September 2010 uitgerekend !

28-12-2009 20:59 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is er net als ik in september 2010 uitgerekend ??

Ik heb op 2e kerstdag een test gedaan... positief... en nu helemaal happy!

Het lijkt mij leuk om met andere meiden te praten over de voortgang van de zwangerschap e.d. !!

Dus hopelijk ontmoet ik hier op het forum wat leuke (zwangere) meiden!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Karlijn 33 2e 1 sep 13 jan echo gyn Larissa ? 2e 3 sep - Horizon 27 1e 3/5 sep 21 jan echo gyn, 1 feb afspraak verloskundige. Echo uitslag was 60% kans op miskraam, hartje was zwak/onregelmatig en dooierzak gezwollen. Woe 27jan nieuwe echo. MamaD 29 1e 4 sep VK 27 jan Zuster 29 1e 5 sep VK 29 jan Lindaatje 24 1e 6 sep 28 jan VK Cindeke 36 1e 7 sep 29 jan VK

11 feb echo Esmee ? ? 7 sep - Sterremaud 28 1e 8 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15 feb Woesjke 31 1e 9 sep 10 feb echo Sanne-A 28 1e 10 sep woont in India, echo 24 feb en 13 feb naar de gyn Vivaemma 32 1e 10 sep - Mayls 28 3e 10 sep 2 feb echo + VK Ronkel 31 1e 11 sep spontaan zwanger na 2 jaar en 7 maanden Quarantine 26 1e 11 sep - Jemma 35 2e 13 sep 3 feb verloskundige Minime 28 1e 15 sep Echo op 27 jan, zwanger mbv clomid 150mg Marjolijntje82 27 2e 15 sep ? Rijstkorreltje 31 2e 16 sep Echo 26 jan bij gyn, In 2009 3 miskramen gehad Boefje 29 1e 18 sep 12 feb vk + echo Marjolijntje 27 2e 18 sep ? Orion 25 1e 19 sep 24 feb VK + echo Jessie 34 3e 20 sep 1e echo 29 jan Mek 33 1e 20 sep VK 25 jan plukkie ? ? 22 sep ? DeSchrijfster 33 ? 22 sep – Plukkie 23 ? 22 sep 25 feb 1e echo Odi 29 1e 24 sep 17 feb VK fennah 25 25 sep echo 2 feb Chocolatelover ? ? 27 sep - Rosa78 31 1e ? 18 jan gyn Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4 feb echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek kip 24 1e ? sep 4 feb echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam

misschien zwanger Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Selena ? ? ? sep - Zonneschijn 25 1e ? sep -

Heb vandaag ook minder klachten. Voel mijn borsten een stuk minder.

Net bij het plassen ook bruin slijm en heel licht rood bloed. VK gebeld en die zei zolang ik geen last heb van krampen kan het nog steeds goed gaan. Omdat ik pas net de 6 weken grens over ben, is een echo nog niet mogelijk zei ze.

Ik probeer rustig te blijven, maar dat valt niet mee. Alles is nieuw en kan met niemand overleggen in mijn omgeving, omdat we nog niets verteld hebben. Voel me flink beroerd en rot.
Hier een top dag, top-fit en goed geslapen!

Ook wel lekker na zo'n beroerde week...

@ Orion: welkom en gefeliciteerd!

@ Horizon: wat heerlijk dat je over 4 nachtjes slapen al een echo hebt....

@ Mama-D: ik begrijp precies wat je bedoelt voor wat betreft je klachten. Het schijnt te komen door de schommelende waarden van het HCG hormoon waar je zo wisselend op reageert. Heb zelf vandaag nergens last van en had zin in zoetigheid terwijl ik deze hele week totaal niks heb gesnoept, zo beroerd....tja...zal erbij horen

@ Sanne: wat spannend dat je zwanger bent in een "vreemd" land, zal toch op sommige punten wel heel anders zijn!

@ Truffeltje: ik hoop dat je je inmiddels ietsje beter voelt en dat het niet heftiger wordt. Ik kan me voorstellen dat je in spanning zit... dikke voor jou!

X Zus
ielg heb ineens last van pijn in mijn li onderbuik (tot nu toe nog geen krampje gehad...)

Het voelt alsof ik mijn eisprong heb (die ik natuurlijk niet heb ?!)

Herkent iemand deze pijn?
Dat herken ik wel Horizon. Dat heb ik al bijna 2 weken! het wordt bij mij nu wel steeds minder. Heb er vooral s'avonds last van. Van die steken/heel erg zeurderig gevoel links onderin. Bijna richting je lies.Ik was er helemaal gestressed over, maar dat is inmiddels wel bijna over gelukkig. Het zal er wel bij horen, je hoort het wel vaker. Het schijnt toch een soort bandenpijn of 'uitrekken' van de baarmoeder te zijn.Ik heb het de afgelopen dagen dus juist veel minder, nu maak ik me daar weer zorgen over.....

Not to worry.....denk ik...
@truffeltje: hoe gaat het? Nog alles goed? Ik duim voor je!

@Horizon; ik heb gisteravond hele erge last van mijn onderbuik gehad. Ik vond het al eng, maar vanmorgen gaat het wel weer. Ik denk ook idd aan bandenpijn, uitrekken baarmoeder enz...

Verder is het hier erg rustig vandaag. Iedereen aan het werk?

Zou willen dat ik vandaag ook mocht werken voor de afleiding, hoe dichterbij woensdag komt, hoe enger ik het vind. Vriend en ik hebben gisteravond er nog over gedacht de afspraak maar af te bellen; kunnen we in ieder geval nog wat langer 'denken' dat we zwanger zijn. Maar ja, we gaan toch maar....
@ truffeltje: gaat het al beter?

@ rijstkorreltje: wij waren ook erg zenuwachtig voor de echo, maar het is wel een grote opluchting als je ziet dat het dan goed is. Ik zal voor jullie duimen!

@mamad: ik heb nu ook veel minder klachten dan in het begin, soms vergeet ik zelfs even dat ik zwanger ben Maar dan lig ik 's nachts weer wakker omdat ik zo'n honger heb en dan denk ik "oh ja".

@horizon voor de tabel:

Ik ben uitgerekend op 21 augustus en heb volgende afspraak in het ziekenhuis op 11 feb. Ik zit eraan te denken om te bellen of het eerder in die week kan, voor het geval we nog meer onderzoek moeten laten doen.

Vind het toch wel jammer dat ik geen wijntje meer bij het eten mag :( Nog meer mensen die daar last van hebben?
@ Truffeltje: Hoe is het nu? Al iets beter? Blijf duimen voor je hoor!

@ Rijstkorreltje: Ik snap dat het spannend is en hoop dat je woensdag een goede uitslag krijgt! Dikke voor jou alvast!

@ Tijgervrouw: Geen last hier dat ik geen wijn meer mag....maar ik dronk zowieso al weinig....

Vind het wel makkelijk dat ik nu weinig zin heb in zoetigheid, terwijl ik normaal een heuse M&M verslaafde ben....

Ik voel me vandaag ook redelijk goed! Hopen dat het zo blijft maar ik hou de gedachte wel steeds "als ik maar niet misselijk wordt...." Dat komt vast omdat ik afgelopen week zo misselijk en beroerd ben geweest!

@ Horizon: Hoest met je buikpijn? Hier weinig buikklachten. Af en toe een steekje her en der maar dat mag geen naam hebben. Dan denk ik weer even, "oja"

Vandaag lekker dagje vrij, lekker relaxen!

X Zus
hoi lieve dames,

Wat grappig, ik heb vandaag ook minder klachten, en ik heb veel last van bandenpijn, dan weer links onderin en dan weer rechts onderin. Af en toe een steekje in het 'midden'.

Mijn borsten zijn wel aan het groeien (Leuk als je je hele leven al cup A heb!) en doen nog pijn. Misselijkheid is minder, beetje zeurend aanwezig. Vandaag half dagje werken en vergat het ook even, maar niet voor lang.

Genietze allemaal en vertrouw op de natuur (ik bedacht gister ineens '' vroeger hadden ze geen echo-apparaten", toen vertrouwden ze ook op de natuur", gaf me een rustig gevoel). En mijn schoonmoeder zei: 'als vrouwen in de rimboe een kind kunnen krijgen, dan kan jij het ook!'
ps hebben jullie al namen? Ik had al lang een jongensnaam en sinds dit weekend hebben we een meisjesnaam, daar kwam mijn vriend mee en daar ben ik heel blij mee.

Zijn er dames die al denken te weten wat het wordt? Ik dacht de eerste 5,5 week: een jongen en sinds een week denk ik: een meisje. of 2 hahaha!
@ Woesjke: ik heb gelukkig die bandenpijn (nog) niet. Hopen dat het zo blijft! Ben wel afgelopen jaar onder behandeling geweest van fysio en hij constateerde dat ik bij een evt. zwangerschap in de toekomst, last van mijn bekken kon gaan krijgen. (mijn bekken was volgens hem niet zo stabiel)

Wij hebben nog geen namen. Nog niet over nagedacht...we weten wel dat het een korte naam wordt. En een makkelijke naam die iedereen goed schrijft....

Heb ook geen idee wat het zal worden. Denk soms een jongen....maar misschien komt dat omdat mijn man dat steeds zegt....hij wil het wel weten en ik weet het nog niet zeker of ik het wel wil weten. Gelukkig nog tijd genoeg totaan de echo!

X Zus
Heb trouwens net het topic over Moeders voor Moeders gelezen....

* Shocking!*

Dat het HcG hormoon gebruikt wordt om af te slanken. Dat daar een uitzending van Kassa over geweest is.....Het middel Pregnyl (wat gemaakt wordt van HcG) massaal wordt verkocht aan afslankklinieken. 100 tot 250 (dozen!) per week zijn heel normaal!

Rare mensen op deze wereld....
weet nog bij de eerste zwangerschap dat ik in het begin zo'n buikpijn had dat ik ervan overtuigd was dat ik ongesteld ging worden, flink aan de wijn en lekker roken want ik was toch niet zwanger...nou, daar zat ik flink naast, was harstikke zwanger.

nu voelde ik weer diezelfde buikpijn zonder ongesteld te worden, dus had nu sneller door dat ik wel eens zwanger kon zijn, hoort er blijkbaar bij. Je darmen spelen daarnaast ook flink op en de boel moet zich flink verplaatsen van binnen. Groeit een heel nieuw mensje daarbinnen en voor die groei trekt ie alle energie bij mama vandaan.
Daarom mogen wij nu maximaal

op de bank

en ik denk maar zo: bandenpijn is OK
VITAMINEN

wie is .hier ook mee bezig? Ik slik VSM mama en ook extra calcium omdat ik geen zuivel/kaas eet. Volgens mij moet je ook extra vit. D slikken... is er iemand die hier meer van weet?
Wat fijn te horen dat veel van jullie ook minder misselijk zijn! Begon me nog meer zorgen te maken.

@tijgervrouw; wijntje vind ik niet erg om te missen. Meer moeite met doorbakken biefstuk en geen filet american...

@Woesjke; borsten die groeien... FIJN?! Ik ben bij mijn dochtertje van een C naar een D gegaan. Ik mag hopen dat het niet nog meer wordt! (al heeft vriend daar beduidend minder moeite mee).

En met namen durven wij ons nog even niet bezig te houden.

Maar lees anders even dat topic over namen die mogen verdwijnen. Ik ben van de stoel gerold van het lachen. Heb je alvast een idee van namen die het bij ons zeker NIET gaan worden.

@zuster; tja, ik vind dat MvM ook een moeilijk verhaal. Er wordt gezegd dat het door sommige artsen wordt voorgeschreven, en dat MvM er niet achterstaat. Ik heb het bij mijn dochter niet gedaan; woonden we ergens waar het niet ingezameld werd. Bij mijn eerste miskraam wel, maar vond het zo vervelend dat ik daarna weer moest afmelden, dat ik nu niet mee ga doen. Kreeg trouwens wel heel attent een bloemenbon van MvM omdat het mis was gegaan.

En hoe krijgen jullie die leuke figuurtjes? Ik wil ook!

O, en Woesjke; als het goed is zitten alle vitamines al in VSM Puur Mama, ook de D. Maar kijk anders even op het potje. Staan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden op. Ik slik ze ook.
poehee, als ik hier een paar dagen niet langs kom, raak ik gelijk de draad helemaal kwijt! er wordt zoveel geschreven! wel leuk, beter dan een topic waar niemand op reageert.

ja, woesjke, de VK zal je extra vitamine D adviseren, maar als je al speciale mamma of zwangerschap vitamines neemt is dat niet nodig, want daar zit het dan al in.

ik ga er overigens niet aan. vorig jaar wel gedaan. maar 5 jaar geleden was dat helemaal niet nodig.
ik ben ook wel blij met de grotere borsten, was een van de eerste signalen dat ik wel eens zwanger kon zijn, was wel grappig. (man merkte met grote ogen op dat mijn borsten toch wel groot leken)

Ik slik "zwanger zijn" vitaminen van de Etos, die zijn echt heel goor. Er zit visolie in, wat ik daarna dus nog een uur opboer. Volgens het potje moet ik ze na de maaltijd innemen, maar daarvan ging ik bijna over mijn nek. Nu neem ik ze tijdens de maaltijd en dat is al beter, maar het blijft smerig! Als deze op zijn haal ik dus een ander merk.
@ tuffetje; ik snap hoe je baalt van die onzekerheid. Tijdens mijn eerste zwangerschap ook 3 keer bloed verloren, niets aan de hand. Twee maanden geleden betekende dit wel het einde van mn zwangerschap (net 5 weken) maar goed, hier heb je natuurlijk ook weer niets aan. Het kan alle kanten op; sterkte!

@ tijgervrouw; dat wijntje!! dat heb ik nou ook, ben echt een gezelligheids drinker en roker. Alleen in het weekend rookte ik altijd een sigaretje dus daar ben ik makkelijk mee gestopt. Net als de vorige keer, ook moeiteloos 9 maanden gestopt. Bij mij vorige zwangerschap iedere zaterdag 1 rood wijntje gedronken en daar genoot ik me toch van! Mijn VK zei, 'meid, niet dronken worden maar af en toe een glaasje wijn kan geen kwaad' dus tsja, daar heb ik dan ook erg goed naar geluisterd hihi....

De zwangerschaps pillen van VSM zijn prima, niets geen gekke smaak.

Ik ben vandaag 6 weken zwanger, maar omdat onze VK zo druk was, mocht ik pas terecht over 2 weken! Mijn buikje groeit en ben bang dat mensen er achter komen. Natuurlijk ook heel nieuwsgierig dus heb een echobureau hier uit de stad gebeld en kan gewoon vanavond komen!!!! Natuurlijk wel een kans dat ze het hartje niet helemaal zien kloppen maar volgens haar konden ze aan de meting zien of alles naar behoren groeit en dat zou al genoeg kunnen zeggen natuurlijk. Dus vanavond gaat het gebeuren.

@ sanne, wow vanuit India. Daar zijn ze aardig modern dat wat betreft de vroege echo en metingen, grappig dat zou je juist niet zeggen!
@ sanne, kon jij trouwens het hartje al zien kloppen met 6 weken?
Jeempig, ik ben ook helemaal de draad kwijt nu, hoop dat ik de opmerkingen bij de goede mensen zet:

@ Truffeltje: hoop dat alles goed gaat. India heeft wel een beetje de naam om achter te lopen en voor de overheidsziekenhuizen is dat ook zeker zo. Maar de prive ziekenhuizen zijn echt goed. Ik vind ze beter dan NL. Geen wachttijden bv en je kunt voor zoveel echo's als je wilt. Het nadeel is dat de verzekering dat niet dekt, maar een echo is omgerekend 8 euro dus dat heb ik er wel voor over. En met 6 weken is er wel degelijk iets te zien. Mijn "iets" was 0.42cm en er was een hartje te zien en dat stelde mij echt wel gerust.

@??? Ja, ik mis ook de wijn bij het eten!!! 6 februari zijn we een jaar getrouwd en we gaan weer naar het strand met een hele groep. Maar dit jaar dus geen lekkere coctails of wijntjes. We gaan het dan ook aan alle vrienden vertellen. Niet dat ik normaal zo'n zuiperd ben, maar het gaat wel opvallen dan natuurlijk dat ik niet drink.

Steken heb ik af en toe last van. Verder vanochtend voor het eerst misselijk. Niet overgeven, maar vond het wel leuk. En verder ben ik moe, moe, moe. En prikkelbaar.
@ sanne, voor 8 euro zou ik wekelijks gaan, hahaha!

Ben benieuwd of er bij mij ook iets te zien is met 6 weken vanavond.
@ Marjolijntje: Ja en nee. Het hele "ding" is nog geen halve centimeter en daarin zag ik idd wat flikkeren en dat was volgens de dokter het hartje. Ik zag dus wat bewegen, maar het is geen duidelijk plaatje of zo. Het was wel te meten: hartslag van 107 slagen per minuut en dat was goed.
daar gaat het mij ook om, dat ik de 'zwanger bevestiging' krijg en een kloppend hartje zou natuurlijk helemaal geweldig zijn. Dat is voor mij een punt om het te gaan vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven