September 2010 uitgerekend !

28-12-2009 20:59 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is er net als ik in september 2010 uitgerekend ??

Ik heb op 2e kerstdag een test gedaan... positief... en nu helemaal happy!

Het lijkt mij leuk om met andere meiden te praten over de voortgang van de zwangerschap e.d. !!

Dus hopelijk ontmoet ik hier op het forum wat leuke (zwangere) meiden!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Karlijn 33 2e 1 sep 13 jan echo gyn Larissa ? 2e 3 sep - Horizon 27 1e 3/5 sep 21 jan echo gyn, 1 feb afspraak verloskundige. Echo uitslag was 60% kans op miskraam, hartje was zwak/onregelmatig en dooierzak gezwollen. Woe 27jan nieuwe echo. MamaD 29 1e 4 sep VK 27 jan Zuster 29 1e 5 sep VK 29 jan Lindaatje 24 1e 6 sep 28 jan VK Cindeke 36 1e 7 sep 29 jan VK

11 feb echo Esmee ? ? 7 sep - Sterremaud 28 1e 8 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15 feb Woesjke 31 1e 9 sep 10 feb echo Sanne-A 28 1e 10 sep woont in India, echo 24 feb en 13 feb naar de gyn Vivaemma 32 1e 10 sep - Mayls 28 3e 10 sep 2 feb echo + VK Ronkel 31 1e 11 sep spontaan zwanger na 2 jaar en 7 maanden Quarantine 26 1e 11 sep - Jemma 35 2e 13 sep 3 feb verloskundige Minime 28 1e 15 sep Echo op 27 jan, zwanger mbv clomid 150mg Marjolijntje82 27 2e 15 sep ? Rijstkorreltje 31 2e 16 sep Echo 26 jan bij gyn, In 2009 3 miskramen gehad Boefje 29 1e 18 sep 12 feb vk + echo Marjolijntje 27 2e 18 sep ? Orion 25 1e 19 sep 24 feb VK + echo Jessie 34 3e 20 sep 1e echo 29 jan Mek 33 1e 20 sep VK 25 jan plukkie ? ? 22 sep ? DeSchrijfster 33 ? 22 sep – Plukkie 23 ? 22 sep 25 feb 1e echo Odi 29 1e 24 sep 17 feb VK fennah 25 25 sep echo 2 feb Chocolatelover ? ? 27 sep - Rosa78 31 1e ? 18 jan gyn Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4 feb echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek kip 24 1e ? sep 4 feb echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam

misschien zwanger Naam Leeftijd Kind nr. Uitgerekende datum Bijzonderheden Selena ? ? ? sep - Zonneschijn 25 1e ? sep -

quote:rijstkorreltje schreef op 25 januari 2010 @ 09:48:

@aruba; wij kennen elkaar idd van het jan. forum. Wat lief dat je aan ons denkt. Hoe gaat het bij jou na de miskraam?Zelf ben ik in September 2009 bevallen van een gezonde zoon. Vandaar dat ik hier ook af en toe eens mee lees. Toch een bijzondere maand voor me. Saba heeft nu zijn eerste tandje (brullen) Over een jaar hebben jullie allemaal te maken met die perikelen hoop ik voor iedereen Ik blijf trouw meelez(v)en.
Hallo dames,

Ik heb me hier onlangs gemeld.

Maar ik heb daarna niks meer van me laten horen, erg slordig eigenlijk

Ik ga nu nogmaal eens poging doen en me dan iets meer melden.

Mijn naam is Plukkie, ben 23 en aankomende woensdag 6 weken zwanger van de eerste en heb op 25 februari me eerste echo.

Kan niet wachten tot we dan een spartellende uk zien (gaan van het positieve uit)

Ik ga proberen vanavond op me gemak dit topic (grotendeels) door te lezen, zodat ik ook een beetje weet met wie ik hier praat

Groetjes Plukkie
O ja, volgens de berekeningen op het internet aan de hand van me cyclus, ben ik rond 22 september uitgerekend
He Meiden

Met mij gaat het goed Ik heb het weekend gewoon gewerkt in de late dienst, (afleiding!) en dit ging goed. Ik voel mij nog steeds soms een beetje misselijk, pijnlijke borsten en veeeeeeeel plassen (wordt steeds erger) dus heb er nog wel vertrouwen in!

Tuurlijk duurt het wachten tot woensdag heeeel lang.... maar ja, het hoort erbij... ukkie moet wel de tijd krijgen om te groeien natuurlijk

lief dat jullie zo meeleven met mij.... ik houd jullie op de hoogte

En rijstkorrel, goed dat je de tabel-gegevens blijft herhalen soms, want ik lees er soms gewoon overheen....

Het tabel weer aangepast.
wat een gezellige drukte hier zeg... Leuk om alle verhalen te lezen en van iedereen op de hoogte te blijven.

Ik heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige. Kreeg niet eerder een verwijzing van de huisarts (grrr). Ben benieuwd wanneer mijn eerste afspraak is. Vond het wel moeilijk om een 'goede' praktijk uit te kiezen zeg...

Verder eigenlijk weinig nieuws te melden. Heb nog steeds alleen last van pijnlijke borsten en verder eigenlijk niets.

Voor alle nieuwe: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

En Horizon, fijn dat je de positieve kanten kan bekijken en dat blijft doen!! Sterkte woensdag...
@ horizon; super dat je zo veel moet plassen :-)

Voor de tabel: ik heb komende vrijdag mijn eerste echo.
Horizon: voor de tabel:

24 febr. VK + eerste echo.
Dag nieuwe meiden, gefeliciteerd!

Even ego berichtje: hier erg misselijk....brrr... Word er niet goed van. En het wordt steeds erger. Ben al gemberthee aan het drinken, maar helpt niet.

Er werd geschreven over bandjes; maar ik ben kwijt wat het precies was of waar je het kan kopen? Kan iemand mij uit de brand helpen?

Thanks!
Ach sterkte SterreMaud!

Ik weet niet wat het is, maar even gegoogled, en het zijn seabands, te koop bij o.a. de Etos volgens internet.
Hallo meiden!!!

Ik ben net terug van een heerlijk weekje wintersport! Was wel een stuk saaier dan vorig jaar toen ik nog lekker aan de gluhwein enzo kon

Heb zo'n beetje alles bijgelezen nu.....wat een nare berichten voor sommigen van jullie

@ Horizon: Hoe is het nu? Sterkte..... En voor de tabel: 12 feb ga ik naar de VK + echo

Bij mij is de misselijkheid ook losgebarsten en ik pas mijn broeken nu al bijna niet meer helaas...

Welke meiden kwamen er ook uit de buurt van Utrecht? Vonden jullie het lastig om een VK praktijk te kiezen? Ik ga nu uiteindelijk naar het WKZ zelf. Leek me toch fijner dan die in Overvecht...

Gr. Boef
Dank voor het aanpassen Horizon!
Thanks Odi, ik race straks meteen langs de Etos!

Welkom terug Boef, misschien ook maar even langs de Etos voor seabands?
hoi boefje, ik kom ook uit utrecht. mijn kinderen zijn allebei in wkz geboren. ga volgende week voor de eerste echo wel naar overvecht en daarna de gewone controles in lombok. (wat allemaal bij wkz/umc hoort)
Hier nog steeds geen klachten, wat mag ik mezelf toch gelukkig prijzen. Alleen wat meer plassen, maar dat is echt te verwaarlozen als ik het vergelijk met de meesten van jullie.

Afgelopen weekend ben ik verhuisd naar Amsterdam. Poeh, dat sjouwen is toch wel wat vermoeiender dan anders!! En last van m'n rug! Maar we wonen nu samen en da's wel erg gezellig. Nu is het zaak om dat leuke huurappartement snel in te ruilen voor een een fijn koophuis (met tuin) in Utrecht. En het liefst allemaal nog voor 7 september :-)
He meiden!

Wat gaat het hard hier zeg! Ik lees elke dag mee hoor, maar reageer niet elke dag, soms heb ik niet zoveel te melden of heeft iemand al precies gezegd wat ik wilde zeggen, laat maar, denk ik dan!

Ben sinds gister steeds misselijk. Hoef gelukkig niet over te geven (heb ik een vreselijke hekel aan en probeer dat echt te vermijden!!) maar wel een paar keer op het punt gestaan. Ik vind dan weer dat ik mezelf aanstel en het mezelf aanpraat! Maar volgens mij is het toch wel echt!

Heb verder niet zoveel last meer van krampjes, gelukkig. Bijna weg eigenlijk, soms met snel opstaan nog wat steken.

Slaap 's nachts met een sportbh aan. Als ik draai doet het namelijk vreselijk veel pijn aan mijn borsten! Met sportbh aan gaat het beter!

Ben erg benieuwd of alles goed is woensdag. Ik denk ook dat het dan pas écht doordringt!!!
Mayls: Ik zie dat je in het september 2009 topic meeschreef en dat je zoontje op 13 juli 2009 is geboren en is gestorven...wat erg! Wat is er toen gebeurd dat je zoontje niet heeft mogen leven? Als je het niet wilt vertellen begrijp ik dat. Hoe ga je nu met deze zwangersschap om? Ben je niet bang? Anyway hele dikke knuffel van mij

Voor iedereen die misselijk is

Dames! Er is al een oktober 2010 topic dat betekent dat het nog steeds goed gaat met onze zwangersschappen, moge alle zwangersschappen tot een goed einde uitgedragen worden en met als resultaat een gezond & levend kindje
Mooi gezegd, Melodie. Ik vond het ook wel apart om te zien dat er nu al een oktober topic is. Heb het gevoel dat het allemaal nog zo pril is momenteel. Ik zal blij zijn als ik bij de VK ben geweest, dan wordt het misschien wel echter.

Al die Chinese waarzeggerij klopte bij mij bij mijn eerste ook niet. Alles en iedereen behalve ikzelf was er destijds van overtuigd dat het een meisje zou worden en het is toch echt een prachtige knul geworden. Heb nu wel stiekem een voorkeur eigenlijk, maar ik laat me straks heerlijk verrassen.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar dat zal wat worden als deze zomer inderdaad de heetste zomer ooit wordt. Dat zal mijn zoontje wel mooi vinden, de hele zomer met mama in het badje...

Hier behalve de vermoeidheid verder gelukkig even geen klachten meer. We zouden dit weekend heerlijk ontspannen een weekendje weg gaan en uitslapen, maar wij hadden heel luidruchtige bovenburen in het hotel. En toen die om half vier eindelijk waren gaan slapen, bleek dat onze vorige kamerbewoner zo vriendelijk was geweest om de televisie zo in te stellen dat er om vier uur een alarm afging. Dus van bijslapen is helaas niet veel gekomen. Ik ga dus vanavond maar vroeg mijn mandje in.
Wow wat is er veel geschreven!

Meiden ik gebruik sinds drie dagen pruimensap en het helpt als de rambam! Wat een (letterlijk…) opluchting!

Marjolijntje een (partiële) mola is een verwoekering van je placenta. De vergiftiging is daar een gevolg van. Ik hoop op een vroege (juni) en late (oktober) zomer. Daar tussen in graag koel met een graad of 20!

Wat een goede timing Odi, ook al was de zwangerschap niet gepland, om over te gaan naar een woonhuis!

Wat een wilde verhuisplannen Cindeke!

Zozo zuster wat een energie, spinning! Ik moet er niet aan denken. Doodmoe ben ik niet meer, maar aartslui wel!

Woensdag wordt een spannende echodag voor veel meiden! Ik kijk er naar uit!!!

Wat vreemd orion, volgens mij heb je helemaal geen verwijzing nodig van je huisarts om je aan te melden bij de verloskundige?

Melodie ik zag het ook van het oktober topic en dacht hoera, we zijn niet meer de laatste!!! En dan komen er waarcshijnlijk niet veel meiden meer bij. Ook wel zo overzichtelijk! 

Mijn Oudtante is vanavond overleden. Heel verdrietig maar o zo fijn haar nog een paar keer te hebben gezien. Ik heb haar portret geschilderd en dat in het ziekenhuis gegeven (ik had het al een tijdje klaar, maar het kwam er niet van…). Waarschijnlijk waren haar allerlaatste woorden: “ bedankt voor het mooie schilderij”.

Lief he! Ze was echt onze veilige haven vroeger, ik ga haar vreselijk missen, maar ik ben opgelucht dat ze niet lang heeft geleden.
Ha Meiden,

Ook ik heb een aantal dagen even niets van me laten horen. Druk druk!

Vandaag een dip gehad. Ik jank om alles! Vreselijk. De eerste keer dat ik zwanger was en dit eindigde in een BBZ, was ik even ver als ik vandaag ben. Alles kwam ineens weer even terug, en kon vanmorgen alleen maar denken hoe ik weer op een tafel lag met hevige pijn en bloedverlies. Ben nu weer rustig hoor, maar de angst en onzekerheid komt soms boven mijn optimisme. Ik heb altijd gezegd, ik voel dat het nu goed zit en ik probeer me daar ook echt aan vast te houden, maar soms is dat verdomde moeilijk!

Over 8 dagen zal ik dat weer hebben, toen mijn tweede zwangerschap op die dag eindigde in een miskraam. Volgende week donderdag mijn echo. Ik weet zeker, als dat allemaal goed is ik er daarna pas echt lekker van kan gaan genieten, en voor de volle 100 % op mijn goede gevoel kan blijven vertrouwen. Naja... de tijd kruipt.... dat vreselijk!

Verder ook last van verstopping. Ik heb vandaag letterlijk zitten bevallen. Was zelfs even bang dat er iets in mijn hoofd geknapt was zo hard heb ik zitten persen:S Ik ga zoiezo al moeilijk naar het toilet, maar my god! wat irritant!!!

Wat ook schijnt te helpen tegen obstipatie is elke morgen op je nuchtere maag een glas lauw/warm water drinken! Het enige is dat ik dat voor geen meter weg krijg. Moet bij mij echt koud zijn, dus ik ga maar eens voor de pruimensap en lijnzaad. Ik heb normaal lactulose van de huisarts, maar dat staak ik nu maar even.

Schrijfster, Chocolatelover & Plukkie, welkom!

We lopen ongeveer gelijk. Ik ben vandaag 5 weken en 1 dag zwanger. Die pijntjes, Choco, horen er echt bij. Ik herken wat je zegt. Soms loop ik een paar keer naar het toilet omdat ik bang ben dat ik ongesteld wordt. Niet continu aanwezig, maar gewoon, af en toe. Er gebeurd zoveel in je buik, het hoort er echt bij!

Rijstkorrel, spannend morgen je echo!

Horizon, ik heb bewondering voor je hoe positief je bent! Zo kom je er wel:) Knap meid! Echt! Je gaat ervoor, en ik ga met je gedachten mee! Het komt goed meisje!
Ben ff te moe om te reageren maar ehh Kippetje, we lopen excact gelijk!! Ik ben ook 5 weken en 1 dag!

Ik had mn eisprong pas op dag 21 dus ik reken voor t gemak even vanaf een week ná mn 1e dag van mn menstruatie. Als ze die week er wel bij rekenen ben ik nu 6 weken en 1 dag .

Zo, ga weer moe op de bank liggen... de vermoeidheid is toegeslagen...
@Kippetje &MamaD:

Eindelijk lijnzaadolie gekocht, vanavond eerste tabletje ingenomen dus ik hoop dat het snel werk. Het is onderhand een hele pillenfabriek aan het worden, bah. De vezeltabletten hielpen in ieder geval niet dus daar moet ik dan maar weer mee stoppen denk ik.

Ze hadden alleen geen pruimensap bij de reformwinkel, en bij de supermarkt zag ik het ook al niet staan :( Halen jullie dat bij een speciale winkel of is mijn supermarkt gewoon slecht gesorteerd?

Iedereen weltrusten voor straks (hoewel er veel vroeg hun bed in duiken denk ik, net als ik!).
PS hoe gaat het eigenlijk met Karlijn, Esmee, Larissa en Vivaemma? Verder veel echo's deze week, spannend!
Hoi allemaal,

Lees ook mee, maar reageer niet altijd want zoals hierboven al gezegd: soms is er weinig te melden. Zaterdag ontzettend misselijk, nu is het een stuk beter. Vandaag is het een vrije dag hier (republic day) dus ik kan even lekker relaxen.

Voor de tabel:

13 februari gynaecoloog (we hebben hier geen VK)

24 februari: echo

Liefs voor iedereen!
oh, ik heb met mijn darmen de laatste weken juist het tegenovergestelde. het rommelt vreselijk en heb er zelfs buikpijn van, maar het komt er elke ochtend erg makkelijk uit. in tegenstelling tot een paar weken terug.

melodie, mijn zoontje is vorig jaar zonder aanwijsbare reden in mijn buik overleden. er zijn allerlei onderzoeken uitgevoerd, vaak als zoiets gebeurd is er een afwijking aan de placenta, maar dat was bij mij niet zo. het kindje had geen afwijkingen aan zijn organen of hersenen en ook geen syndroom van down oid. het valt onder de noemer pech. er is ook een heel topic over;27 wk zwanger, controle VK, geen hartje meer!. en daar schrijf ik nog steeds op. over wat ik voel en hoe ik nu in de nieuwe zwangerschap sta, dan kan ik het hier nl. bij de gewone dingen rondom de zwangerschap houden.
Hoi meiden,

Ik weet sindskort ook dat ik zwanger ben. Heb precies een week geleden positief getest. Volgens internet zou ik 25 september uitgerekend zijn, maar ik ben heel onregelmatig ongesteld altijd dus of dat klopt? Lijkt me leuk om hier mee te schrijven als dat nog kan. Hopelijk nemen jullie het me niet kwalijk dat ik niet alle pagina's terug ga lezen Ik heb 2 februari mijn eerste echo en ik hoop dat alles goed is!! Hebben er hier al meiden een echo gehad?
37 weken zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven