*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,

Even snel, er komt zo kraamvisite. Ben net terug van het CB en meneer is helemaal goedgekeurd. Hij was 57 cm lang (maar wilde benen niet echt strekken, dus ik denk eerlijk gezegd nog iets langer) en 5295 gram. Dus al bijna een kilo boven zijn geboortegewicht. Hij laat zich de BV kennelijk goed smaken, ook gezien het aantal vetpukkeltjes op zijn gezicht.

Lees later vandaag even verder.

Groetjes

Carry
Wat een boel kindjes alweer naar cb geweest en lekker dat ze allemaal zo goed groeien.

Movamoba, fijn dat het nu weer wat beter met je gaat. Het blijft belangrijk om lekker rustig aan te doen. Helemaal met onsteking, je moet het toch ook beetje uitzieken.

Belle, fijn dat je weer wat beter voelt.

Merk dat het hier ook makkelijker is met een tweede. Je hebt gewoon wat meer ervaring en routine en merk dat ik sneller doorheb wat er aan de hand is als ze huilt of zo. Daarnaast ben ik 10 keer sneller klaar met badje, verschonen, voeden en zo als bij de oudste.

Het kraambezoek is hier aardig verspreid. Alleen eerste dag erg druk maar zelfs toen heb ik boot al afgehouden voor aantal mensen. Heel leuk dat jullie willen komen maar toch echt alleen als het ons uitkomt. Deze week 2 keer 's avonds en 2 keer 's middags bezoek dus dat was goed te doen. Nu is het even rustig morgen komt mijn broer, is dan terug van zijn huwelijksreis. En dan van het weekend weer wat bezoek. Vind het goed te doen zo. En ook gezellig, zo kan je ook beetje bijkletsen met mensen. Laat Fenne trouwens wel gewoon liggen als ze slaapt, ga haar niet voor iedereen uit bed plukken.

(naatie, naam mag in schema hoor)

Vanmorgen heerlijk met meisje in bed geknuffeld, lekker in bad gedaan en gevoed. Nu ligt ze heerlijk te slapen in het zonnetje. Zelf lekker gedoucht en nu lekker tijd voor mezelf. Straks als ze wakker is even lekker blokje om.
Hoi!

Hier ook weer een berichtje van mij!

Ons meissie is vorige week naar het CB geweest, was 54 cm en 4700 gram bij 5 weken, prima dus. Ook hier de eerste prikjes, krijsen! Daarna was ze erg slaperig en huilerig, vooral als je de bovenbeentjes aanraakte. Ze slaapt hier nog niet door, komt snachts ongeveer om de 5 uur voor BV. Overdag vaker. We proberen nu wat meer ritme te krijgen door voeden&verschonen, knufflen/spelen, slapen aan te houden. Ze heeft nl. wat last van reflux en daarom houden we haar rechtop na de voeding, met als gevolg dat ze altijd in onze armen in slaap viel, en dat nu gewend is. We leggen haar nu wakker in bed met een puckababy aan, tot nu toe gaat het goed ( wel huilen). Ik hoor nu om me heen dat meer moeders hier last van hebben bij het eerste kindje, dat het zo lastig is om ritme te vinden, en niet bij elk huiltje te kijken wat er mis is. Dus heel herkenbaar Belle!

Carry, ook hier vetpukkeltjes in het gezicht, niet zo mooi, maar ze groeit goed. (Mijn zwager heel bezorgd, heeft ze daar nu al last van, komt dat ooit goed?? ja, over een paar maanden..)

Ik doe haar ook altijd 1 extra laagje aan dan bij mezelf. Gebruiken jullie die afdekhoes (of hoe je dat ding ook noemt voor op de kinderwagen) ook? De verloskundige zei dat die er wel op moest (over de dekentjes) maar volgens mij is dat veel te warm.

Fijne dag allemaal!
Leuk te lezen hoe het met jullie kindjes gaat!

Hebben jullie trouwens ook last van Hyves.. bij mij loopt ie steeds vast als ik ergens op klik, of ligt het aan mijn computer?

Mova fijn dat je je alweer wat beter voelt. Dat bezoek is zeker vermoeiend, maar ik merk wel dat we nu bij een tweede een stuk minder bezoek krijgen (gelukkig! hihi).

Laulau: ik vind het ook best pittig hoor, opeens twee kleintjes, nu is mijn man nog thuis, maar zie er al tegenop als ik het straks alleen moet doen..
hoihoi,

hier ook de ervaring dat het met de 2de allemaal wat makkelijker gaat, je hebt toch wat meer ervaring (ook in de huiltjes herkennen etz). Het kraambezoek is hier ook minder, maar dat vind ik niet zo erg.

Ik zag er ook tegenop om 2 kleintjes tegelijk alleen te moeten doen, maar je wordt er echt handiger in! Je krijgt een ritme, de oudste 'leert' er mee om te gaan etc. Wel gaat de dag heel snel, voor je het weet is het lunchtijd en dan kan je alweer gaan koken voor het avondeten.

Afdekhoes gebruik ik nog niet, die 'bewaar' ik voor als het heel hard waait (als het echt van dat herfstweer wordt). Verder gewoon kleertjes, muts en dekentjes eroverheen.

Belle, hier had dochter ook een keertje spruw maar ze leek er in eerste instantie geen last van te hebben. Heel goed dat je even naar de ha gaat!

Ik was van de week behoorlijk ziek. Ik denk dat het een voedselvergiftiging was, ik heb de hele nacht over een emmer gehangen en kon helemaal niets binnenhouden (beetje onsmakelijk, sorry). Gevolg was dus dat de bv achteruit liep, maar gelukkig heeft zoon er weinig last van gehad. De productie is nu weer redelijk op peil, maar lastig vond ik het wel (normaal als ik ziek ben maakt het me niet zo veel uit, dan zorg ik niet zo goed voor mezelf, maar nu 'kon' het eigenlijk niet ivm zoon).

Nu maar eens m'n bedje opzoeken, elk uurtje slaap is meegenomen
Meisje lief bleek inderdaad spruw te hebben, vond de huisarts in ieder geval. Ik heb iets voor meegekregen en dat moet ik haar 3x per dag met een spuitje geven. Tot nu gaat dat goed, ze spuugt het niet uit. Ik denk dat het heel zoet is:). Ze ligt nu lekker te slapen. Vannacht heeft ze van 12 tot half 8 geslapen! Mijn man stond op om naar zijn werk te gaan en hoorde wat geluidjes in de baby kamer, maar toen was ze eigenlijk nog niet echt wakker. Hij heeft haar verschoond en toen werd ze wel goed wakker. Gisteren lag ze echt te lachen en sloeg ze hele tijd met haar mini hand op mijn neus. Ik deed dan mijn ogen dicht. Of ze dat zou snapte weet ik niet, maar ze moest er in ieder geval heel hard om lachen..
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Even een vraagje, hoe gaat het met de darmkrampjes bij jullie baby'tjes?

Hier afgelopen dagen een zielig baby'tje die erg veel last heeft van krampjes.

Hoe vaak en hoe lang hebben jullie kindjes last van krampjes en hebben jullie nog tips, behalve cinababy, want die gebruik ik al.
kindje op haar/zijn buik leggen bv op je arm laten liggen of over schoot en dan rugje wrijven..

ik help onze kleine dan vaak even met poepen,vaak wil t er dan nie uit en heeft ze last dus ga ik er even met de thermometer in.

vaak spuit t er dan uit.

maar dit mag je niet te vaak doen ivm luie darmen.

maar als t nodig is doe ik t wel,merk gewoon verschil. ook cinababy er naast.

misschien warm badje kan helpen?

als de poep te hard is even wat meer water door de voeding doen bv 10 cc

xx
Winterlelie, volgens mij heeft mn dochtertje 's morgens en 'savonds ongeveer 1 uurtje last van krampjes...weet niet of dit veel of weinig is hoor...het lijkt nu, na 4 weken, al minder te worden. Zij heeft ook echt elke luierwisseling ontlasting in meer of mindere mate . en inderdaad wat Jacqie zegt, op buikje op arm leggen, dat geeft volgens mij wel verlichting bij die kleintjes, soort 'tegendruk'. Maar ja, het blijft zielig he, de ene dag is het alleen wat erger dan de andere!

Zo, morgen dan kraamfeest...spannend hoor! heb in iedergeval erg mijn best gedaan om alles te regelen, te maken etc. morgenochtend de twee meiden naar mn schoonouders en dan met mn moeder hapjes enzo maken en mn mannetje met zn zus de ruimte versieren. We doen het ook in een gehuurd zaaltje, dus thuis geen troep :-).

Nou ik heb nog genoeg te doen, (was!) dus tot gauw!
Voor de mensen die vlakbij de Duitse grens wonen; onze kraamverzorgster was erg enthousiast over sap simplex tegen darmkrampen. Mijn dochter heeft er niet erg veel last van gelukkig en de tips die jacqui geeft helpen wel.
Sap simplex kun je dus in Duitsland krijgen, in NL meestal niet. Sommige apotheken bestellen het wel voor je.
De ontlasting verloopt op zich prima, zo'n 3/4 poepluiers per etmaal dus dat wil wel. Krampjes heeft hij dus best veel, maandag komt er hier iemand langs van het cb dan zal ik eens vragen wat zij er van vindt. Misschien dat andere voeding beter zou zijn of misschien hoort het er wel gewoon bij en moet hij er even doorheen. Vindt het lastig om zelf in te schatten wat 'normaal' is. Dochter had niet zoveel last van krampjes eigenlijk, dus kan het niet goed vergelijken.
hoihoi,

wat is het hier rustig, iedereen ook druk en aan het genieten hoop ik?

Hier juist weinig poepbroeken, dinsdag was de laatste. Hij krijgt bv en dan schijnt dat gewoon te kunnen. Hij heeft wel nog wat last van krampjes, hopelijk wordt dat snel minder. Wat hier ook helpt is rondjes draaien met z'n beentjes terwijl hij gewoon op z'n rug ligt.

Lino, hoe was het kraamfeest? Je had super lekker weer denk ik?
Hoi allemaal!

Druk druk druk na zaterdag nu heel eventjes tijd om wat te posten!

Zaterdag dus kraamfeest en moet zeggen dat het allemaal heel goed verlopen is...moet wel zeggen dat het uiteindelijk toch meer werk is dan je aanvankelijk denkt :-), boodschappen, bedankjes, spulletjes voor de kids, versieren etc. We deden het niet thuis hoor, maar in de jeugdzaal van onze kerk, we hoefden hiervoor maar een symbolisch bedragje te betalen, dus dat was ideaal, blijft het thuis netjes en buiten dat ik kan in ons appartement geen 65 mensen kwijt (dat was dus de opkomst) buiten de kids...bij het zaaltje was een keuken, en kon alles gebruiken. Smorgens met moeder allemaal hapjes en salades gemaakt en het was verder zelfbediening, dus super!

En Nikki........

Die heeft echt de hele middag met haar oogjes dicht in de wagen gelegen :-) en wat is ze verwend!!! Echt niet normaal hoeveel we gehad hebben, superveel kadobonnen, had ook al wat leuke kado's gehad tijdens kraamtijd...we zijn heel erg verwend

Volgens mij heb ik niet veel 'gemist' van de rest haha, iedereen heeft het volgens mij te druk gehad met het genieten van het mooie weer!

Ik moet nu even opschieten want dochter moet zo naar psz.
Hey meiden!

Het is inderdaad rustig hierzo.

Leuk dat je meisje zo verwend is met veeeeeel kadootjes Lino!

Klinkt als een geslaagd dagje ;)

Nog bedankt iedereen voor de lieve reacties. Zo is lees gaat t helemaal goed met iedereen, super!

Fijn dat de kindjes ook lekker groeien.

Met mij gaat t nog steeds niet goed, t schiet niet op.

Donderdag ga ik naar een psycholoog toe, en ik heb wat hulp nu al. Ben echt erg down/onzeker en dat gevoel gaat niet weg. Balen!! Ik wil ook zo graag genieten van Javlin, maar t lukt niet

:(

Met hem gaat t wel goed, hij groeit lekker, drinkt goed en slaapt ook goed. Komt nog wel iedere nacht om 03:00 voor een voeding.

Wij gebruiken ook de puckababy, ideaal vind ik het.

En als er kraamvisite is en hij slaapt, laat ik m ook lekker liggen. Haal m niet uit zn slaapje ervoor.

Liefs!!
bassiste wat vervelend dat je je nog zo down voelt. Ik geniet trouwens ook niet altijd van mijn dochter hoor; als ze ligt te huilen en ik weet niet waarom of als ik zelf moe ben. Op andere momenten wel weer, maar ik vind het ook wel zwaar soms, zo'n baby die helemaal van mij afhankelijk is en waar ik de hele dag mee thuis zit. Ik hoop dat je een beetje je gevoel kan volgen, ook in het verzorgen van je kind en als je k*t voelt, voel je je gewoon k*t, so what? Sterkte ermee !

Met mijn dochter gaat het prima, ze groeit prima, maar ze wil 's avonds zo ontzettend vaak drinken, ik word er soms een beetje tureluurs van. Dan slaapt ze 's nachts wel weer goed door, dat wel. Op het cb zeiden ze dat het rond de 6 weken over zou moeten gaan, nou dat was afgelopen zaterdag, maar het is nog niet voorbij. Heeft iemand ideeen hoe ik dit kan doorbreken? Op internet las ik al dat ik haar overdag misschien iets meer moet voeden, dat zal ik in ieder geval proberen. Anders zit ik 's avonds alleen maar met een baby aan de borst.
He Bassiste, wat vervelend voor je. Wel goed dat je hulp zoekt, maar je had het je waarschijnlijk zo anders voorgesteld, die kraamtijd. Heb je een idee wat er met je aan de hand is, of is dat nog zoeken?

Belle, wil ze echt drinken of is het een enorme zuigbehoefte? Alledrie mijn kinderen waren eigenlijk alleen 's avonds wakker en wilden dan alleen maar zuigen en niet zozeer drinken. Eerste weken dus continu onze pink in het mondje en daarna overgestapt op speen.

Lino, wat leuk dat het kraamfeest geslaagd was en dochterlief zo voorbeeldig was.

Hier gaat alles prima; heb intussen ook een paar dagen en avonden 3 kinderen alleen moeten handelen en ook dat ging goed. Het kleine meisje is nu 3 weken en een absoluut schatje, ze is zo ontspannen en makkelijk. Nu maar hopen dat ze dat woensdagmiddag ook is, want dan viert grote broer die 5 wordt zijn kinderfeestje. Waah, 7 kleuters in huis, gelukkig is mijn man ook thuis.

Ik moet ergens volgende week voor het eerst naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoe lang en zwaar ze is.
mamayahoo: ik vind het soms lastig te zien of het dorst is of zuigbehoefte. Meestal denk ik het laatste, want mijn man of ik kunnen haar redelijk zoet houden, maar uiteindelijk wil ze dan toch drinken. Ik zal vanavond de pink eens proberen als ze begint te smakken. Want soms heb ik de indruk dat ze 's avonds eigenlijk te moe is om te drinken.
Bassiste, wat vervelend zeg, dat je je nog steeds down/onzeker voelt...snik. Valt het je 'tegen' of vindt je het emotioneel gezien zwaar?. Kan me wel iets voorstellen hoor, van die gevoelens..de meeste' zitten ook niet zozeer op een 'rose' wolk (heb ik ook niet gehad vorige keer). De nachten enzo vallen gewoon zwaar en zo'n kleintje is zo afhankelijk! Voel je in iedergeval niet schuldig!

Belle, wij hadden gister ook een off-dagje (misschien door kraamfeest van zaterdag??) ze heeft praktisch de hele dag niet geslapen...huilde enorm veel en we wisten het ook gewoon ff niet :-). Maar moe wordt je er wel van...

Morgenochtend voor het eerst naar het CB. Ben benieuwd, heb haar na de kraamweek eigenlijk niet meer gewogen...

Kleine huilt!
Bassiste, wat vervelend voor je, ik hoop voor je dat je je snel beter zult voelen.
bassiste, ik weet precies hoe je je voelt, ik heb ook dagenlang alleen maar gehuild, en dacht bij mezelf waar blijft die roze wolk?? waar blijven die moedergevoelens?? Ik deed alles opde automatische piloot, en hield me maar in..En als ik de tranen weer eens voelde branden rende ik naar boven om daar uit te barsten en neit meer te kunnen stoppen.

Maar ik moest t echt leren verwerken wat we hebben meegemaakt ( spoed keizersnede en een baby 3 wkn in het ZH), en ik had geen tijd gehad om er over te praten en te verwerken en nu heb ik gewoon hardop gezegd dat ik t niet meer kan, dat ik t niet alleen kan tegen mijn man. Die begreep er helemaal niks van dat ik om alles huilde (ja een man he haha) en nu weet hij t in ieder geval en houd hij heel veel rekening met mijn labiele toestand. Maar nu zeg ik t ook gewoon tegen iedereen, ik doe niet stoer van: oh ja gaat wel hoor..nee ik zeg t gewoon eerlijk dat ik nog steeds dipjes hebt.

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik het heel dapper van je vind om er wat mee te doen met je gevoelens en dat je t absoluut niet moet opkroppen, want de vulkaan barst toch een keer open vroeg of laat.

Dus praat er echt over hoor, dat lucht enorm op...Sterkte!!

En misschien geeft t je hoop, maar met mij gaat t stukken beter en kan ik stukken beter met mn gevoelens overweg!!
Hey meiden,

Nogmaals dank voor jullie lieve reacties! Doet me echt goed!

Vanacht was echt een ramp hier, om half elf kreeg die kleine voeding, toen begon hij voor 2 uur alweer te huilen, weer voeding. Toen rond 4 uur, ff bij hem gaan zitten tot hij sliep en toen weer iets na 6 uur. Pffff ben helemaal kapot!

@mamayahoo: Ze dachten eerst dat het een aanpassingstoornis is, maar nu ik me zo down/neerslachtig blijf voelen denk ik dat t toch een postpartum depressie is. Heb al wat gezocht op internet erover, en t komt allemaal wel overeen hoe ik me voel.

Ook heel knap van jou Missworld dat je je gevoel hebt kunnen uiten! moeilijk is dat he? Je wilt ook zo graag gelukkig zijn, bent 9 maanden zwanger geweest, alles geregeld en dan voel je je zo! Vreselijk.

Maar fijn dat je je beter voelt, dat scheelt enorm!

Had/heb jij ook dat je niet van je kindje houd? Ik heb dat wel, ik vind Javlin wel ''leuk'' maar meer ook niet.

@Lino: is je meisje weer rustig? Kan inderdaad van alle indrukken/geluiden van t kraamfeest komen dat ze zo gehuild heeft.

@Winterlelie: hoe gaat het met de krampjes, is t al wat minder? Heb ook niet echt tips eigenlijk, bij ons werkt de cinababy erg goed. Die doen we voor de voeding geven aan Javlin. 3 druppels op een theelepeltje.
Bassiste: het klinkt heel zwaar wat je nu doormaakt, in elk geval zwaarder dan de 'normale' dip die vrouwen na de bevalling hebben... het houden van gevoel herken ik wel hoor, zowel mijn man als ik zaten na de bevalling elkaar aan te kijken met het idee van 'wanneer komen die ouder gevoelens nou, en die onvoorwaardelijke liefde' en het ergste is het s middags, een half uur voordat mn man thuiskomt, terwijl ze al een half uur huilt maar niet wil drinken en haar speen steeds uitspuugt...extreem frustrerend en vermoeiend, dan voel ik alleen maar frustratie en geen houden van.

Wat ik van vriendinnen hoor is dat die liefde vanzelf groeit, en dat het een grote stap vooruit is als je kindje naar de lacht of gericht grijpt, dat je ook iets terugkrijgt, zeg maar.

Maar ik kan me voorstellen dat je ook door je ritme gesloopt wordt. Is het een idee om iets met de tijd te schuiven? WIj zijn bewust gaan schuiven naar 00-4-8-12-16-20-00 omdat ik het wel red om 12 uur snachts nog de fles te geven en dan om 4 uur, maar niet om half 11, half 3 en half 6 in het ergste geval...

in elk geval heel veel sterkte , en gooi het er inderdaad maar uit, want met je groot houden en stilzijn los je het niet op...

MW: ik kan me voorstellen dat ook jij helemaal op bent, na zo een heftige start. Heb je nu voor je gevoel alles al op een rijtje kunnen zetten?

mamayahoo: respect voor wat je doet, ik kan me niet voorstellen hoe druk jij het moet hebben...

Heeft er trouwens nog iemand tips om de avonden wat rustiger te maken? ik heb het idee dat ze erg druk wordt van het feit dat mijn man en ik allebei bezig zijn, want we hebben nog geen uur met zn 2-en kunnen zitten de afgelopen 2 weken, omdat ze continu huilt of kreunt, misschien moet ik haar meer laten liggen, maar ik pak haar nu steeds op, om te voorkomen dat ze (harder) gaat huilen... we hadden gisteren ook de discussie of je een baby moet oppakken als ze huilt. Ik denk van wel, want ze is zich nu nog niet bewust van oorzaak-gevolg, dus er zal wel iets zijn, maar mijn man denkt van niet.

Wat vinden jullie?
Bassiste en Missworld, een dikke knuffel van mij voor jullie. Ik vind het heel knap dat jullie er zo mee om kunnen gaan en heb respect voor jullie! Zelf heb ik er geen ervaring mee (niet dat ik op een roze wolk zit hoor, daar ben ik denk ik te nuchter voor), maar het lijkt me erg moeilijk.

Het klinkt trouwens bekend hoor Bassiste, wat je zegt over houden van. Ik moet (bij allebei trouwens) ook wennen aan een kindje. Je moet elkaar leren kennen, dat duurt gewoon een tijd. Ik denk niet dat je kan verwachten dat er ineens zo'n 'houden van' is. Wel heb ik het 'gevoel' dat ik hem moet beschermen tegen de grote boze wereld (het klinkt misschien tegenstrijdig, toch voel ik het zo, raar he).

Zo'n nacht klinkt trouwens ook zwaar, kan je wel een beetje bijslapen overdag? Misschien is hij aan het regelen, dat doen kindjes zo rond de 6 weken.

Hier gaat alles prima, begin een beetje moe te worden van de gebroken nachten. Nog maar even een kopje (caff.vrije) koffie drinken, al is het alleen maar voor het idee..
Movamoba, ik denk dat een kindje soms ook gewoon moet huilen om het huilen. Hij moet soms alles gewoon even kwijt. Ik laat hem dan ook best huilen. Wel om de 10 min even kijken, wat tegen hem praten en over z'n bol aaien, maar wel laten liggen. Ik heb deze info uit het boek 'regelmaat en inbakeren' en voor ons werkt het goed. Je moet absoluut doen waar jij je goed bij voelt, maar ik denk (hoop/vind) dat het werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven