Sinterklaas kinderpraat
dinsdag 18 november 2008 om 13:04
Het is overduidelijk dat Sinterklaas te vroeg naar Nederland komt...
We hadden voor 11 november lampionnen geknutseld op de BSO en de kinderen uitgelegd wie Sint Maarten was en dat kinderen dan langs de deur gaan voor snoep...
Jongetje van 5 tegen zijn moeder die hem komt halen:
Mam, vanavond ga ik liedjes zingen en dan komt Zwarte Piet pepernoten in mijn lampion doen!!!
We hadden voor 11 november lampionnen geknutseld op de BSO en de kinderen uitgelegd wie Sint Maarten was en dat kinderen dan langs de deur gaan voor snoep...
Jongetje van 5 tegen zijn moeder die hem komt halen:
Mam, vanavond ga ik liedjes zingen en dan komt Zwarte Piet pepernoten in mijn lampion doen!!!
dinsdag 18 november 2008 om 13:12
quote:lonki schreef op 18 november 2008 @ 00:56:
[...]
Auw, de generatiekloof!
Wat grappig dat hij het voor jouw is... ik ben dus juist met Bram van der Vlugt van mijn "geloof" gevallen.
Eeh, niks mis met Bram, maar hij die vorige... ik weet niet eens zijn naam, sterker nog, "die had hij niet", gewoon sinterklaas!
Precies, dat was Sinterklaas, daarna kwam Bram. Ik denk zodra je de Sint gaat herkenning issie niet meer echt
[...]
Auw, de generatiekloof!
Wat grappig dat hij het voor jouw is... ik ben dus juist met Bram van der Vlugt van mijn "geloof" gevallen.
Eeh, niks mis met Bram, maar hij die vorige... ik weet niet eens zijn naam, sterker nog, "die had hij niet", gewoon sinterklaas!
Precies, dat was Sinterklaas, daarna kwam Bram. Ik denk zodra je de Sint gaat herkenning issie niet meer echt
dinsdag 18 november 2008 om 15:08
quote:Cejo schreef op 18 november 2008 @ 11:46:
Volgens mij was daar 1 of 2 jaar geleden sprake van omdat Bram kanker had.Jos Brink zou zijn eventuele opvolger zijn.
Wie nu opvolger is weet ik eigenlijk niet.
Maar dan is dit mijn laatste jaar "geloof in de sint" jaar,snik snik.
hij wordt opgevolgd door de sinterklaas die op Jetix nu ook al sinterklaas speelt...
hij zegt trouwens al jaren dat hij er mee stopt,,, maar hij is inmiddels 74, dus t zou inmiddels wel eens echt kunnen zijn..
De films zoals op Jetix doet hij al niet meer.. maar wie weet hoe lang hij het nog doet voor de NOS...
Volgens mij was daar 1 of 2 jaar geleden sprake van omdat Bram kanker had.Jos Brink zou zijn eventuele opvolger zijn.
Wie nu opvolger is weet ik eigenlijk niet.
Maar dan is dit mijn laatste jaar "geloof in de sint" jaar,snik snik.
hij wordt opgevolgd door de sinterklaas die op Jetix nu ook al sinterklaas speelt...
hij zegt trouwens al jaren dat hij er mee stopt,,, maar hij is inmiddels 74, dus t zou inmiddels wel eens echt kunnen zijn..
De films zoals op Jetix doet hij al niet meer.. maar wie weet hoe lang hij het nog doet voor de NOS...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 18 november 2008 om 19:33
Zwiepje: Als kinderen lief zijn krijgen ze cadeautjes en krijgen de papa's en mama's niets maar als kindjes stout zijn krijgen de papa's en mama's hun cadeautjes.
Oh ja, dit weekend had hij in zijn schoen van die chocomuntjes gehad. Hij ging 's ochtends naar oma X en daar lagen ook muntjes achter de gordijnen voor hem verstopt. Vraag ik later aan hem: Oh, heb je muntjes van de Sint gehad.
Zwiepje, zucht: Nee mama, die heb jij gekocht. En toen heb je ze aan sinterklaas gegeven en die heeft ze weer aan oma X gegeven en die heeft ze achter de gordijnen verstopt.
Oh ja, dit weekend had hij in zijn schoen van die chocomuntjes gehad. Hij ging 's ochtends naar oma X en daar lagen ook muntjes achter de gordijnen voor hem verstopt. Vraag ik later aan hem: Oh, heb je muntjes van de Sint gehad.
Zwiepje, zucht: Nee mama, die heb jij gekocht. En toen heb je ze aan sinterklaas gegeven en die heeft ze weer aan oma X gegeven en die heeft ze achter de gordijnen verstopt.
woensdag 19 november 2008 om 00:07
Zoon (nu 7) geloofde al niet meer in Sinterklaas, maar dat wisten wij helemaal niet. In gesprek dat volgde toen we erachter kwamen vroeg ik dan ook hoe hij weet dat Sinterklaas niet bestaat. Zijn antwoord: er is niemand die zó oud kan worden. Dat vond ik zo'n mooie redenatie voor een jochie van 6.
In datzelfde gesprek vroeg hij: "maar wie belt er dan aan als de kadootjes neergezet worden?"
Ik: "de buurman, en die verstopt zich dan snel naast het huis." Waarop zoons ogen beginnen te glimmen: "oh dus als ik vlakbij de deur sta dan zie ik hem wel weglopen?" Dochter gelooft nog, dus daar moeten we even strak maatregelen op treffen 5-12
.
Op de vraag wie er dan de kadootjes koopt had hij absoluut nog geen antwoord. Toen ik vertelde dat wij dat doen, vroeg hij intens verbaasd: "Waarom dan?"
Stukje verder: "Maar waar verstop je de kadootjes dan?" Hahahaha hij was zijn kansen al aan het berekenenen
Heel bijzonder moment vond ik het, zal dat gesprek (duurde nog veel langer) nooit meer vergeten.
In datzelfde gesprek vroeg hij: "maar wie belt er dan aan als de kadootjes neergezet worden?"
Ik: "de buurman, en die verstopt zich dan snel naast het huis." Waarop zoons ogen beginnen te glimmen: "oh dus als ik vlakbij de deur sta dan zie ik hem wel weglopen?" Dochter gelooft nog, dus daar moeten we even strak maatregelen op treffen 5-12

Op de vraag wie er dan de kadootjes koopt had hij absoluut nog geen antwoord. Toen ik vertelde dat wij dat doen, vroeg hij intens verbaasd: "Waarom dan?"
Stukje verder: "Maar waar verstop je de kadootjes dan?" Hahahaha hij was zijn kansen al aan het berekenenen
Heel bijzonder moment vond ik het, zal dat gesprek (duurde nog veel langer) nooit meer vergeten.
woensdag 19 november 2008 om 09:19
woensdag 19 november 2008 om 09:41
Dochter van 8 lijkt ineens niet meer te geloven in sinterklaas: "mam, iedereen weet toch dat dat een verkleed iemand is!" O-ja? "Ja, dat zeggen ze (op school dus) allemaal!"
Even later mag ze haar schoen zetten. Ik vraag haar wie daar dan het cadeautje in doet. "Dat doet zwarte piet natuurlijk!" Bestaat die dan wel? "Ja, sinterklaas is verkleed maar de zwarte pieten zijn wel echt!"
Even later mag ze haar schoen zetten. Ik vraag haar wie daar dan het cadeautje in doet. "Dat doet zwarte piet natuurlijk!" Bestaat die dan wel? "Ja, sinterklaas is verkleed maar de zwarte pieten zijn wel echt!"
woensdag 19 november 2008 om 09:48
Leuk topic!
Mijn oudste is nu 8 en zwaaaar aan het twijfelen. We hebben het nog kunnen omzeilen. Ze vertelde vandeweek aan mijn man dat er kinderen in haar klas zijn die zeggen dat hij niet bestaat. Mijn man legde toen de vraag terug en vroeg: en wat denk jij dan? Dat ie wel bestaat, zei ze vol overtuiging..
Het wordt kantje boord, want echt liegen wil ik niet meer op deze leeftijd, omdat ze al zo twijfelt, maar ik wil zo graag dat ze het nog even volhoud, tot 6 december.. Daarna zullen we het haar vertellen...
Het is zo schattig dat ze samen bij hun schoen nog staan te zingen 's-avonds, ik wil dat gewoon nog even vasthouden!!
Mijn oudste is nu 8 en zwaaaar aan het twijfelen. We hebben het nog kunnen omzeilen. Ze vertelde vandeweek aan mijn man dat er kinderen in haar klas zijn die zeggen dat hij niet bestaat. Mijn man legde toen de vraag terug en vroeg: en wat denk jij dan? Dat ie wel bestaat, zei ze vol overtuiging..
Het wordt kantje boord, want echt liegen wil ik niet meer op deze leeftijd, omdat ze al zo twijfelt, maar ik wil zo graag dat ze het nog even volhoud, tot 6 december.. Daarna zullen we het haar vertellen...
Het is zo schattig dat ze samen bij hun schoen nog staan te zingen 's-avonds, ik wil dat gewoon nog even vasthouden!!
woensdag 19 november 2008 om 11:20
Nichtje van 5 komt met de schoentjes van haar pop aan zetten voor mijn zoontje van 3 maanden als ze ziet dat hij geen schoentjes aan heeft, anders is het zo zielig als de baby geen schoen kan zetten
Zijn grote zussen geloven niet meer, maar toen ik toch wat in hun schoen gestopt had, vroeg oudste verbaasd: hoe kan dat nou? We hebben toch niet gezongen ofzo? Hier was duidelijk nog wat uitleg nodig.
De dochter van een vriendin: ok, hij bestaat niet, maar mag ik dit jaar nog geloven dan?
(wij mochten 2 keer per week onze schoen zetten vroeger en dat heb ik met de meiden ook aangehouden, piet kan niet altijd overal zijn)
Zijn grote zussen geloven niet meer, maar toen ik toch wat in hun schoen gestopt had, vroeg oudste verbaasd: hoe kan dat nou? We hebben toch niet gezongen ofzo? Hier was duidelijk nog wat uitleg nodig.
De dochter van een vriendin: ok, hij bestaat niet, maar mag ik dit jaar nog geloven dan?
(wij mochten 2 keer per week onze schoen zetten vroeger en dat heb ik met de meiden ook aangehouden, piet kan niet altijd overal zijn)
woensdag 19 november 2008 om 22:50
Vorig jaar, mijn dochter was 2, heb ik zó gelachen. ze had voor de eerste keer haar schoen gezet. Wij een appeltje erin gedaan, en 's avonds weer keurig terug op de fruitschaal gelegd. De volgende ochtend was ze best blij met dr cadeautje, maar meer beledigd dat "piet" het appeltje weg gehaald had. Want t was haar appel. Lopen we 's middags in t dorp, komen we de Sint tegen met pieten. Het eerste wat ze gilt is..APPETJE TRUG!. ISSE MIJ! Ik kwam niet meer bij
donderdag 20 november 2008 om 10:58
donderdag 20 november 2008 om 19:58
Dochter van bijna 3 is afgelopen weekend bekend gemaakt met Sint en zijn Pieten. Die Pieten, dat had ze snel door. Maar "wat doet die kabouter toch steeds bij die zwarte Pieten mama". En later toen het paard in beeld kwam "Kabouters zitten op de vos en niet op het paard" (de invloed van Kabouterland in Eexlo).
maandag 1 december 2008 om 09:46
Zoon (2,5): "Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de stoel."
En
Zoon: "Jij bent stout mama, jij moet in de zak!"
Ik: "Maar je weet toch dat Sinterklaas helemaal niemand in de zak doet? Dat zeiden de mensen vroeger, maar dat doet de Sint niet. Die is lief." (In de hoop hem gerust gesteld te hebben.)
Zoon: "Nee, kindjes niet in de zak, maar mama wel!"
Van je kinderen moet je het hebben...
En
Zoon: "Jij bent stout mama, jij moet in de zak!"
Ik: "Maar je weet toch dat Sinterklaas helemaal niemand in de zak doet? Dat zeiden de mensen vroeger, maar dat doet de Sint niet. Die is lief." (In de hoop hem gerust gesteld te hebben.)
Zoon: "Nee, kindjes niet in de zak, maar mama wel!"
Van je kinderen moet je het hebben...
maandag 1 december 2008 om 11:07
Hier waaien nog steeds de winmpers heen en weer. En Max van 22 maanden, die behoorlijk achterloopt op alle vlakken, roept bij alles dat donker is PIET. Ook bij de nogal donkere buren. Gelukkig zien ze er de humor wel van in. Verder checkt hij na het legen van zijn schoen, ook de andere schoen en de schoenen van alle anderen in huis. Ondertussen continu Lekker Lekker MMMMM Lekker roepend.