School zien als straf

18-11-2017 22:43 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Andere school lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Mooie update, TO!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!
Zanahoria schreef:
18-11-2017 23:56
Nou ik wilde precies hetzelfde zeggen! Je kunt je echt wel dood vervelen die vijf dagen op school, dat ga je gewoon niet oplossen met wat extra buitenschoolse activiteiten. En los daarvan vind ik het zonde dat talenten van kind niet worden benut, en ze waarschijnlijk juist erg gedemotiveerd wordt.
Wij bieden onze kinderen ook genoeg buitenschoolse activiteiten maar dat is idd buiten school.
Onze zoon, groep 8 verveelt zich al lange tijd op school, weinig uitdaging voor hem en het werkt zelfs frustrerend voor hem dat er in de klas iets 4 keer uitgelegd moet worden terwijl hij het al na één keer uitleg snapt en niet verder kan.
Hij helpt vooral andere kinderen met hun werk of komt weer met een nieuwe tekening thuis.
Hij zit school nu echt uit.
Extra uitdaging is er verder voor hem niet meer bij dit jaar. Alle plusklasjes zijn opgeheven en de juf beloofd veel maar doet er uiteindelijk niet veel aan.
Dat werkt idd demotiverend.
Gelukkig zit hij al in groep 8 dus de middelbare is weer een nieuwe uitdaging.
Mooie update.Fijn!
Alle reacties Link kopieren
anoniem191120171818 schreef:
19-11-2017 16:54
Die kinderen waren ook allemaal 10 of 11 en ik had geen enkele vriendin op de hele school, ondanks dat we al vanaf de kleuterklas met elkaar opgroeiden, alleen ben ik halverwege groep 3 overgeplaatst naar groep 4.
Resultaat: van school moest ik naar een psycholoog van de GGZ want ik zou vast en zeker autistisch zijn. Al snel zijn mijn ouders en ik naar huis gestuurd met de mededeling dat dat flauwekul is en je helemaal niet ineens autistisch kan worden.
De GGZ adviseerde om een andere school te zoeken. Hebben mijn ouders gedaan, begon alles overnieuw. De nieuwe school schreef brieven aan mijn ouders waarin ik bijna als een "gek" werd beschreven, intussen was deze school zelf nog minder dan de vorige in staat om enigszins gedifferentieerd les te geven.

Ik heb na de basisschool het vwo gedaan in de regio Den Haag. Daar had (een school is dicht) je in mijn tijd vier scholen met een HB-profiel. Of ik HB ben weet ik niet, maar op twee van die scholen heb ik gezeten (en juist uitgekozen vanwege hun "kennis") en dat werd beide keren helemaal niks. Op een van die twee scholen gingen veel kinderen na een jaar weg omdat het publiek van die school verschrikkelijk was (helemaal zwart, ik zat daar twee jaar op het regulier vwo en dat was daar niet te doen) en de leskwaliteit erg laag was waardoor je uiteindelijk niks aan de "kennis" zat, op de andere school zaten wel meer gelijkgestemden wat wel een stuk fijner was maar dat was het eigenlijk wel weer. Waardeloze school als je behalve iets intelligenter ook nog dyslexie hebt, want dan moet je het zelf maar uitzoeken en vegen ze hun straatje schoon door je bijna te dwingen naar de havo te gaan want ik hoorde zogenaamd niet op het vwo.
In het eerste deel herken ik mijn jongste. Die kreeg van school ook te horen dat ze wel allemaal aandoeningen zou hebben en dat er iets mis zou zijn. Zo bestond haar klas uit 7 meiden en zij moest verplicht van de juf leuk met hen spelen. Intussen zaten ze over haar te roddelen en verzonnen beschuldigingen aan de juf te vertellen. Ook speelden ze elke pauze verstoppertje en zetten ze mijn dochter afgezonderd in een hoek van het plein.
Ik ben nog steeds zo boos om hoe de school hiermee om is gegaan.
Op de middelbare school bloeide ze gelukkig helemaal op!
Een van die 7 meiden moest op een bepaald moment van de ouders naar een andere school, woont bij ons om de hoek, en heeft ons een jaar of 5 geleden verteld dat ze zo'n verschrikkelijke spijt heeft van hoe ze tegen mijn dochter deed en gemanipuleerd werd door de andere meisjes. Mijn dochter vertelde haar dat toen zij, dat meisje, weg was, er bijna elke dag over dat meisje werd geroddeld door de andere meisjes maar ook door de jongens...
Dit meisje was van school gehaald door haar ouders omdat ze een conflict hadden met de school.
Ik vraag mij nog steeds af waarom de toenmalige juffen niet dachten dat die meiden een stoornis hebben.
Toen mijn dochter in 2011 naar de middelbare school ging, kwamen er het jaar erna diverse hyves en blackberrygroepen voor "groep 8 van deze basisschool 10/11" en ik ben nog steeds versteld van wat daar allemaal op werd geschreven.
Ik zou denken dat die kinderen ouders hebben, en gezien bijna de hele klas een havo of vwo advies had kunnen de kinderen prima nadenken. Toch stonden dit soort groepen vol met dat de kinderen elkaar gaan opzoeken om elkaar iets aan te doen en daarbij de meest opmerkelijke teksten.
Mijn dochter heeft daarom in 2012 een keer tijdens het eten verteld dat ze Hyves heeft verwijderd, de oude klasgenoten van de Blackberry en dat mensen die haar pingnummer hebben een woord moeten kennen en intikken om haar te kunnen uitnodigen, omdat ze niks met het gedrag van die kinderen te maken wil hebben en eigenlijk niet wil dat andere mensen weten op welke basisschool zij zat.
Mijn dochter was gelukkig de wijsde van alle kinderen uit die klas, en ik zou eigenlijk nog steeds willen weten wat de toenmalige juf wist van deze toestanden en wat ze vond van hoe de kinderen ermee omgingen.

Mijn oudste zat ook op twee van die vier scholen die jij noemt. Ze zat eerst op het Rijswijks Lyceum in Rijswijk. Het is voor ons dichtbij en wij dachten dat dit een hele goede school is met goede begeleiding voor meiden zoals zij. Niet dus. De school is opzich prima voor kinderen met een buitenlandse afkomst die een veel te laag schooladvies krijgen, want de school biedt wel echt kansen, maar verder is er niks op orde van begeleiding. Mijn dochter is na twee jaar overgestapt naar het Aloysius wat wel een betere school is dan het Rijswijks, maar ik vond het zeker niet de netste school. Persoonlijk vond ik dat ze op die school meten met twee maten, wat ik dan weer op het Rijswijks niet zag. Mijn dochter heeft uiteindelijk ook op de vavo van Mondriaan haar school afgemaakt in een 2-jarig traject, en ik heb eigenlijk wel spijt van dat ik niet eerder naar een andere school keek, want op de vavo was de begeleiding wel echt veel warmer, beter en persoonlijker.
Mijn jongste is vorig jaar geslaagd op een school in Delft waar ze wel een hele goede tijd heeft gehad met meedenkende leraren. Zo kan het dus ook.
rozeblacknote schreef:
29-05-2018 16:35
De school is opzich prima voor kinderen met een buitenlandse afkomst die een veel te laag schooladvies krijgen, want de school biedt wel echt kansen, maar verder is er niks op orde van begeleiding.
Sorry, ik snap niets van deze zin.
TO; je hebt duidelijk geen vertrouwen meer in school. Dus ga op zoek naar iets anders. Dit gaat niet goedkomen.
Het was vanochtend erg vroeg toen ik reageerde. Zie nu dat jullie inmiddels een goede krus hebben gemaakt en kind weervgelukkig naar school gaat. Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven