**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Hey Hallo,

Allereerst Minnie: je bent echt geen K.T moeder, maar een doorzetter. Ik bedoel zou wel eens willen zien hoeveel mannen zouden kunnen doorstaan wat jij doorstaat. Maar onthou wel, het moet wel leuk blijven, Dus wat niet gaat gaat niet. Proberen is best, martelen gaat te ver!

Voor Lies en Choca: op de site van didymos ( .de) en storchenwiege (.de) staan pdf's met knooptechnieken is misschien wel handig, daar heb ik ze ook vandaan haha.

Oh Lies, ik knoop ook meestal FWCC (als het warm is kan je ook een van de banden (of allebei) van uk afhalen dan zit er maar 1 laagje doek overheen. En als ik ga shoppen (doe jij toch niet vaak ) dan doe ik een FCC omdat je die al van te voren kunt knopen en dan uk er later in kan doen. Op dat andere forum staan wel links en anders ff op de didymos site kijken bij doppelte kreuz nog wat...................

Sax: ik heb Sander (gedeeltelijk) onder mijn jas. Vanmiddag een nieuwe jas gekocht (had alleen een nette jas en niets voor ff snel naar buiten haha) en heb deze dus een maatje groter gekocht zodat Sander eronder kan (maar is dan niet zoveel te groot dat het zonder kind geen gezicht is hoor)

Visje: zou toch gewoon naar Noorwegen gaan hoor (ligt toch heel wat noorderlijker dan Mexico ) zonder dollen, gewoon gaan, de kans daar is net zo groot als hier en als je hier buiten loopt/boodschappen doet is het risico toch net zo groot.

Hier ook trouwens twijfel over wel/niet enten. Vind allebei wat. Niet enten en ziek worden is onvergeefelijk, wel enten en iets misgaan idem. Maar denk toch dat wij gaan enten (oudste, vriend en ik) als wij opgeroepen worden (zoals op het journaal gezegd werd) omdat we allevier best met veel mensen in aanraking komen. (creche, ik op werk met veel expats en vriend komt veel bij mensen thuis ivm klusbedrijf en ziet ook veel expats--->je merkt waar hij klanten werft haha)

Kwimmie: Kattenschrik...................................heb je niet vreselijk de slappe lach gekregen?

Shos: Hier ook veel twijfel hoe het moet gaan als ik weer aan het werk ga in december (gelukkig maar 2*3 dagen, dan kerstvakantie en vanaf dan 4 dagen per week). Maar joh dat gaat zich echt wel wijzen hoor. Shivie is dan ook wat ouder en dat scheelt best wel weer en als je eenmaal een ritme te pakken hebt dan gaat het vanzelf. Maar allereerst moet je echt even slaap gaan krijgen. Jij geeft toch BV? Kun je niet de laatste voeding in een fles geven en dan zorgen dat shivie zeker 140/160 binnenkrijgt? Scheelt misschien een keer wakker worden?

Sander slaapt nu best veel, maar nog geen hele nacht ben ik bang. Gisteren 19:30 160cc gedronken, tot 01:30 geslapen weer 160 en toen tot 06:00 geslapen, geen fles gegeven (werd wakker van een dichte neus) maar tussen ons in gelegd en toen nog tot 07:30 geslapen, dus best aardig zeg ik zo.

Als hij rond 06:00 wakker wordt leggen we hem direct bij ons in bed omdat de kans erg groot is dat de oudste dan ook zo vroeg wakker wordt (en die slaapt normaal tot 08:00 -08:30 als we nergens heen hoeven)

Vandaag is Sander voor het eest 1.5 uur op de creche geweest. Hij vond het prima, maar de oudste vond het lastig. Moest beloven dat Sander echt niet met zijn twee maatjes zou gaan spelen

en toen was het best ok. Leidster (zijn grote liefde vermoeden wij) knuffelde gelukkig eerst hem uitgebreid voordat ze Sander aanpakte. Nou ja, we zien wel. Volgende week lekker een weekje weg, dan gaat Sander een half dagje wennen en vanaf 27/11 2 dagen pw en va 1/2 3 dagen pw.

Moeten donderdag trouwens kennismaken op de basisschool waar wij de oudste willen inschrijven (en hij is pas in aug 2 geworden) want anders hebben we geen plek................ Nou ja, dan er maar vroeg bij zijn en Sander ook vast inschrijven. Lijkt ons een errug leuke school, bijna alle buurkinderen (en straks vriendjes van kdv) gaan ook naar die school en het is op loopafstand dus................

Ga nu even mijn huis op orde brengen (voorzover dat gaat in eenverbouwing)
Bieteltje: heb je de sit Slingomama al bekeken? Daar staat ook alles handig beschreven met foto's. Heb er echt zin in. Hoop dat ik hem morgen of overmorgen binnen heb. Kan ik zaterdag de stad in met mijn nieuwe doek hahahaha

Ik vind die met die kleurtjes die jij hebt ook wel erg leuk! Zwart is dan wel weer erg saai . Maar ja... past wel weer overal bij.

Alleen inderdaad probleem jas. Nou ben ik niet echt een jassenmens, heb meestal van die dikke vesten aan, dus dat moet wel lukken denk ik.
quote:saxmania schreef op 10 november 2009 @ 11:31:

Nadine, wij merkten dat-ie krijste als we hem plat in de wagen hadden en niet als we hem rechterop vervoerden. Hij verslikt zich heel vaak met de fles (zelfs met de Bfree-flessen en de kleinste doorlaatopening speen), heeft daarna altijd de hik en "herkauwt" zij eten in zijn slaap. Tussen de voedingen door ligt hij ook heel vaak te slikken. Succes zometeen, ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Nou, HA stuurde me ook met een kluitje in het riet. Tjonge wat een muts. Ik zal jullie de dooddoeners besparen waar ze me mee om de oren sloeg, maar ik wou alleen nog maar weg bij die tut. Heb afgesproken dat ik het bezoek van volgende week aan de osteopaat nog even afwacht en als dat niet het gewenste resultaat brengt mag ik bellen voor een verwijzing naar de kinderarts want ze wou me niks voorschrijven. Heb nu johannesbroodpitmeel gehaald om de voeding te verdikken, hoofdeinde van het bedje omhoog gezet en probeer hem niet meer in de box te leggen maar beetje overeind in de wipstoel of in de electrische schommelstoel die we hebben; daar zit ie ook redelijk overeind in.

Inbakeren hebben we hier in 't begin al geprobeerd, maar omdat Luuk al weer een aantal weken op z'n buik slaapt, mag ik dat dus niet meer doen. Wel fijn dat het saxbaby zoveel rust brengt. Wij hebben het bij onze oudste ook tot 5,5 maand gedaan.

Hij slaapt nu weer voor 'n half uur, 3 kwartier, dus ik ga snel ff productief wezen hier....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
De huisarts zei dat je vanzelf een oproep krijgt van de GGD voor inenting...afwachten dus..

nadine daar heb je ook niets aan zeg.....sneu voor de kleine...en voor jou natuurlijk ook....hopen dat de osteopaat verlichting brengt...

mamad: in een tent?? hoe zag dat eruit dan?? en waar stond die dan?

bieteltje: jemig nu al inschrijven??? erg op tijd...

vanaf vandaag probeer ik 6 keer 165 te voeden....kijken of hij het ritme van om de 4 uur oppakt.

x
Balen, Nadine. Mijn HA (jong iemand gelukkig) zei dat ze het onzin vond om belastende testen te doen bij een baby en schreef direct zelf medicatie voor. Je moet nml heel snel verschil merken en is dat niet zo dan is het dus geen reflux. Ze zei zelf wel dat er helaas nog steeds collega's zijn die erg terughoudend zijn bij verdenking op reflux. Misschien moet je Luuk een dagje daar brengen, dan snappen ze misschien hoe het voor hem en voor jou is!

Overigens hebben wij ook JHBP geprobeerd, maar daar kreeg saxbaby echt enorme krampen van, dus wij zijn daar mee gestopt. Maar als Luuk niet gevoelig is voor krampen is het zeker het proberen waard. Balen zeg!!!

Je legt Luuk neem ik aan op zijn buik om te slapen of niet? Ik neem aan dat-ie zichzelf nog niet omrolt. Want dan kun je wel inbakeren, maar dan moet-ie op zijn rug liggen. Hetzelfde nml bij saxbaby en dat gaat erg goed. Misschien toch proberen? Na een dag of 3 zou je nml al resultaat moeten bemerken. Vaak kun je zo'n doek via het CB lenen.

Wow, Bieteltje nu al inschrijven voor de lagere school, pfffff. Ben blij dat ik in een durrup woon waar dat niet aan de orde is.

Ik laat ons zeker inenten als we een oproep krijgen. Hoewel ik wel blij was dat we voorlopig met de oudste van dat prikken verlost waren. Ik ga over een maandje weer aan het werk en kom dagelijks met wel 30 patiënten in aanraking.

De Bondolino en de Mei Tai zijn overigens binnen. 't Is dat ik zo blij ben dat saxbaby nu even slaapt ipv krijst, want anders zou ik hem subiet wakker maken om het uit te testen Zit alleen geen beschrijving bij de Mei Tai, dus die moet ik ff googlen.
@ Linda de tent stond op een oud militair complex in Baarle Nassau. Op nooitmeerhaast.nl kun je precies zien in wat voor tent wij woonde, en standaart 4 wall (een rond oppervlakte van ong. 20 m2)

Baby alarm!
mamad......ik heb eens even gekeken...wauw wat bijzonder zeg!! had je alles in die tent dan? Of was er een wascomplex in de buurt ofzo?

staan daar dan meer tenten? En zo kan ik nog wel 100 vragen bedenken....
Vraag maar raak hoor!!

Het was een woonwerkgemeenschap. 30 man,vrouw en kids die allemaal op die manier woonde. In tenten,woonwagens en zelf gebouwde huizen. Inmiddels bestaat de plek niet meer en is de woongroep ook "uit elkaar" In 3 jaar tijd zijn er 8 kids geboren, wel heel gaaf hoor. Ik heb er manlief ontmoet! Wassen deden we in een oud toiletgebouw waar 2 wasmachines stonden, om ste beurt. Gewoon met je was er heen en kijken of hij vrij was, dat ging prima. Het was wel heftig soms (koud, waterleiding die 2 weken bevroren was, geen goed hout om op te stoken...) hoor, maar ook heel erg fijn! Mis het aan de ene kant heel erg,maar ook totaal niet. In elk geval is het een heel bijzondere tijd geweest! Als het goed is gaan we in de zomer 3 maand met de tent op stap.

Nu weer peuter EN baby alarm....AArrghh hebben de moeders met meer als 1 kindje dat ook wel eens, het gebrek aan een paar handen....
2x is ook wat overdreven...
anoniem_68908 wijzigde dit bericht op 10-11-2009 19:04
Reden: dubbel!!
% gewijzigd
Mama-D; Ik ben geen verwend nest (althans dat vind ik zelf

) maar je bent accuut mijn held haha.

Wij hebben hier tot begin oktober zonder verwarming (wel warm water dat gelukkig wel)gezeten (ivm verbouwing) hebben beneden een semi-open plafond (ivm verbouwing) en verwarming en warm water doen het alleen als het badkamerlicht brand omdat we nog geen electriciteit op zolder hebben is de ketel op het licht geschakeld errug technisch verhaal, niet bij nadenken (ivm verbouwing) je raad het al, wij zitten nu al 6 maanden in een verbouwing (aanbouw aan de woonkamer en een nokverhoging/2dakkapellen om een extra verdieping te krijgen) en het gaat nog wel een paar maanden duren. Hou het prima vol omdat we delen van het huis (woon/slaapkamers) netjes houden, maar toch is het best even afzien en dan schrijf jij over je tent (wel een hele gave dat dan weer wel) en dan denk ik..........wow misschien ben ik toch wel een verwend nest want ik zou dat niet kunnen

Dussssssssssssss

Linda: tja tis errrug vroeg met inschrijven voor de school, maar er is een wachtlijst van 2 jaar (ook voor BSO) dus anders wordt het een school die wij niet zo leuk vinden (beetje aso school, errug leids--->moeilijk uit te leggen, maar denk tokkies met een rollende R haha)

Nou, vriend komt eindelijk thuis van werk dus ga hem en Sander voederen!

tot morgen
Ha ha ha, iedereen in de ban van de draagdoeken hier. Silje schreeuwt trouwens moord en brand als ik haar in de draagdoek doe, ook in de baby bjorn. Ze wil alleen op de arm. Begrijp het niet zo goed, want ze houd juist van knuffelen en tegen me aan liggen. Volgens mij vind ze het gewoon geen fijne houding.

He Nadine wat vervelend zeg dat de huisarts je niet serieus nam. Ik heb dat altijd bij de doktersassistente, zij boekt je echt alleen in voor een consult als je sterven na dood bent. Mega frustrerend.

Nou ik ga slapen. Weltrusten iedereen!

Wow mama-d respect hoor, zo lang in een tent wonen. Zou niks voor mij zijn. Ik haat echt kamperen. Ik kom er eerlijk voor uit... ik ben een verwend nest!

Ik heb trouwens mijn beslissing genomen. Ik ga vrijdag met Silje naar Noorwegen. Ik heb echt wat aan jullie raad gehad. Ik had het echt nodig dat iemand objectief er naar keek. Ach ja, je kan ook overal besmet worden met de mex griep.

Vandaag hebben we een fotoshoot laten maken van ons drieen en een aantal foto's van de kleine alleen. Ben zo benieuwd naar het resultaat. Volgens mij worden het echt hartstikke leuke foto's. Weet ik gelijk wat ik de familie cadeau geef deze kerst. Weer een zorg minder
Goedemorgen!

Lynx is ook weer van de partij. Computer deed niet wat ik wilde, maar probleem opgelost :-)

Minie knuf voor jou! Ook ik vind dat je geen k*tmoeder bent hoor. Neem juist mijn petje voor je af dat je het zo volhoudt.

Dat maakt je juist een hele goede moeder.

Visje: Gaaf een fotoshoot. Zijn wij hier ook nog een keer van plan. Inderdaad erg leuk om met kerst cadeau te geven. Goed van je dat je het besluit hebt genomen om naar Noorwegen te gaan.

Wow Bieteltje zo lang al in een verbouwing. Ook petje af hoor. Ik was het na 3 weken renovatie al spuugzat en toen hadden we Nick nog niet eens. Ook hier moeten wij al vroeg voor de basisschool inschrijven, anders ook geen plek meer. Raar idee he?

Linda hoe ging het vandaag met de 6 voedingen?

Nadine wat lullig van je huisarts om zo te reageren. Daar kun je dus ook niets mee. Hoop ook dat de osteopaat verlichting kan brengen.

Mama D gelukkig dat het weekend toch gezellig is geworden en dat je zondag heerlijk uit kon slapen. Voel je je toch een ander mens door. En wow in een tent. Knap hoor dat je dat kan, al zal het inderdaad ook wel wat hebben en is zo'n gemeenschap wel hecht lijkt me.

Lies nog steeds een doorslaper? Dat zou wel erg lekker zijn zeg. Voor het mooie nog even een uurtje minimaal erbij

Sax hoe is het nu met je oudste? En gaat het nog steeds wat rustiger met saxbaby? Dank je voor het uitleggen wat betreft reflux. Dit gaat wel weer over? Haha wat een vragen voor jou.

Choca auto weer helemaal goedgekeurd?

Kwimmie hilarisch verhaal van je kat. Hebben hier ook (3) zo'n gevaarte. Vaak lachen om die beesten, maar kan me er soms ook gruwelijk aan ergeren. Wat een eigenwijsheid zeg haha.

Volgens mij ben ik nu aardig weer bij. Sorry als ik iemand ben vergeten, er is ook weer zoveel gezellig geschreven.

Hier gaat het goed, al was Nick gister wel wat van slag. Sliep weinig en jengelde vaak. Denk dat het komt omdat we zondag een maandag best druk waren geweest en veel weg.

Wij willen van de zomer ook op vakantie. En het liefst wil ik ook naar Frankrijk of Italië. Moeten wel eerst een andere auto. Met 3 kids op de achterbank is de kofferruimte alleen wel erg weinig. Willen eigenlijk kijken naar een station.

In de slaapkamer ook nog weinig activiteit. Zijn ook 'savonds erg moe en blij als we kunnen slapen. Komt vanzelf weer hoor.

Afgelopen maandag kennis gemaakt op het kdv. Nick gaat 11 december voor het eerst 3uurtjes wennen. Ik ben heel benieuwd. Vanmiddag moeten we voor het eerst naar het cb. Ook hier ben ik heel benieuwd naar wat hij weegt en hoe lang hij nu is.

Misschien helemaal overheen gelezen en ben ik enorm mosterd (dan sorry) ,maar doen jullie wel of niet enten?

Ga nu een poging doen tot wat nuttigs. Krijg straks visite en vriendin komt zoontje brengen waar ik even op moet passen.
Volgende week trouwt een van de leidsters van het KDV en houdt een kinderreceptie. Iemand een goed idee wat ik haar kan geven?

Bijzonder, Mama_D dat jullie op die wijze geleefd hebben. Heb je je kinderen in ieder geval iets te vertellen later! O enneh.... ik heb constant een hand te kort met een baby en een peuter. Ik hoop dat het wat beter wordt nu saxbaby wat rustiger aan het worden is en niet meer zo veel huilt. Ik moest vannacht nog aan die opmerking van je denken toen ik saxbaby de fles zat te geven (wat heul langzaam gaat!) en saxzoon een angstdroom had en manlief gewoon doorsliep!!!

Jullie krijgen er uiteindelijk dus veel ruimte bij, Bieteltje. Dat moet erg lekker zijn. Kun je al het speelgoed tenminste ergens kwijt

Heel veel plezier in Noorwegen, Visje! Tegen de tijd dat de fotoreportage klaar is, zijn we natuurlijk errug nieuwsgierig en willen we die graag op[ hyves zien!

Lynx, hoe oud zijn de kinderen van je man ook alweer? Wij gaan wel enten als we een oproep krijgen (ivm de Mexicaanse griep bedoel je toch?). Ook het reguliere inentprogramma houden we hier aan. Even antwoord op je vragen: oudste is erg snotterig en een beetje jengelig, maar geen koorts meer. Saxbaby gaat echt zoveel beter!!! Over reflux groeien ze meestal heen. Zeker als ze vanaf 4-6 maanden bijvoeding krijgen.

Vinden jullie trouwens ook dat het baby-achtige alweer van je kindje af is? Ik was vergeten hoe rap dat gaat.

Bieteltje, gisteren de Bondolino uitgeprobeerd, maar saxbaby krijste de hele straat bij elkaar. Op een of andere manier vond-ie het niet leuk? Ik had zelf het idee dat hij de houding niet fijn vond, maar dat is toch vreemd of niet?
Oh wat veel geschreven! Ik had gisterochtend een kinderfeestje - vriendinnetje van dochter was twee geworden. Erg gezellig maar was ook erg moe daarna, dochter ook want die heeft van 13.45-17.15 geslapen! Ik alleen het laatste uurtje want moest nog vanalles doen in huis...

M'n auto was trouwens goedgekeurd maar wel een duur grapje zeg: bijna 800 euro!!! Ik heb altijd een leaseauto gehad dus nooit eerder zoiets gehad: viel ff tegen zeg!

Wat is het nu een rotweer trouwens en ik wilde net een stuk gaan lopen. Misschien dat we dat toch wel doen met paraplu en laarzen aan

Ik heb ook al zo'n zin in de vakantie! Duurt nog wel erg lang... Heel misschien gaan we in december nog een weekendje weg naar een centerparcs ofzo, of we gaan zo wat leuke dingen doen (dierentuin/winterefteling/bos/enzo).

Wij gaan trouwens wel laten enten - ook mex griep. Zou het niet kunnen verdedigen tov mezelf om het niet te doen en dat ze dan heeel erg ziek (of nog erger) zou worden. Heb stukje gelezen over moeder waarvan het kindje hersenvliesontsteking had gekregen en uit religieuze overwegingen van haar man hadden ze haar niet in laten enten. Kindje was overleden en zij was gescheiden van haar man -en gevlucht. Heftig verhaal!

Vriendin van mij is arts en zij gaat het ook laten doen, ook die mexicaanse. Haar zoon heeft ook longproblemen dus voor haar was niet enten geen optie. De antiprikmaffia was volgens haar erg oververtegenwoordigd in de media en vaak waren die artikelen niet medisch onderbouwd.. Och ja, blijft lastige en persoonlijke keus maar wij gaan het dus wel doen!

Spannend dat wegen Lynx, wij mogen dinsdag weer! Was het kdv en de juffen leuk? Kijk je er al erg tegenop?

Visje: leuk zo'n fotoshoot! Bij een lokale fotograaf laten doen?

Wij hebben nog zo'n bon vd v&d maar weet niet of dat wat is?!

Spannend om vrijdag naar Noorwegen te gaan -vlieg je op Oslo? Ik vond het altijd een mooie vlucht en mooi rustig vliegveld..

Grappig allemaal die draagdoekmama's hier! Zouden we ook dd-maffia worden?

Hier trouwens een verwend nest dat niet wil lopen voor het toilet en/of in de rij wil staan voor de douche! Is echt niks voor mij.. Man is nog verwender gelukkig dus dat levert nooit discussies op! Maar mamaD, kan me voorstellen dat anderen het wel gezellig en knus vinden. Leuk dat je daar je man hebt leren kennen!

Hier trouwens helaas nog geen doorslaper - wel een lieve wakkerworder die rond vier uur ff roept en meteen stil is aan de borst, daar in slaap valt na kwartier en dan weer zo weggelegd kam worden!

Sax, gelukt met de mei tai? Ik krijg 'm vandaag of morgen. Ik had gebeld en toen zeiden ze dat ze er geen meer had om te lenen maar als ik twee andere doeken zou lenen stuurde ze deze van haarzelf gratis mee! Lief hè? Zou je een link kunnen plaatsen voor die mei tai?

Nadine, kun je niet naar een andere huisarts gaan? Of het wknd bellen naar de hap? Balen dat je ha niet meewerkt...medicijnen zijn zeker wel op recept? Anders zou je nog zelf kunnen proberen want meestal is het verschil dan meteen merkbaar!

Bieteltje, mooie doek die Donau! Heb je 'm al binnen? (foto!) Fijn dat t met Sander wel goed ging en grappig dat oudste zo reageerde! Zitten ze straks ook echt in zelfde groep?

Kwimmie, wat een verhaal van die kat Ik zou me rotschrikken maar ben dan ook echt geen huisdieren gewend!

Gaat het slapen beter, Soshiva? Geef jij ook nog 100% bv? Ik geef laatste voeding in een fles en dan probeer ik altijd min 140cc erin te krijgen maar dat maakt hier qua slapen helaas niets uit

Lieselotje: heb jij je doek al binnen? (ook foto!) Zou je me de naam van die camping kunnen zeggen? Altijd fijn om goede referenties te hebben...

En Linda, is het al gelukt om het ritme om te zetten naar 4 uur? Ik ben er ook mee bezig maar hier lukt het nog niet echt...

Minie, hoe is ie? Al wat minder pijn?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben! Anders: excuses!!!

Wij lopen zo de stad in, alvast wat dingen zoeken voor 5-12! Gaan jullie zaterdag ook naar de intocht? Wij gaan met de buren/overburen: erg leuk hier in Breda! Ben benieuwd hoe dochter het vindt, hopelijk net zo leuk als haar mama!

Tot later! X
MaMa_D respect hoor zolang in een tent wonen, maar ik denk dat het ook wel weer wat heeft. Stiekem zijn we hier best verwend met alle luxe om ons heen.

Hier zaten we op 4u tussen de voedingen maar dat heeft meneer eigenhandig teruggebracht naar 3u. Heb trouwens wel het idee dat de andere voeding helpt, hij slaapt veel meer tussen de voedingen en ligt ook gezellig te kwebbelen in de box. Het huilen is er nog steeds maar een stuk minder.

Gaan jullie allemaal de vaccinatie tegen de Mex. griep halen? Zag dat Choca en Sax het besluit al hebben genomen om het wel te doen en hier hetzelfde besluit. Als we op die manier ons mannetje een beetje kunnen beschermen dan is die keuze heel makkelijk. Vandaag krijgt Finn zijn eerste prikjes en vind dat wel spannend. Baal er een beetje van dat de berichten in de media me zo aangrijpen, zou bijna geen nieuws meer kijken daarom.

Choca ik was ook absoluut geen beesten gewend, maar vriendlief wilde graag een kat (uiteindelijk is het meer mijn kat dan die van hem haha). We hebben er hard om gelachen iig.

Visje cool zo'n fotoshoot en goed dat je toch naar Noorwegen gaat. Al snap ik je gevoel maar al te goed, het liefste wil je je kleintje tegen alles beschermen, maar dat kan helaas niet en dat moeten wij als nieuwbakken ouders allemaal nog leren.

Nou ik ga er weer mee stoppen, ik zit namelijk erg ongemakkelijk in kleermakerszit met een slapend jochie op schoot hihi.
goedemorgen!

gister 6 voedingen.....maar wel weer lang wakker 's avonds....ben blij dat manlief de energie heeft om hem in bed te houden...even doorzetten..

mamad: wauw..lijkt me heel bijzonder om met zoveel mensen te wonen. aan de ene kant gezellig....maar mis je de privacy niet? heb je nog contact met mensen van toen?

waar gaat de reis heen??

bieteltje: jemig wat een lange verbouwing zeg! wanneer is het af volgens de planning?

nadine: ik heb een huisarts waar je nooit dezelfde dag terrecht kan...pff....ik bel toch niet voor niets....en je krijgt altijd eerst paracetamol voorgeschreven....

visje: wat heerlijk dat je toch naar noorwegen gaat. hoe lang ga je weg?

zo'n fotoshoot willen wij ook nog doen..wel een goed idee! ben ook benieuwd naar het resultaat.

lynx; wij gaan voor inenten.

wat stoer dat nick ook al gaat wennen...ik zal eerdaags ook wel een oproep krijgen neem ik aan....hij moet er in januari toch heen...ik wil dat helemaal niet. had nu al gezeur met het werk over het rooster. een extra reden om harder te zoeken naar een andere baan...

choca wij gaan over 2 weken een weekendje weg met de kids. heb er erg veel zin in!

ik moest gister wel alles uit de kast halen om de 4 uur vol te maken hoor. wandelen enzo....

vanmorgen had hij gespuugd en heb ik hem na 3 uur toch eten gegeven..rekken we later vandaag een beetje....

x
GOedemorgen!! (Nou ja.. goedemorgen??? Ben reteongesteld, met het daarbijbehorende humeur ) manlief en de werkster zijn al getuige van mijn bui geweest.

Manlief kwam gisteren om 12 uur thuis (werkbespreking hoor, niets spannends) ipv half 11.. Nou, dat heeft hij geweten. Ben toch boos geworden omdat ik zat te wachten en niet kon slapen. en omdat ik steeds pissiger werd kon ik naturlijk helemaal niet slapen.. Nou ja,,, ik was boos dus.

Werkster kwam gisteren niet opdagen terwijl de mensen die ons huis gekocht hadden kwamen. Kon ik dat hele huis in mijn eentje schoonmaken. Heb gelijk gezegd dat ze voorlopig niet meer hoeft te komen. Ik ben zo'n onaardig mens als ik ongesteld ben. Wil ook niet te lang met de pil bezig zijn. Of nog een kindje of manlief heeft gezegd dat hij zich laat helpen. Zonder pil heb ik er altijd wat minder last van. Maar ik ben echt een heks.....

ANyway... slapen was dus ook gelijk prut. Kees kreeg om half 10, ik lag wakker tot een uur of 1, 2 uur fles, v5 uur fles en 8 uur fles. Teveel dus... Blegh...

Prikken: ja.. denk wel dat wij dat gaan doen.

Mamad_ Geweldig die tent! Ik ben ook echt een kampeerder. Mensen verwachten dat totaal niet van ons, maar ik vind het geweldig! Nou is jouw tent natuurlijk wel iets heel anders

Visje: plaats je de foto's op hyves, ben wel benieuwd

Bieteletje: allemachtig wat een verbouwing.... Compleet nieuw huis bijna? WIj krijgen 23 dec de sleutel van het nwe huis. WIj hebebn gewoon gelijk een groter huis gekocht. Manlief is niet zo handig met zijn handjes (kwa werk dan he? )

VOlgens mij vergeet ik de helft, maar ik kom later nog wel even terug. Moet echt even werken nu....
Laat en vol flesje maakt hier helaas niet zoveel uit. En omdat ik bv geef en ook kolf kan ik helaas niet even een nachtje uit logeren, zucht... Ga dus wel heel vroeg naar bed, met als gevolg dat ik er ook een keer extra uitmoet (dus bijna 4 voedingen).

Nou ja, hij groeit er goed op en is erg tevreden.

Hij pruttelt alleen wel erg luidruchtig na de voeding van 3/4 uur, zoekt zn duimpje maar die zit verstopt in zn bakerzakje...

Lynx ik ga absoluut inenten maar wel later, de mexgriep slaan wij denk ik over, is nog niets over bekend bij jonge baby's. Vind het erg moeilijk hoor en moet er natuurlijk niet aan denken dat het mis gaat, stel het alleen wat uit.
Miniemeis is afgelopen maandag geënt (gewone prikjes) en wij gaan ons ook laten enten voor de mex. griep. Ik kwam sowieso in aanmerking (ook voor de gewone) omdat ik in de zorg werk. Minieman gaat zich ook laten inenten, dat weet hij nog niet maar het is toch zo. Alles om mijn meisje te beschermen. Ze had trouwens erge verhoging (38 graden, ze is normaal 36,7/8) gekregen van de prikjes, maar gisteravond en vanochtend gelukkig weer normale temp.
*SOG SOG SOG SOG*
Wij laten ons niet enten tegen de mex griep. Vrijdag heb ik nog wel een bel afspraak staan met de HA om te overleggen over Melle. Hij is natuurlijk een ex hartpatient en ik wil weten hoeveel kans hij op complicaties heeft als hij de mex griep krijgt. Mocht dit verwaarloosbaar zijn (waar ik wel van uit ga) dan laten wij hem niet enten. Ik ben trouwens wel heel blij dat ik niet zwanger ben nu, dan lijkt het me helemaal een lastige keuze. Ik vind het trouwens wel een hoop "gedoe" die mex griep, overal hoor je er van alles over, de een zegt dit, de ander dat....

Pfff moet een hoop huishouden doen maar kom nergens aan toe vandaag. Melle zit op de creche en manlief is aan het werk,maar ik ben niet vooruit te branden.... Dus nu echt even wat doen en straks vrolijk sint maarten lopen met Melle!

Doei!!!
Lieselotje: hoe lang houdt de heksenbui aan??? sterkte gewenst voor jouw man......hier mag je gerust mopperen hoor!! Ongesteld zijn is ook niets aan!

minie: hihi heb je minieman al ingelicht??? Soms moeten mannen geen keus hebben....wat is SOG?

mamad: ik zou ook niet weten wat ik zou kiezen als ik nu nog zwanger zou zijn...wil natuurlijk niet dat de kleine man nu ziek wordt.

vandaag weer een bezoek aan het zkh gehad..maar niets bijzonders gehoord....zij raadden ook aan om het bezoek van maandag in het WKZ af te wachten....

x
Ik heb een nieuwe kleine held , hij vond de prikjes niet leuk maar dat was ff mopperen en daarna was het over. Kreeg nog wel op m'n donder dat ik niet had gebeld omdat Finn overdag zo huilt, ik had echt zoiets van wat willen jullie doen dan. Komen jullie m ff ophalen zodat ik rust krijg, vond het niet nodig omdat hij 's nachts super goed slaapt, tja als dat nou niet zo was dan zou ik wel bellen, maar vond het niet nodig eigenlijk. Volg lekker mijn eigen gevoel, ik geloof dat ik het mama zijn al best aardig onder de knie heb

MaMa_D ik vind het ook moeilijk hoor met al die berichten. Sta er normaal heel nuchter in en zonder kleintje had ik die prik ook echt niet gehaald, maar wil voor hem de risico's zoveel mogelijk beperken. Moet trouwens zeggen dat door de berichten van vorige week ik de normale vaccinaties vandaag al moeilijk vond. Echt af en toe baal ik dat ik me toch gek laat maken door de media over dingen die ik allang wist.

Slaap lekker allemaal
SOG is Studie Ontwijkend Gedrag. Daar had ik vandaag ernstig last van. Niet zo handig, want ik heb woensdag tentamen...

En nu naar bed!
Oh Minie, ik herken het... Was altijd een lastminute-studiebol

ik ga proberen te slapen, net terug van trainen: heerlijk!

Goed te horen Kwimmie dat Finn het zo goed deed met de prikjes, wij moeten maandag.. Was ie ook goed aangekomen? En lekker dat je je zo'n goede mama voelt en je gevoel volgt!

Jammer dat ze nog geen nieuws hadden Linda! Merk je nog iets aan 'm?

voor Lieselotje (en voor alle mensen in je omgeving, hihi)!

Ik ben bijna nooit ongesteld en heb ook nooit zo'n last ervan, maar jij dus blijbaar wel! Je vertelt het wel heeel grappig dus je bent niet helemaal heksig Heb je er altijd zo'n last van?

Weet niet meer wie het vroeg trouwens maar ik vloeide tot 5-6 weken en ben nu nog niet ongesteld geworden. Over 1,5 week nieuwe mirenaspiraal erin: bleh! Deed best pijn vorige keren maar dan ben ik er ook weer vijf jaar vanaf...

Hoe was St. Maarten mamaD? Ik kan niet wachten tot dochter ook zo'n dingen mee kan gaan doen - ik wil ook naar de Sintfilms in de bioscoop!!!

Nou, ik ga slapen...nog btje hyper door het sporten maar ik ga het toch proberen! X truste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven