September 2010 uitgerekend !

28-12-2009 20:59 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is er net als ik in september 2010 uitgerekend ??

Ik heb op 2e kerstdag een test gedaan... positief... en nu helemaal happy!

Het lijkt mij leuk om met andere meiden te praten over de voortgang van de zwangerschap e.d. !!

Dus hopelijk ontmoet ik hier op het forum wat leuke (zwangere) meiden!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Karlijn 33 2e 1 sep 13 jan echo gyn Larissa ? 2e 3 sep - Horizon 27 1e 3/5 sep 21 jan echo gyn, 1 feb afspraak verloskundige. Echo uitslag was 60% kans op miskraam, hartje was zwak/onregelmatig en dooierzak gezwollen. Woe 27jan nieuwe echo. MamaD 29 1e 4 sep VK 27 jan Zuster 29 1e 5 sep VK 29 jan Lindaatje 24 1e 6 sep 28 jan VK Cindeke 36 1e 7 sep 29 jan VK

11 feb echo Esmee ? ? 7 sep - Sterremaud 28 1e 8 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15 feb Woesjke 31 1e 9 sep 10 feb echo Sanne-A 28 1e 10 sep woont in India, echo 24 feb en 13 feb naar de gyn Vivaemma 32 1e 10 sep - Mayls 28 3e 10 sep 2 feb echo + VK Ronkel 31 1e 11 sep spontaan zwanger na 2 jaar en 7 maanden Quarantine 26 1e 11 sep - Jemma 35 2e 13 sep 3 feb verloskundige Minime 28 1e 15 sep Echo op 27 jan, zwanger mbv clomid 150mg Marjolijntje82 27 2e 15 sep ? Rijstkorreltje 31 2e 16 sep Echo 26 jan bij gyn, In 2009 3 miskramen gehad Boefje 29 1e 18 sep 12 feb vk + echo Marjolijntje 27 2e 18 sep ? Orion 25 1e 19 sep 24 feb VK + echo Jessie 34 3e 20 sep 1e echo 29 jan Mek 33 1e 20 sep VK 25 jan plukkie ? ? 22 sep ? DeSchrijfster 33 ? 22 sep – Plukkie 23 ? 22 sep 25 feb 1e echo Odi 29 1e 24 sep 17 feb VK fennah 25 25 sep echo 2 feb Chocolatelover ? ? 27 sep - Rosa78 31 1e ? 18 jan gyn Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4 feb echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek kip 24 1e ? sep 4 feb echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam

misschien zwanger Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Selena ? ? ? sep - Zonneschijn 25 1e ? sep -

Ik heb ook die rare pijn onder in mijn rug, vooral bij het uitslapen!

Overigens ben ik sinds ik zwanger ben te moe om te sporten. Mijn moeder zei daarover tegen me: Als je ergens te moe voor bent, moet je het dus ook niet doen. Dus ik sport niet meer! ( en das heerlijk! ). Wel wil ik over een paar weken naar zwangerschapsyoga en zwemmen, om wel wat te bewegen en je kan bij beide vanaf 3 maanden meedoen, dus dat lijkt me wel wat. Verder ga ik heerlijk op in mijn cocon!

Momenteel ben ik niet heel bang dat het mis gaat, maar wel heb ik meer de houding: eerst zien en dan geloven. Ik leef dus van echo nbaar echo en koop niets en ben verder nog met weinig dingen bezig. ook in mijn hoofd valt het mee. En eerelijk gezegd bevalt me dat wel, lekker rustig! Bovendien nog 7 maanden te gaan, dus tijd zat om me druk te maken over dingen die gedaan moeten!
Hallo meiden,

Mag ik mij bij jullie voegen?

Ik zie dat ik in het onderste lijstje 'misschien zwanger' sta, maar nu mag ik erbij in het bovenste lijstje!

Ik heb vorige week vrijdag een test gedaan en die was hartstikke positief!

Als ik het zelf bereken via internet denk ik dat ik uitgerekend ben op 27 september.

Heb veel zorgen, ben enorm onzeker en heel bang dat het mis gaat... herkenbaar?

Ik kom later even alles goed doorlezen!

Chocolatelover
quote:MamaD schreef op 24 januari 2010 @ 12:38:

Ik heb ook die rare pijn onder in mijn rug, vooral bij het uitslapen!

Overigens ben ik sinds ik zwanger ben te moe om te sporten. Mijn moeder zei daarover tegen me: Als je ergens te moe voor bent, moet je het dus ook niet doen. Dus ik sport niet meer! ( en das heerlijk! ). Wel wil ik over een paar weken naar zwangerschapsyoga en zwemmen, om wel wat te bewegen en je kan bij beide vanaf 3 maanden meedoen, dus dat lijkt me wel wat. Verder ga ik heerlijk op in mijn cocon!

Momenteel ben ik niet heel bang dat het mis gaat, maar wel heb ik meer de houding: eerst zien en dan geloven. Ik leef dus van echo nbaar echo en koop niets en ben verder nog met weinig dingen bezig. ook in mijn hoofd valt het mee. En eerelijk gezegd bevalt me dat wel, lekker rustig! Bovendien nog 7 maanden te gaan, dus tijd zat om me druk te maken over dingen die gedaan moeten!

@ MamaD: Klinkt als een heel gezonde houding! Ik zit er nu ook wel een beetje hetzelfde in hoor, we zien het allemaal wel weer.

@Chocolate lover: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. En ja hoor, heel herkenbaar die onzekerheid. Probeer het een beetje los te laten...
Die pijn in mijn onderrug heb ik ook bij het uitslapen! Hoeveel weken ben je, mamaD?

Ik nog maar 5....

Hebben jullie ook zo last van een soort van ongipijn? Het begon bij mij eergister en het is heel vervelend... of ik elk moment ongesteld word. Ik weet dat het het uitrekken van de baarmoeder kan zijn, maar is het daar niet wat vroeg voor?
Oh, wat goed, ik zie dat ik al in het lijstje sta!

Mijn info is: 28 jaar, 1e kindje en uitgerekend rond 26 september. Die mag er wel even in. Oh ja, 15 februari verloskundige! Ben nu al zo zenuwachtig!

Last van ongipijnen maar ook steekjes links en rechts onder die best vervelend en pijnlijk zijn. Ik heb het er graag voor over allemaal, zo lang ik maar weet dat t goed zit!

ZO, nu ga ik eens even rustig alles doorlezen...
Wij zijn even lekker 2 dagen weg geweest. Ik had me best druk gemaakt met die misselijkheid...maarrr...de combinatie zetpillen en seabands hebben wonderen gedaan!

@ JGH1 bedankt voor de tip!

Het is zeker niet helemaal weg maar valt wel mee te leven. Heb wel erg veel geslapen maar ja, dat vond vriend niet erg aangezien hij ook wel wat rust kon gebruiken :-)

Om mijn eerdere verhaal een beetje toe te lichten:

Om me heen gaan veel zwangerschappen mis. Zelfs 1 van vrienden na 9 maanden vorige week...

Vreselijk en ik heb alleen maar nachtmerries hierdoor. Ik bedoelde dus dat ik er nog niet echt van genieten kan zoals ik me had voorgesteld

dat zal nog wel komen. eerst de echo afwachten. ik hoor dinsdag wanneer ik die krijg. ik ben nu in week 8.

@ MamaD jou instelling is wel een goeie...zou ik ook meer moeten doen!

Ik zag al dat er een aantal nieuwen zijn hier: Gefeliciteerd!

Mijn broeken zitten savonds ook strak maar dan doe ik lekker een joggingbroek aan. Of, als ik nog weg moet, een rokje met elastiek. Na de echo ga ik wel een zwangerschapsbroek kopen.
Chocolatelover ik ben nu 8 weken en 1 dag.

Woehoe Q, niet meer zo misselijk, dat is fijn zeg!

Mijn mannetje komt zo thuis met een lekker vet hapje… hmmmm!
mamaD: Klinkt heftig die mola schrijf ik het zo goed? Laat je het vet hapje goed smaken!

Chocolatelover: Probeer te ontspannen en niet steeds te denken dat het mis kan gaan. Het kan altijd fout gaan, en ik heb dan zoiets van beter nu fout gaan dan over 8 maanden ofzo.

Quarantine: vervelend die misselijkheid!

Geloven jullie in de chinese conceptie en ik de fabeltjes? Ik lees op internet als je heel misselijk bent dat je dan meer kans hebt op een meisje, en als je zin in zoet heb ook meer kans op een meisje en als je zin hebt in hartig of zuur dat je dan een jongetje krijgt. En bij het zin hebben in verse jus weer meer kans op een meisje.
ha Melodie, je hebt de weg naar dit topic ook gevonden zie ik...super dat jij nu ook zwanger bent!!!! Ik vind het zo leuk!

Ik wist trouwens niet dat je ook al een miskraam gehad had, heftig!!!!

Jij ook nog bijna geen kwaaltje, hier ook niet hoor, zere borsten, een beetje moe en beetje meer plassen en dat is het wel....

Oja, en de stoelgang word nu ook wel een beetje anders...

Ik krijg nu buikpijn als ik het te lang op hou...

Dan krijg ik er twee denk ik; een jongetje en een meisje :-)

Maar nee, ik geloof daar niet in!

Ben nogal nuchter.... Hoewel ik wel denk dat wij, als alles goedgaat, een jochie krijgen, maar da's puur gevoel.
Kwam even spieken hoe het met MamaD ging en nu zie ik dat dit een bijzonder cluppie meiden is.

Melodie

Jessie, ik heb je verhaal gelezen. Ik wens dat dit het keerpunt in je leven is want daar ben je wel aan toe.

Rijstekorreltje. Jou ken ik ook van een topic (uitgerekend jan.?) heb toen zelf ook mijn tweede miskraam gehad. Ik wens voor jou natuurlijk dat het eindelijk goed mag gaan.

En mayls...! Alle lieve woorden voor jou. Dat Mientje en Zaid maar een gezond broertje of zusje mogen krijgen.
Jaaaaa, ook ik ben in september uitgerekend! Volgens de internet berekeningen op 22 september... Erg snel gegaan allemaal... in oktober gestopt met de pil. O, en ik ben 33 jaar.

Moeten jullie ook allemaal nog wat aan het idee wennen? Ik geloof het soms nog steeds niet!
Schrijfster: gefeliciteerd! Ik moet er ook aan wennen en geloof het soms ook niet ! Het is dat de test duidelijk zei; zwanger dus het zal dan ook wel

Ronkel & Aruba:
[quote]chocolatelover schreef op 24 januari 2010 @ 16:04:

Dan krijg ik er twee denk ik; een jongetje en een meisje :-)

Die chinese theorien en andere bakerpraatjes zijn aan mij ook niet zo besteed, maar het blijft wel leuk om te lezen! echt serieus neem ik het alleen niet!

Schrijfster van harte en welkom!

Aruba wat lief! Hoe is het met jou?
schrijfster: Ik heb blaasontsteking gehad toen ik net wist dat ik zwanger was,ik heb toen een heel gesprek gehad met de doktersassistente over blaasontsteking en zwangerschap.

Het was net of ging het niet over mij, maar later realiseerde ik me, dat ik gewoon een gesprek met haar had over MIJN zwangerschap!!!!

nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd!

Zo te lezen hebben veel meiden hun portie wel al gehad hier met narigheid en zorgen. laten we hopen dat het nu voor iedereen goed en fijn zal verlopen!

@Woesjke: ik heb ook last van verstopping, ik word er erg saggo van. Ik ga ook maar pruimensap proberen, en lijnzaad. Op het station zit een homeopatische winkel, hopelijk hebben ze het daar want ik ben vrijdag pas weer een dagje vrij.

@horizon; hoe gaat het nu? wo. de echo toch? Ik hoop dat je nog een beetje slaapt en je niet teveel zorgen maakt.

Voor de tabel: ik ben 21 aug. uitgerekend en krijg 4 feb echo en uitslag van het eerste erfelijkheidsonderzoek. Dat is dus volgende week al!
@alle nieuwe meiden; gefeliciteerd!

@alle verstopte meiden; zullen we een beetje delen met elkaar? Mijn buik is zo van streek dat ik juist 10x per dag moet rennen en dan vooral 's nachts! Ik heb de afgelopen nachten amper geslapen.

@aruba; wij kennen elkaar idd van het jan. forum. Wat lief dat je aan ons denkt. Hoe gaat het bij jou na de miskraam?
Oke, dit is waarschijnlijk meer mensen opgevallen en misschien lees ik er overheen maar waarom staat het woord dat 'DAT' de hele tijd bij iedereen in hoofdletters?

MamaD, wat een ingrijpend verhaal zeg van je vorige zwangerschap. Ik ken dat hele woord ook eerlijk gezegd niet 'mola' is dat dan een ander woord voor zwangerschapsvergiftiging? Pfff, dat is heftig.

Voor de nieuwe schrijfsters, welkom!

Ook hier iemand die continu misselijk is. Het is niet meer te harden. Ben de hele nacht wakker geweest, en ook bij mij van smorgens vroeg tot de volgende ochtend. Misschien tussen 16.00 uur en 18.00 uur wat minder. En het gekke is, zodra ik trek krijg heb ik trek in slechte dingen, lekker broodje frikadel, etc etc... maf toch. Ik heb de VK al gebeld maar bij ons krijg je standaard het antwoordapparaat, zo irritant. Vond het niet ernsitg genoeg voor een bericht. Dan maar dat bandje van jullie bestellen, beter iets dan niets.

Melodie, ik geloof er ook niet in. Wel altijd leuk om dat soort dingen te lezen. Maar ik ben misselijk, én heb zin in hartig dus voor mij gaat het ook niet op.

Dat van die strakke broeken.... voel het ook al iets. Maar dat heeft inderdaad weinig met onze koffieboontjes te maken hihi, zijn toch echt opgezette darmen, volgegeten buikjes of luchtproblemen. Straks over een maandje begint de 'echte buik' vond ik mijn vorige zwangertschap ook zo ontzettend leuk! Nu mag het van mij nog wel even duren, nog even de leuke kleren aan.

Ik bedacht me net nog dat we straks in augustus hele zware weken gaan beleven dames! Warm warm warm en dan met die ongemakkelijke lijven, slechte nachten.... MAAR, dan zijn we wel bijna mama dus laat augustus maar komen!
Welkom Schrijfster & Chocolatelover! Wat leuk, wij zitten een beetje in dezelfde periode zie ik. Ik denk dat er met de tabel iets is verschoven bij mijn stukje - ik ben '29'

Ik vind het ook nog steeds niet over mezelf gaan, zeker omdat we er helemaal niet mee bezig waren, en het ons gewoon is overkomen. Weet ook niet echt of je nu al iets moet kopen of regelen.

Heeft iemand van jullie het ook 'op de heupen'? Het voelt als spierpijn op de plek waar je duimen zitten, als je je handen in je zij zet. Ik ben een paar weken geleden begonnen met hardlopen (niet heel fanatiek, 1 a 2 x in de week) en het ging gisteren heel goed, maar wel gelijk wat meer pijn daar. Vraag me af of dat kwaad kan? Ben nog maar krap 5 weken.
En zie nu dat mijn hele bericht vernaderd is, zit er een spellingscontrole op de viva site ofzo.... haha.... en ook steeds dat woord DAT in hoofdletters bij mij. Irritant wordt irriterend. Weet iemand hoe dit kan? Of is dit alleen zichtbaart met mijn computer?
Ik zie geen DAT met hoofdletters Marjolijntje?

Mijn moeder zei dat de warmste zomer ever wordt voorspeld - voor zover je dat nu al kan voorspellen. Dat wordt een opblaas-zwembad in de tuin!!

Gelukkig verhuizen we eind maart van een 2-kamer flat naar een 'echt' huis met mega-tuin. Wel heel blij dat we dat al voor elkaar hebben en dat we niet opeens nu als een gek op zoek moeten.
@ Marjolijntje; ik denk dat het aan jouw computer ligt, want ik zie geen DAT met hoofdletters of een rare spellingcontrole. En tja, idd over augustus heb ik ook al nagedacht. Ik denk dat ik gewoon een airco in huis ga eisen! Mijn vriend moet toch wel iets voor zijn 'zwangere' vriendin over hebben. Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat hij me niets kon weigeren. Hij had zo'n medelijden met me :-)

Trouwens voor iedereen een leuk idee om aan je man/ vriend te geven; 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' van Kluun. Weten ze meteen hoe ze met onze 'buien' om moeten gaan.

@Odi; wat fijn dat je gaat verhuizen! Moeten jullie nog veel doen in het nieuwe huis of kunnen jullie er zo in?

@horizon; hoe gaat het? En ik hoop dat je me niet vervelend vindt, maar nog eens voor het schema; ik ben 31 en ik mag morgen 26 jan weer voor een echo naar de gyn.

Ik ben deze keer nog redelijk rustig voor de echo. Ik houd mezelf maar voor dat ik nog geen bloedverlies heb, dus dat alles nog netjes op zijn plaats hoort te zitten. Maar ik hoop toch zo dat we morgen een hartje zien!
odi, bedankt voor je reactie. Dan heb ik of een zwangerschaps schudding hihi, maar aannemelijker is dat de kleine smurf van 2 weer prachtige toetsencombinaties heeft gebruikt zodat ik alles nu verkeerd op mijn scherm zie. Computerdeskundigen hier???? Vanaf nu blijft ze écht van mijn laptop af, grrrr.
Welkom chocolatelover & Schrijfster! Gefeliciteerd!

Hier gaat het eigenlijk steeds beter! Ben sinds gisteren in week 8 beland en ik moet zeggen, tot nu toe de beste week

Ben een stuk minder misselijk en van verstopping heb ik (gelukkig) geen last! Ik eet wel veel vezels en fruit en standaard 1 a 2 plakjes roggebrood met appelstroop, ook goed voor de aanmaak van ijzer

Vandaag voor het eerst weer zo fit om te gaan spinnen! En dat ging eigenlijk best goed. Heerlijk om weer zo lekker te kunnen sporten na al dat misselijke gedoe!

Ben vorige week even bij de Prenatal wezen kijken ivm de enorme opruiming en het feit dat ik toch echt een nieuwe Bh moet hebben. Ik voelde me daar zwaar ongemakkelijk tussen alle dikke-buiken-dames....ben ook maar snel weer weg gegaan en ga op een later tijdstip, met dikke buik, wel een keertje terug....

@ Tijgervrouw: wat spannend dat je volgende week de echo hebt, kun je het nog een beetje volhouden?

@ Marjolijntje: ik weet niet wat je bedoelt, ik zie geen spellingsfouten of irritante zinnen

@ Odi: wat leuk dat je een nieuwe woning hebt, spannend allemaal!

@ Horizon: hoe gaat het met je, kun je het nog een beetje volhouden tot woensdag? Ik hoop zo dat de echo goed is en dat je die 40% pakt! Duim voor je!

@ MamaD: wat een naar verhaal, ook jij zult wel in spanning zitten tot de echo!

Verbazingwekkend te lezen hoeveel narigheid sommigen al meegemaakt hebben... voor iedereen een dikke

X Zus
tjee, volgens mij is forummen niet goed voor je gemoedsrust als je zwanger bent. iid al die nare verhalen van anderen te lezen.... wat kan er toch veel mis gaan.

ben vorige week ook bij de prenatal geweest, maar van de zwangerschapskleding werd ik toch niet echt blij....... ik wil dolgraag nog een kindje, maar eigenlijk hoeft het hele zwanger zijn van mij niet, alhoewel ik wel altijd een soort trots gevoel krijg, het is toch bijzonder, maar toch, die onhandige dikke buik op het einde, eerst negen maanden opletten met eten, drinken etc. en dan nog eens zo'n periode voor de borstvoeding, als moeder moet je er toch heel wat voor over hebben.

ik pas trouwens nog gewoon in mijn lekkere strakke broeken. en die ga ik komende weken ook veel dragen, want die ga ik toch missen!

marjolijntje, ik denk dat het aan jouw pc ligt, of idd aan kleine vingertjes die er aan gezeten hebben

chinese theorieën klopte bij mij 2 maal niet, dus zal ik nu dan maar uitgaan van het tegenovergestelde van wat ze nu voorspellen? ik heb geen voorkeur deze keer.

horizon, hoe gaat het met jou? ben je het weekend een beetje doorgekomen?

tijgervrouw, spannend! nog een week!

chocolatelover (leuke nick!) en schrijfster, gefeliciteerd en welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven