September 2010 uitgerekend !

28-12-2009 20:59 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is er net als ik in september 2010 uitgerekend ??

Ik heb op 2e kerstdag een test gedaan... positief... en nu helemaal happy!

Het lijkt mij leuk om met andere meiden te praten over de voortgang van de zwangerschap e.d. !!

Dus hopelijk ontmoet ik hier op het forum wat leuke (zwangere) meiden!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Karlijn 33 2e 1 sep 13 jan echo gyn Larissa ? 2e 3 sep - Horizon 27 1e 3/5 sep 21 jan echo gyn, 1 feb afspraak verloskundige. Echo uitslag was 60% kans op miskraam, hartje was zwak/onregelmatig en dooierzak gezwollen. Woe 27jan nieuwe echo. MamaD 29 1e 4 sep VK 27 jan Zuster 29 1e 5 sep VK 29 jan Lindaatje 24 1e 6 sep 28 jan VK Cindeke 36 1e 7 sep 29 jan VK

11 feb echo Esmee ? ? 7 sep - Sterremaud 28 1e 8 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15 feb Woesjke 31 1e 9 sep 10 feb echo Sanne-A 28 1e 10 sep woont in India, echo 24 feb en 13 feb naar de gyn Vivaemma 32 1e 10 sep - Mayls 28 3e 10 sep 2 feb echo + VK Ronkel 31 1e 11 sep spontaan zwanger na 2 jaar en 7 maanden Quarantine 26 1e 11 sep - Jemma 35 2e 13 sep 3 feb verloskundige Minime 28 1e 15 sep Echo op 27 jan, zwanger mbv clomid 150mg Marjolijntje82 27 2e 15 sep ? Rijstkorreltje 31 2e 16 sep Echo 26 jan bij gyn, In 2009 3 miskramen gehad Boefje 29 1e 18 sep 12 feb vk + echo Marjolijntje 27 2e 18 sep ? Orion 25 1e 19 sep 24 feb VK + echo Jessie 34 3e 20 sep 1e echo 29 jan Mek 33 1e 20 sep VK 25 jan plukkie ? ? 22 sep ? DeSchrijfster 33 ? 22 sep – Plukkie 23 ? 22 sep 25 feb 1e echo Odi 29 1e 24 sep 17 feb VK fennah 25 25 sep echo 2 feb Chocolatelover ? ? 27 sep - Rosa78 31 1e ? 18 jan gyn Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4 feb echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek kip 24 1e ? sep 4 feb echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam

misschien zwanger Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Selena ? ? ? sep - Zonneschijn 25 1e ? sep -

Zuster voor de ellendigheid!

Maareuh nekplooimeting gaat via de echo in combinatie met het bloed van de moeder.

Hier is geen enkel risico aan verbonden hoor.

Hey truffeltje. Ik heb het gelijk aan mijn familie verteld. Ik vraag me andersom altijd af waarom je zo iets voor je dierbaren gaat verbergen..

Als het nis gaat kan ik wel wat support gebruiken en als het goed gaat kunnen w eer met zijn allen van genieten. Werk en kennissen weten nergens van maar mensen dichtbij me wel. Waarom zou je dat niet doen?

Jaaa ik wil dolgraag weten of het een jongen of een meisje is! (staat al vast vanaf het 1e moment, wisten jullie dat?)

Tijgervrouw, Woejske (wat een gekke naam! ) en alle andere die het kunnen gebruiken: Knuffels!

Ik voel me sinds deze week (nu 6 weken en 6 dagen) eindelijk beter. Minder moe en minder misselijk. Ik was al in week 4 (toen ik het dus nog niet eens wist) beroerd en dat heeft een kleine 3 weken aangehouden. Ik hoop dat het nu weg blijft!
*breekt even in*

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

Ik weet uit ervaring dat septemberkindjes prachtig zijn

*breekt weer uit*
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak bij de verloskundige...

28 januari hebben we de intake en 9 februari de 1e echo en tussendoor gaan we nog een weekje op wintersport.
He truffeltje, .. ik had je wel al in mijn tabel staan hoor ! Ik was alleen een code vergeten neer te zetten waardoor jij ineens verdween van het tabel.

Weer aangepast!

Ik mag overigens nog steeds niet klagen. ik ben wel wat vaker misselijk, en dan vooral in de avond. Als ik dan iets eet, dan is het weer goed. Mijn buik groeit ! En verder heb ik een beetje een buikgriep-achtig gevoel... maar heb geen buikgriep Beetje vaag gevoel dus.

Verder eet ik wel wat meer dan normaal... heb ook meer honger.

En ik denk wel dat wij willen weten wat het wordt... maar ben er nog niet 100% uit.

Wij doen geen prenatale screening. Een kindje met down is ook welkom
@ Quarantine. Ik moet toch al wel voor de echo komen op 28 januari. Moet namelijk naar een andere verloskundigepraktijk omdat daar het echo apparaat staat. Zal misschien per praktijk verschillen. Weet dus over 2 weken of alles goed is. Zie er wel naar uit om er heen te gaan, geeft me denk ik wel wat rust en daarna willen we het ook gaan vertellen.

Mijn man wil wel weten wat het wordt en ik weet het nog niet. Neig nu wel meer naar wel omdat mijn man dat graag wil. Ik wil het dan in ieder geval nog niet aan iedereen vertellen.
jippie, horizon! 't is je gelukt!

ik weet echt heel zeker dat ik het zo lang mogelijk voor mezelf wil houden. dat had ik vorig jaar al, omdat ik geen zin had in overbezorgd gedoe. en dat heb ik nu helemaal. vorig jaar heb ik het pas verteld rond de 18de week. maar nu ligt het helemaal anders, ik wil het zo lang mogelijk stil houden, omdat ik bang ben dat mijn dochter zich erge zorgen gaat maken of deze keer wel alles goed zal gaan, en ze is toch al zo'n gevoelig meisje. ik vertel het gewoon pas als het zichtbaar gaat worden.

ik voel me de laatste tijd 's morgens niet zo goed. vind alles stinken en kan nauwelijks eten, zelfs m'n kopje thee smaakt niet. heb wel meer zin om te eten, maar zit ook sneller vol.

ach nog 10 weken te gaan,dan kom ik onder invloed van een ander hormoon!
Hoi Horizon, Mag ik ook in de tabel?quote:jessie75 schreef op 14 januari 2010 @ 09:57:

@alle zwangere dames: Van harte gefeliciteerd!! Heb eigenlijk alleen de OP nog gezien, ga zo alles even bijlezen, maar wilde me vast even aanmelden.. Heb vandaag positieve test gedaan en wil heel graag meeschrijven! Ben 34, dit is mijn 3e kindje en volgens een online test ben ik op 20 sept uitgerekend.

Groetjes

Jessie
Hoi Mayls, Ik heb destijds in jouw topic meegelezen en heel erg meegeleefd. Ik vind het supergaaf voor je dat je weer zwanger bent en wens je een geweldige zwangerschap toe met een prachtig gezond kindje. Ik snap jouw reden om het voorlopig niet te vertellen heel goed, ik kan me nog goed herinneren hoeveel verdriet je dochtertje had!quote:mayls schreef op 15 januari 2010 @ 09:03:

jippie, horizon! 't is je gelukt!

ik weet echt heel zeker dat ik het zo lang mogelijk voor mezelf wil houden. dat had ik vorig jaar al, omdat ik geen zin had in overbezorgd gedoe. en dat heb ik nu helemaal. vorig jaar heb ik het pas verteld rond de 18de week. maar nu ligt het helemaal anders, ik wil het zo lang mogelijk stil houden, omdat ik bang ben dat mijn dochter zich erge zorgen gaat maken of deze keer wel alles goed zal gaan, en ze is toch al zo'n gevoelig meisje. ik vertel het gewoon pas als het zichtbaar gaat worden.

ik voel me de laatste tijd 's morgens niet zo goed. vind alles stinken en kan nauwelijks eten, zelfs m'n kopje thee smaakt niet. heb wel meer zin om te eten, maar zit ook sneller vol.

ach nog 10 weken te gaan,dan kom ik onder invloed van een ander hormoon!
he jessie, ik heb gisteren toevallig jou topic gelezen, heeft me erg aangegrepen.

ik ga voor jou echt extra hard duimen dat het deze keer allemaal helemaal goed gaat!
Lijkt me helemaal prima, duimen we voor elkaar!! Grappig trouwens dat jij nauwelijks kan eten, ik snaai juist de hele boel bij elkaar. (Niet voor niets dat ik bij de zwangerschappen van mijn dochtertjes 21 Kg per keer aankwam :-) )
ja jessie, laten we dat doen!

hmmm, ik ben nog niet eens alles kwijt van m'n vorige zwangerschap, nog 4 kilo teveel.

ben gestopt met hardlopen sinds 2 weken, sinds de positieve test, wel iets meer gaan eten, en opeens een kilo kwijt. wat kan het toch raar zijn soms.

bij de eerste was ik trouwens ook zoveel aangekomen, een kilootje of 20
Ah, daar had ik dan weer geen last van.. Ik ben na alle zwangerschappen weer op mijn normale gewicht van 63 terug gekomen. En in mijn depressie-tijd woog ik zelfs onder de 60. Dat is er helaas weer allemaal bijgekomen toen ik weer normaal ging eten .. :-)
@ Jessie: welkom en gefeliciteerd! Hoop dat alles goed gaat.

Hier gaat alles goed, bijna 7 weken nu.....

Ga steeds meer geloven dat het zo is en heb steeds minder het gevoel dat het mis (kan) gaan. Gek eigenlijk...maar zo misselijk en raar voel ik me af en toe...

@ Horizon: ik heb ook vaak s' avonds last van misselijkheid, ik neem dan voor ik naar bed ga nog een bakje yoghurt met cruesli en dat werkt goed!

Verder denk ik dat iedereen wel een goede reden heeft om het of vroeg of toch later te vertellen. Voor beide is natuurlijk wat te zeggen.

@ Ronkel: ik mag 29 jan. komen voor een intake maar volgens mij krijg ik de echo pas met 11wk. Als ik naar de VK mag ben ik bijna 9wk.

Hoe is het met je blaasontsteking? Helpen de pillen al wat?

Tot laters,

X Zus
toevallig jessie, mijn normale gewicht is ook 63. weeg nu ong. 66,5, scheelt niet veel maar toch. ach dat zijn hopelijk dingen waar ik me volgend jaar pas weer mee bezig ga houden.

hmm, zuster, meeste zwangere zijn misselijk in de ochtend ipv 's avonds.

prettig weekend allemaal alvast!
@ Mayls: ik heb het zowel 's morgens als 's avonds....

Meestal krijg ik 's avonds als ik al in bed lig, een golf van misselijkheid over me heen. Om dat te voorkomen eet ik vooraf een bakje yoghurt en dan gaat het goed. En voor het opstaan een cracker op bed werkt ook goed!

X Zus
Dank je wel zuster! Las bij jou ook al wat nare berichten, hoop dat het weer wat beter met je gaat!

Ach weet je Mayls, het interesseert me nu echt geen biet wat ik weeg, als het nu deze keer maar goed gaat..
goed om te lezen dat een aantal ook 's avonds misselijk zijn, ik dacht altijd dat er alleen zo iets als ochtendmisselijkheid bestond maar heb er juist 's avonds heel veel last van.
Hallo allemaal,

Zou ik ook nog mee mogen doen? Ik lees al een weekje mee, maar durfde me nog niet eerder aan te melden...

Als het goed is, ben ik +- een week overtijd en rond 16 sept uitgerekend.

Ik vind het heel erg spannend, want heb in 2009 drie miskramen gehad. Woe 20 jan hebben we daarom ook al een echo om te kijken of het deze keer wel goed is. We hebben wel al een pracht van een dochter van 2,5jr.

Ik herken alle klachten heel erg. Ben ontzettend misselijk de hele dag, duizelig en heb last van mijn borsten. Dat zien we maar als positief! Op mijn werk denken ze daar nu waarschijnlijk anders over, want ik ben om 12u naar huis gegaan omdat het echt niet meer ging. Ik ga dan nu ook weer heerlijk op de bank liggen.

Jullie natuurlijk allemaal; gefeliciteerd!
Hai Rijstkorreltje, ik herinner me jou nog van een eerder topic. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Vervelend dat je zo'nlast hebt maar probeer er ook lekker van te genieten!
Hier gaat het bij vlagen heel goed, en met vlagen zo misselijk als een kat.... *zucht* maar alles toch wel met een brede glimlach hoor

@ Rijstkorreltje: Gefeliciteerd! Hoop dat de echo goed is, volgende week dus al Spannend!

Ga maar effies met de honden een uurtje naar buiten, misschien doet dat een beetje goed

X Zus
Hoi,

Eindelijk alles een beetje bijgelezen. Wat een druk forum, alleen maar super leuk natuurlijk.

Horizon, ook ik sta nog niet in de tabel, maar snap dat het nogal lastig was iedereen die zich aan wilde melden terug te zoeken; tweede kindje, uitgerekende datum volgens site; 15 september.

Ik heb meteen een vraag aan de medezwangeraars;

Ik heb mijn vorige zwangerschap totaal geen last gehad van mijn bekken. tot na de bevalling, toen kon ik amper mijn kindje optillen. Nu, nét 6 weken zwanger heb ik ontzettend last van mijn bekken. Mijn dochtertje op schoot doet al zeer. Weet iemand of die pure toeval is of dat dit door de zwangerschap kan komen (verweken). Dat lijkt me toch nog niet??? Het is zo raar, het doet pijn van mijn stuitje tot in mn bovenbenen. Hoop dat iemand dit kan verklaren....

Jessie, ik weet niet wat er is mis gegaan de vorige keer maar wens je nu een fijne zwangerschap toe.
Hoi allemaal,

Waarom vinden sommigen het raar dat we al vertellen dat we zwanger zijn? Echt weer zoiets nederlands...

Als je zo aan het kotsen bent dan hoef je echt niet veel te vertellen dan WEET iedereen het al. Het is dus niet eens een keuze vaak.....

ik ben blij dat er een beetje rekening gehouden word met me nu. daar heb ik meer aan dan dat ik nog 5 weken loop te liegen.
@rijstkorreltje: welkom en ik duim voor je dat alles deze keer goed zal gaan.

@quarantine: het is een persoonlijke keuze of je het vertelt of niet. Wij kiezen ervoor het niet te doen. Als we dat wel doen, moet ik ook vertellen wat voor erfelijke ziekte in mijn familie zit (anders ben ik alsnog onvolledig) en dat is iets waar ik niet mee te koop loop. Ik weet dat er andere mensen zijn die dat soort dingen gewoon tijdens verjaardagen met iedereen bespreken, maar ik doe dat niet.

Mensen praten veel over andere mensen en voor je het in de gaten hebt, krijgt zo'n verhaal een eigen leven en dat lijkt me echt verschrikkelijk. Het is wel geen heel klein dorp waar ik woon, maar ik heb geen behoefte aan blikken van vage bekenden.

@Marjolijntje: wat vervelend dat je nu al last van je bekken hebt. Het lijkt me vreemd als dit nu al met zo'n prille zwangerschap te maken heeft, maar ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan want het kan natuurlijk erger worden en dat zou niet fijn zijn!

Verder thumbs up voor iedereen, de kwaaltjes horen er helaas bij maar zijn natuurlijk ook een bevestiging
@alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!!!

Vandaag geslaagd voor de MvM-test

Blijf het toch een beetje vreemd idee vinden om die krat met flessen volgende week zomaar beneden onder de brievenbussen in mijn flat achter te laten... Maar het gaat altijd goed zei de MvM-dame.

Wij hebben het gisteren aan mijn schoonouders verteld, omdat die bij ons in de stad wonen. Mijn moeder woont ver weg en haar wil ik het graag persoonlijk vertellen, zeker ook omdat het haar eerste kleinkind wordt... Verder houden we het voor het 'grote publiek' nog even geheim tot de afspraak VK.

Iedereen moet dat lekker zelf weten. Kan me goed voorstellen dat als je vervelende ervaringen hebt gehad je het dan juíst wel aan iedereen wil vertellen of juíst lekker voor jezelf wilt houden, dat blijft toch een persoonlijk gevoel.

Verder ben ik geloof ik bijna de enige hier die totaal niet misselijk is?!?
@ Marjolijntje: wat naar dat je daar nu "al" last van hebt zeg, dat is wel vroeg of niet?? Misschien iets om op tijd een afspraak bij de fysio te maken?

@ Quarantine: ik ben het met je eens hoor! ik wil het op het werk nog even voor me houden (zolang het kan) maar als ik erg misselijk blijf dan "moet" ik het haast wel vertellen anders raden ze het al wel....

@ Cideke: totaal niet misselijk? heerlijk toch! Hopen dat het je bespaart blijft! ik vind het geen pretje! Heb het gevoel dat mijn maag van streek is. Heb ook regelmatig wel zin in eten, maar zit dan na bijv. 1 bruine boterham al vol...beetje wennen allemaal!

En als we dan daaraan gewend zijn zitten we in week 12 en is het over.....gaat het dan over in vreetbuien?

X Zus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven