*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Olav ligt lekker te slapen dus even tijd voor jullie. Net een wandeling gemaakt door de stad (ook naar de Wibra natuurlijk) en van al dat slapen in de buitenlucht is hij kennelijk weer erg moe geworden.

Ik moet zeggen dat het bij een 2e toch wel heel anders is. Ik ervaar de dagen alleen met Olav echt als bijkomdagen en tijd voor mezelf dagen. Grappig, want bij Mark had ik dat echt niet. Dan was een dag echt helemaal gevuld met baby en gaf ik de baby 's avonds echt aan mijn man van zo en nu jij even. Kennelijk heb je na 2 jaar zoveel ervaring ofzo. En ik voel mezelf ook veel beter. Wat Bassiste schrijft herken ik wel een beetje. Ik heb wel meteen een roze wolk gevoel gehad bij beide zoontjes, het was meteen eigen en ik voelde me 100% moeder, maar alles eromheen, daar was ik echt niet op voorbereid. Noem alleen maar bijv. dat lange vloeien na een bevalling en alle andere dingen van het ontzwangeren. Ik heb dit keer keer echt als een blok opgezien tegen de periode na de bevalling, omdat ik dat vorige keer echt als een rotperiode ervaren heb. Al heb ik dan wel kunnen genieten van mijn zoontje, van mezelf absoluut niet. Gek, maar dit keer heb ik iedere keer zoiet van Goh kan het ook zo ontspannen en leuk zijn.

Ik hou trouwens wel de rust en regelmaat aan, maar wij hebben dus de tien minuten regel. Als hij na 10 minuten nog steeds huilt of nog niet duidelijk minder dan gaan we even kijken. Verder voed ik niet op verzoek maar ook niet helemaal op tijd. Er moet tussen een voeding minimaal 2,5 uur zitten en max 4 uur overdag. En dat werkte bij Mark heel goed en bij Olav ook. En natuurlijk smokkel ik ook wel eens een kwartiertje als hij na ruim 2 uur erg veel honger heeft. En hij slaapt in principe altijd in zijn eigen bedje en gaat wakker naar bed. Als hij tenminste niet in slaap valt tijdens het voeden.

Afgelopen woensdag is mijn yoga weer begonnen. We hebben nog 4 lessen na de bevalling. Olav was de jongste, maar ook zo'n beetje de grootste geloof ik. Wel leuk hoor om alle baby's te zien bij de eerste les en alle bevallingsverhalen te horen. De volgende 3 lessen zijn alleen voor onszelf.

En in november ga ik babymassage doen met Olav. 5 lessen. Nog iemand die dit gaat doen???

Gek, maar bij Mark had ik voor dit soort dingen nu echt nog niet de puf gehad. Toen had ik bij 10 weken pas het gevoel dat ik weer wat kon. Voor die tijd kon ik me ook echt niet voorstellen dat ik alweer moest werken.

Groetjes

Carry

ps goede tip van die babyfoon. We hebben een kleine speeltuin dichtbij waar ik graag alleen met mijn oudste even heen zou gaan als Olav slaapt. Ik ga zeker eens verder kijken hiernaar.
Oja tips bij darmkrampjes behalve de cinababy heb ik ook niet echt. Bij Olav helpt de cinababy aardig in combinatie met een speentje (eerst druppels cinababy in baby en daarna het speentje). Olav wordt heel rustig van het speentje. Mark heeft er nooit enige belangstelling voor gehad.

Verder helpt bij Olav rechtop houden goed. Dus baby tegen je aan zodat hij over je schouder kan kijken en dan heel zachtjes op zijn rug tikken.

Bij Olav eindigen darmkrampjes trouwens altijd in een ontploffing in de luier. Poepen kan je het echt niet meer noemen.

Nog een grappig verhaal:

Mark heeft een pop gekregen om te wennen aan zijn broertje. Plan werkt alleen te goed. Want op dagen dat Mark thuis is, hangt er nu een echte baby aan mijn ene borst en de pop moet uit de andere eten volgens Mark. En alleen op mijn t-shirt of bh leggen mag dus echt niet. En als Olav in de box ligt ligt de pop ernaast.
Carry, ik heb hardop zitten lachen om je verhaal! Ik zie het echt voor me, met een echte en een pop-baby aan je borst en dan Mark die er mooi bij staat te kijken zeker?

Verder herken ik mezelf helemaal in je verhaal, ook hier rust en regelmaat (incl. wakker naar bed en even laten huilen). En idd voor mij zijn de dagen alleen met zoon een rustdag. Dan heb ik als hij op bed ligt nog tijd voor het huishouden/mezelf. Als ik dochter erbij heb is die tijd toch schaars .

Bassiste, hoe ging het vandaag, heb je er een goed gevoel aan overgehouden? Ik hoop dat hij wat voor je kan doen.

Kiara, ik had gehoord over minimonkey draagzakken, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is in ieder geval niet duur (minimonkey.nl).

Hier poept zoon trouwens om de 5 dagen ofzo. Het schijnt te kunnen met bv, heeft iemand hier dat ook? Hij heeft er alleen op de dag zelf wat last van, verder niet echt.
Ik heb geen draagzak, maar wel een sleng, zo'n stuk katoen. Dat werkt goed, alleen kan ik me voorstellen dat het een beetje zwaar wordt als dochterlief wat groter wordt. Nu gaat het goed. Ik zag vanochtend iemand met een baby björn, dat lijkt me ook een stevig geval. Ik denk dat wij geen nieuwe wachten, maar een rugdrager als ze wat groter is. Ik wandel meestal met haar in de kinderwagen. Bij Bever heb ik een soort fleece slaapzak met mouwen gekocht. Daar doe ik haar in als ze in de kinderwagen ligt, dan krijgt ze het niet te koud. Vandaag is het zonnig, maar het wordt vast wel kouder binnenkort.

Ze begint trouwens wel steeds meer te lachen te kijken, echt schattig. Ik heb het gevoel dat ik steeds meer contact met haar krijg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zo hier ben ik ook weer eens even. Jeetje wat druk af en toe met 2 kinderen. Wat jullie ook zeggen, als ik alleen met Robin ben, dan voelt dat echt als makkelijk en tijd voor mezelf. Nou dat had ik bij de eerste echt niet!

Hondje hier met bv poep om de 2 dagen en dan heeft Robin op de dag zelf er ook wel last van. Maar het schijnt zelfs om de 7 dagen te kunnen! Dan is de bv gewoon goed afgestemd.

Hier verder alles goed. Maandag naar het cb geweest en ze moesten wel even zeggen dat hij wel wat zwaarder en langer was voor zn leeftijd. Dus??? Ik kan er verder niks aan doen, hij krijgt bv en verder niks.

Hij is nu 5270 gr en 58.5 cm.

Ik ga even snel nog wat doen, voordat de mannen wakker worden.
Naatie is inderdaad flinke vent. Maar ja inderdaad wat doe je eraan.

Fenne heeft inderdaad last van spruw. Heb medicatie gekregen dus zal we snel over zijn.
yolanthe had ook spruw maar is zelf over gegaan.. als t erger werd moesten we naar dokter..

alles goed uitkoken helpt ook.

ze poept ook weinig,doe nu bij elke voeding 10 cc extra water.

vandaag zelf gepoept zonder hulp van mij.

ze jeuzelt weer lekker...wil vaak niet slapen tussen 7 en 11

bij razen ga ik heen verders maar ff moe worden..

voor de fles voeders hoeveel cc krijgen de baby's?

wij zitten op 150 cc bij nu bijna 6 weken oud
Jacqie, hoeveel weegt Jolanthe nu??

Mijn meisje is 8 wkn en krijgt 120cc maar zij zal wel lichter zijn dan.
hey missworld

ze woog vorige week 4582

morgen 6 weken oud

bij 5 kilo mogen ze al naar de 180cc,maar ze moet t wel nodig hebben natuurlijk.

als ze steeds de 120 leeg drinkt kan ze wel 150 hebben hoor!

6 voedingen,slaapt ze door dan zit je op 5 voedingen.

cb vond het prima! en 6 voedingen met 150 is ook niet erg.

ze heeft vannacht weer doorgeslapen! gisteravond voor de nacht heb ik er 180 ingedaan en helemaal opgedronken!

hoe zwaar is ze nu dan? merk je dat ze meer wil?

xxx
naatie,is het ook leuk om bv inplaats van de naam het gewicht er in te zetten?

elke 4 weken naar het cb kunnen we kijken hoe onze kids t doen.
Jacqie, mijn meisje weegt nog geen 4 kilo...en ik denk niet dat ze perse mee wilt, want dan spuugt ze t net zo hard weer uit dus ja..En van doorslapen is echt nog geen sprake hoor hha daar is ze nog veel te licht voor. 150 cc is toch vanaf 4 kilo??

ja leuk idee om de gewichten er bij te zetten in t tabel.
ja 150 bij een 4 kilo.

je kan t altijd voor de nacht proberen of ze dan 150 wil.

is per baby toch verschillend.

hier begon ze ineens goed te drinken en minder spugen...

eerst deed ze wel 45 min over fles en dan boertjes erbij was je zo eeen uur bezig.

nu in een 20/25 min flesje leeg.

heb de difrax s fles met de s speen en heb er zelf een gaatje bijgeprikt. de m speen is te groot.

is soms uitvogelen maar gaat lekker zo.
Ja jacqie het is idd uitproberen ja, ik heb nu ook de s speen van dirfrax, M is idd nog te groot ja. En had eerst de 3 standen speen en dan stan 1 , dan drinkt ze hem binnen 5 min leeg, maar ja dan had ze nog die zuigbehoefte. Dus dan maar kleiner speentje erop.

Ik heb er een nachtje een sateprikker in gedaan haha...

Tja ik kan wel 150 proberen ja voor de nacht, maar weet as dinsdag pas wat ze weegt, geloof nooit dat ze al 4 kilo is.

Spuugde yolanthe ook zo ??
ik heb de magnetronsterilisator van zolder gehaald. Maar kan gebruiksaanwijzing niet meer vinden.

Weet iemand op welke stand hoe lang hij in de magnetron moet?
Wij hebben hem op 750 en dan 5 minuten!
hoe groter t gat hoe meer ze spuugt

je kan wel 150 proberen ze houd vanzelf op als ze genoeg heeft gehad..

doen wij met 180 nu.

ik kook alles elke dag een keer uit,werkt prima..

3 min en tis klaar.
Ik doe de sterilisator met 200 ml water 7 minuten op vol vermogen in de magnetron. Ik weet niet of jij dezelfde hebt natuurlijk. Ik heb vanochtend gekolfd, want vrijdag heb ik een uitje van het werk en dan komt mijn moeder oppassen. Wat een a romantische aangelegenheid, zo'n kolf aan je borst.

Met dochterlief gaat het goed. Ze had spruw, dat lijkt over te zijn na een kuurtje van de huisarts. Ik ben zelf een beetje grieperig, maar het lijkt niet echt door te breken. Hopelijk krijgt ze er geen last van.
Belle, ziet er inderdaad niet uit zo'n kolf aan je borst. Ben wel blij dat ik geen dubbele heb zie je er helemaal uit als melkmachine. Maar goed is wel voor goed doel.

Leuk uitje van je werk, lekker om er even dagje uit te zijn.

Mijn geheugen is blijkbaar niet zo best, dacht zelf dat het minuutje was of zo. Niet dus, ga wel wat proberen. Maar in ieder geval langer als minuut dus.

Wil vandaag ook beginnen met kolven. Kan man af en toe flesje geven en ik wil vast voorraadje maken, wij gaan eind nov 2 dagen weg met z'n tweetjes moet ik toch voldoende melk hebben.

Hoeveel geven jullie in flesje of gaven jullie bij 2-3 weken?
Belle, inderdaad charmant zo'n kolf he? Heb zelf een tijd met een gehuurde dubbele kolf gezeten, dat is echt aantrekkelijk..... ik probeer dat maar een beetje los te laten.

Overigens gaat borstvoeding nog steeds niet optimaal, maar ik bedenk nu maar dat alles wat hij binnen krijgt goed is en zolang ik het nog red, kan ik het zo nog even volhouden. Geef kunstvoeding als bijvoeding en zoontje doet het heel goed, is tevreden en slaapt goed, dus we mogen niet klagen!

Hier kook ik ook alles uit en zowel kraamzorg als lactatiekundige zeiden dat je alles ook in het bovenste rekje van de afwasmachine mag doen en dan op minimaal 60C.

Kleine man wordt zo wakker voor voeding en dan gaan we even lekker naar buiten.

Fijne zondag allemaal!
hier wordt alles gewoon uitgekookt in een grote pan met een scheut azijn. Ik heb een dubbelzijdige electrische kolf (te leen van een vriendin, super!) en dat gaat als een tiet. Er zit al 1 la van de vriezer vol met flesjes melk omdat ik elke dag 1 borst die zoon niet wil leegkolf. Zo haal ik er soms 140 per dag uit.

Op zich heb ik die voorraad nog niet aan hoeven spreken, maar je kan het maar alvast hebben. Vorige keer wilde het niet zo goed en heb ik erg m'n best moeten doen om genoeg te kolven. Wat mij toen hielp was bij de ochtendvoeding 1 borst aan dochter te geven en 1 borst te kolven. Ik had toch genoeg na een nacht.

Sorry, ik realiseer me nu dat dit wel lullig overkomt voor als het niet goed wil lukken. Zo bedoel ik het absoluut niet, ik weet ook wel hoe dat is.

Freddy, super dat je het volhoudt! Ik hoop dat alles verder wel goed gaat?

Volgens mij heb je een sommetje voor de hoeveelheid melk (bij bv baby's): (gewicht baby * 150) / aantal voedingen per 24 uur. Bij ons dus (schatting) (6 kg * 150) / 7 = 128 ml per keer.

Hier trouwens ook zo'n sleng in gebruik. Heel handig als je bv in de ikea loopt en het is druk

O, er heeft iemand honger. Fijne avond nog!
Freddy: kolf je er ook nog bij? Ik kan me voorstellen dat je borsten anders niet meer melk gaan produceren of misschien heb ik even gemist waarom je bij voedt. Hoe dan ook, zo lang het goed gaat met je kindje, zal hij wel genoeg voeding krijgen.

Ik gebruik inderdaad ook de rekenregel van hondje. Ik las op internet dat bv babies vaak nog zuigbehoefte over hebben na de fles, omdat ze veel harder moeten zuigen voor bv. Dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan als dochterlief de fles krijgt. Ik kolf 's ochtends, want ze slaapt ongeveer zeven uur en dan zitten mijn borsten behoorlijk vol. Soms stroomt het er al uit voordat zij er aan ligt.

Ik ben zelf een beetje grieperig en behoorlijk moe. Vanmiddag heb ik ook al even liggen slapen. Ik hoop dat het snel voorbij is. Mijn man is morgen thuis, dat scheelt wel.
Hey meiden!

Volgens mij heerst de griep een beetje he? Ik voel me ook een beetje snotterig en mn moeder ligt met flinke griep op bed.

Wij koken nog wel alles uit, gewoon in een pan met water. Meestal om de dag. Ik doe ook iedere dag een pannetje water laten koken om de voeding mee te maken. T hoeft niet, maar word de eerste maanden wel aangeraden.

Wij hebben flessen van Avent, nu ook de speen erop gezet die je vanaf een maand kan gebruiken, is een net iets groter gaatje volgens mij.

Afgelopen vrijdag naar babymassage geweest! Echt leuk om te doen. We zijn begonnen met het borstje en de armpjes te masseren, vrijdag weer een stapje verder.

Met mij gaat t steeds wat beter gelukkig, gesprek met de psycholoog was heel fijn afgelopen donderdag, ben blij dat ik dat gedaan heb. Vrijdag ga ik weer.

Fijne dag vandaag!
bassiste: fijn dat je je toch iets beter voelt en dat je tevreden bent met je psycholoog. Ik steriliseer trouwens de kolf ook voordat ik ga kolven, want ze is net van de spruw af en ik wil zeker niet dat ze het weer krijgt omdat het nog op de kolf is blijven zitten.

Ik heb vandaag een flessenwarmer gekocht zodat mijn moeder en mijn man vrijdag de flessen op kunnen warmen. Ik heb nu de borstvoeding ingevroren in van die ijsblokzakjes, dat is makkelijker met ontdooien, dan kun je precies ontdooien wat je nodig hebt, hoorde ik van een ervaren kolvende vriendin.
Bassiste goed te horen dat het ietsje beter met je gaat (ondanks verkoudheidje dan . Tis ook weer de tijd van het jaar he? iedereen wat grieperig, verkouden. Mn meisje is ook maar verkouden, gaat ook maar niet over ..

Wat een snertweer he? Gelukkig heeft mn schoonmoeder de oudste opgehaald, zodat ik wat 'rust' heb vandaag.

Tja het voelt echt wel als rust, als je alleen 'maar' voor de baby hoeft te zorgen :-).

12-9 wat super, even samen ertussenuit! waar gaan jullie naartoe? lijkt me heerlijk :-) (zal mn mannetje even lief aankijken..)

Heb binnenkort ook een bruiloft hele dag, moet ook maar wat gaan kolven. Heb trouwens helemaal geen moeite met het feit dat er een kolf aan mn borst hangt :-) denk er ook eigenlijk helemaal niet zo bij na :-). Hier krijgt dochtertje al heel regelmatig een flesje met gekolfde melk...doe het bijna wel 1 keer per dag (laatste voeding) (dan weet ik precies hoeveel ze heeft gekregen, want soms denk ik dat ze nog honger heeft, omdat ze dan huilt ofzo, maar dit is dan niet het geval, dan weet ik in iedergeval dat het niet aan de hoeveelheid voeding ligt en voldoende heeft voor de nacht)

Hier trouwens voor het eerst echt 'over' 23.30 laatste voeding gehad en om 06.45 kondigde nikki zich aan...dus netjes! denk dus dat als ik wat later de laatste voeding doe, ze vaker door zal slapen, maar ben altijd om 22.00 zo moe, dat ik dan echt naar bed wil..als ik om 22.00 laatste voeding doe, komt ze rond 04.00 / 05.00. Eigenlijk ook heel netjes hoor!
Lino, ik vind het nog netjes dat je het volhoudt tot 23:30. Ik ga meestal na de voeding van 20 of 21 uur naar boven, nog wat rommelen en dan naar bed. Dan zie ik wel wanneer hij zich weer meldt. Ik ben dan ook zo moe dat ik geen zin heb om te wachten. Meestal is dat dan rond 01:00 uur en 05:00 uur.

Belle, jullie hadden ook spruw? Ik denk dat wij het ook hebben, ik moet vanmiddag naar de ha. Deed het bij jou ook zo'n pijn? En heb je toen ook melk gekolft? Ik wel en dat zit nu in de vriezer, ik vraag met af of ik dat nog kan geven of dat het 'besmet' is.

Bassiste, ik ben trouwens blij dat het beter met je gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven