September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Kinke, ik moet van nu af aan elke week op controle komen
Gut, het zal lijken alsof ik de hele dag niks anders doe dan loeren op dit forum...maar nee, ik ben net terug van de speeltuin alwaar zoon zich weer heerlijk in de modder heeft gewenteld, om vervolgens (na een uur!) met mij de oorlog aan te gaan omdat ie niet naar huis toe wilde..geduld, geduld........

Rosi, wat fijn dat de liggings echo ok was. En wat voor uitstulping??? Een bij-oortje ofzo? Dat heeft mijn zoon namelijk bij zijn oortje, gewoon een klein flupje huid, meer is het niet. Of is het iets groots??? (neus?????haha, nee serieus, toch niks geks gezien verder?)

Mijn zoon behoudt zijn eigen kamer, maar ik laat hem wel wennen aan de bay-dingen. Dus box gaat deze week in de woonkamer, zodat ie daaraan kan wennen en het leuke er straks wel af is, zodat baby een beetje ontspannen in de box kan liggen zonder dat zoon eraan loopt te duwen en trekken.

En verder probeer ik hem zoveel mogelijk te betrekken bij wat ik voor de baby doe. En ik heb voor baby een tweede aankleedkussen gekocht.

Verder weet ik het ook nog niet. Op Consultatieburo riepen ze dat het zeker een half jaar duurde voordat duidelijk wordt hoe broer/zusje op de nieuwgeborene reageert...dus we moeten even geduld hebben.

Ik wil proberen om zoon in waarde te laten w.b. emoties enzo, en hem ook nog duidelijk aandacht te geven. We zullen zien!

Morgen wordt jouw zoon dus twee..alvast van harte! En sterkte met het bezoek..ik leef op een (kleine) afstand met je mee

X Kinke
Zo ben ik ook weer even. Was vanmiddag een vriendin langsgekomen die me nog graag even met een dikke buik wilde zien. Heb haar een stukje DVD van de 3d echo laten zien. Had het zelf al heel lang niet meer gezien. Was weer helemaal vertederd. Wat een lief klein kindje, ben weer helemaal verliefd.

Renske, over dat dromen, dat herken ik wel. Heb een paar keer zo naar gedroomd. Maar ik heb het ook wel eens dat ik er plotseling aan moet denken en heel verdrietig kan worden. Zie het dan ook opeens voor me dat mijn man plotseling overlijdt. Dan ben ik zooo blij hem weer te zien. Echt dromen over ons kindje heb ik nog niet gedaan of over de nieuwe rol als moeder.

Floor, wat naar van die draaipoging. Dat moet voor zowel jou als je kindje een nare ervaring zijn geweest. Gek om je nu opeens voor te moeten bereiden op een keizersnede. Wrodt er nu een datum met je besproken?

Oh, hier nog iemand die regelmatig een spelletje speelt achter de computer speelt. Ben verslaafd aan spider solitaire (zo'n pacience spel). Kan er heerlijk mijn gedachten mee ordenen. Klinkt raar, maar het werkt rustgevend. Andere spelletjes doe ik eigenlijk nooit.

Rosi, wat fijn dat de liggingsecho goed was. Lief om je kindje weer even te kunnen zien.

Baal een beetje. Had nog een heel lief mutsje en broekje gekocht. Was warm grijs van kleur. Was! Had er een nieuwe matrashoes bij gedaan, rood van kleur. Nou je raadt het vast. Niks grijs meer, maar het ziet er nu rood uit met her en der een grijze gloed. grrr... stom, balen.
Zo, lekker veel geschreven vandaag, gezellig hoor!

Vanochtend zijn beide moeders gekomen en hebben het hele huis eens grondig onder handen genomen, dus alles glimt en blinkt hier :-) Lekker hoor... Maar zo te lezen zijn er meer lekker aan het rommelen! Ik moet nu nog wat babywasjes draaien en de klossen ophalen en dan is alles eigenlijk wel op orde.

Floor, joh meid wat zal je geschrokken zijn zeg, met een hartslag die naar bijna nul afneemt, bah, klinkt echt heel eng. En balen dat de draaipoging niet is gelukt...

Rosi, fijn dat de liggingsecho goed was. En leuk dat je zoontje blij is met z'n nieuwe kamer. Hoe oud is je zoontje?
Hoi hoi,

Rosi ik heb op de nieuwe kamer van mijn zoon ook weer een commode neergezet. Ik vond de kamer ook een beetje groot, dus gelijk een beetje vulling van de ruimte!!! Ik vind het wel fijn om hem op zijn eigen kamer te verschonen.

Maar fijn dat je zoon er goed heeft geslapen, ik vond dat ook best spannend de eerste nacht op zijn nieuwe kamer, maar het ging gelijk heel goed, zolang je ze maar goed betrekt bij het hele proces. Hij heeft zogenaamd ook geholpen met behangen e.d.

Nou hopelijk wordt ie er morgen weer net zo vrolijk wakker.

Ga effe was in de droger doen, beer van zoon gewassen en die moet echt wel droog voor bedtijd!!! Stinkding.

Groetjes
het is gelukt, ik heb nu ook een plaatje
Ik heb ook een plaatje als het goed is.

Het is mijn buik van een week of 2 geleden.
Hee monique,

Jouw buik ziet er nog bescheiden uit, zo op de foto. Die van mij begint nu echt in de weg te zitten.

Dat merkte ik zojuist behoorlijk tijdens het verven van dat laatste muurtje. Het behandelen met de voorstrijk gisteren, ging nog wel. Maar nu wilde ik het verven, en dat ging voor geen ene meter. Hoog verven wil wel, maar zodra ik door mijn knieen moet houdt het op. Maar dat komt ook omdat mijn knieen al enige tijd erg zeer doen. Moet er eigenlijk mee naar de huisarts, maar wacht er nog maar even mee tot na de bevalling. Misschien heeft het wel met de zwagerschap te maken. Het voelt net of er blauwe plekken aan de binnenkant van mijn knieen zitten, maar van de buitenkant zie je niets. In ieder geval ziet het muurtje er niet zo florisant uit, heb wel eens netter werk geleverd. Maar ja, er moet nog een laagje overheen, toch maar even manlief lief aankijken.
Het lijkt wel herfst!!!

Echt niet tof zo, maar goed, beter dan een hittegolf.

Breng zo zoon naar oppas en dan heb ik de hele dag niks, denk dat ik lekker de hele dag in bed ga liggen dvd-tjes kijken!!!! Oh wat is het leven zwaar.....hahaha.

Dames succes met je zware skippybal.

Groetjes
Hoi allemaal,

Denna, alles goed nog? Je bent al 38 weken of niet? Spannend hoor.

Kinke, het was eigenlijk geen uitstulping, maar een opening in de schedel. Zou dat ook de fontanel kunnen zijn?

Monique, ik vind je buik ook heel mooi en bescheiden. En vandaag een lekker dagje dus voor jou!

Gisteren zoon's verjaardag gehad, hij was erg blij met zijn kado's. Verder snapt hij er natuurlijk niet zo veel van. Zaterag gaan we het vieren, ben benieuwd hoe het zal gaan. Vorig jaar zat de kamer ineens helemaal vol toen hij wakker werd van zijn middagslaapje, maar had hij zich er toch goed doorheen geslagen. Eens kijken hoe het nu zal gaan.

Heb nu ook regelmatig zeurderige pijn in mijn onderbuik en onderrug. Het indalen is begonnen. Het wordt nu echt spannend he!

xx Rosi
Oh ja, Mirjam, ik heb ook best wel last van mijn knieeen als ik op mijn hurken zit ofzo. Ik denk dat het wel met de zwangerschap te maken heeft. Je hebt toch wat extra gewicht en je gewrichten zijn ook al wat slapper aan het worden voor de bevalling. Maar verven op je knieen is dan echt geen pretje nee. Ik heb toen ik hier aan het verven was het stoeltje van mijn zoon erbij gepakt, daarop ging het wel beter. Maar echt fijn is dat lage werk niet nee.
Opening is schedel? Ja, ik mag hopen dat dat dan de fontanel is! Lijkt me wel. Anders hadden ze er vast nog wel wat van gezegd.

Hier net klossen gehaald, en bed erop geplaatst. Man heeft net extra blokjes gemaakt zodat het niet gaat schuiven. Ik blijf het eng vinden.

Ga nu wel even liggen. Ben moe!

Liefs, Kinke
Nog geen baby's geboren? We houden het wel lang vol met z'n allen!

Floor, bij jou al bekend of ze je meisje gaan " halen"? Balen van de draaipoging, lijkt me geen pretje.

Mooie buik Monique!

Ik heb nu trouwens officieel het punt der verveling bereikt....... Iemand nog leuke tips??! Mijn hele to do list is afgewerkt, vriendinnen durven niet meer op bezoek te komen (bang dat de bevalling begint als zij er zijn), voel me lomp/sloom/traag/moe. Van mij mag het ventje er heeeeel snel uitkomen (maar ja, het kan ook nog 3 weken duren).
Het laatste muurtje is klaar! Het kamertje kan nu helemaal ingericht worden. Zodra de verf droog is kunnen de gordijntjes opgehangen worden. Dan lijkt het direct zoveel gezelliger!!! Vandaag een fitte dag. Heb veel gedaan. Muur geverfd, naar de bouwmarkt voor nog stenen voor in de tuin (uiteraard niet meer getild), shoppen voor een kraamcadeautje, collegaatje op visite.

Heb zojuist de klerenkast overhoop gehaald om te kijken wat ik morgen op de bruiloft van mijn broer aan doe (beetje laat). De rok die ik aan het begin van de zomer speciaal voor de bruiloft heb gekocht, wordt het toch maar niet. Ik voel me er zoooooooooooo'n walrus in. Had 'm ook te groot gekocht (dacht dat ik meer zo gaan uitdijen). Zonde, geen 1x aangehad, het bonnetje hangt er nog aan. Maar ja, ik ga nu ook geen nieuwe kleren meer kopen. Heb nu toch een paar grappige outfits gevonden, moet nog kiezen welke.

Alleen balen, mijn voeten zijn gegroeid. Had bedacht dat ik mijn witte schoentjes met hoge hakjes zou aan doen (tijdens het plechtige gedeelte), maar ze zitten opeens heeeel krap. Heb de afgelopen tijd eigenlijk alleen maar op slippers en andere instappers gelopen, dus had er niet zoveel erg in. Denk dat ik straks nog maar met natte sokken in die schoenen ga rondbanjeren, hopen dat ze nog iets uitrekken.

Kessie: heb je niet nog stapels foto's die je nog moet inplakken? Echt zo'n klusje voor als je je verveeld. Ik moet nog altijd onze trouwfoto's doen, maar zit het nog steeds voor mij uit te schuiven.
Nog steeds niets hier, maar dé datum komt steeds dichterbij en ook steeds meer gerommel, maar zet nog niet door.

Vandaag beetje slome dag: hoofdpijn en een hoop activiteit in mijn buik: kindje is druk, af en toe een steek, een harde buik.

Gisteren nog dagje uit geweest, was gezellig, maar vandaag is het echt gammel, heb eigenlijk alleen maar op bed gehangen. En naar de vk geweest, dat was allemaal nog goed, bloeddruk okee, hartje van de baby okee.

Gewoon geduld hebben...

(maar dát wordt wel steeds moeilijker :-))
Oh Denna,

wachten is ook wel het ergste, zeker als je weet dat de dag er aan zit te komen!! Ik hoop maar dat je nog iets leuks kunt gaan doen een van de komende dagen zodat je niet zo hangend en gammel de bevalling moet afwachten. Heb jij geen broer die ook moet trouwen?? :-) Sterkte!

Mirjam, voeten groeien vaker, door je toename in gewicht schijnt...en natuurlijk vocht vasthouden...ik zou het lekker bij slippers houden morgen. Alle ogen zijn toch gericht op de bruid, en anders op jouw buik, niemand die naar beneden kijkt!! Veel plezier in elk geval, en hee! je hebt het mooi wel gehaald tot nu toe; geen baby! Wel muurtje af, proficiat!

Hier ook weer gerommel, en indalende acties..ofzoiets....ik voel heel wat, maar wat het nou precies is.......

Liefs, Kinke
Goedemorgen meiden,

Zo vandaag weer een nieuwe dag. Vanacht zijn we om half 3 weer wakker gebeld omdat vriendlief storingsdienst heeft. Was wel beetje jammer maar ja hadden we kunnen verwachten natuurlijk. Het voordeel is wel dat die daarna heeft kunnen uitslapen

omdat je van de arbo officieel pas 8 uur nadat je wakker bent geweest pas weer hoeft te werken. Dus dat is wel lekker.

Dus vriendlief is pas rond half 10 weggegaan hier. Wel zo gezellie. En als het goed is gaat die gewoon rond 4en naar huis. Maar ja zeker weten doe ik dat niet aangezien die al 2 keer langer doorgewerkt heeft namelijk. Er moeten namelijk heleboel dingen

gebeuren die alleen hij kan doen. één andere collega kan dat ook maar ja die is tot 3 september met vakantie. Dus beetje jammer. Maar ik vind het nu nog niet heel erg dat die langer werkt.

Gisteren mijn huissie weer lekker schoongemaakt. Ik had overal gestofd en opgeruimd en vriendlief heeft alles lekker gezogen.Heerlijk weer.

Nu jullie:

Tinkerbellen wat fijn zeg dat je de klossen mee hebt gekregen. Hier moeten ze 1 maand naar de uitgerekende datum weer terug zijn. Ach ben ze dan ook wel weer zat denk ik. Dan wil je weer gewoon op je bed kunnen liggen. En spelletjes is erg verslavend he. Heb nu rollercoaster geinstalleerd. Echt zo'n spel waarbij je niet teveel hoeft na te denken haha.

En duitsland is neit heel ver weg maar ja je weet maar nooit hoe snel het gaat natuurlijk.

Rosi wel fijn dat de kleine nog steeds hetzelfde ligt.En mijn lijstje is al klaar, dus ja dan moet je wel wat doen he haha.

Nog gefeliciteerd met je zoontje. Veel sterkte alvast zaterdag!!

Kinke heerlijk zeg ff ravotten in de speeltuin. Echt ff uitwaaien dan he.

En ik heb soort kussenspul eronder liggen. het heeft vast een naam maar kom er ff niet op haha. Daardoor kan het bed niet schuiven in de klossen zeg maar.

Mirjam heerlijk is dat om je kindje weer te zien, nog even en dan mag je hem iedere dag zien hihi. Raar he die dromen he. en kun je die kleertjes niet ff in de chloor ofzo zetten, misschien dat dat helpt.

Ik heb rond de 16 weken de kinderkamer geverfd en voor de onderste stukken ging ik ook op een krukje erbij zitten hoor. Is veel makkelijker.

Veel plezier vandaag bij de bruiloft van je broer!!

kaatje heerlijk zeg van die moeder die ff komen poetsen voor je. Mijn stiefmoeder bood het ook al aan, maar ja voorlopig gaat het nog.

Moniquew mooi buikkie hoor meid!!

Kessie lang leve de spelletjes spelen of anders dvdtje kijken.

Denna lastig he dat geduld hebben,zeker omdat je weet dat het mag komen nu.

Liefs Rens

38 weken en 2 dagen zwanger alweer

Ook hier nog steeds geen aanstalten tot bevallen; zoals het hoort, want ik moet nog ruim 3 weken. Afgelopen dinsdag op visite geweest bij mijn opa en oma, die het allemaal ook erg spannend vinden. Ik ga hen hun eerste achterkleinkind bezorgen. Daarna lekker gewinkeld met mijn moeder en zusje.

Gister wat minder inspannend de stad ingeweest: heb lekker de hele dag met een vriendin op een terrasje gezeten. Hierdoor is wel mijn plan het huis nog een keer goed onder handen te nemen in het water gevalllen. Nu ja, daar heb ik toch nog die 3 weken voor:-)

@kaatje: wat lekker dat je moeder en schoonmoeder kwamen helpen schoonmaken! Misschien moet ik de mijne ook maar eens inschakelen...

@monique: wat heb jij een mooi bescheiden buikje! Die van mij is gister weer eens op de foto gezet en is toch wel behoorlijk groot/rond, en ik moet nog wel een paar weken. Ik ben heel benieuwd hoe het er tegen de tijd van de bevalling uitziet.

@mirjam: hoe was de bruiloft? Wat heb je uiteindelijk aan je voeten gedragen? Hier nog eentje met dikke voeten (en handen). Ik pas alleen nog in mijn slippers, zelfs mijn sandalen knellen onderhand.

@rosi: nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! En alvast een hele leuke dag gewenst morgen.

@denna: nog eventjes geduld. 't wordt echt steeds lastiger he

@renske: kon je wel weer een beetje in slaap komen na zo midden in de nacht te zijn gewekt? Het is wel gezellig om zo door de weeks eens samen te kunnen ontbijten! Ik had daar ook op gehoopt, maar manlief "heeft nog geen honger" en ik wel; dus ik ga nu lekker ontbijten:-)
Heey tinkerbellen,

Mijn opa en oma zijn ook helemaal in spanning hoor, waren ook wel enigszins in shock toen ze hoorde dat ik zwanger was. Zagen mij echt nog als hun kleine meid. hihi.

En je huis onderhanden nemen moet je beetje bij beetje doen hoor. Rustig aan.

Ik zit nu ook gezellig alleen te ontbijten hoor, vriendlief ontbijt nooit haha. Maar ja hij kan wel met me kletsen en kusjes geven enz. En ik ga straks ff naar de bakker toe om lekkere broodjes te halen voor tussen de middag.

Liefs Rens
De bruiloft was erg geslaagd. Ben nu wel heel erg moe. Moest er vanochtend in eerste instantie weer vroeg uit (kraamvisite), maar dat is verplaatst naar vanmiddag. Ben direct mijn bed weer ingedoken toen ik dat hoorde.

Had gisteren bijzonder veel energie, iedereen stond ervan te kijken. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, ben aan 1 stuk doorgegaan.

De schoenen heb ik nog wat kunnen oprekken, dus tijdens de plechtigheden had ik mijn (hoge) hakken aan. De rest heb ik op slippers rondgelopen.

Het weer was prachtig. Geen druppel regen en de hele dag zonneschijn. Gelukkig maar, want op het programma stonden een aantal buitenactiviteiten. Picknicken in de duinen en 's avonds een barbecue (tuin)feest op een landgoed. Totdat het donker werd kon je heerlijk buiten zitten. Daarna nog voetjes van de vloer, heb nog een tijd staan dansen. (In mijn fantasie zag ik de kleine ook meedansen, maar met duim in de mond).

Eenmaal thuis viel ik natuurlijk als een blok in slaap, heb niet eens meer bewust kunnen voelen dat de kleine toen erg druk begon te worden.

Zal de hele dag wel duf blijven.
Ben ook duf...slechte dag vandaag..kun je nagaan, dan heb ik niet eens zo'n leuke bruiloft achter de rug....

mèn, wat ben ik moe vandaag. En zoon valt natuurlijk gigantisch, bloed, dikke lip, drama's...

morgen weer betere dag..hoop ik.............

Liefs, Kinke
Mirjam, gefeliciteerd met je broer. Fijn dat het zo'n leuke dag is geweest. Je hebt het goed volgehouden zeg! Daar zul je nu ook wel een beetje een terugslag van krijgen.

Renske en Tinkerbellen, wat leuk dat jullie nog opa's en oma's hebben. Ik heb er geen 1 meer. Behalve dan de moeder van mijn moeder's man, maar dat is dan toch niet een echte oma hoor.

Lekker hoor, de hele middag op een terrasje zitten. En dat huis dat komt wel, zoals Renske ook al zegt, lekker beetje bij beetje doen.

Oh ja Renske, zou je in het schema mijn uitgerekende datum willen veranderen in 17-9. Ik weet niet waarom ik 18 heb opgegeven, misschien dat ik het in het begin nog allemaal niet zeker wist of zo.

Knap dat je inderdaad nog kon doorslapen nadat jullie midden in de nacht werden wakker gemaakt. Moet je vriend vaak 's nachts weg?

Kinke, vervelend zo'n slechte dag. Lijkt wel of kinderen aanvoelen dat je moe bent he, dan gaat er ineens van alles mis. Gaat het wel weer een beetje met je zoon? Hij zal wel erg geschrokken zijn.

Denna, jeetje ik heb eens goed in het schema gekeken, ik had helemaal niet door dat je al bijna uitgerekend bent. Dan zal het echt wel aftellen zijn ja. Wel wat gerommel al dus? Ik hoop voor je dat het dit weekend gaat komen, mooi rond de uitgerekende datum.

Sinds ik Rennies neem tegen brandend maagzuur, slaap ik ineens weer veel beter. Heerlijk is dat. Vandaag is zoon de hele dag naar de creche, dus heb ik toen man en zoon weg waren nog heerlijk tot half 12 geslapen. Had ik ook echt nodig. Daardoor kan ik ook redelijk actief zijn vandaag. Heb onze nieuwe kast eens even goed gesopt, de wiegen net schoongemaakt en er zit nu eindelijk een eerste babywasje in de machine. De voorbereidingen voor zoon's verjaardagsfeestje komen morgen wel.

xx Rosi
Oh ja, hier dus ook al de hele dag door een zeurend gevoel in mijn onderrug. Hoop dat het kindje lekker aan het indalen is, hoef ik tenminste niet meer meteen te gaan liggen als de vliezen zouden breken.
Gisteren de hele dag een keiharde buik gehad. Dacht even dat de kleine nog met dit mooie weer tevoorschijn wilde komen. Maar hij/zij zit nog lekker in de buik. Zijn jullie het al zat? Ik nog niet, maar ik begin wel razend nieuwsgierig te worden.

Vandaag beetje rustig aan doen. Straks nog een strandfeestje in Bloemendaal aan Zee, ga er even heen. Wilde eerst op de fiets gaan, maar ik denk dat dat toch een te grote opgave is. Dan maar met de auto.

De box gaat straks naar beneden, dat zal wel een gek gezicht zijn in de woonkamer. Geeft weer wat meer ruimte in de kinderkamer.

fijne dag allemaal. Ben zo benieuwd wie van ons het eerst gaat bevallen!
Wow Mirjam, wat goed dat je die bruiloft zo goed hebt volgehouden. Op hakken ook nog wel (een gedeelte dan!). Leuk hoor!

Ik ben het inmiddels wel zat aan het worden eigenlijk. Ik ben morgen 39 weken. En van mij mag ie er wel uit. Mijn vriend denkt dat het nog wel 2 weken duurt, pfffffffff..................

Denna, jij bent vandaag uitgerekend he???!!!! Gek gevoel lijkt me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven