*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Freddy: wat vervelend allemaal. Ook ik wil je absoluut niet van de borstvoeding afpraten, maar bij mijn eerste ging het ook zo vreselijk moeizaam, ook lactatiedeskundige etc. etc. Op een gegeven moment begon ik me echt depressief te voelen en kon ik totaal niet meer genieten van ons kindje. Alles was me teveel en ik had echt het gevoel richting een depressie te zakken. Ik ben toen overgestapt op flesvoeding en dat was voor mij toen echt het beste wat ik kon doen. Een baby heeft inderdaad niets aan een moeder die er volledig doorheen zit, dus let alsjeblieft op dat je je grens niet overschrijdt. Veel sterkte!

Alejandra wat een fijn nieuws!
Freddy: trek je het nog een beetje allemaal?

Alejandra: fijn dat je zoontje morgen mee naar huis mag. Het lijkt me heel gek om na de bevalling thuis te komen zonder kind. Ik had zelfs last van kraamtranen terwijl mijn dochter gewoon thuis was. Die hormonen doen gekke dingen met je.

Hier gaat het vandaag prima. Gisteren wilde mevrouw continue drinken, ze huilde af en toen alsof ze werkelijk nooit eten kreeg. 's Avonds sliep ze als een blok, maar ik heb haar toch maar rond een uur of 11 wakker gemaakt voor een badje en een laatste voeding. Vannochtend werd ze rond een uur of 6 weer wakker.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoi

Alejandra, wat een goed nieuws. Fijn dat Jan mee naar huis mag. En geniet je van je ouders in de buurt? Waren ze nog op tijd eigenlijk?

Freddy: ik sluit me aan bij de rest. Ga niet kosten wat het kost door. Ik weet dit uit eigen ervaring vorige keer. Ik was ook de hele dag aan het voeden en ging er echt aan onderdoor. Bij mij was het toen dat zoontje eigenlijk te moe was om te drinken. En dus in slaap viel voor hij genoeg had, waardoor hij te snel weer wakker werd en weer te weinig druk. Een visieuze cirkel die ik heb weten te doorbreken met rust en regelmaat. Even een of twee dagen moeilijk omdat je zoontje wel wat meer huilt maar wel een uitkomst voor ons.

Verder heb je vast alle tips voor tepelkloven wel gehad, beapthen, drupje moedermelk erover na het voeden, tepelhoedjes etc wel hebt gehad. Ik heb gelukkig nooit kloven gehad. Ik weet niet of het helpt maar ik heb bij Mark de tip gehad om me te wassen met badedas (originele groene fles met kastanjeextracten). Maar ik heb dus nooit last gehad en weet dus ook niet of badedas daarbij geholpen heeft.

Nog een tip: als je voor jezelf gaat kiezen en toch met flesvoeding wilt gaat beginnen, denk dan ook eens aan de tussenoplossing. Ik ben met 10 weken overgegaan op alleen de ochtend- en avondvoeding en de rest fles. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen meteen helemaal te stoppen. ik ben hierin gegaan met de gedachte dat iedere week meer mooi meegenomen zou zijn. Uiteindelijk ben ik met ruim 14 maanden gestopt. En heb ik wel BV gegeven al was het dan niet volledig. Het kan echter ook zijn dat je lichaam dit niet oppakt en dat je melk uitdroogt. Ik heb overigens toen wel bij een slechtere voeding nog nagekolfd om de productie zoveel mogelijk op peil te houden.

Hier met Olav alles goed. Ik geniet echt van mijn kleine mannetje. Ik vind de dagen alleen met hem echt luxe. Zijn broertje is nu naar de creche. Ik moet donderdag voor de eerste keer naar het CB. Ben benieuwd. Oja Olav heeft vannacht ook van 11 tot 5.45 doorgeslapen. Waarschijnlijk een uitzondering hoor, want de nacht ervoor kwam hij nog 2 x. Maar wel lekker zo'n nachtje tussendoor.

Groetjes

Carry
Bedankt voor al jullie lieve reacties, doet me veel goed, maakt me af en toe aan het huilen, maar wel positief!!

Carry, lekker even zo'n nachtje doorslapen, wie weet gaat hij ermee door?!

Belle, het lijkt vandaag weer iets beter te gaan, ik hou me nog aan elke strohalm vast, wil nog niet opgeven. Helaas ken ik die winkel niet, hebben ze vast niet in dit dorp. Ga even op internet zoeken en stuur misschien man morgen op pad ...

Alejandra, wat heerlijk dat Jan naar huis mag!! En die kraamtranen zijn echt niet tegen te houden, lekker laten gaan, kan ook onwijs opluchten!
Freddy: ik probeerde je een beetje gerust te stellen, maar het lijkt me sterk dat speciale thee al je voedingsproblemen oplost hoor. Mijn verloskundige was er erg enthousiast over en er zitten wel dingen in die goed zijn voor je wurm, zoals venkelthee (tegen darmkrampjes) etc., maar waarschijnlijk ben je met rooibosthee net zo goed geholpen. Fijn dat het beter gaat, hopelijk zie je weer wat licht in de duisternis.

Mijn dochter is akelig wakker vandaag. Dat is op zich niet zo'n ramp, maar ze wil ook om elke twee uur drinken. En als ik haar dan weer neerleg, valt ze wel in slaap, maar is ze zo weer wakker. Mijn man is nu met haar bezig, hij heeft gelukkig een eindeloos geduld. Vanmiddag had ik haar in de wandelwagen gelegd en was ik gaan wandelen, toen sliep ze zo.
Hondje, ik heb het binnen hoor, bedankt voor je moeite!! Hier heb ik zeker wat aan.

xxx mw
haai haai

we moesten vanmorgen naar t cb

ze kreeg haar 1e prikjes! met 4 weken al!

er heerst hier kinkhoest in omgeving dus t moest al met 4 weken!

arme pop ze moest natuurlijk huilen,nu koest ze lekker ben benieuwd of ze last gaat krijgen...
Belle, denk natuurlijk ook niet dat alle problemen met thee opgelost worden (zat het leven maar zo simpel in elkaar... ) Mijn man heeft ook heel veel geduld. Vooral lekker als hij 's avonds thuis is en dan even wat vna je kan overnemen.

Jacqie, ach gossie die prikjes vind ik zo zielig, maar uiteindelijk is het natuurlijk wel beter!

Het lijkt vanaf gisteren ook weer wat beter te gaan met de borstvoeding, productie beetje omhoog en steeds minder bijvoeden..... nog niet teveel hoop, neem het dag voor dag en doe het rustig aan. Net ook even lekker een rondje met de kinderwagen gelopen en wat boodschapjes gedaan.

liefs

Freddy
ahh zielig he jacqie is dat arm kind!!! Was het huilen snel over??

Vraagje welke voeding gebruiken jullie voor je kindertjes?? Ik ben begonnen met nutrilon HA,maar die vond ik zo grof. Nu gebruik ik NAN HA, die is heel fijn gesneden, heel zacht poeder is dat.

Maar meisjelief komt best wel snel , en de voeding kan ik niet echt verhogen want ze is nog te licht. Maar voor mn gevoel wel hongerig, dus nu heb ik Friso extra 1 gekocht, voor hongerige babys of je kan het als een nachtvoeding gebruiken.

Iemand ervaring hiermee??
Ach Jacqie, met 4 weken al een prikje.. Maar wel goed dat ze rekening houden met de heersende ziektes. Dochter had er nooit echt last van (met de 'gewone' prikken dan), ze sliep dan een dag heel veel, hopelijk gaat dat bij jullie ook zo.

Missworld, ik ben blij dat je wat aan de tips hebt, hopelijk gaat het zo over! Ik kan je niet helpen met de voeding helaas (ik geef bv).

Freddy, ben blij te lezen dat het ietsjes beter gaat met de bv en met jou. Fijn hoor!

Alejandra, hoe gaat het?? Hoe is het om je mannetje thuis te hebben?

Wat fijn trouwens om te lezen dat er ook al kindjes doorslapen. Dat geeft mij weer hoop dat het hier ook een keer gaat gebeuren

Vandaag trouwens weer naar het cb geweest om te wegen en hij zit nu aan de 5790. Toch netjes voor 6 weken
Hondje haha wat een verschil zeg jouw mannetje 5790 en mijn meisje 3176 en 7 weekjes hihi..grappig he..

Slaapt jouw mannetje helemaal nog niet door?? Mijn meisje ook niet hoor..Ach komt vanzelf joh..
Hondje, dat is inderdaad aardig voor 6 weken. Ben benieuwd wat de stand hier is op donderdag. Ik ben Olav flink aan het vetmesten gezien het aantal pukkeltjes op zijn gezicht.

Even een vraagje, wat doen jullie je baby aan als je naar buiten gaat. Misschien een stomme vraag voor een moeder van een tweede maar Mark heeft in het begin van zijn leventje 3 hittegolven achter elkaar gehad en alleen maar in een romper gelegen. Dat wou ik nu maar niet doen... Ik heb vandaag gewoon zijn kleren, extra jasje en een dekentje over hem heen gedaan en een mutsje op. Dat is toch wel voldoende neem ik aan.

Fijn dat het zoontje van Ilona weer naar huis mocht gisteren. Wat spannend allemaal.

Miss World bij dit soort vragen over voeding zou ik gewoon even het spreekuur van jullie CB bellen. Ik weet niet wat jouw ervaringen hiermee zijn maar ik ben heel tevreden met het CB van mij en hebben mij vorige keer goed geholpen met dit soort vragen.

Groetjes

Carry
Carry, ik merk datik mn meisje toch vaak te warm aankleed als we naar buiten gaan. Als we dan thuiskomen en ik haal haar uit de maxicosi en doe der jasje uit is ze heel erg warm hahaha

Ik heb zon wallboo voetenzak, zon schapenvacht ding, en daar doe ik daar dan zonder jasje in, kan ik helemaal dichtritsen.

Maar dan wel een shirtje met lange mouwen en eventueel een dunvestje erover nog.
Ik heb een fleecedeken met een capuchon en een twee gaten waar de voetjes in passen. Een soort omslagdoek, maar dan van fleece. Ik doe mijn dochter in die fleece doek als we met de kinderwagen naar buiten gaan, ik wandel veel met haar. Als we met de maxi cosi gaan, heeft ze die zak van de maxi cosi die je dicht kan ritsen. Ze heeft geen jas, maar het gaat goed. Je kunt eventueel de temperatuur voor en na het wandelen opnemen als je twijfelt, tip van mijn kraamverpleegkundige. Ik vind het trouwens wel lastig hoor. Ik ben zelf nog al een koukleum, dus volgens mij (en mijn man:)) kleed ik haar soms iets tè warm aan. Meestal voel ik onderweg nog even in haar nekje om te voelen of ze het te warm heeft.

Gisteren had ik het even gehad met dochterlief. Het leek wel alsof ze alleen maar kon slapen, huilen en drinken. Pas toen mijn man thuiskwam, ging ze lachen toen ze wakker was. Hopelijk gaat het vandaag beter. Ik denk dat mijn gevoel ook wel komt omdat ik de hele dag thuis ben en zij het enige is wat ik heb, zeg maar. Mijn man gaat werken, en als hij een rotdag heeft, kan hij 's avonds naar huis. Als ik een rotdag heb met mijn dochter, kan ik niet iets anders doen. Enfin, ik kijk uit naar het moment dat ze wat groter is en ik hopelijk wat beter snap wat ze bedoelt.

Ze heeft ook niet altijd een ritme in het drinken. Herkenbaar voor andere vrouwen die de borst geven? Gisteren heeft ze van 12 uur 's avonds tot zes uur 's ochtends geslapen. Toen heb ik haar rond 10 uur maar wakker gemaakt om te drinken. Daarna wilde ze om 12 uur weer drinken en om 2 uur. Toen ben ik de stad in gelopen en heeft ze tot kwart over 4 geslapen. Daarna begon duidelijk haar avond, want toen wilde ze wel vaak drinken. Rond een uur of 12 is in slaap gevallen en toen heeft ze tot zes uur geslapen. Rond een uur of 8 wilde ze wel weer wat drinken en nu slaapt ze weer....Het schijnt erbij te horen, maar een beetje vermoeiend is het soms wel voor mij.
ik doe haar een jasje aan en mutsje op en dan onder de deken en t afdek ding over de wagen..

voor als t kouder word doe ik de dekbed er bij in die bij de wagen zit.

ze heeft veel geslapen na de prikjes,was wel lekker! vannacht kwam ze om 5 uur normaal om 3

ze heeft wel ff gebruld gister middag maar heb t idee dat t de darmen waren die haar pesten.. na cicababy was t over.

miss world:

de eerste fles voeding was nutrilon ha

maar zijn overgestapt op omneo,want we hebebn geen allergieen in fam..

omneo is dikker dan de ha dus voedt ook beter heb ik t idee..

ik zou nog niet voor hongerige baby's gaan.. hoeveel cc gebruik je? misschien wat meer geven als ze te snel komt?

ons poppie kwam ook snel en toen zijn we fors omhoog gegaan in voeding en ze komt nu netjes om de 4 uur

xx

mevr is nu 4,5 week en weegt 4582 en 53 cm

doet t erg goed!

alle baby's zijn verschillend je kan ze nie vergelijken..

\
Freddy: wat ben je goed bezig! heel veel sterkte, en probeer ook te genieten van je jochie.

Alejandra: wat fijn dat je mannetje naar huis is! dan kan je nu echt gaan wennen aan elkaar!

ben gisterochtend bij het cb geweest, ons meisje is nu 3380 gr, maar dat was op basis van de bv. Ben gistermiddag vanwege een borstontsteking en de peniciline overgestapt op Friso.

Ik merk dat ik het wel heel fijn vind, want wat is het makkelijk om flesvoeding te geven, het is zo klaar en ik ben niet meer de hele dag aan het kolven.

Maar goed, ze heeft nu wel al meer dan 24 uur geen ontlasting gehad, dus daar maak ik me wel een beetje druk over.... zal wel komen doordat ze moet wennen, denk ik, want ze is niet huilerig of onrustig.

Ik heb wel het idee dat de gewone friso minder energiewaarde heeft dan de bv, want ze is wel een stuk hongeriger.

Wat fijn dat er al babies zijn die doorslapen! hier is het nog stipt om 00.00 en dan om 4.00, maar ook daar wen je aan.
Movamoba, bij mij zie het CB dat ontlasting van babies kan varieren van 1x per week tot 6x per dag. Borstvoeding werkt laxerend dus het is niet raar dat als je bent overgestapt op flesvoeding dat de ontlasting wat achter blijft. Mijn zoontje heeft nu 1x per 2 dagen ontlasting en dan ook echt een hele luier vol (en stinken.....)

Belle, zo herkenbaar wat je zegt van je man met een slechte dag op zijn werk of jij een slechte dag thuis, je kan echt geen kant op he?

Als ik naar buiten ga doe ik zoontje een dikker vestje aan en een mutsje op. In de kinderwagen heb ik een lakentje met een dekentje dubbel en de kap eroverheen. Hij slaapt lekker door, dus ik denk dat hij het allemaal prima vindt, het is ook nu nog niet zo koud buiten.
Jacqie ik kan nog nie omhoog gaan , want ze is nog veel te licth daarvoor (kan met 3,5 kilo) en ze is 3 kilo. Dus ik heb het wel geprobeerd maar dan spuugt ze t net zo hard weer uit, haar maagje is daarnog echt te klein voor.

Ik heb nu friso extra dan , en dat probeer ik ff een weekje uit om te kijken hoe dat gaat.
Carry, herkenbaar hoor die twijfels met een tweede. Voelt zo anders als bij eerste en dan is dit ook nog een meisje.

Maar ik heb haar dik vestje aangedaan en dan onder dekentje en lakentje. Vk zei, wat je zelf aanhebt plus extra laag. Dus zelf jas, baby jas en dan is dekentje extra laag.

Movamoba, hoe is het? Slaat antibiotica al beetje aan?

Miss world, oh wat een ukje is je meisje nog zeg. Mijn reusje was vanmorgen met 1 week 4320 gram.

Belle, is soms ook moeilijk hoor. Je weet gewoon niet wat ze willen en drinken ben jij de enige die het kan geven. En soms wil je je ze even kwijt en dat kan dan niet. Was bij zoon soms ook zo blij dat man thuis was kon ik even iets anders doen. Bij mijn zoontje werkte het goed om hem in draagzak te doen, lag hij toch bij me (dus stil) en kon ik nog wel wat doen.
hier alweer paar daagjes niet geschreven volgens mij, maar heb het zooo druk met twee van die meiden :-)

Movamoba, wat een toestand, ook nog borstontsteking erbij...hopelijk slaat de antibiotica snel aan, zodat je gauw weer opknapt!

Als ik naar buiten ga trek ik haar gewoon een babyjasje aan, niet heel dik, verder leg ik haar in de wagen in een Lodger (kennen jullie die? echt superhandig, kan overal voor gebruiken!) en that's it!

Belle, soms is het vervelend hoor, dan weet je gewoon niet wat je kindje wilt? wel drinken, niet drinken? krampjes? maar je leert elkaar steeds beter kennen en gaat het steeds soepeler!

Freddy..gaat het nog steeds wat beter met BV? hopelijk blijft het ook beter gaan en kun je er toch nog van gaan genieten! Vind het toch ook wel weer erg leuk om te doen, borstvoeding geven. Ook in dit opzicht gaat het bij de tweede een stak beter dan bij eerste!

Alejandra en Ilona Fijn dat jullie jongens weer thuis zijn! Gaat het goed met jullie?

Hier nog niet naar het CB geweest...ik heb ook werkelijk geen idee wat ze op dit moment weegt...haha. weet alleen dat ze na de kraamweek weer op het geboortegewicht was, maar volgens mij is ze best gegroeid hoor, gezien haar kleertjes en die 6 poepluiers per dag . Ik moet overigens as dinsdag voor de eerste keer, ze is dan 4,5 week!

Nikki gaat de nachten ook al zo goed, gister om 22.00 uur laatste voeding en toen weer om 05.00 en dan om 05.45 weer terug in bed tot zo'n 09.30 uur. Zo ziet het er eigenlijk al een paar weken uit...dus hier hoor je geen geklaag :-)

Ik ga even wat voorbereidingen treffen voor het kraamfeest as zaterdag! is nog wel een hele klus!

Hoe kijken jullie terug op je kraambezoek? veel? vermoeiend? ik vond het bij eerste behoorlijk heftig!

Meiden die hun tweede kindje hebben gekregen...vinden jullie het ook allemaal een stuk soepeler/makkelijker gaan??? Het gaat vanzelf zeg maar
Vandaag met Steijn voor de eerste keer naar het CB geweest.

Hij weegt nu met 4 weken 4570 en is 55 cm lang.

Alles was verder oke.

Vannacht heeft hij voor het eerst doorgeslapen tot 6:30uur, hopelijk vannacht weer.

Ik mag hem nu 5 voedingen van 150cc gaan geven.

Ben erg benieuwd of hij vannacht mama weer lang wil laten slapen.

Steijn krijgt de gewone voeding van Friso.

Groetjes
Probeer echt alles bij te houden, maar lastig, met hyves en viva... En o ja, 2 kindjes...;-)

Freddy; echt dapper dat je zo doorzet met de bv!!! Ik hoop werkelijk dat je het volhoud en dat je van je kleintje geniet! Heel goed hoor!

Wat betreft aankleden; afgelopen dagen heb ik Anne gewoon in de maxi-cosi-slaapzak gelegd en een mutsje op en verder had ze gewoon romper-trui-broekje aan. In haar nekje voelde het goed, dus dat zal het dan ook wel zijn. Maar vind het ook lastig, deze tijd van het jaar.

Lino; ik vond het kraambezoek de eerste weken best heftig. Kon al die mensen gewoon niet aan.

Afgelopen weekend ook erg druk geweest en ik word daar echt sago van... Maandag ook echt een jankdag gehad; het gevoel dat ik nergens aan toe kom en het zo zo zo druk heb,,,

Nu wat dagen NIKS ingelast, en dat lucht zooooo op!

Anne is een superbaby, Heeft vandaag wel veel krampjes gehad, maar slaapt afgelopen nachten weer 7 uur!!

Man geeft haar 2300 de fles en om 0600 komt ze pas weer. Ik vind dat echt heel luxe.

Wat betreft dat de tweede makkelijker is... Niet zo.

Lisa was 4 weken te vroeg en sliep alleen maar. Anne is tussendoor ook echt wakker en ik wist in het begin niet wat ik daar nou mee moest.

Maaaaaar.... we hebben een ritme! Anne krijgt om de 4 uur voeding, is dan een uur wakker; lekker knuffelen enzo en gaat dan geeuwen en naar bed. En na de fles van 1900 is het bedtijd. En dan slaapt ze tot 2300, krijgt fles van man, weer slapen. En dan tot ze wakker word.

Moet zeggen; leuk, maar pittig, twee van die meiden...

Bedankt voor alle harten die jullie me onder riem hebben gestoken. Buikdrager helpt inderdaad goed. Gisteren heb ik de was opgehangen met een slapende baby op mijn buik. Gisteren was ze trouwens erg vrolijk, steeds aan het lachen en om zich heen aan het kijken. Ik vermoed dat ze spruw heeft, ze heeft een witte tong, maar verder heeft ze geen klachten en ik ook niet. Ik ga toch maar even langs de huisarts voor de zekerheid. Dat is wel rond haar voedingstijd, dus ik hoop niet dat ik met een huilende baby daar zit. Eerst maar eens aankleden.
hallo allemaal,

hier gaat het al wat beter, de koorts is gezakt, maar de ontsteking is er nog wel. ik weet ook niet wanneer dat minder moet worden, maar ik heb nu een vuurrode plek, zo groot als mijn hand, aan de zijkant van mijn borst. Ik voel ook aan de andere kant een harde schijf, maar dat zal komen doordat ik meteen gestopt ben met kolven. Op zich is het nu wel goed vol te houden, het is alleen een kwestie van de borsten ontzien en een superstrakke bh aandoen, maar de pijn is aan het wegzakken en ik hoop dat het morgen alleen nog maar een ongemak zal zijn... wat ok scheelt is dat manlief sinds dinsdagmiddag het meeste op zich heeft genomen, ik merk dat ik toch meer rust nodig had dan ik dacht. Vooral kraamvisites kosten erg veel energie, en omdat we ze de 1e week hebben afgehouden hebben we het de 2e week erg druk gehad. Maar het eind is in zicht, geloof ik. Als er ooit een 2e komt, dan wil ik wel zeker een kraamfeest aan het eind van week 2, graag in een gehuurde ruimte ofzo. Lekker makkelijk en in 1x klaar!

Het ziet eruit als een prachtige dag, ga proberen zo een stukje te wandelen. Ik geloof wel dat ik een beetje te warm inpak voor het wandelen: romper, shirt met lange mouwen, warm broekje, badcape, dekentje en ik leg er nog een kruikje bij in de wieg. Misschien straks maar kijken of het kruikje eruit kan, want het schijnt 18 graden te worden.

MW: wat is ze nog klein, maar wat is ze ook al veel gegroeid! Grappig he, die verschillen tussen de babies onderling.

lino: succes met het organiseren van je feest, geniet er van!

Twisje: hopen dat Steijn idd door blijft slapen, die van ons heeft het zateragnacht wel gedaan, maar viel daarna weer terug in haar oude ritme

laulau: wat een luxe dat ze nu al doorslaapt!

geniet allemaal van deze mooie dag!

hier ook een doorslaper vannacht

van 23.00 tot 07.00

daarna tot 10

mevr wil nu fles

xxxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven