slaapzak/dekbed
donderdag 29 oktober 2009 om 21:10
onze uk van bijna 2 slaapt nog in een slaapzak in zn ledikant.
Mijn man vindt dat hij onder een dekbedje moet slapen, dat zou lekkerder? zijn, maar ik twijfel een beetje, want misschien is het praktischer om te wachten met een dekbedje kopen tot hij naar een groter bed gaat.
Tot hoe oud heeft jullie kind in een slaapzak geslapen?
Ik vind hem sochtens ook vaak ondersteboven in bed, ben een beetje bang dat hij het dekbed van zich af trapt en het dan koud krijgt.
Mijn man vindt dat hij onder een dekbedje moet slapen, dat zou lekkerder? zijn, maar ik twijfel een beetje, want misschien is het praktischer om te wachten met een dekbedje kopen tot hij naar een groter bed gaat.
Tot hoe oud heeft jullie kind in een slaapzak geslapen?
Ik vind hem sochtens ook vaak ondersteboven in bed, ben een beetje bang dat hij het dekbed van zich af trapt en het dan koud krijgt.
donderdag 29 oktober 2009 om 21:22
ramiaatje, ik zou em lekker in de slaapzak laten zolang hij daarin goed slaapt. Dan kan je man wel vinden dat een dekbed lekkerder is maar dat lijkt me geen goeie reden.
Mijn zoon is ook bijna 2 en slaapt met een nu dikkere slaapzak aan en slaapt daar goed in.
Hij heeft nog wel een dun dekentje (ledikantdeken) in een dekbedhoes en die leg ik er wel overheen maar eindigt idd altijd van hem af.
En hij is nog niet op de leeftijd dat hij zelf zn dekbed kan pakken dus ik laat het lekker zo, weet ik zeker dat hij warm ligt.
Ik heb trouwens wel al een dekbed voor hem maar die is dus echt te warm in combi met de slaapzak, dus die gaat pas in gebruik als hij ouder is en zonder slaapzak slaapt.
Ik heb wel al een juniorbedje staan, alleen hij slaapt vooralsnog lekker in zn ledikant. Het dekbed is wel een kleiner formaat dan 1 persoons hoor, pas prima op het juniorbed.
Mijn zoon is ook bijna 2 en slaapt met een nu dikkere slaapzak aan en slaapt daar goed in.
Hij heeft nog wel een dun dekentje (ledikantdeken) in een dekbedhoes en die leg ik er wel overheen maar eindigt idd altijd van hem af.
En hij is nog niet op de leeftijd dat hij zelf zn dekbed kan pakken dus ik laat het lekker zo, weet ik zeker dat hij warm ligt.
Ik heb trouwens wel al een dekbed voor hem maar die is dus echt te warm in combi met de slaapzak, dus die gaat pas in gebruik als hij ouder is en zonder slaapzak slaapt.
Ik heb wel al een juniorbedje staan, alleen hij slaapt vooralsnog lekker in zn ledikant. Het dekbed is wel een kleiner formaat dan 1 persoons hoor, pas prima op het juniorbed.
donderdag 29 oktober 2009 om 21:30
Dochter is hier 2 jaar en 8 maanden en slaapt nog in een slaapzak. Wij hebben de combisleeper en die is lekker groot en warm. Haar slaapkamer is vrij koud dus ik rek het nog zolang als het kan. Dan weet ik tenminste zeker dat ze lekker warm ligt. Opa is een lekkere warme bedstee aan het maken, en als die klaar is gaat ze onder een dekbed. Zal waarschijnlijk rond haar 3e verjaardag zijn. En dan kan de combisleeper naar de jongste.
donderdag 29 oktober 2009 om 21:43
Mijn jongste is in juli 3 geworden en slaapt pas sinds 2 maanden in een juniorbed met een dekbed. Tot die tijd lag hij nog met trappelzak onder een lakentje/dekentje in een ledikant. Wel typisch: hij kon er zelf in klimmen, maar kwam niet op het idee om er zelf uit te klimmen...
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
donderdag 29 oktober 2009 om 21:43
Als ze zich bloottrappen en ze het koud krijgen, zijn ze met 2 toch echt slim genoeg om zelf het dekbed weer te pakken hoor. Meestal ook slaperig genoeg om je er verder niet mee wakker te maken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 29 oktober 2009 om 21:57
quote:kraaltje1 schreef op 29 oktober 2009 @ 21:41:
wolletje maar was als ze zich dan bloottrappen? Mn zoon is een behoorlijke draaier in zn slaap en als ie half slaapt gaat ie geen dekbed over zich heen trekken denk ik, Of gaat ze dan vanzelf doen dan?
hier 2 draaiertjes. en beiden trokken het dekbed weer over als ze het koud kregen. hadden ze heel snel door.
wat ik af en toe wel es doe als ik naar bed ga nog ff checken bij hen. en zonodig de dekbedden wat hoger over ze heen doen. maar das meer omdat ik me daar fijn bij voel
wolletje maar was als ze zich dan bloottrappen? Mn zoon is een behoorlijke draaier in zn slaap en als ie half slaapt gaat ie geen dekbed over zich heen trekken denk ik, Of gaat ze dan vanzelf doen dan?
hier 2 draaiertjes. en beiden trokken het dekbed weer over als ze het koud kregen. hadden ze heel snel door.
wat ik af en toe wel es doe als ik naar bed ga nog ff checken bij hen. en zonodig de dekbedden wat hoger over ze heen doen. maar das meer omdat ik me daar fijn bij voel
donderdag 29 oktober 2009 om 23:02
Hier komen er pas dekbedjes als het ledikantje de deur uit gaat. Mijn oudste vanaf ruim twee en een half dus en mijn jongste word in januari twee maar slaapt nog heerlijk in zn slaapzak. Een super woelwater en met de winter voor de deur weet ik tenminste zeker dat hij het lekker warm heeft. Het is bij ons vrij koud boven (oud huis) maar hij slaapt in een combisleeper, google er maar eens op of kijk op marktplaats, ik vind het de uitvinding van de eeuw!!
donderdag 29 oktober 2009 om 23:09
In haar ledikant heeft ze altijd in een slaapzak geslapen omdat ze zo'n draaikont is.
Pas in haar "grote meiden bed" heeft ze een dekbed gekregen zodat ze zelf 's ochtends haar bed uit kan. Dat bed kreeg ze toen ze 2,5 was. En ze roept me gerust 's nachts bij haar omdat ze haar dekbed kwijt is. Het lukt haar nog niet zo goed om zelf weer haar dekbed te pakken. Ze is nu net 3.
Pas in haar "grote meiden bed" heeft ze een dekbed gekregen zodat ze zelf 's ochtends haar bed uit kan. Dat bed kreeg ze toen ze 2,5 was. En ze roept me gerust 's nachts bij haar omdat ze haar dekbed kwijt is. Het lukt haar nog niet zo goed om zelf weer haar dekbed te pakken. Ze is nu net 3.
vrijdag 30 oktober 2009 om 22:58
Voor oudste had ik heel enthousiast al lakentjes en dekens gekocht. Na een korte ziekenhuisopname (waar hij onder een laken+deken sliep) is hij thuis van een slaapzak naar die combi overgegaan in zijn ledikant. Hij was toen ruim 2,5 jaar. Met 3 is hij uit zijn ledikant geklommen, we hebben toen de zijkant eruit gehaald.
Met 3,5 zijn we verhuisd (afgelopen zomer), hij heeft toen een eenpersoonsbed gekregen met dekbed. Met het kamperen heeft hij nog in een dikke "baby"slaapzak geslapen, omdat we op dat moment aan het twijfelen waren of hij een eenpersoonsslaapzak moest hebben, of een kindervariant.
Hij slaapt nu dus 3 maanden onder een dekbed, en begint het nu door te krijgen dat hij eronder kan blijven liggen. Vaak werd hij 's ochtends vroeg wakker omdat hij het koud had, en kroop dan bij ons in bed.
Jongste is nu 1,5, slaapt nog in een ledikant en blijft voorlopig nog wel zo slapen.
Met 3,5 zijn we verhuisd (afgelopen zomer), hij heeft toen een eenpersoonsbed gekregen met dekbed. Met het kamperen heeft hij nog in een dikke "baby"slaapzak geslapen, omdat we op dat moment aan het twijfelen waren of hij een eenpersoonsslaapzak moest hebben, of een kindervariant.
Hij slaapt nu dus 3 maanden onder een dekbed, en begint het nu door te krijgen dat hij eronder kan blijven liggen. Vaak werd hij 's ochtends vroeg wakker omdat hij het koud had, en kroop dan bij ons in bed.
Jongste is nu 1,5, slaapt nog in een ledikant en blijft voorlopig nog wel zo slapen.
vrijdag 30 oktober 2009 om 23:24
Zolang mogelijk in een slaapzak, met een katoenen dekentje als het kouder wordt.
Als je wel voor een dekbedje gaat, zorg dan dat je de hoes dicht kunt ritsen. Ik heb Moppekind (toen 3,5 jaar oud) eens onderstebovenachterstevoren in bed gevonden. Wij dachten dat hij met zijn hoofd onder het dekbed lag, maar het bleek dat hij met zijn hoofd in de hoes was gekropen, en een paar keer omgedraaid.
Koud lijfje, bezweet koppie, en ik was nog nooit zo blij geweest als toen hij ging huilen.
Dit wil je nóóit meemaken !!!!!!!!
Als je wel voor een dekbedje gaat, zorg dan dat je de hoes dicht kunt ritsen. Ik heb Moppekind (toen 3,5 jaar oud) eens onderstebovenachterstevoren in bed gevonden. Wij dachten dat hij met zijn hoofd onder het dekbed lag, maar het bleek dat hij met zijn hoofd in de hoes was gekropen, en een paar keer omgedraaid.
Koud lijfje, bezweet koppie, en ik was nog nooit zo blij geweest als toen hij ging huilen.
Dit wil je nóóit meemaken !!!!!!!!
zaterdag 31 oktober 2009 om 20:13
Ieks moppetoet wat een eng verhaal is dat!!!
En dat terwijl je kind toch al 3,5 was was joh!
Dan is het volgens mij ook heel gebruikelijk toch dat ze al onder een dekbedje liggen? Lag hij er toen net onder of al een paar maanden?
Dochter hier heeft sinds een maand een dekbed.
Is ruim 2. Maar dat dekbed werd zo vol in het ledikant, een week later had ze ook een meegroeibedje die nu in de kleinste stand staat.
Dus dekbed in ledikant zou ik niet aanraden...
En dat terwijl je kind toch al 3,5 was was joh!
Dan is het volgens mij ook heel gebruikelijk toch dat ze al onder een dekbedje liggen? Lag hij er toen net onder of al een paar maanden?
Dochter hier heeft sinds een maand een dekbed.
Is ruim 2. Maar dat dekbed werd zo vol in het ledikant, een week later had ze ook een meegroeibedje die nu in de kleinste stand staat.
Dus dekbed in ledikant zou ik niet aanraden...