaalzaak geweest en 25 euro uitgegeven voor een jongensportemonnee. Terwijl ik hooguit een tientje uit wilde geven. Voor meiden is er voor die prijs echt zat te krijgen.

Zonnebril was al net zo'n gedoe/ Zelfs bij de We herenzaak bij ons in het centrum was er maar keuze uit drie modellen. Ik ben sowieso pissig op die We omdat ze eerst alleen heren en jongenskleding verkochten, maar sindskort ook meisjeskleding. Het grootste deel van de kinderafdeling is nu voor meidenkleding, terwijl er voor meiden al ontzettend veel te krijgen is in het centrum.

edit: sorry, erg offtopic, maar ik erger me al jaren dood aan die jongensdiscriminatie.
In navolging van het topic van Bambi? Echt.. bestaat die nog? Ergens?

Ik dacht dat dat zo'n 10 jaar oud was!

Wow.. flabbergasted.

Bambi is gewoon in herhaling gegaan, heel retro

In die tijd had ik genoeg stoom af te blazen, ik heb nu enorm aardige pubers.
Later is nu

oh ja, dat is zo irritant. Kleding gaat nu nog wel (oudste heeft maat 152/158) maar schoenen zijn een drama. Hij heeft maat 37. En op de een of andere manier gaan kinderschoenen tot maat 36 en herenschoenen beginnen bij 40. Voor maat 37-39 kan ik alleen terecht bij sportwinkels. Maar gewoon leren schoenen voor de winter zijn niet te krijgen. Ik snap dit echt niet.Dit inderdaad, mijn 9-jarige heeft ook maat 37 en dat is gewoon bijna nergens te krijgen.
Zalig topic trouwens, heerlijk om te lezen dat het elders ook zo gaat .
Ja ontopic:

prepuber van 11 reageert altijd alsof we hem een enorm onrecht aandoen als we zeggen dat hij na de voetbal moet gaan douchen. Echt heul erg!

En ook als ik 's ochtends zeg dat hij een boterham moet eten voor hij naar school gaat.

Echt, waar haal ik de gore lef vandaan om hem voedsel aan te bieden?

Ik denk er wel eens over om gewoon al het eten in de kast te doen en de sleutel mee te nemen, eten is toch iets ergs dus hij mist het vast niet.
Oh en wat ook erg leuk was:

Prepuber (hij is dus echt 10 keer erger dan de echte puber van 13) was boos dat hij Child's play niet mocht kijken (je weet wel, die semi-horrorfilm met Chuckie de moordlustige pop). Ie-de-reen op school had hem al gezien behalve hij.

Nou zijn wij de beroerdste niet dus wel ja, kijk maar kind.

Hij vond er geen ruk aan.

(sinds wanneer zijn slechte horrorfilms uit de jaren 80 hot in groep 8, trouwens?)
Die jongensdiscriminatie is ook echt heel irritant.
Ik zeg er wel altijd wat van Moiren. Dan heb ik allang gezien dat er bij Van Haren geen regenlaarzen in maat 38 zijn (ja voor meisjes/vrouwen.Roze met bloemetjes enzo) en dat er bij de Hema geen portemonnees voor grote jongens zijn. Dan ga ik toch aan een medewerker vragen of ze iets in die maat voor jongens hebben.

Soms zijn die medewerkers ook behoorlijk dom. Het winkelmeisje bij de We troonde me mee naar de zonnebrillen met roze monturen toen ik vroeg om zonnebrillen voor JONGENS. Dus ik zeg: ik vind dat persoonlijk MEIDENbrillen en zoon knikte driftig mee

edit: en volgens mij heb ik een succesje behaald, want in de schoenwinkel die nog wel kwaliteitsschoeisel verkoopt hadden ze de laatste keer dus wèl jongensschoenen die geen sportschoenen zijn in maat 37-39.
quote:Moiren_ schreef op 12 september 2015 @ 11:43:

[...]

Dank je! Welke maat moet ik dan hebben? S of M?Ik denk S. En in geval van lui: wehkamp heeft dit merk ook
Och jemig mijn zoon van 7 is al erg.

Dat word nog wat. Ik had gehoopt dat het beter zou gaan whaaa

Maar als ik het lees gaat het steeds meer bergafwaarts 😐

leuk he kinderen whaha
Loat goan!!!
In de categorie flauwe opmerkingen. Ik was de afgelopen dagen ziek, voel en zie eruit alsof ik onder een tractor heb gelegen of drie weken zonder slaap door de woestijn ben getrokken. Gisteren moest ik toch even naar de supermarkt dus ik vroeg aan puber of ik met 'dit hoofd over straat kon'. Zegt ze: 'Nou, je ziet er precies hetzelfde uit als altijd'. Fijn... dan kan ik voortaan mijn haar gewoon niet stylen, en mijn make-up in het potje laten. Nu is puberella ook wel een rasechte reïncarnatie van Joke Smit en erg tegen make-up en voor acceptatie van iedereen ongeacht hoe verlopen ze eruit zien
Ondanks het gedoe en de brutale monden vind ik pubers ook wel leuk hoor.

Inderdaad, je ziet ze volwassen worden, een eigen mening vormen, zelfstandig worden etc.

En dan de lichamelijke veranderingen. De oudste vreet de oren van m'n kop en schiet de lucht in. Van de zomer spotte ik zijn eerste okselhaar en vanmorgen zag ik zowaar zijn eerste puistje!
Wat een leuk topic

Ik erger me eigenlijk nooit aan mijn puberT, daarvoor weet ik nog te goed hoe ik zelf ooit was (echt vele malen erger ). Maar ze heeft natuurlijk wel van die dingen.

Kleren laten liggen op de plek waar ze ze uittrok, je ziet de vorm van haar kont gewoon nog in de broek zitten. Kreunend en steunend een uur doorbrengen voor een propvolle kledingkast, dat ze niks heeft om aan te trekken. Mij op hoge toon ter verantwoording roepen omdat haar favoriete shirt Nog Steeds niet gewassen is (nee duhuh, dat ding ligt stof te vergaren ergens in haar kamer en daar durf ik niet meer naar binnen). Alle volwassenen in haar leven zijn er doelbewust op uit om haar het leven onmogelijk te maken. Huiswerk is Stom en Nodeloos, maar wel een enorm goed excuus als ik haar vraag even een vergeten pakje boter te halen.

En dan ineens kruipt ze bij me op schoot, met de mededeling dat ze NU een knuffel van node heeft. De schat
quote:Moiren_ schreef op 12 september 2015 @ 13:19:

Die jongensdiscriminatie is ook echt heel irritant.Ja he? De mijne (maat 39) loopt het liefst op (nep)-allstars, en die kun je in iedere maat wel krijgen. Maar ik zoek me al weken de blaren naar iets fatsoenlijks voor de winter. Hopelijk heeft ie tegen die tijd plotsklaps maat 40, dat zou een hoop schelen.
quote:Starshine schreef op 12 september 2015 @ 12:16:

Ja ontopic:

prepuber van 11 reageert altijd alsof we hem een enorm onrecht aandoen als we zeggen dat hij na de voetbal moet gaan douchen. Echt heul erg!

En ook als ik 's ochtends zeg dat hij een boterham moet eten voor hij naar school gaat.

Echt, waar haal ik de gore lef vandaan om hem voedsel aan te bieden?

Ik denk er wel eens over om gewoon al het eten in de kast te doen en de sleutel mee te nemen, eten is toch iets ergs dus hij mist het vast niet.

11 jaar. Wacht nog een jaartje, hooguit anderhalf. Dan eet hij ´s ochtends geen boterhammetje maar meteen een half brood.

Voor Caat geldt dat ze álles eet wat ik haar voorzet. Als ze het zelf moet pakken heeft ze geen honger. Tenzij er net een grote berg nieuwe chocolade en koekjes in huis gearriveerd is.

Gezond eten is niet cool. Suikerwafels zijn niet aan te slepen. Dat wil zeggen; ik haal een voorraad en op is op. Meestal gaat het met die wafels net zoals met het salaris; aan het einde van de wafels is nog een stukje maand over . En dik worden, ho maar. Het is gewoon oneerlijk geregeld. Voordeel daarvan is wel dat mijn kleren haar niet passen.

Afgelopen week zat ze make-up filmpjes te bekijken. Maham, ik heb een grote kwast nodig, en nieuwe mascara. En een eyeliner. En allerliefst eergisteren al.

En over make-up gesproken; als ik eens een oogschaduw uit haar bakje vis, is ze pissig. Maar ze heeft dan weer geen enkele moeite met delen als het om mijn spullen gaat.

oh ja, dat is zo irritant. Kleding gaat nu nog wel (oudste heeft maat 152/158) maar schoenen zijn een drama. Hij heeft maat 37. En op de een of andere manier gaan kinderschoenen tot maat 36 en herenschoenen beginnen bij 40. Voor maat 37-39 kan ik alleen terecht bij sportwinkels. Maar gewoon leren schoenen voor de winter zijn niet te krijgen. Ik snap dit echt niet.Mijn 11,5-jarige zoon vindt de schoenen bij o.a. Schuurman Schoenen of Durlinger o.i.d. allemaa wel mooi hoor. Kijk eens bij deze link, allemaal mt 37:

http://www.schuurman-scho ... nnenvoering=-1&voetbed=-1

Vooral schoenen van het merk Pantoffolo, Braqeez, Le Coq Sportif, Keq en Develab doen het hier goed. Wel duur, maar ik probeer vooral in de sale te kijkn, of een collectie van vorig jaar (dat ziet hij (gelukkig!) toch niet. Maar dit zal vast wel veranderen, straks is dat echt niet meer cool natuurlijk! Voor erbij/spelen heeft hij een sportschoen.

Vooralsnog valt het volgens mij wel mee met 'm. Wel regelmatig een grote mond, kleren gooien we neer, de hangen we echt niet netjes over de stoel. Maar hij gooit het wel in de was, soms uit zichzelf, als hij weet dat hij het al 2 dagen heeft aangehad. Schoolwerk maakt hij ook zonder morren, maar dat is in groep 8 nog niet veel. En hij is nog ontzéttend knuffelig . Ik krijg ook nog gerust een dikke knuffel op het schoolplein, heerlijk!

Ben benieuwd naar de komende jaren....
quote:Starshine schreef op 12 september 2015 @ 15:44:

Ondanks het gedoe en de brutale monden vind ik pubers ook wel leuk hoor.

Inderdaad, je ziet ze volwassen worden, een eigen mening vormen, zelfstandig worden etc.

En dan de lichamelijke veranderingen. De oudste vreet de oren van m'n kop en schiet de lucht in. Van de zomer spotte ik zijn eerste okselhaar en vanmorgen zag ik zowaar zijn eerste puistje!

Gelukkig maar he Dat maakt het leed dat puberendekinderen heet wat dragelijker.

Tut is inmiddels qua lente mij voorbij geschoten ( ik ben 1.71 ) , en heeft een mooie taille, heupjes en borsten. Echt een bloedmooi figuurtje. Daar kan ik me dan ook wel eens over verwonderen. Als ze iets leuks aanheeft.

Dat je dan denkt : Wow, en dat kwam dan ooit rimpelig en dik ( Tut dan ) uit mij... en nu is ze lang strak en slank. Prachtig.
Dus.
Inmiddels is mijn kledingkast niet meer veilig. Alles wat oudste pre-puber past, wordt ingepikt. Inc schoenen. En dan denkt ze ook nog dat ze mijn hakken mag dragen. No way, ze is net 12! Wat wel weer handig is, is dat ik de wat duurdere kleding die ik niet meer draag maar nog wel heel mooi is, aan haar kan geven. Is ze altijd heel blij mee. Het is nu ook leuker shoppen want dames maat xxs past ze tegenwoordig, en liggen/hangen vaak in overvloed de sale rekken.

En de jongste, 8, kan vol verandering kijken naar mijn kledingstukken en zegt dan (denkend dat ik net als haar en d'r zus, nog groei in lengte): 'ooooooh mama, als jij dat niet meer past, mag ik het dan?' Das wel weer schattig en grappig.
Snoezekind heeft een mini-wasmand op zijn kamer en dat gaat aardig goed. Zo'n opvouwding van 30x30x30 cm. Ondergoed en sokken gaan er trouw in, maar shirts en truien niet, die confisqueer ik nu.

Merkkleding koop ik bij een kinderkledinginbrengwinkel. Tweedehands Armani's zien er een jaar later nog steeds als nieuw uit. Prachtspul !!

De meiden laten hun hormonen inmiddels rijkelijk sproeien over onze zoon.

Vandaag drie bloedmooie dames aan de deur.

Het is ons niet duidelijk of hij er al op reageert.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Qua dvd's is het nu elke dag James Bond. In het kader van de culturele verrijking heb ik Scary Movie 1, 2 en 3 gehaald. Ongelooflijk fout. Child's Play kan ik ook wel eens gaan halen.

In de jaren '80 was "Faces of Death" populair, maar daar begin ik niet aan, als die überhaupt nog te vinden zijn. Verboden in -tig landen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven