slechte kwaliteit embryo- toch zwanger?

10-10-2008 22:08 430 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er mensen zijn die toch zwanger zijn geraakt nadat een behoorlijk slecht embryo was terug geplaatst?

De klinisch embryoloog was niet bijster positief (niet expres maar je kon aan zijn gezicht zien dat hij erg twijfelde) en nu vraag ik me af of er uberhaupt wel kans is...De arts die erbij was nam het direct over en vertelde dat er altijd kans was maar deze meneer is altijd een erge vrolijkert. Wel gezellig natuurlijk maar voor mij niet altijd even geloofwaardig. Natuurlijk is gewoon afwachten tot ik de test mag doen ook een optie maar ik ben toch heel erg benieuwd naar andere verhalen..

Groetjes

Gliene
Nala! Spannend zeg. Succes deze dagen. een kleine Theo en Thea lijkt me erg leuk, haa!

Ik kreeg vandaag de dozen met medicijnen weer thuis. Net een apotheek hier;) Ik begin waarschijnlijk 4 januari weer als mijn lichaam geen rare streken uithaalt.

Snel alweer!! Tijd vliegt toch echt wel hoor.

Marf hoe is het met jou?
Tijd gaat zeker snel Gliene. Spannend hoor!
succes weer Nala. Spannende weken voor de boeg....
goed bezig nala! super! ik duim voor je!
Hey, fijne kerstdagen meiden!

Gisteren net gehoord dat er weer 2 zwangeren in mijn omgeving zijn dus het regent weer baby's straks!

Hopelijk ook bij ons!!

tot later

Gliene
jij ook gliene......en ik hoop ook bij jullie!

2009, voor al uw babygeluk
Jullie ook hele fijne kerstdagen toegewenst!

Ook ik hoop dat 2009 voor ons allen een vruchtbaar jaar gaat worden!

Dat we maar volgend jaar bij het kerstontbijt met eentje

(of 2 ) meer mogen zitten...
hallo allemaal,

Hebben jullie nog een beetje kunnen genieten deze feestdagen?

Sophy, hoe gaat het nu met jou? Voel je jezelf weer een stukje sterker worden?

En Marf, krijgt het verdriet al een plekje of lukt dat nog helemaal niet?

en natuurlijk Nala.. Al misselijk? ;)

Hier een gezellige kerst gehad. Nu plafond gesaust en nu een muurtje behangen! Goed bezig!
Onze feestdagen waren erg gezellie.

Vanaaf nog gourmetten met vrienden en dan hebben we alles weer gehad.

Ik ben nog niet misselijk. Heb soms een beetje last van mijn borsten, maar kan er denk nog weinig over zeggen.

Gister voor de laatste keer Pregnyl gespoten, dus 31 dec zijn de hormonen pas mijn lichaam uit...

Wordt wel steeds spannender hoor. Ook blijven de negatieve gedachten het meeste hangen, stel dat het nou weer niet lukt...

Jullie zijn druk aan het klussen zo. Lekker hoor. Het huis aan het verbouwen?
Wat een klote avond heb ik gehad.

2 Zwangere vriendinnen die rond liepen. Iedereen die eentje tuurlijk feliciteerde (wist iedereen pas net) en daar zit je dan...

Dus ook maar vroeg naar huis gegaan.

Dit wordt echt een hele zware week.

Ook omdat je weet dat als het niet goed gaat, dit al wel je 2e poging is geweest...

Hoe kom ik deze week door........
Nala, heel veel sterkte ermee, hoop dat je binnenkort heel goed nieuws hebt!

De rest hier ook een dikke knuffel van een mede-mm'er.
Lieve Nala, het is gewoon hartstikke zwaar en helemaal met zwangere dames om je heen. Maar jij komt hier doorheen....en negatieve gevoelens en gedachten horen er helaas bij.....je kan er niets aan doen, het is heel normaal.......het zwaar en moeilijk en kut en verdrietig en eng en alles tegelijk. Heel erg goed dat je dan lekker naar huis gaat, dat verdriet kan en mag je jezelf besparen.

Jij gaat gewoon lekker hier schrijven als je je ellendig voelt en wij duimen allemaal heel erg hard voor je.......niemand kan je zeggen of en wanneer het lukt helaas, maar we kunnen wel allemaal heel hard voor je duimen en je deze week door slepen. Het komt goed, ook als het niet goed komt.

Laat je lekker verwennen hoor!

Hier gaat het ok....ik bedrijf struisvogelpolitiek door me op mijn werk te storten en dat werkt goed Nu met een paar dagen vrij heb ik het soms wel wat moeilijk, maar ik probeer dat te accepteren.

Vandaag met man over gehad wanneer we eventueel weer zouden beginnen en we spelen nu zelfs met de gedachte een heel jaar niets te doen.........niet ivf-en bevalt ons wel MAar ja, een kindje zou ons natuurlijk nog meer bevallen.......lastig hoor zulke beslissingen, maar we laten het maar even zo zijn....we voelen vanzelf wanneer de tijd rijp is.

Gliene: hoe is het met jou? Ben je er al klaar voor (voor zover mogelijk )? tijd gaat echt snel idd!

liefs Sophy
hee ladeess,

Nala het is zo spannend! Hopelijk word jij straks door iedereen gefeliciteerd!! Ik hoop het zo voor je. En klets inderdaad lekker raak, ik had er ook zo'n behoefte aan de vorige keer. En zie, dit forum was geboren!

Dat getwijfel, de angst voor 'wat als..', allemaal zo herkenbaar.

Ik heb net leuke uitnodigen gemaakt voor verjaardag van dochterlief. Die wordt alweer twee begin januari! Onvoorstelbaar. Maar ik ging ze versturen maar toen ik alle kindernamen afging (oudste 2,5) zag ik dat of iedereen alweer een broertje of zusje erbij had of mijn vriendin alweer zwanger is. Ik ben de enige nu nog.. slik...

Maar het is bijna januari.. Ik krijg wel weer een beetje last van spanning, dat merk ik wel. Dat even de adem stokt als ik er aan denk of dat ik mezelf even moet corrigeren om er niet teveel mee bezig te zijn. Ik snap het, Sophy, dat het ook erg fijn is om het even te laten! De laatste maand voelde ik me erg fijn moet ik zeggen.

Maar ik ben bijna 36 nu dus daar begin ik niet meer aan en daarbij.. Ik wil dat het over is. Ik wil weten hoe dit gaat aflopen en hoe? Dat zien we dan nog wel. Nog maar uiterlijk 2x die %##^^#&#^*hormonen. Daar kom ik wel doorheen! Zegt ze stoer..

Sophy, bij jou is het ook zo'n enorm lang traject, dat maakt het ook zo zwaar lijkt me.. Meer kansen geeft ook meer spanning. Lastige keuze hoor!

En Peggysue, klets gerust mee hoor! Hoe vergaat het jou?
Ik herken dat ook zo.

Die pauze is echt heerlijk, maar de wens is nog groter.

Merkte in de cyclus rust dat ik me weer steeds beter ging voelen en ben nu weer trug bij af.

Jullie berichtjes maken me wel weer sterker. Ik mag me gewoon zo voelen. Maar toch denk je wel eens, stel je niet aan, kom op... Maar hou me nu voor dat ik me wel eens zo mag voelen.

Had vanmorgen na een grote boodschap beetje roze bloedverlies.

Kan tuurlijk innesteling zijn, maar maak me dan gelijk weer druk.

Maar de IVF arts zei dat ik door de Pregnyl pas vanaf 31 dec ongesteld kan worden...

Ga mezelf nu alweer gek maken...
Goed zo nala dat je beseft dat je je zo mag voelen. Echt waar, je stelt je echt niet aan meis......je doet het zelfs supersupergoed! Je bent er nog , je relatie is er nog, je functioneert nog, je doet leuke dingen.......je doet gewoon je best om hier uit te komen en dat doe je hartstikke goed! Nog even volhouden! EN dat roze verlies is vreselijk, dat kan ik me helemaal voorstellen, logisch dat je je druk maakt! Kom op meis, je kunt het (je doet het al!)

Gliene: jah spannend he! En even slikken bij het besef dat zoveel mensen weer een tweede (of derde) kindje hebben.......babygeluk gaat gewoon overal altijd door.......

En ik herken het ook wel dat je er klaar mee wil zijn op een gegeven moment, hoe dat er dan ook uit ziet......

Ik heb mijn leeftijd mee, dus de luxe om een jaar ofzo te wachten, maar goed is idd een lang traject zo. Maar goed, het voelt ook fijn dat we nog kansen hebben en mijn wens is ook heel erg groot, maar ik wil niet dat alles lijdt onder dit traject. Ik vind het heel belangrijk dat mijn werk en relatie en mijn eigen gezondheid stabiel zijn. Als ik 10 jaar ouder was geweest hadden de zaken en beslissingen er anders uitgezien......

Nog twee keer meis en hopelijk met een prachtig resultaat!

x
Belangrijk hoor Sophy! Je hebt ook zoveel stress om je heen gehad de laatste tijd dat het me heel verstandig lijkt om gewoon een beetje geluk na te streven op dit moment. Hopelijk houdt dat een zwangerschap in maar misschien is een periode andere leuke dingen juist wel heel gezond voor jullie. Genieten, relaxen en even jezelf weer terugvinden.

Het blijft een raadsel waarom de een wel zwanger wordt en de ander niet. Waarom het de eerste keer bij ons wel lukte en de laatste keer de resultaten zo slecht waren.. Misschien werkt stress mee, daar had ik dit keer echt meer last van, misschien is dat onzin.. ook mensen die zwaar onder de stress zitten en zwanger worden maar toch.. Je goed voelen zorgt er in elk geval voor dat je deze behandelingen beter aankunt. Dus... Gewoon erg belangrijk.

Of niet Nala!

Hou vol, het wordt weer beter!

Bij dochterlief had ik ook roze bloedverlies trouwens dus je weet het gewoon niet. Het kan alle kanten op! Wanneer mocht je nou ook alweer testen?

xx
Ik mag vrijdag testen Gliene en doe dat ook.

Stel dat het nou weer fout gaat, kan ik dit wel naar het zh aangeven. Misschien nestelt het wel in, maar laat het iedere keer weer los...

Als de test positief is, ga ik echt nog niet jubelen en heb liever ook nog geen felicitaties. Want dan begint de echte stress pas.

Denk dat ik pas met een evt echo (met 6 weken) durf te gaan jubelen...
Spannend Nala, ik duim voor je !

Dat rozeverlies na de grote boodschap zou ik me niet zo druk over maken (makkelijker gezegd, I know...). Dat heeft Gemini ook een paar keer gehad. En ik ken meer mensen die het hebben gehad na de grote boodschap. Gesprongen adertje doordat alles goed doorbloed is bij een zwangerschap.

Ik hoop dat je een positieve test hebt èn dat je een goede echo over een paar weken hebt !
What matters most is how you see yourself
Ik hoop het ook Jane en hou dat iedere keer ook in mijn achterhoofd.

Heb het vaker gehoord dat bloed niet altijd slecht hoeft te zijn, maar tot nu toe was dat het wel bij mij.

Ook heb ik continu ongesteldsheidskrampjes. Maar kan door de Pregnyl pas morgen ongesteld worden...

Had dit de vorige keer volgens mij ook en toen werd mij verteld dat dit ook een goed teken kon zijn.

Kortom, ik ben weer lekker bezig...
Nala, je bent perfect bezig! Hoort er allemaal bij helaas, dat continue gereview op je lijf.....echt hoor meis, je doet het hartstikke super! Duim duim duim!
Alles wat jij beschrijft had ik bij de behandeling waar ik zwanger van werd en de behandeling waar ik niet zwanger van werd.. Sorry, flauw maar waar.

Vrijdag.

Ik duim heel hard voor je!!!!!
Geeft niet. We weten het vrijdag wel.

Kan nu wel gissen, maar weet toch niets zeker.
Nala, ik heb het hier de afgelopen weken/dagen gevolgd. Ik zal voor je duimen en hoop heel erg op een positieve test vrijdag. Echt heel spannend deze dagen voor je.

Ik heb zelf 20/1 het eerste intake gesprek voor IVF. Dus ik moet nog aan het hele traject beginnen. Maar weet al beetje wat me te wachten te staat o.a. door deze topic.

Veel sterkte en succes.
Gaat goed hier...

Ga er steeds meer in geloven denk ik.

Vandaag wel de dag dat ik ongesteld kan gaan worden.

Maar voel niets en ook nog steeds geen bloed gezien.

Nog 2 dagen...

Demismile, thx, doet me goed dat zoveel mensen met ons meeleven.

Hoop dat jullie snel een wondertje mogen beleven en niet zo lang hoeven te lopen.
*Breekt even in voor een kleine aanmoediging*

zet m op Nala!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven