Sinterklaas kinderpraat

17-11-2008 20:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lach me soms echt suf als ik de opmerkingen van kinderen hoor in de sinterklaastijd. Zullen we ze hier verzamelen, zodat iedereen mee kan genieten?
Om maar te beginnen: Zoon van net 4, die chips niet zo lekker vindt, is bezorgd dat hij een zakje chips in zijn schoen zal krijgen van Sinterklaas (huh?) en zegt: "Mam, zullen we een briefje in mijn schoen doen voor Sinterklaas dat ik allaaargisch ben voor chips?" (Ik wist niet eens dat hij het woord kende!)
Dochter, drie in januari, heeft het nu echt een beetje door. Sinterklaas geeft kadootjes.

Bij intocht afgelopen zaterdag mocht ze Sinterklaas een handje geven. Geeft Sinterklaas (mama hij is oud!) een handje en kijkt vervolgens teleurgesteld in haar handje omdat er geen kado in zat.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is krijgt troep

door MK.

papa heeft een klein baardje, sinterklaas een groot baardje.

Meteen een nieuwe tekening in de schoen stoppen, op hoop van meer.
Kind van collega die in de 'twijfel-periode' zit; "nee, mama dat zijn hulp-sinterklazen. Die van tv is echt".
mijn zoon van bijna 2 roept heel hard boutje pop als hij sinterklaas ziet...vertaling kabouter plop.

En tegen zwarte piet zei hij aap.

gelukkig heb ik hem dit weekend Pie leren zeggen.
na een bezoek aan huis van de sint (mijn vader) zei mijn zoontje (toen 5) nadat hij de sint een kusje op zijn neus mocht geven vanwege de baard:

"de neus van sinterklaas ruikt net zoals die van opa!"

haha! Geweldig!
Maar zonnetje die op TV is ook echt!

Tenminste voor mij wel hahaha.

Ik weet niet beter dan dat Bram v/d Vlught?? de sint is.

Als iemand anders hem ooit gaat opvolgen val ik ook van mijn geloof af haha.
Neefje van 6 was bij ons tijdens de intocht. Eerst de intocht op televisie gezien, daarna life in ons dorp (met een klein bootje).

"Kaaskopje, hij kwam toch net op een grote boot in Almere aan, nu is het een heel klein bootje."

"Ja, hij is overgestapt op een kleine omdat hij anders niet over de rivier kon"

"Maar dan kan hij toch niet zo snel hier zijn?"

"Euhm, ja, maar op televisie wordt het altijd een beetje later uitgezonden, dus eigenlijk was hij al een tijdje onderweg naar hier."

"Het zal wel."

Het zal wel??? Ik hou mijn hart vast hoe lang hij zich nog wat wijs laat maken!
quote:adventure schreef op 17 november 2008 @ 20:42:

na een bezoek aan huis van de sint (mijn vader) zei mijn zoontje (toen 5) nadat hij de sint een kusje op zijn neus mocht geven vanwege de baard:

"de neus van sinterklaas ruikt net zoals die van opa!"

haha! Geweldig!
Zoontje van bijna 2,5 jaar proberen we dit jaar een beetje het sinterklaasverhaal uit te leggen. We lezen daarom een boek voor over Sinterklaas en alle Pieten. Maar of hij het allemaal al begrepen heeft. Net vroeg hij enthousiast om het boek over de stoomboot....
Mijn zoontje en zijn vriendje (beide 7 jaar, net op het randje van geloven zeg maar)

"Maar wat nou als Sinterklaas dood gaat? "Vroeg mijn zoontje

Vriendje vol overtuiging: "Nou, dan zoeken ze toch gewoon een nieuwe!"

Geweldig hé!

Doet me denken aan mijn zusje, die echt een half jaar niet aan ons durfde te vertellen dat de Sint niet bestond (had ze van de juf gehoord!!) want ze vond het zielig voor ons, omdat wij nog wel geloofden....

(Hadden we ons dus wel goed uitgesloofd, het leek dus wel echt haha)
Mijn zoon (2,5) snapt nog weinig van het hele gebeuren. Toch weet hij al precies wie de knecht van de goedheiligman is:

Sinterklaas en Vogel Piet (= een boekje van Dick Bruna)
quote:Star schreef op 17 november 2008 @ 20:35:

Dochter, drie in januari, heeft het nu echt een beetje door. Sinterklaas geeft kadootjes.

Bij intocht afgelopen zaterdag mocht ze Sinterklaas een handje geven. Geeft Sinterklaas (mama hij is oud!) een handje en kijkt vervolgens teleurgesteld in haar handje omdat er geen kado in zat.

Haha, hier precies hetzelfde! Sint kwam langs tijdens intocht, zwaaide, Piet gaf een handje pepernootjes en toen alles voorbij gelopen was vroeg ze; Mam, waar is mijn kado nou??

Ouwe hebbert.

Verder mompelde ze vanmorgen nadat ik 3 keer had gevraagd of ze haar stiften wilde opruimen; ik kan heel goed opruimen hoor Sinterklaas. En ook goed 'luisterne'. Echt.

Ze is net 3, maar ze heeft het dondersgoed in de smiezen hoe het allemaal werkt Een echte Sintfan, net als haar moeder
Kindje van vrienden van mij mocht een naam bedenken voor haar nieuwe zwarte-piet-poppenkastpop. Hoe heet deze Piet? Hij heet de ZEURpiet!
Zoontjes hadden kleurplaten gemaakt voor Sinterklaas en Piet en die ging ik 's avonds met Oudste (3 jaar) posten in de TNTbrievenbus.

Bij de brievenbus aangekomen vraagt hij aan welke kant de brief erin moest. Ik bekijk de postcode op de brief en zeg:de rechterkant. Antwoordt hij wijs: ja klopt, dat is de gleuf van Sinterklaas.
quote:Cejo schreef op 17 november 2008 @ 20:42:

Maar zonnetje die op TV is ook echt!

Tenminste voor mij wel hahaha.

Ik weet niet beter dan dat Bram v/d Vlught?? de sint is.

Als iemand anders hem ooit gaat opvolgen val ik ook van mijn geloof af haha.

Auw, de generatiekloof!

Wat grappig dat hij het voor jouw is... ik ben dus juist met Bram van der Vlugt van mijn "geloof" gevallen.

Eeh, niks mis met Bram, maar hij die vorige... ik weet niet eens zijn naam, sterker nog, "die had hij niet", gewoon sinterklaas!

....
o dit is leuk,doet me denken aan de tijd dat m,n oudste 4 was en de jongste bijna 2.ik had stiekem de cadeau zak voor de deur gezet,

m,n oudste mocht kijken en zei uit t diepst van z,n hart:gvd wat n grote zak!

de jongste zei toen:ottedomme gote zak!

hou je dan maar eens goed.

afgelopen zondag mocht m,n kleinzoon z,n schoen bij ons zetten wat hij niet wou,dus t werdt de klomp van opa.

ik een cd met liedjes opzetten dat vondt hij maar niets, hij stopte z,n gezicht onder z,n trui.dus dat wordt geen sint bestellen,nog maar n jaartje wachten.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
.
hahaha wat leuk om te lezen zeg

Ik heb nog wel wat grappigs maar dit heeft niks te maken met sinterklaas of mijn eigen kindje (die kan nog niet praten!)

Mijn nichtje en tante zitten in de tuin :

Tante : Oh kijk een roodborstje!

Nichtje: waar????

Tante : Daar in de boom, zie je?

Nichtje: Nee doe niet zo raar.

Tante : Nee kijk dan ! Hij beweegt nu.

Nichtje: Ik zie geen rookworstje!

mijn neefje heeft inmiddels ook door dat sinterklaas alles, maar dan ook alles weet...

volgens zijn vader kwam dit doordat sinterklaas altijd luisterpietjes vooruit stuurt...

mijn neefje zat te luisteren en zei toen vol overgave, nee hoor dat zijn geen luisterpietjes, dat zijn kanariepietjes!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik had gehoord dat dit het laatste jaar is dat Bram vd V Sint is.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Volgens mij was daar 1 of 2 jaar geleden sprake van omdat Bram kanker had.Jos Brink zou zijn eventuele opvolger zijn.

Wie nu opvolger is weet ik eigenlijk niet.

Maar dan is dit mijn laatste jaar "geloof in de sint" jaar,snik snik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven