**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
choca van harte gefeliciteerd!!!!! Ik hoop dat het goed is gegaan allemaal!

Wij hebben de box nog niet staan hoor lynx. Meer omdat dan de kat erin gaat slapen denk ik...dus die zetten we op als de baby er is.....zoveel werk is het ook niet....

x
HOERA, een mooie zoon voor Choca!!! En wat een stoere naam ook! Van harte gefeliciteerd! Je klinkt al net zo hyper als dat ik me voelde na de bevalling! Lekker genieten nu!

@ Lynx, wij hadden de box wel al staan. Hebben hem bij zoon 1 trouwens in het begin wel vaker gebruikt als nu. Luuk gaat na z'n voeding meestal gewoon naar z'n bedje. Ben niet zo'n voorstander van slapen in de box. Wel staat het wipstoeltje erin, das wel handig vind ik.
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Wij hebben de box nog niet staan, maar dat komt meer omdat ie nog niet af is. Schoonpaps maakt een halfronde voor ons .

Ben sowieso niet zo'n voorstander van een box als ik eerlijk ben, krijg daar een heel benauwd gevoel van. Af en toe zal het best handig zijn, maar wat mij betreft krijgt zoonlief lekker veel bewegingsvrijheid. Schoonmams zweert echter bij die dingen, dus die ene dag bij haar zal hij er vast wel continue in moeten zitten. Heeft ze met vriendlief ook gedaan tot hij 2 of 3 was en dan vinden ze t gek dat t jochie tijdschriften ging eten, hij verveelde zich te pletter natuurlijk .

Vanaf wanneer zet je die kleine eigenlijk in het wipstoeltje?
Wij hebben de box al wel staan, maar die stond nog van nr. 1. 's Ochtends krijgt hij daar zijn boterham, terwijl ik me boven aankleed (hij kan namelijk uit zijn eetstoel klimmen, dus daar kan ik hem niet alleen in laten zitten). Nu hebben we de box al omhoog gezet en de mobile erboven gehangen enzo. Zoon weet ook dat de box voor de baby is (of peepie, zoals hij zegt). Ik was ook niet echt een voorstander van de box, maar merkte dat mijn zoon het af en toe wel heel fijn vond. Toch een soort van geborgenheid denk ik.

Wipstoeltje kunnen ze al vrij snel in als het stoeltje ten minste helemaal plat kan. Als dat niet zo is, mogen ze er niet te lang in. Hetzelfde geldt voor de maxi cosi. Niet langer dan 1,5 uur per dag i.v.m. kans op afwijkingen aan de heupjes.

Ik heb een shitnacht achter de rug. Twee keer wakker met enorme pijn, 1e keer in buik en rug (toen hoopte ik nog dat het begonnen was). Waarschijnlijk verdraaid of zo. Weet niet hoe ik uit bed ben gekomen om te plassen, maar het zal beslist geen fraai gezicht geweest zijn. Tweede keer pijn in mijn lies. Ik hoop dat mijn liesbreuk niet op het allerlaatste moment roet in het eten gaat gooien! Nou, genoeg geklaagd weer. Wie is de volgende?
Bij mij staat de box ook nog niet, maar ga hem denk ik dit weekend wel neerzetten. Ben ook bang dat de kat er in gaat helaas. Kweet nog wel dat ik een box toch ook wel erg handig vond als ik even snel iets boven wilde halen of schoonmaken of gewoon om even rust te hebben. Maar dan heb ik het niet meer over de babytijd maar vanaf dat ze gaan kruipen.

Hier heerlijk geslapen, niks spannends... helaas. Het is wel aanstekelijk al die bevalling. En jullie klinken ook allemaal gelijk zo goed en inderdaad hyper! Ik hoop dat ik dat ook heb. Ben bij de andere twee nl. erg ziek geweest na de bevalling.. Maar ja.... laten we er maar vanuit gaan dat het dit keer anders is
Choca van harte gefeliciteerd met Tom! Wat een grappige tijdstip zeg. Ik teken ook wel voor zo'n bevalling. Nou rust lekker uit zal ik zeggen en ik wens jou en je gezin een hele fijne kraamtijd toe.

Wij zitten trouwens nog steeds heel erg te twijfelen over een box. We hebben eigenlijk geen ruimte ervoor, tenzij we de hele woonkamer gaan omgooien. Wij dachten in eerste instantie gewoon een wipstoel te gebruiken en we hebben een hangwieg voor in de woonkamer tot de baby kan zitten. Maar ja, nu hoor ik dus van andere mensen dat zo'n box echt onmisbaar is. Misschien dus toch maar de woonkamer verbouwen..
Visje, ruimtegebrek was bij ons ook de reden waarom schoonpaps er 1 voor ons maakt. Een halfronde en kleiner dan de normale maten. Ook al sta ik er niet helemaal achter toch vond ik dat we er 1 moesten hebben als ik ff snel wat moet doen. Als zoon namelijk half zo ondernemend is als zijn moeder was, bezorgt ie me een hartverzakking (ik was net een jaar oud en in een kast gekropen en daar in slaap gevallen , de hele buurt in rep en roer).Maar goed de 1 zweert erbij en de ander vind het een vreselijke sta in de weg, wij zullen het snel zat weten
Aan de dames die al (eens) bevallen zijn. Leken jullie op je moeder qua bevalling? Mijn mams heeft er zowel bij mij als bij mijn broertje 3,5u over gedaan en haar moeder deed het nog sneller en mijn moeder was ook de eerste, maar mijn oma kon niet eens meer thuis komen.
Neuh Kwimmie

Mijn moeder had hele zware bevallingen en bij mij gingen de eerste 2 redelijk makkelijk. Maar laten we het in jouw geval wel hopen
Choca gefeliciteerd! Wat fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan en wat een leuke naam!

Kwimmie, ik leek wel op mijn moeder, zij deed over haar eerste 72 uur, ik heb er 40 uur (vanaf het breken van de vliezen) over gedaan. Thank god voor weeopwekkers!

Hier wel een box, maar heb niet gelezen wat de discussie was. Ga gauw mijn meisje eten geven!
Ik heb geen idee Kwimmie hoe de bevallingen van mijn moeder waren, dus ik kan je er niks zinnigs over zeggen.
Nou ja, Kwimmie dat is toevallig. Ik dacht vandaag eraan om precies hetzelfde te vragen. Mijn moeder had namelijk ook redelijk snelle en gemakkelijke geboortes. Lijkt me heerlijk als dat erfelijk is. Ik heb hierover veel tegenstrijdigheden gehoord.

Dat verhaal dat je vertelde over dat je in de kast in slaap was gevallen Ik zie het al helemaal voor me. Zo schattig

Dan is een box wel handig inderdaad.
We hebben besloten om toch maar de box dit weekend neer te zetten. Volgens mij gaat het dan voor mijn gevoel nog langer duren Hier ook katten die er denk ik wel in gaan liggen, maar misschien dat als we er fel bovenop zitten we het ze dan nog iets van kunnen afleren. Dank voor het antwoorden.

Sax voel je je inmiddels weer wat beter? Vervelend he zo'n slechte nacht. Hoop dat je vannacht lekker slaapt. Knuf!

Hier een aardig bezige dag gehad. Huisje in nu zo spik en span dat wat dat betreft de kleine ook kan komen. Verder nog even lekker naar de markt geweest en nog wat boodschappen gehaald. Kreeg ineens zo'n trek in een blokjes jong belegen verse kaas dat ik een stuk op de markt heb gekocht. Kan me er nu al helemaal op verheugen. Straks lekker op de bank met tv, drinken en kaas..haha. O ja en heb nog een kwarktaart gemaakt waarvan ik zo een lekker stuk bij de koffie neem :-)

Hebben jullie trouwens last van striae? eh schrijf ik dat zo goed? Zo ja doen jullie er wat aan? Mijn buik begint namelijk symptonen te vertonen en heb nu bio-oil gekocht. Geen flauw idee of dat wat doet hoor.

Verder niets spannends.
Kun je katten niet "opvoeden" met de plantenspuit? Dat heb ik wel eens gehoord. Dus nat spuiten als ze hetgeen doen wat niet mag.

Lief dat je het vraagt Lynx, maar mijn dag is net zoals mijn nacht. Ik ben echt niet te genieten! Maar ja, morgen weer een dag. Ik heb geen last van striae. Vervelend dat je dat nu op het allerlaatst nog krijgt.

Al iemand in het zwembad gelegen?
Hiep hiep hiep Choca !! Gefeliciteerd met jullie zoon. Klinkt goed allemaal en lekker genieten!

Hier is de indaling nog steeds niet ingezet helaas en uk zit nog verbazingwekkend hoog, nog steeds beweeglijk enzo.

Kan nog dik 2 weken duren maar volgens de gyn kan het ook ineens heel snel gaan. (Stel me dan zo'n lift voor waarvan de kabel losschiet en die ineens naar beneden dendert ..lijkt me erg pijnlijk..)

Beetje gekke periode al met al, wil niet gaan zitten wachten maar tegelijkertijd weet je dat het elk moment kan gebeuren..

En soms kan ik niet wachten en denk ik dat het nu het perfecte moment is en een paar uur later denk ik ' wacht nog maar even, eerst even goed slapen'

Heb wel af en toe krampen en af en toe ook kloppend vervelend gevoel in mn rug maar allemaal goed te doen.

En hoe kan je zien dat je striae hebt? Het lijkt bij mij wel mee te vallen geloof ik.
Haha die katten van mij vinden de plantenspuit geweldig speelgoed. Proberen met hun bek de straal te vangen. Denk dat de enige oplossing is om ze er constant uit te jagen.

He bah wat vervelend voor je sax. Vanavond ook gewoon lekker bankhangen? Misschien je een beetje extra laten verwennen. Tuurlijk morgen weer een nieuwe dag, maar dat neemt niet weg dat je je nu behoorlijk rot kan voelen.

He Shosiva nog geen indaling? Wist niet eens dat dat mogelijk was. Zo leren we nog wel wat. En je gedachte gang snap ik heel goed hoor. Heb ook vaak dat ik denk kom maar en soms denk wacht nog maar ff. Soms denk ik ook dat ik er helemaal klaar voor ben en soms denk ik dat kan ik nooit. Maar ja kom er niet onder uit.

Had vriend gevraagd of hij strepen op mijn buik zag en hij vertelde dat het wel wat zichtbaar was. Heb toen in een grote spiegel gekeken en het begint inderdaad. Hoop nu door te smeren dat het niet erger wordt.
Hier ook niet ingedaald hoor! Dus ik weet hoe vol het voelt, Soshiva Nu is het bij een 2e kindje (of meer) gebruikelijker dan bij de 1e, maar nr 1 was bij mij ook niet ingedaald. Ligt-ie met zijn hoofdje soms eigenwijs Soshiva?

Het is wel duidelijk, Lynx, dat ik geen katten heb. Was niet de beste tip, hahaha.
Haha maar wel leuk geprobeerd Sax :-)

Jij had het toch over een sterrekijkertje als ik me niet vergis? Wat is dat en maakt dat iets uit?

Net lekker gedouched, gemasseerd en nu eindelijk mijn blokjes kaas....;-)
(Stel me dan zo'n lift voor waarvan de kabel losschiet en die ineens naar beneden dendert ..lijkt me erg pijnlijk..)

Hahaha dit dringt nu pas tot mij door. Wat een vergelijking
Sterrekijkertje betekent dat de baby met zijn gezichtje naar achter kijkt, dus precies andersom dan zou moeten. Mijn zoon lag de vorige keer eigenlijk schuin naar achter te kijken. Dit betekent dat ze vaak niet indalen omdat de omtrek van het hoofdje dan niet het kleinst is.

Ik ben in oorlog met mijn man vandaag. Hij maakte me vannacht wakker, omdat ons zoontje zo lag te hoesten. Ja, en? Wat kan ik daar aan doen? Vervolgens van 02.00 tot 05.00 uur beneden gezeten omdat ik niet meer kon slapen.
Pff, zware nacht gehad. Werd om half drie wakker met flinke steken in mijn buik. Niet echt weeenachtig meer aanhoudend zeg maar. Daarnaast begon het ook flink te rommelen. Doet het eigenlijk nog steeds. Nog geen wee te bekennen, ik hoop zelf dat het doorzet. Eigenlijk ga ik ervan uit dat het voorweeen zijn, stiekem hoop ik natuurlijk dat het doorzet
Hmm minder zeg Visje, wat ik dan meestal doe is ff opstaan, me helemaal koud laten worden en dan mijn mandje weer in. Daarna slaap ik heerlijk en bij mij rommelt het al een tijdje op die manier helaas.

Hier verder nog niks wat op een aanstaande bevalling lijkt, boehoe.
Hier ook alles rustig. Goed geslapen.

Arme Sax nog zo'n vervelende nacht. Hopelijk kan je nu/straks nog even slapen.

Hoop het voor je Visje.

Ben echt benieuwd wie de volgende is.
Hier ook vannacht weer anderhalf uur wee-achtig gevoel gehad. Dacht echt dat het ging beginnen. NOT! Had om de 10-12 minuten echt een wee en dat een keer of 8. Daarna dus weer heerlijk geslapen.

Is het zo dat als je de eerste keer een sterrekijker hebt de kans groot is dat het de 2e keer weer zo is?

Hier is beeb al een week of 3 ingedaald... Uitzonderlijk voor een derde. Had de hoop dat hij dan snel zou komen, maar niet dus
En, Visje, heeft het doorgezet?

Geen idee, Lieselotje of de kans op een sterrekijkertje groter is als de eerste dat ook was. Het schijnt wel dat je meer voorweeën hebt naarmate je al meer kinderen hebt. Ik hoop voor je dat het bij jou meevalt, want het lijkt me wel frustrerend: iedere keer hopen dat het doorzet en dan toch weer niet.

Nou, ik heb vanochtend in het zwembad gelegen, dus kom maar op met die weeën

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven