September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet alles verzameld hoor, maar ben een end op weg. Had er 2 leuke pakjes ingedaan en toen bedacht ik me ineens dat het misschien wel een 9 ponder is en ik ook nog een maatje groter mee moet nemen???? Beetje overdreven hoor, want de vlos schat 'm op 7 a 7,5 pond.

Ik vind het erg spannend worden inmiddels. Ik moet trouwens 4 keer per nacht naar het toilet... en ik slaap ook heel licht. Goede voorbereiding op de borstvoeding straks!!
HIhihi Kessie, dank voor je mooie lijst. Ik moet ok nog steeds de vluchtkoffer klaarmaken. Je lijst is wel handig daarbij!

Moest lachen om je string-opmerking, klopt denk ik wel, dat die niet zo lekker zitten. Ik droeg tijdens zwangerschap van zoon die echte zwangerschapsonderbroeken, ténten waren dat. Wel comfortabel. Had je ook strings van maar die zaten niet zo lekker....Nu draag ik gewone hema onderbroeken die ik niet-zwanger ook droeg, en geen enkele string meer...

Wat betreft die voedings-BH, zo op het eind ben je volgens mij al aardig op maat hoor, alleen de stuwing op dag 3 na de geboorte zorgt voor ellende, (ik zag eruit als Lolo Ferrari, no kidding, ik heb van nature al maat F, lachen......)maar die vergroting is tijdelijk! Als je nog voedingsBH's moet kopen nu zou ik eerder uitgaan van de huidige maat dan van twee maten groter...

Ik heb trouwens gigantische nesteldrang. Heb vandaag de hele dag huis van vader schoongemaakt voor de oplevering, en thuisgekomen ben ik nog even doorgegaan en het bedje, kastje, lades, etc. van de baby gepoetst...pff ben net pas klaar. Het kriebelt aan alle kanten om het allemaal klaar te hebben. Wil ook de hele tijd naar Prenatal en dat soort zaken, gewoon, om te kijken of we niet nog iets nodig hebben....

Er zijn trouwens veel nieuwe emoticons, grappig. Onze achternaam heeft iets van Konijn erin, dus zal ik toepasselijk afsluiten:

Liefs, Kinke
Dus lekker aan het poetsen Kinke? Ik vind mezelf erg lui nu. Het kost me gewoon moeite om overeind te komen.

Dat lijstje had ik gekopieerd van een babysite. Strings lijken me niet zo'n goed plan nee. Ik heb een paar tenten bij de Hema gekocht en ook een voedingsbh. Ik heb dezelfde maat genomen ja (zit nu op dubbel D, niet grappig)

Vanmiddag naar mijn schoonouders, laat ik me lekker vertroetelen. Mijn eigen ouders zijn nu op vakantie en krijg steeds gestresste smsjes van mijn moeder met de vraag of de beeb nog wel binnen zit. Ik denk dat ze blij is als ze straks weer thuis is, hihi. Vanaf morgen mag ik thuis bevallen!!! (dan 37 weken)

Fijne dag allemaal vandaag!!! xxx Kes
Hoihoi,

Kinke, wat goed dat je kleintje is gedraaid, hopen dat hij/zij nu braaf blijft liggen.

Zag die lippenbalsem op het lijstje van Kessie en dacht: O ja, die moet ik nog pakken :-).

Gisteravond wat voorweeen, nog niks spannends, maar wel om het krartier/half uur harde buiken en dat een tijdje lang. Maar nu lijkt het wel weer aardig rustig. Ben erg moe, ws. van het ijzertekort, en als ik even iets te hard loopt wordt mijn buik alweer hard. Dus doe erg rustig aan vandaag.

Aanstaande woensdag mannenavond bij de yoga, kan manlief nog wat trucjes leren om te helpen bij de bevalling (als beeb zich niet eerder aandient).

gr

Denna
Hee hallo!

Fjoei, dacht gisteren even dat het wel eens begonnen kon zijn. Had de hele dag al last van harde pijnlijke buiken, terwijl ik alleen maar aan het relaxen was. En 's avonds vette krampen in mijn onderbuik, kon nauwelijks meer zitten. Dacht ook iets te zien van een slijmprop, maar ik weet niet hoe groot dat moet zijn. Maar even aan de vk vragen morgen. (misschien weten een aantal van jullie het, uit eigen ervaring?) Werd wel even helemaal hyper. Mijn broer gaat binnenkort trouwen en ik zou de bedankcadeautjes in elkaar zetten. Had ze net een uur daarvoor gekregen, wist niet hoe snel ik dat in elkaar moest zetten. Ben als een razende tekeer gegaan. Klus is inmiddels geklaard en gelukkig zijn de krampen weer verdwenen na een goede nachtrust.

Wil vandaag wel duidelijk hebben wat ik allemaal nog moet regelen. Ach, misschien duurt het nog wel 5 weken, je weet het niet.

Kinke: Wat fijn dat jullie kindje gedraaid is! Hopen dat ie zich nu met het koppie gaat vastzetten!!

Kessie: Gefeliciteerd, vandaag 37 weken! Wil jij thuis bevallen of in het ziekenhuis? Moest wel lachen om je vluchtlijst. Heb direct mijn onderbroeken gewisseld. In de onderbroeken die ik nu draag (van die lage, halve strings) passen geen kraamverbanden in. En een voedingsbh moet ik ook nog kopen bedacht ik me.

Denna: Heeft je man/vriend al zin in de mannenavond van aanstaande woensdag? Die van mij mag vanavond mee naar de zwangerschapsgym. (Mag, ik bedoel moet ) Ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn, jullie horen het wel.

En hoe gaat het met de andere meiden?? Zijn er al meer voorweeen gesignaleerd?

tot snel
Zo wat spanned zeg, die voorweeen. Ik kan me voorstellen Mirjam, dat je er een beetje zenuwachtig van was. Ik heb zelf geen ervaring met het verliezen van een slijmprop, mijn bevalling begon met het breken van de vliezen en daarna geen slijmprop gezien. Maar ik hoorde op mijn zwangerschapsles dat het kan varieren van een dikke prop slijm, tot geleidelijk aan steeds was slijm.

Lekker rust nemen, dan kun je straks uitgerust aan de bevalling beginnen. Hopelijk redt je het nog de partnerles, dan weet je vriend ook wat hij straks moet doen. Mijn man vond er de eerste keer niet veel aan, en wilde eigenlijk nu ook niet zo graag mee, maar vond het deze keer wel een stuk beter.

Hier alles goed! We zijn lekker opgeschoten, muur op zoon's kamer is geschilderd, wiegje is geschilderd, box staat beneden, kastje op zolder staat, zodat we de ordners en andere belangrijke dingen al kunnen verhuizen. Morgen komt de man van mijn moeder helpen met nog wat zwaar sjouwwerk, dus dan zijn we al een heel eind! Dat geeft ook wel weer wat rust gelukkig.

Kessie, bedankt voor je lijstje, ik was een aantal dingen ook alweer vergeten.

Klopt het dat ik het schema helemaal niet meer zie nu met de vernieuwde website? En weten jullie hoe ik het voor elkaar krijg om het nieuwste bericht van dit topic weer als eerste te kunnen zien?

xx Rosi
Goedemorgen meiden!

Hier ook weer eens een teken van leven van mijn kant. Ik heb een tijd lang problemen gehad met inloggen op het 'oude' forum, moet trouwens nog wel even wennen aan hoe het er nu uitziet, maar dat komt vast goed!

Vandaag is mijn eerste verlofdag, heeeerlijk! Ben er echt van aan het genieten!

Mijn man is deze week ook gezellig een weekje thuis. Straks naar de verloskundige, vanmiddag lekker naar de Prenatal enzo voor nog wat laatste spulletjes!

Kinke, wat fijn zeg dat de baby al gedraaid is, kan me voorstellen dat je er tegenop zag dat het gedraaid zou worden, lijkt me geen pretje...

Kessie, handig zo'n lijstje! Bedankt.

Mirjam, ik heb vrijdagnacht ook enorme krampen gehad. Werd er wakker van, en had ook zoiets van he, het zou toch niet waar zijn... ik moet nog 6,5 week, dus zou nog niet goed zijn. Maar na een uurtje trok het weg. Ga het straks toch maar even vragen bij de verloskundige. Kan natuurlijk ook dat m'n darmen gewoon wat van slag waren ofzo...

Nou, ik ga eens even een bakje koffie voor manlief zetten!

Liefs Kaatje
Heeey meiden,

Ook hier nog geen kleintje te bekken, de laatste tijd wel last ervan als ik gewoon rechtop zit, dan echt ene heel vol gevoel terwijl ik niet superveel gegeten heb zeg maar. Maar ja als ik dan ff op mijn zij ga liggen gaat het weer goed gelukkig.

Ukkie laat zich ook nog goed voelen de ene dag meer dan de andere maar ja je hebt allemaal wel eens andere dagen toch. vanaf morgen mag ik dan inderdaad thuisbevallen,echt een heel raar idee. maar ja heb ook wel zin om te bevallen hoor. Lekker genieten van ons ukkie en me weer wat meer mezelf voelen.

Gisteren ben ik ook jaartje ouder geworden, onze verjaardagen hadden we al gevierd en nu zijn alleen mijn ouders langsgekomen en mijn zussie. 's Avonds lekker met vriendlief uit eten gegaan, was de laatste keer als niet ouders en is wel raar idee hoor, maar ook wel erg leuk.

We kijken er allebei heel erg naar uit om papa en mama te worden.

Vorige week ook cursus borstvoeding gehad, was wel erg leerzaam, duurde alleen 2 uur en vond ik vrij lang, maar ja deze week nog 1 keer 2 uur lang en dan hebben we dat weer gehad.

We kregen ook een informatieboekje dus dat is altijd wel makkelijk.

Heb het schema trouwens weer in het eerste bericht gezet, dus mochten jullie het willen zien, ff naar de eerste pagina toe. Ik zal het morgen ff up-daten dus als er nog afspraken zijn.

Oh had trouwens bij de zw gym gevraagd over dat strijken en dat dood schijnbaar alle bacterien aangezien je nooit weet hoelang het ongebruikt in de kast ligt. Maar ja ik heb wel wat gestreken niet alles en vind het wel best zo.

Een aanvulling voor je vluchtkoffer is op je vluchtkoffer zo'n blauw matjes neer te leggen die in je kraampakket zitten. Als je dan moet vluchten met de auto zeg maar, kun je dat op je stoel neerleggen dat je stoel ook niet smerig wordt. Was tip van de kraamzorg.

En wat ik er zelf ook nog heb inzitten is wat blikjes sinas en evergreen, mocht het lang duren is dat misschien wel lekkerder dan ziekenhuiseten. En een zak snoepjes voor vriendlief.

Kinke ik zal je morgen in het schema zetten oke, heb je nog leuke afspraken staan?En hoe jong ben je?

En met het nieuwe forum kun je je aanmelden voor updates dat iedere keer dat iemand iets schrijft je een mailtje krijgt, best handig.

Super dat de kleine gedraaid is zeg!!! Heerlijk.

Leonietje en is je huissie al helemaal aan kant??

Mirjam heerlijk dat fantaseren he, en ook zo'n actieve man dus. ik zeg nu maar dat vriendlief vervangende nesteldrang heeft want bij mij valt het mee.

Hoe was het bij de tandarts gegaan?

Monique wij hebben vrij grote auto dus hoeft die niet klein opgevouwen te worden. Dat scheelt. En de buzz vond ik niet zo mooi vanwege het plastic wieltje aan de voorkant.

Rosi wat fijn dat alles lekker is opgeschoten zeg. geeft wel goed gevoel of niet?

Floor ook jou kleintje in stuit dus, ligt die inmiddels nog steeds zo of nie?

Denna je hebt nu ook eindelijk verlof. Jahoe

Kaatje_82 leuk dat je er weer bent en ook al verlof, Lekker hoor. Zeker weekje genieten met manlief is nooit vervelend.

Zo dames ik zal weer actief meedoen hoor, heb het beetje links laten liggen door het nieuwe forum en het lekkere weer.

Liefs Rens
Iedereen lijkt vandaag klaar te zitten om te forummen! Gezellig!

Voor het schema: ik heb morgen weer een afspraak, en ik denk dat ik daarna elke week mag gaan komen voor de controles, maar dat weet ik nog niet zeker. Ik vind controles altijd leuk!

Ik wordt a.s. zondag 36...

Ik las net van nog een jarige, ik ben alleen zo'n zeef dat ik de namen door elkaar haal, en het niet goed onthoud...alsnog gefelicitereerd in elk geval!

Wat betreft die slijmprop, soms is het moeilijk te herkennen hoor. Ik heb destijds wel een slijmprop verloren. Soort van rubberig goedje, wat kan varieren in grootte, en ook in kleur. Kan wat rozig zijn van oud bloed, soms zit er nieuw bloed bij. Ik verlies nu al een poosje telkens stukjes van die slijmprop...geen peil op te trekken! Maar het kan dus heel goed zijn dat je de slijmprop bent verloren. Zowiezo heb je meer vloeiing die laatste weken. Fijn he!

Ik lek inmiddels ook fiks borstvoeding 's nachts. geen houden aan. Moet eigenlijk met BH en inlegpads gaan slapen maar dat ligt zo rot...

Rosi, je bent ook aardig op streek zo te lezen! Veel gedaan!

En ik zou vandaag ook mijn eerste verlof dag hebben, zij het niet dat ik al weken thuiszit! Geniet ervan!

Ik ga zoon op bed mikken. En zelf ook even plat...

Tot later!

Kinke
He Meiden,

Er zijn er dus gelukkig meer met voorweeen en slijmerige toestanden!!! hahaha

Hier dus ook, heb al een paar keer gedacht dat het begon, maar nee, helaas.

Het mag best gebeuren nu vind ik.

Jarigen nog gefeliciteerd.

Renske, wij hebben ook wel een grote auto, maar ik heb zelf ook een kleine, vandaar!

Ik ga zo zoon in bad doen.

Fijne avond en iedereen succes met de laatste loodjes en alle wat erbij komt kijken.

Groetjes Mo
Goedemorgen!

Heerlijk geslapen afgelopen nacht. die voorweeen lijken weer helemaal te zijn verdwenen. Gelukkig maar. Straks naar de vk voor controle. Ben benieuwd of de frequentie van controlebezoekjes nu eindelijk zal worden verhoogd. Dat zal toch wel! Zal ik direct vragen of het inderdaad een stukje slijmprop was en ik ben zo benieuwd of het kindje al is ingedaald. Denk achteraf dat het toch geen slijmprop was want er zat geen bloed o.i.d. bij. Ik hoor het wel.

Gisteravond was het partneravond van de zwangerschapsgym. Ik merkte wel dat mijn man zich wat ongemakkelijk voelde. flauwe grapjes tussendoor maken enzo, maar hij heeft het toch wel interessant gevonden. Eerst kregen we dia's te zien, daarna werd de rol van de partner besproken. Toen nog samen puffen (dat vond ie natuurlijk niks), daarna massagetechnieken (vond ik heerlijk) en tot slot nog oefenen hoe hij mij vast kan houden tijdens de persweeen. Vond het zelf wel prettig dat hij erbij was, omdat de bevalling daardoor wel meer bij hem gaat leven. (heb zo'n man die wel 100% betrokken is, maar pas wanneer het zover is). En nu heeft ie toch alles een keer aangehoord.

Ga denk ik zo ook nog maar even een afspraak bij de kapper maken. Wil wel een beetje netjes in het kraambed liggen. Ben al een tijd niet meer geweest.

ik laat nog wel weten hoe het bij de vk was.

Fijne dag allemaal
Het kindje is helemaal ingedaald. Waarschijnlijk is dat zondagavond gebeurd toen ik zulke krampen had. Het slijm kan inderdaad een stukje slijmprop zijn geweest. Bloeddruk was prima.

Ondertussen naar de kapper geweest. Zit mijn haar tenminste goed in het kraambed.
Hihi, ik ben ook vorige week naar de kapper geweest om dezelfde reden.

Morgen naar de vlos (moet nu elke week komen opdraven) Ik hoop toch zo dat het ventje goed ingedaald is. Vorige keer lag ie half in het bekken, maar kon er nog makkelijk uit. Heb gister geshopt in de stad, vond het heel wat van mezelf, maar had vandaag een gigantische offday. Morgen naar mijn ouders (die weer terug zijn van vakantie en helemaal opgelucht omdat ze nu de bevalling niet meer kunnen missen).

Hier nog geen slijmerige toestanden, wel af een toe een strakke (harde?) buik.

Floor, is jouw meissie al gekeerd? Fijn, Kinke dat jouw beeb netjes gedraaid is.

groetjes!!! Kes
hallo allemaal,

wat is dit wennen zeg.....zo'n nieuwe aankleding van de site. moet er weer helemaal inkomen, maar dat gaat vast goedkomen.

hoe gaat het met jullie? met mij gaat ie goed. heb alleen veel last van vocht in mijn voeten en enkels en voor de rest mag ik niet klagen.

alles is klaar voor de kleine meid....maar we moeten nog ff wachten want ik ben nu 34 weken zwanger.

vanaf volgende week heb ik weer alletijd om hier vaker een bezoekje te brengen, want dan gaat onze zoon weer naar school ( groep 3 ) . nu gaat ie leren lezen en schrijven en daar is hij ook wel aan toe.

ik ga stoppen en spreek jullie snel weer.

groetjes leoni
Heeey meiden,

Nou gisteren had ik de verloskundige gebeld omdat ik al 2 dagen hoofdpijn had. Ook gisteren ineens bandgevoel om mijn buik en zag ineens sterretjes. Ik had toen de verloskundige gebeld en die wilde me toch wel even zien. In mijn urine kon ze 1 plusje eiwit vinden. Ze heeft toen even overleg met de gyneacoloog en ik moest toch maar even naar het ziekenhuis toe.

Dus daar ben ik gisteren geweest. Half uurtje aan het CTG gelegen en gedurende dat half uur is ook mijn bloeddruk gecontroleerd. Ook is mijn bloed en urine gecontroleerd. Maar gelukkig was dat allemaal in orde en mocht ik gewoon weer naar huis toe. Was wel ff raar hoor ineens in het ziekenhuis, maar ja ukkie had het prima naar zijn zin nog dus dat was wel fijn.

Helaas wel hierdoor de cursus borstvoeding gemist maar ja je kindje is toch belangrijker dan een cursus. Vandaag alleen nog ff bellen om te zeggen dat ik er niet was.

Vandaag dus ook echt een enorm rustig dagje gepland. Heb een paar dvd's uitgezocht dus die ga ik lekker kijken vandaag. Is wel lekker.

Vanavond nog ff de verloskundige bellen voor een nieuwe afspraak want die van vandaag hoef ik niet meer naartoe aangezien ze gisteren alles gecontroleerd heeft.

kinke zondag ook een jaartje ouder dus. Die smilie achter 36 is echt leuk!!

monique als je idd zelf een kleine auto hebt moet je er wel op letten idd dat je kinderwagen erin past.

mirjam wat fijn dat de kleine ingedaald is zeg. en die partneravond is voor de mannen vaak wel lachwekkend idd. Wij hoefden niet samen te puffen gelukkig. Was vriendlief ook erg blij mee.

kessie een offday moet ook kunnen toch, mag allemaal nu.

leoni balen dat je vocht vasthoudt zeg, maar wel lekker dat alles klaar is voor je kleine meid. En groep 3 al voor je zoon heeft die er zin in??

fijne dag vandaag

liefs rens
Goedemorgen!

Zo, ik ben echt volop van mijn verlof aan het genieten, echt heerlijk gewoon! Alles lekker op het gemak.

Maandag bij de verloskundige geweest, alles was prima in orde. Volgens haar is de baby van gemiddeld formaat, ze verwacht geen 9 ponder... ook wel een opluchting :-)

Joh Renske, dat is schrikken zeg, naar het ziekenhuis. Hoe voel je je vandaag, is je hoofdpijn wat gezakt? Gelukkig was alles in orde.

Ik ga een babywasje draaien!

Liefs Kaatje
De hoofdpijn is wel gezakt gelukkig hoor, maar doe wel nog rustig aan vandaag, wellicht scheelt dat wel.

Liefs Rens
Jeetje Renske, dat is inderdaad wel even schrikken. Gelukkig is alles goed met je kindje. Nu hopen dat de hoofdpijn wegtrekt. Heb je je bed trouwens al op klossen. Ik zie dat je al in je 37e week zit. Ik heb vandaag de 37 weken gehaald. Ben daar wel blij mee. Zal straks het zeil over het matras doen, maar volgens mij slaapt dat heel beroerd. Al dat geknisper.

En Kessie, hoe was het bij de vk? Is je kindje al ingedaald?

Hier verder geen nieuws. Doe het vandaag ook een beetje rustig aan. Ben steeds wat spulletjes aan het uitzoeken, een klusje wat al de hele vakantie op me zat te wachten. Heb er eerlijk gezegd ook niet zoveel zin in.

Het proefkaartje hebben we trouwens binnen. Het is erg leuk geworden, al zeg ik het zelf, maar het is gek om er nu een andere baby op te zien (wel een schatje overigens) Nu maar hopen dat de kleine na de geboorte een beetje fraai op de foto wilt, zodat het kaartje nog leuker wordt.

daag liefs Mirjam
Heey mirjam,

Mijn bed staat al 1 week op klossen echt ideaal. Gelijk ook weer eens goed schoongemaakt onder bed want je komt toch niet overal bij haha.

En het zeil valt wel mee eigenlijk, ik heb hem onder mijn molton en hoeslaken liggen. Zweet wel wat meer als normaal maar ja tis de laatste tijd ook s nachts wat warmer dus daar kan het ook door komen natuurlijk.

Wat voor spulletjes moet je uitzoeken dan??

En je geboortekaartje wordt vast geweldig, straks met je eigen kindje

liefs rens
Oh jee, Rens, dat was even schrikken. Gelukkig gaat het beter nu, maar wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.

Mijn ventje is keurig ingedaald, hij kan niet meer terug! En ze schatte 'm op 6,5 pond geboortegewicht. Ze zei dat het haar zou verbazen als ie de 7 pond zou halen. Nou ja, afwachten nog maar even.

Hoe slapen jullie trouwens? Ik slaap echt slecht, moet sowieso een keer of 5/6 naar de wc 's nachts en lig ook helemaal niet meer lekker. Nou ja, is alvast wennen aan de nachtvoedingen straks......
Kijk aan kessie fijn dat je ventje ingedaald is, ik moet nog eens vragen op hoeveel ze de kleine schatten.

Ik slaap nog wel redelijk wordt meestal 1 keer per nacht wakker en de ene keer val ik zo weer in slaap en de andere keer duurt het ff. En vriendlief gaat er rond kwart voor 7 uit, ik ga er dan rond 7en uit en smeer zijn brood en vaak duik ik daarna er nog ff lekker in. Dan staat het raam wel open dus lekker frisse lucht erbij. En vaak vallen mn oogjes dan ook nog ff anderhalf tot 2 uur licht. Heerlijk.
Gelukkig dat je lekker slaapt Rens.

Ik blijf nu 's ochtends ook maar wat langer liggen om nog wat na te soezelen. En anders doe ik wel een middagdutje, goh lijk echt een oud vrouwtje.

Ons bed staat trouwens nog niet op klossen (zijn al wel in huis) en ik ga echt niet op zo'n zweterig zeil liggen. Ik heb nu zo'n babymolton onder mijn kont gelegd, molton en hoeslaken eroverheen en een maandverband in. Dat laatste schijnt sowieso wel handig te zijn omdat je dan goed het vruchtwater kunt controleren. Sorry, lekker smakelijk verhaal haha!
Dat was wel even schrikken zeg Renske, gelukkig gaat het allemaal goed en vindt je baby het nog leuk in de buik! En goed ook dat je lekker even een rustig dagje voor jezelf hebt nu.

Lekker he je bed op klossen, stapt ook wat makkelijker in en uit met zo'n dikke buik vond ik. |Ik moet nog anderhalve week wachten voorik de klossen kan ophalen.

Kessie, wat goed dat je kindje is ingedaald. Toch een fijn gevoel he, hoef je tenminste niet op de grond te gaan liggen als je vliezen breken. En niet zo'n zwaar kereltje dus, dat is ook wel prettig. Hoewel dat ook niks hoeft te zeggen over de bevalling. Ja die middagdutjes zijn nu echt wel nodig he? Ik doe het ook, zeker omdat ik er 's ochtend niet langer in kan blijven liggen omdat mijn zoontje om 8 uur wakker is en ik dan met hem aan de slag ga. Maar als hij slaapt/naar de creche gaan ('s middags) dan ga ik ook lekker nog even 2 uurtjes slapen.

Bij mij wisselt het nu af, de ene nacht slaap ik aan 1 stuk door en de andere nacht slaap ik heel licht en moet ik ook naar de wc en zo.

Ik kreeg als tip van de kraamzorg om nog een badlaken over het zeil heen te leggen en dan de molton en het hoeslaken eroverheen. Ga dat maar proberen vanaf 37 weken.

Toen ik de vorige keer vruchtwater was verloren (ging bij mij in hele kleine beetjes, na een halve dag kwam er pas een hele golf uit) had ik ook een maandverband in gedaan om het te kunnen controleren en ook bewaard voor de vk.

Kaatje, heerlijk he verlof hebben. Lekker alles op je gemakje kunnen doen! Jij bent ook al aan het wassen dus. Moet ik nog steeds doen, maar moet eerst nog de kasten schoonmaken voordat ik de schone kleertjes erin leg.

Leonietje, lekker dat je oudste nu weer naar school gaat, heb je ook wat meer tijd voor jezelf. Dat kun je ook wel gebruiken zo op het laatst he! Ben ook altijd blij als ik mijn zoontje naar de creche kan brengen (hoe lief hij ook is), dan kom ik ook even bij. Ach straks als de baby iets groter is en ik weer wat meer energie heb, kan ik ook weer leukere dingen met mijn zoontje doen.

Wij schieten steeds meer op, alle dingen van de computerkamer staan nu op zolder, dus we kunnen vandaag of morgen ons zoontje gaan verhuizen en dan de wieg op zijn plek zetten. Echt zo'n lekker idee dat alles gaandeweg klaar voor de baby begint te raken.

Ik wil nog nieuwe gordijnen voor op de babykamer en op zoontjes kamer. Hebben jullie nog tips voor gordijnen? Anders wordt het maar de hema denk ik.

Ik was laatst weer even bij de dokter langs geweest om urine te laten controleren op evt blaasontsteking. Had ik dus weer eiwitten in mijn urine. Dus nu moet ik morgen 3x mijn bloed laten prikken, 1x nuchter, 1x na het ontbijt en dan nog een keer 's middags. Hoop dat het niks is, maar het kan wijzen op zwangerschaps diabetes.

In combinatie met mijn dikke buik (verloskundige dacht al dat het een flinke baby zal worden) zou het best zo kunnen zijn. Aan de andere kant had ik dat met de zwangerschap van mijn zoontje ook en toen was er niks aan de hand (hoewel hij wel fors was). Ik hoop maar dat het weer loos alarm is.

xx Rosi
Kessie als je op het einde loopt is een middagdutje nooit vervelend toch. Gewoon doen hoor. En zo onsmakelijk is het toch niet. Het kan altijd erger.

Rosi met hoeveel weken mag je je klossen ophalen dan??Wij mochten het vanaf 36 weken, maar ik was daar met 35 weken om het te vragen en kreeg ze gewoon al mee. Ideaal.

De gordijnen van de babykamer komen van de lokale gordijnenwinkel hier. Maar karwei heeft ook leuke gordijnen.

Ben wel benieuwd of je zwangerschapsdiabetes hebt, lijkt me niet zo fijn zo de laatste loodjes. Laat je het weten morgen

Liefs Rens
Oh, er komt duidelijk meer turbulentie in de zwangerschappen..Rosi, ik hoop van harte dat het geen diabetes is. Bij mij dachten ze er ook even aan omdat de baby groot werd geschat (is later weer wat bijgesteld, ze verwachten en 7,5-8 ponder, net als zoon, die was 3880 gram bij de geboorte), maar bij mij werden geen eiwitten gevonden. Ik duim voor je. laat je het idd nog even weten?

Ik geniet ook zo als zoon naar de creche is. Even rust. En nu helemaal, want de toestand met vader is nu wel achter de rug, er valt niks meer te regelen qua verhuizingen, heeeeeeerlijk!

Leonietje, heeft je zoon al goed oor dat hij een zusje krijgt? En bij jou Rosi? Dringt er iets door denk je?

Hier is zoon wel de hele tijd bezig met boekje over baby, en ik heb het wiegje al op onze kamer gezet zodat hij eraan went dat die er staat. Volgende week knal ik de box ook in de huiskamer (oh sjips, daar gaat mijn ruimte weer)

En Kessie, fijn dat baby is ingedaald. dat geeft rust als je vliezen breken! Bij mij was dat ook in kleine scheutjes. Ik heb dat hele zeil nooit gebruikt. Had geluk dat de vliezen braken toen ik uit bed stapte, haha.

Rens, schrikken, sterretjes zien en band voelen. Hoe voel je je nu?Hou het goed in de gaten hoor.

Kaatje ook al aan het genieten van het verlof...ja nu nog iets beter weer, minder regen met name, de temperatuur vind ik wel prima zo, en dan is het helemaal lekker. Ik begin mijn wijntje wel te missen nu, eerlijk gezegd..lekker buiten, voeten omhoog en een koel, wit wijntje, hmmmm....nog even geduld..

Verder gaat alles wel goed hier. Ben vandaag precies 35 weken, ga nu dus 36e week in. Voel de baby nog wel draaien, die heeft nog ruimte dus ik hou mijn hart vast dat ie niet weer andersom gaat liggen...

Bed ook hier nog niet op klossen. We hebben een best groot massief bed, anders dan 2 jaar geleden (toen zakte ik dus -echt waar- hoogzwanger door de zijkant van ons retteketet naar ***** bed-bed.) Was wel even schrikken. daarna hebben we dus een heel duur en stevig bed gekocht. Ergens vind ik het dus weer even eng om het dan hoger te zetten op die in mijn ogen wankele klosjes ....zal toch niet instorten he? In Utrecht mag je ze echt niet eerder halen dan 37 weken, tenzij je indicatie hebt. Het is te druk vaak....

Ik moet ook nog wassen, en alles een plekje geven...heb het idee dat daar nu pas langzaam tijd voor komt. Zondag nog even verjaardagen vieren en dan heb ik alle tijd van de wereld!! (nou ja.........)

Baal ervan dat het regent...moet naar de ikea...op de fiets..blegh!

Liefs, Kinke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven