slechte kwaliteit embryo- toch zwanger?

10-10-2008 22:08 430 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er mensen zijn die toch zwanger zijn geraakt nadat een behoorlijk slecht embryo was terug geplaatst?

De klinisch embryoloog was niet bijster positief (niet expres maar je kon aan zijn gezicht zien dat hij erg twijfelde) en nu vraag ik me af of er uberhaupt wel kans is...De arts die erbij was nam het direct over en vertelde dat er altijd kans was maar deze meneer is altijd een erge vrolijkert. Wel gezellig natuurlijk maar voor mij niet altijd even geloofwaardig. Natuurlijk is gewoon afwachten tot ik de test mag doen ook een optie maar ik ben toch heel erg benieuwd naar andere verhalen..

Groetjes

Gliene
hee Nala! goed nieuws. Succes!!!

Ik ben vandaag tante geworden. Joehoe, helemaal blij. Een beetje te vroeg ( 36 weken) omdat mijn schoonzus hoge koorts had en dus met spoedkeizersnede maar alles is goed.

Op meer baby's!

groet

gliene
Gefeliciteerd Gliene! Is dit de eerste keer dat je tante bent geworden? Ik had dat vorig jaar. Werd ik snel achter elkaar voor de 1e en 2e keer tante. Hoe voel je je er verder bij? Erg veel moeite mee of valt het mee? Ik heb het alleen met "familiedingen". Zoals een verjaardag of feestdag. Dan voel ik me wel zitten, zo zonder kind.

Maar gaat alles goed met je schoonzus en neefje/nichtje?

Wij gaan zo weer voor het eerst naar het zh. Ben zo benieuwd!

Hoop dat alles goed is.
Dit is de 2e keer. Ik heb de eerste keer er wel moeite mee gehad. Was al jaren bezig en inmiddels in het ziekenhuis begonnen met onderzoeken en IUI toen ik bij hem op visite was. Ik had ze hier nooit iets over verteld. Was niet echt de tijd voor op de een of andere manier. Maar ik besloot dat om ze het te vertellen. Zo gedaan en ik kijk eens goed naar haar en ik wist het meteen. Zwanger. Ongelukje. Giegel. Ik was echt heel blij voor ze ! we waren aan het strand geweest en terug in de auto moest ineens vreselijk huilen, dan wilde ik helemaal niet! Twee dagen blijven huilen. Ik had zo graag de eerste willen zijn! Vond die heftige reactie bij mezelf niet leuk. Overkwam me ook echt. Maar toen kwam wel alle frustratie van de laatste jaren er in een keer uit. Dat bleek wel nodig.

Maar het leukste was dat toen mijn neefje geboren werd ik inmiddels zwanger was. Dat was echt super voor iedereen, voor opa, oma en broers en zusje. Iedereen kon oprecht genieten en blij zijn zonder rekening te (hoeven) houden met mij. Dat vond ik het mooist van alles.

En omdat ik nu een dochtertje heb is wel alles anders hoor. Het enige waar ik aan moet denken is; de vorige keer was ik zwanger... jammer dat het nu niet zo is..;) Verder is het gewoon helemaal fantastisch.

Succes vandaag Nala!

Sophy? Hoe is het met jou?
Ik had dat ook hoor, wilde ook zo graag de eerste zijn. En dat was ik in principe ook, tot die miskraam. Ik liep bijna gelijk met mijn schoonzus (die na mij als eerste zwanger raakte) en dat vond ik heel erg moeilijk. Ik zou ook zo'n buik hebben en nu denk ik soms, mijn kind had nu ook zo groot geweest.

maar wat je zegt, het is een voordeel dat je nu een kind hebt.

Hoop dat dat bij ons ook snel gaat zijn.

In het zh ging het goed! Gelukkig geen cystes te zien. Helaas is mijn linker eierstok nog steeds niet te zien... Maar mijn rechter doet het goed. (ze zag nu 9 groeiende follikels)

Uitleg gekregen over de nieuwe hormonen. (zit in een prikpen, helemaal geweldig!)

Moet donderdag weer terug komen.
Hey meiden hoe is het met jullie?

Hier gaat het wel. Had gisteravond ff een dippie. Waren bij schoonouders met het hele gezin. (dus ook mijn 2 neefjes) En kreeg het ff te kwaad. Heb het nooit moeilijk als ik mijn neefjes zie, maar zo met het hele gezin bij elkaar vind ik altijd wel moeilijk. Mijn kind had daar ook rond kunnen kruipen. Dus ff tranen met tuiten staan janken. Normaal kan ik ze weg slikken. Maar dacht er 1 seconde aan en de tranen begonnen al te stromen. Leuk die hormonen....

Gelukkig heb ik er verder nog weinig last van. Alleen veel pukkels en hoofdpijn.

Heeft 1 van jullie ook Decapeptyl gespoten? Het doet bij mij zoveel pijn als ik het inspuit en met de Gonal F heb ik nergens last van! Hadden jullie dit ook?
Oh, ik zie er echt wel weer tegenop hoor, die labieligheid.

Nala, het hoort er gewoon bij, gaat wel weer over! Tenzij je zwanger bent. Dan hou je het nog wel even;)

dus laten we het hopen.

Ik kan me niet herinneren dat decapeptyl zeer deed. Wel doet bij mij de rechterkant van de buik veel minder zeer dan de linker. Vreemd genoeg. Maar dat is alleen de prik. De vloeistof voel ik heel even en dan is het al weg.
nala: zou het kunnen helpen om die decapeptyl iets eerder uit de koelkast te halen? Of het even warm te wrijven? Dat helpt bij Pregnyl altijd goed.....de vloeistof is een beetje lobbig, dat schijnt pijnlijk te zijn.

Gliene: vliegt de tijd ook zo bij jou? Ik vind het heel snel gaan

Heel herkenbaar wat jullie schrijven over hoe verdrietig zulke situaties zijn. Bah bah bah...........

Ik hoop dat ivf2 jou geluk gaat brengen en dat Gliene in januari ook lekker zwanger wordt!!

Hier ok, heel druk, soms wat zwaar en ik moet ook nog een boel verwerken, maar komt wel goed.....

xxx
Dikke kus Sophy. Life sucks af en toe he?

Zal het van de week eens vragen over die Decapeptyl.

Misschien helpt het wel. Maar de Gonal F deed vanmorgen ook ff pijn, maar het is voor een goed doel. (is alleen bij inspuiten hoor)
Heuj meiden......denk aan jullie hoor, maar heb het heel erg druk en heb niet zoveel te vertellen (tenzij je alle over mijn werk wil weten, maar dat lijkt me sterk )

x
Geeft niet hoor, denk dat ik de enige ben die nog regelmatig wat te vertellen heb. (qua zh gebied dan)

Ben vandaag weer naar het zh geweest, zit op dag 11.

Daar ging het goed! Heb 15 eitjes!!! (alleen rechts, links doet het weer niet) Was echt zo verbaasd daarover. (2 dagen geleden waren het er 9) Van die 15 waren er 6 mooi groot. De grootste is 19,5mm.

Moet morgen weer trug. Die grootste zal dan wel groot genoeg zijn om woe de punctie te doen. Maar misschien dat het donderdag wordt, want dan is de rest nog groter. (die waren rond de 17mm. En des te meer, des te beter!)

Hoop het ook donderdag, want woensdag trouwt mijn neef. Kan dan overdag er al niet bij zijn, want je moet tuurlijk echt ff bijkomen van de punctie en op het feest moet ik me dan ook gedeisd houden. Maja, is het woe, dan is het zo. Dit is toch belangrijker.
wow superveel eitjes! goed bezig! ik hoop ook voor je donderdag! zet m op, nog ff volhouden!

x
Wow nala wat een superresultaat!! Ongelofelijk!

Ik duim voor je!

Hier al net zo druk, lees wel maar schrijf even weinig. Komt wel weer;)
Nou, het resultaat was vandaag nog beter. Ze zag nog steeds 15 eitjes, waarvan er nu 10 mooi groot waren!!!

De grootste is 23 mm, dus de punctie is woensdag. (de rest zit rond de 19 mm)

Vanaaf Pregnyl zetten en dan weer afwachten.
oeh spannend meis! Morgen al!

Wel heel rustig aan doen hoor daarna! Lekker laten verwennen ook!

Ik denk aan je morgen!

Liefs Sophy
Ben er weer. Viel behoorlijk tegen. Deed meer pijn dan de vorige keer.

Bleek nu ook een cyste te zitten. Normaal laten ze die zitten, maar er zat een mooi eitje achter, dus moesten ze die cyste ook weg prikken. De randen daarvan zijn wat stugger, dus doet ook meer pijn.

Heb wel ff een traantje gelaten.

Nu ben ik heel erg duf en ga dan ook lekker op de bank liggen.

Oh ja, ze hebben 7 mooie eitjes kunnen oogsten en van mijn man 9 miljoen zaadcellen. Die eitjes zijn er dus 1 meer als de vorige keer. Van mijn man is het veel minder, maar hij is tuurlijk ook ziek geweest.

Ze vonden het er verder goed uitzien.

Moet morgen tussen half 12 en half 1 bellen hoeveel er bevrucht zijn. Dus allemaal hard duimen please!
Oei kut dat het meer pijn deed! Shitzooi!

Wel dapper hoor dat je het gewoon weer achetr de rug hebt! En een mooie score meid, ik duim heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je!

Lekker rustig aan vandaag!
He Nala!! Goedzo!!!!

Rustig aan doen deze dagen he!

Ik duim me helemaal suf voor je, haha!

Hoe gaat ie? Trek je het nog een beetje??

7 eitjes, daar moeten toch mooie embryo;s bijzitten!

xx
Hoop het ook Gliene.

Het gaat verder wel. Merk het wel als de pijnstillers gaan uitwerken. Zo maar weer eentje innemen.

Moet van de verpleegkundige ff rustig doen met tillen. Dus op mijn werk geen kids tillen. Hoef gelukkig alleen maar vrijdag te werken. Dan ook ws de terugplaatsing, dus moet ook ff tussendoor weg.

Verder merk ik dat ik het allemaal niet zo beleef. Je weet nu een beetje hoe en wat alles is. Dus de tijd gaat (gelukkig) erg snel.

Nu morgen afwachten hoeveel embryo's er gevormd zijn en dan met de terugplaatsing of ze mooi verder zijn gaan delen. (was vorige keer een probleem)

Ga lekker mijn bedje opzoeken, ben best wel moe.
Nala, wat spannend allemaal. Ik ga hard voor je duimen dat er mooie embryo's ontstaan!
Jeej!!! Van de 7 eitjes, zijn er 6 bevrucht!!!

Nu is het afwachten hoe ze gaan delen, want dat was de vorige keer een big issue.

Moet morgen om 15.00 uur in het lab zijn, gaan we eerst kijken hoe het eruit ziet en dan om 15.15 uur de terugplaatsing...
whoohoo, mooie score, ik duim voor een prachtige deling!

x
Geweldig Nala! Supernieuws!
Wij zijn helemaal blij. Er waren 2 embryo's heel mooi gaan delen!!! Waren beide categorie 2 en de vorige keer hadden we categorie 2-3. Categorie 1 komt heel weinig voor, dus dit is eigenlijk het beste wat je kan hebben.

De kansen zijn nu ook hoger, omdat ze er mooier uitzien.

En ja, heb het over ze, want er zijn er weer 2 terug geplaatst! Genaamd Theo en Thea. Hihi. Vent en ik hadden de grootste lol in de wachtkamer toen we namen aan het verzinnen waren.

Vrijdag 2 jan mag ik testen!

Dus we zijn best wel positief gestemd.

toi toi toi op het wachtbankje !
Super, Nala!! Veel succes op het wachtbankje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven