September 2010 uitgerekend !

28-12-2009 20:59 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is er net als ik in september 2010 uitgerekend ??

Ik heb op 2e kerstdag een test gedaan... positief... en nu helemaal happy!

Het lijkt mij leuk om met andere meiden te praten over de voortgang van de zwangerschap e.d. !!

Dus hopelijk ontmoet ik hier op het forum wat leuke (zwangere) meiden!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Karlijn 33 2e 1 sep 13 jan echo gyn Larissa ? 2e 3 sep - Horizon 27 1e 3/5 sep 21 jan echo gyn, 1 feb afspraak verloskundige. Echo uitslag was 60% kans op miskraam, hartje was zwak/onregelmatig en dooierzak gezwollen. Woe 27jan nieuwe echo. MamaD 29 1e 4 sep VK 27 jan Zuster 29 1e 5 sep VK 29 jan Lindaatje 24 1e 6 sep 28 jan VK Cindeke 36 1e 7 sep 29 jan VK

11 feb echo Esmee ? ? 7 sep - Sterremaud 28 1e 8 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15 feb Woesjke 31 1e 9 sep 10 feb echo Sanne-A 28 1e 10 sep woont in India, echo 24 feb en 13 feb naar de gyn Vivaemma 32 1e 10 sep - Mayls 28 3e 10 sep 2 feb echo + VK Ronkel 31 1e 11 sep spontaan zwanger na 2 jaar en 7 maanden Quarantine 26 1e 11 sep - Jemma 35 2e 13 sep 3 feb verloskundige Minime 28 1e 15 sep Echo op 27 jan, zwanger mbv clomid 150mg Marjolijntje82 27 2e 15 sep ? Rijstkorreltje 31 2e 16 sep Echo 26 jan bij gyn, In 2009 3 miskramen gehad Boefje 29 1e 18 sep 12 feb vk + echo Marjolijntje 27 2e 18 sep ? Orion 25 1e 19 sep 24 feb VK + echo Jessie 34 3e 20 sep 1e echo 29 jan Mek 33 1e 20 sep VK 25 jan plukkie ? ? 22 sep ? DeSchrijfster 33 ? 22 sep – Plukkie 23 ? 22 sep 25 feb 1e echo Odi 29 1e 24 sep 17 feb VK fennah 25 25 sep echo 2 feb Chocolatelover ? ? 27 sep - Rosa78 31 1e ? 18 jan gyn Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4 feb echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek kip 24 1e ? sep 4 feb echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam

misschien zwanger Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Selena ? ? ? sep - Zonneschijn 25 1e ? sep -

@ Lindaaaatje

ik heb bij 8 weken intakegesprek bij de VK. echo pas bij 11 weken. kan overal anders zijn natuurlijk maar volgens mij krijg je pas eerder een echo als er een indicatie is. Dat van die volle blaas schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn. Gelukkig maar...

@mek

ik heb ook vaak kramp. trekt helemaal mijn benen in. maar sommige dagen voel ik ook weer niks.

Ik ben alleen zo moe. Niet leuk meer. Ik kan eigenlijk niks meer. 2 uur nadat ik ben opgestaan smorgens heb ik het gevoel dat ik een week niet geslapen heb....hoe doen jullie dat met je werk? ik ga steeds eerder naar huis maar heb het daarom al moeten vertellen aan mn baas. niet leuk, maar zat niks anders op.
Ik ben vanmiddag ook geslaagd voor de MvM test. Nu maar opvangen!

Ben de laatste dagen heel moe en slaap erg slecht. Werken valt hierdoor even heel zwaar.

Ik verbaas me wel dat een aantal van jullie het al aan de ouders verteld voordat ze een echo gehad hebben. Ligt dat aan mij of zijn jullie gewoon vroeg met vertellen?

Verder wil ik nog iedereen sterkte wensen die deze maand minder geluk hebben. Ook sterkte voor degene die ziek zijn.

Oh ja Horizon mag ik ook nog op de lijst?
ik hoorde laatst dat het nu tegenwoordig niks meer uitmaakt of je een volle of lege blaas hebt bij inwendige/uitwendige echo....

en dat heb ik dus van de gynaecoloog .. dus het zal wel kloppen... ik had er speciaal nog voor gebeld

Ja iedereen mag van mij in het tabel, ik ben morgen vrij en ga een poging doen, kan niks beloven

En ik las net iets over pijn na een orgasme... nou ik kan er over meepraten,.. pijn!!! vroeg mij ook gelijk af of dit wel normaal was...
hallo,

zou ik me bij jullie aan kunnen sluiten?

Ik heb afgelopen week positief getest. Volgens internet berekeningen was ik gister 4weken zwanger en uitgerekend op 22september.

graag zou ik jullie verhalen lezen.

Het is onze eerste en voel me nog wat onzeker.

Groet plukkie
hoi meiden, bij ons gaat het niet goed. Ik ben gisteren via de huisarts doorverwezen naar de poli van het academisch ziekenhuis om verder onderzoek te laten doen naar alle miskramen. Dat is pas volgende maand, dus voorlopig doen we het rustig aan. Ik wens jullie natuurlijk allemaal een hele fijne zwangerschap en supergezonde kindjes!!
Tinkelbel wat een naar bericht.....vreselijk zeg! Wel fijn dat ze nu tenminste verder gaan kijken naar de oorzaak....Sterkte

Hier lijkt alles weer wat rustiger. Sinds gisteravond blijft het eten weer gewoon zitten en ben ik bij vlagen nog wel misselijk maar niet meer continu. Was het dan toch een virus? Hopen maar!

@ Tijgervrouw: bij ons komt er in de familie (bij beide) geen erfelijke ziektes voor en geen Down. Wij behoren ook niet tot de risico groep (ben net 29)

Dit is voor ons reden om de prenatale screening niet te doen. Bij de 20wk echo wordt ook uitgebreid gekeken naar evt. afwijkingen.

Volgens mij heb je standaard maar 2 echo's (10 & 20wk) en alles daaromheen moet je zelf betalen (pret-echo etc) klopt dat? Weet iemand dit?

En nog een leuke vraag, willen jullie weten wat het wordt??

X Zus
Om meteen maar bij ons zelf te beginnen, manlief wil het wel weten en voor mij hoeft het (in eerste instantie) niet zo nodig....

Lijkt dat ik wel een beetje aan het bijdraaien ben....
wow, wat wordt hier veel geschreven, wat leuk. alleen jammer dat ik nog niet iedereen uit elkaar kan halen en ook niet op iedereen kan reageren. (wat ik wel zou willen!)

eerst nog maar eens een dikke knuffel voor tinkerbel. wat een nare situatie voor je zeg!

ik doe ook geen prenatale screening. ik ben vorig jaar een kindje verloren, en hij had helemaal geen afwijkingen, ik was/ben niet ziek, de placenta was normaal. ik wil helemaal geen onderzoeken en poespas meer. als het goed is, is het goed, en anders niet. de 20 weken-echo laat ik overigens wel doen.

ik dacht trouwens wel dat er bij een uitwendige echo in het begin van je zwangerschap een volle blaas wordt geadviseerd. en bij een inwendige juist niet. ik ga wel gewoon naar m'n afspraak en als ze bij de uitwendige echo het niet goed kunnen zien maak ik wel een nieuwe afspraak voor een paar weken later.

bedankt voor alle opbeurende woorden over de inwendige echo die toch echt mee schijnt te vallen, maar ik heb besloten dat als het niet medisch noodzakelijk is, ik het echt niet wil.

je krijgt alleen maar meer echo's als dit nodig is, bijv. als ze een groeiachterstand vermoeden. of als de eerste termijnecho niet overeenkomt met de datum laatste menstruatie, dan doen ze nog een termijnecho.

woesjke, voel je je alweer wat beter? en jij zuster?

karlijn gefeliciteerd met je goede echo.

en ja, ik wil straks wel weten of het een jongen of een meisje is.

en hier ook moe, moe, moe!
@ truffeltje; wij hebben het aan onze ouders verteld omdat het via IVF/ICSI gegaan is. Ze wisten van ons traject af en wisten dus ook ongeveer wanneer ik zwanger zou kunnen zijn. Het voelde ook heel gek om dan niet te vertellen dat het gelukt was. Misschien als ik normaal zwanger zou zijn geworden ik het langer voor me had gehouden. Geen idee. Ik vind het ook wel heel leuk om het nu te kunnen delen met mensen.
Wij hebben het met 5 weken aan de ouders verteld. Dat was meer omdat mijn moeder al een vermoeden had....en dan kan ik met die brede glimlach niets meer ontkennen.... Hetzelfde geldt voor onze beide zussen, super goed contact en we zouden het ook vertellen als het toch mis zou gaan (maar niet aan denken...)

Verder weet niemand het, op het werk ook niet....daarmee wacht ik tot de afspraak bij de VK (dan ben ik 9wk)

X Zus
@alle zwangere dames: Van harte gefeliciteerd!! Heb eigenlijk alleen de OP nog gezien, ga zo alles even bijlezen, maar wilde me vast even aanmelden.. Heb vandaag positieve test gedaan en wil heel graag meeschrijven! Ben 34, dit is mijn 3e kindje en volgens een online test ben ik op 20 sept uitgerekend.

Groetjes

Jessie
@alle zwangere dames: Van harte gefeliciteerd!! Heb eigenlijk alleen de OP nog gezien, ga zo alles even bijlezen, maar wilde me vast even aanmelden.. Heb vandaag positieve test gedaan en wil heel graag meeschrijven! Ben 34, dit is mijn 3e kindje en volgens een online test ben ik op 20 sept uitgerekend.

Groetjes

Jessie
Jessie, gefeliciteerd en een hele goede zwangerschap!

(Ik ken je voorgeschiedenis.)
Wij hebben het erg vroeg verteld ja..... Boefman en ik zijn allebei een open boek en het viel ook wel op dat ineens geen alcohol meer dronk. Normaal lust ik dat wel

We hadden eerst besloten de drie maanden aan te houden, dat werd de volgende dag al twee maanden en uiteindelijk hebben we het na drie dagen verteld hahaha. Alleen aan ouders hoor....die mogen meedelen in geluk en vedriet dus waarom niet!!

Wij willen wel weten wat het wordt en gaan daar ook geen geheim van maken! Verder wil ik echt alle mogelijke onderzoeken naar afwijkingen enzo... zit wel niet in de risicogroep maar zou het heel erg vinden als het zwaar gehandicapt zou zijn. (iedereen natuurlijk) Dat wil ik zo vroeg mogelijk weten zodat we eventueel nog de kans hebben om de zwangerschap af te breken.
Wij hadden liever het geslacht niet geweten maar dat moet helaas vanwege onderzoek. Maar als alles straks met 12 weken in orde blijkt (duim, duim) dan verloopt de rest wel als een normale zwangerschap dus kan ik er ook van genieten.

Ik slaap op het moment heel erg slecht, lig steeds 's nachts wakker doordat ik me zorgen maak. Ik weet dat ik dat niet moet doen want het helpt toch niet, maar ik kan dan gewoon niet mijn hoofd uitzetten. Moe ben ik dus wel ja... Man is gelukkig extra lief met koken en huishouden deze week, dat scheelt enorm!
goedemorgen dames, schrok me rot vannacht, bij het afvegen wat bruin bloed, en kramp in mijn buik,

Maar het was WEINIG bloed en ZACHTE kramp....dus ik viel na een uur weer in slaap. Nu geen bloed meer en het gevoel dat mijn baarmoeder een 'strakke opgeblazen ballon' in mijn buik is.

Heb ws geen blaasontsteking.

Je snapt wel dat ik erg ongerust was, is nu wel een beetje weg maar ga toch de VK bellen hoor!

Willen trouwens wel weten wat het wordt en vanmiddag komt MvM.

Nog steeds misselijk, maar wordt minder

toedeloe
hallo

ik ben nieuw hier ben ook uitgerekend voor september 2010
Hallo meiden,

Ook ik ben uitgerekend in september 2010! Heb gister en vanmorgen een positieve test gehad! Heel spannend en onwerkelijk nog allemaal...

Lijkt me fijn als ik mee mag schrijven hier om alle ervaringen te delen...

Hier nog maar weinig kwaaltjes, afgezien van een onbestemd gevoel in mn buik. (is ook nog wel erg pril natuurlijk)
hoi! Even een updatje

De VK zei dat het ook bruine vaginale afscheiding kan zijn...en dat zou best eens kunnen. Het is iig nu over gelukkig.

Hij zei ook dat als ik echt enorme krampen kreeg met rood bloed dat ik dan wel moest bellen.

Toch gerustgesteld, ik raad iedereen dan ook aan: bij twijfel bellen naar de VK!

En oh ja, glansrijk geslaagd voor MVM ik ga voor het serviesje, heb al boeken en die DVD lijkt me niet zo.

Sterkte aan alle dames!

En: vergeet niet te genieten!!! Ik kan iig weer lachen en voel me keigoed!
@Woesjke, fijn dat de vlk je heeft kunnen gerust stellen. Lijkt me toch enorm schrikken. Mooi dat je voor de MvM test geslaagd bent!

Ze zouden vandaag flessen brengen bij mij, maar ik heb nog niks gezien...

@Natje & Orion, welkom. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
@ Woesjke: wat vreselijk dat je zo ongerust was en wat fijn dat je nu gerustgesteld bent! Gelukkig valt het dus mee....

@ Natje & Orion: gefeliciteerd en join the club!

Hier lijkt de misselijkheid zijn hoogtepunt gistermiddag wel gehad te hebben. Kan nu gelukkig weer gewoon eten zonder dat het er met dezelfde vaart weer uit komt...

@ Tijgervrouw: ik hoop voor je dat de komende weken snel voorbij gaan zodat je eindelijk weet waar je aan toe bent en dat je (hopelijk) van je zwangerschap kan gaan genieten!

...deze bejaarde kruipt met een kopje thee stiekem op de bank....

X Zus
Tabel is aangepast !!!
@truffeltje:

Wij zaten ook in het medische circuit (gelukkig nog nét niet tot aan het spuiten) en dat weten ook veel mensen, ook vanwege ziekenhuisbezoeken. Dus vooral mijn ouders maar ook wat vrienden en collega's wisten dat we bezig waren en leefden ook erg met ons mee. Dan kun je het ook niet achterhouden. En ook ik ben een open boek en kan hier niet over liegen!

En je kunt wachten tot de eerste echo, en dan....? Dan zit het op dat moment goed en een week later kan het ook misgaan, toch? Niet dat ik dat ook maar iemand gun hoor, echt niet!!

Mocht het misgaan zijn deze mensen er ook voor je, vroeger was dat allemaal een taboe, miskramen enzo, maar dat kan nu toch niet meer het geval zijn! Dat soort leed hoef je echt niet meer in je eentje te verwerken!

Dat is mijn reden om het wel al vroeg te vertellen (in veel andere landen is het trouwens helemaal niet raar om het direct te vertellen, heb ik gehoord)
Dank voor jullie reacties. Manlief wil echt perse wachten tot na de echo, het liefst nog langer. Ik wil het toch al wel na de VK aan de ouders en een paar vrienden vertellen. Stel het gaat mis dan heb je tenminste steun.

@Horizon: Mag ik in de tabel? Om je het zoeken te besparen:

22 januari VK

10 februari echo

8 september uitgerekend (8-9-10)
Bij deze een applaus voor Horizon!

@ Minime: zo denken wij er ook over. Collega's op het werk hoeven het niet meteen te weten, maar wij hebben het ook verteld. Met 5 weken aan de ouders en met 6 weken aan een bevriend stel. Ook twee vriendinnen van mij weten het. Je praat er over met elkaar en ik zou het zelf ook "raar" vinden als een van mijn vriendinnen dat tot 8 weken (of langer) voor zich kan houden...

@ Truffeltje: Gefeliciteerd en wat een super mooie datum! Dat heb je goed uitgekiend

X Zus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven