Snelzwemcursus

03-04-2011 20:51 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 5 moet hoognodig leren zwemmen, maar ik zie niet hoe ik dat logistiek zou moeten regelen gezien de zwemlestijden, schooltijden, en andere 2 kinderen. Daarom zoek ik een snelzwemcursus, waarin ze in een vakantieweek leert zwemmen. Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien een tip voor een lokatie in het Noorden van het land?
En een kind van 7 nog sneller: http://educatie-en-school ... t-best-leren-zwemmen.html
Natuurlijk is het doel dat ze leert zwemmen en niet het diploma. Maar ik hoop haar in een vakantie een basis te geven. Ik had de hoop dat ze daarna dan met schoolzwemmen voor B en C zou kunnen gaan en het dus automatisch bij zou houden, maar het lijkt er op dat het schoolzwemmen wordt afgeschaft dus dat wordt lastig. Maar nogmaals, bijhouden vind ik geen probleem want dat kan ik op een tijd die mij uitkomt. Diplomagarantie hoeft niet wat mij betreft; als ze het niet haalt zal ze daarna in ieder geval minder lessen nodig hebben dan zonder spoedcursus. Een cursus van 2 weken zou ik ook prima vinden. En zwemles tijdens de BSO kan hier helaas niet.

Nautic, dat probleem van dat het vermoeiend is zie ik wel. Ze zwemt wel heel graag, dus ik ben niet zo bang dat ze er een hekel aan krijgt. Ze ligt op vakantie ook het liefste de hele dag in het zwembad.

Dat kamp ga ik eens zoeken, dank voor de tip.

Arnhem is trouwens misschien wel een optie, wat was de zwemschool?
Ik hoor gisteren nog de zee juf van mijn dochter het vertellen:

Je moet de ouders de kost geven die na de zomervakantie aankomen van, mijn kind kan zo goed zwemmen......en vervolgens blijkt dat ontzettend tegen te vallen!

Een kind van 5 kan het misschien wel, maar heeft nog niet voldoende kracht om het ook vol te houden.

Vaak ook is de arm-been coördinatie het moeilijkste voor de kinderen.

Bij mij op zwemles kan je pas opgeven voor zo'n snel-zwemcursus als de basis voldoende is.

Tip die ik van de zwemleraar
Is er écht geen zwembad in de buurt waar je terecht kan voor gewone zwemlessen? Ik kan me n.l niet voorstellen dat zwemles niet aansluit op schooltijden. Je 2 andere kinderen kan je toch gewoon meenemen naar het zwembad? Of ene ouder op zaterdag naar zwembad en andere ouder met andere kinderen naar sporten?
Sorry er ging wat fout:

De tip die ik van de zwemleraar kreeg bij de oudste was: veel touwtje laten springen, dat is goed voor de arm-been coördinatie.

Ik ben zelf ook alleenstaande moeder en moet ook op zaterdag naar zwemles. Oudste heeft niet altijd zin om mee te gaan, tja dat is dan jammer. Het kan niet anders. Soms heeft de oudste een andere verplichting en dan schakel ik dus iemand anders in als het echt niet anders kan. Maar ik wil dat ze het goed leert, snel hoeft niet van mij....
Ik zeg Water en Ko, en dan tijdens een vakantie op Camping Het Grote Bos.
Zwembadede een optie?
http://www.zwemonderwijsnederland.nl/groningen/

Groningen!

Duurt een half jaar, das misschien te doen?
http://www.zwemschool-groningen.nl/

Ook in Groningen, met zwemles op de zondag. Geen snelcursus maar ik zag dat je ergens schreef dat je geen zwemles op zondag kon vinden.
Zwemles sluit hier zeker aan op de schooltijden, maar niet op mijn werktijden. Dat is nou net het probleem.

Dank voor de touwtjespring tip, die ga ik proberen.
Dank voor alle tips.

Wen, voor die zwemles had ik haar al opgegeven voor een proefles (leek me ideaal op zondag), en toen hoorde ik slechte ervaringen van andere ouders over die zwemlessen. Dus dat doen we toch maar niet.

Ede is te ver weg.

Die halfjaarcursus lijkt heel aardig. Maar: dan zit ik dus elke week twee uur lang met de andere twee in dat zwembad te wachten. En dat lijkt me dan weer niet te doen.
Want te ver van huis? Ik doe in de tijd die ik heb (ook 2 uur per week) de boodschappen en kook. Maar toegegeven ik woon erg in de buurt van de zwemschool (10 minuten max). Heb ik nog ruim een half uur over om te chillen met jongste.
Eens trouwens, 2 uur doden in een zwembad is onmogelijk...
quote:wen schreef op 03 april 2011 @ 22:13:

http://www.zwemschool-groningen.nl/

Ook in Groningen, met zwemles op de zondag. Geen snelcursus maar ik zag dat je ergens schreef dat je geen zwemles op zondag kon vinden.Duurt nog 1,5 jaar voor we daar aan gaan beginnen, maar ziet er goed uit. Lijkt me een "gemoedelijke" zwemles, niet zo massaal.
Het is inderdaad te ver om op en neer te rijden, en ik zie mij al 2 uur lang achter mijn peuter aanrennen in dat bad.
[quote]Suze02 schreef op 03 april 2011 @ 22:28:

Eens trouwens, 2 uur doden in een zwembad is onmogelijk...[/quote

Ik las iets heel anders......
Nut, ik ken 2 ouderparen die hun kind daar van les hebben gehaald. Het is een heel klein bad, dat ook nog eens in vieren werd gedeeld voor de lessen. De conclusie van beide ouderparen was dat het leuk was voor watergewenning, maar niet voor echte zwemles.
Hier ook zwemlessen van twee uur, misschien heb ik suze2 wel eens gezien , en wij verdeelden het halen en brengen, zodat je eigenlijk geen verloren tijd hebt. Dat kan met vriendjes/vriendinnetjes, maar mijn oudste zat er niet met een bekende op en toen verdeelden mijn man en ik het halen/brengen.
quote:nippo schreef op 03 april 2011 @ 22:30:

Het is inderdaad te ver om op en neer te rijden, en ik zie mij al 2 uur lang achter mijn peuter aanrennen in dat bad.

Nee, daar zou ik ook niet aan moeten denken (ik heb er 1 van 1,5).

En geen optie dat je man haar haalt als jij haar gebracht hebt?

Zo doen wij het nog wel eens als hij op tijd is.
Mijn zusje heeft 20 jaar geleden zo'n zwemcursus gedaan. Was een drama, ze heeft drie weken lang gehuild als ze er heen moest. Maar zusje was ook wel een geval apart, die had er ook gewoon geen zin in en kon rustig een hele les lang huilen, zonder ook maar een teen in het water te dippen. Tijdens het afzwemmen heeft ze ook een half uur gehuild voordat mijn moeder besloot dat het geen zin had en haar uit het zwembad haalde. Ze heeft uiteindelijk apart van de groep in haar eentje mogen afzwemmen.

Hm, deze post voegt niet zo veel toe, alleen kwam de herinnering van mijn krijsende zus meteen terug toen ik de titel van dit topic zag. Mijn vader had op een gegeven moment zo genoeg van het gekrijs dat hij de knuffel van mijn zus in het water mikte, zodat zij er in moest om hem te 'redden'. Niet geheel pedagogisch verantwoord, wel effectief. Bleek dat ze al hartstikke goed zwom. Ze heeft jaren later nog op redelijk niveau aan wedstrijdzwemmen gedaan, haha.

Verder heb ik niks nuttigs toe te voegen, carry on.
Cora, ha ha ha. Is je oudste al klaar? Mijne pas net begonnen dus denk niet dat we elkaar in wandelgangen tegen gekomen zijn .

Perfecte school he? Ik ben echt heel erg tevreden. Na 2 lessen hastikke watervrij en na 5 gingen ze al duikend door het gat. Nu, na 8 lessen zwemmen ze zonder bandjes op hun rug het zwembad door: geweldig!
Dat verdelen is niet zo´n gekke optie, stom dat ik daar zel fniet aan gedacht heb. Op vrijdag zou dat kunnen, dat een van ons brengt en de andere haalt. Stom genoeg begint de les op vrijdag alleen om 15:00 uur, en ze moet tot 15:00 uur naar school (wie heeft dat nu verzonnen?). Maar ik ga die zwemschool eens mailen, dan voor het meedenken.
Madieken, volgens mij doen ze dat bij ons ook want knuffels mogen mee (en ouders mogen niet blijven kijken...).
quote:nippo schreef op 03 april 2011 @ 22:33:

Nut, ik ken 2 ouderparen die hun kind daar van les hebben gehaald. Het is een heel klein bad, dat ook nog eens in vieren werd gedeeld voor de lessen. De conclusie van beide ouderparen was dat het leuk was voor watergewenning, maar niet voor echte zwemles.

Watervrij is hij al wel, dus dat zou geen zin hebben......

Mmmm moet maar eens zien, we wonen dichtbij Kardinge dus haal-en brengtechnisch is dat het handigste
Herinner me van vroeger ook dat onze ouders het verdeelden, dat lukte prima en dat vonden wij wel leuk, iedere dag een andere ouder mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven