Speelgoed 3,5 jarige bouwer/sjouwer

15-07-2020 07:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar geschikt speelgoed voor mijn zoontje van 3,5.

Hij houdt van sjouwen, is vaak verhuizer of bouwer en gebruikt alles wat los en vast zit in huis. Hij maakt allerlei "machines" die dan van alles kunnen maar het bouwen is leuker dan ermee spelen. Hij heeft heel veel fantasie, is verbaal sterk maar niet enorm sterk met de fijne motoriek.

Ik zoek bv iets van een experimenteerset of bv iets van mechanico ofzo maar meer voor zijn leeftijd.

Wie heeft er een leuk idee? We zijn deze zomer noodgedwongen veel binnen dus zoek iets leuks voor hem.

We hebben trouwens geen tuin. Wel een zandtafel op het balkon. Kapla is nog geen hit, duplo/magnatiles op het moment niet heel interessant.

Ik ben benieuwd :)
Mijn zoon van3,5 is dol op Korbo. Dat zijn tandwielen waarmee je van alles kan bouwen en dat lukt al met 3,5 jaar. Heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Clicks
Kid k’necs
Klei
Magisch zand
Als je de ruimte hebt: grote blokken/ plastic bouwstenen. Eventueel lenen bij de speel O theek

Veel kinderen hebben bij Kapla nodig dat je even meespeelt of een voorbeeld wat ze er van kunnen maken. (En een bak met dieren ernaast doet wonderen) Zoek op pinterest op kleuters bouwhoek/ kleuters Kapla/ kleuters constructie. Borden vol van leerkrachten vind je dan :)
Alle reacties Link kopieren
En een (plastic) kruiwagentje, lappen voor een hut (onder de tafel), blokken?
Alle reacties Link kopieren
https://www.trendyspeelgoed.nl/Fantasy- ... gL1I_D_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://mamamosi.com/2019/09/07/mega-le ... -van-modu/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eichhorn constructor is misschien iets. En dan een set vanaf 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
15-07-2020 08:07
Eichhorn constructor is misschien iets. En dan een set vanaf 3 jaar.
Dat eichhorn hadden wij ook en lijkt mij enorm geschikt. Mijn dochter vond het niks, die bouwt en constructort niks, maar het was wel heel geschikt voor haar leeftijd toen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 08:13
1.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.leukmetkids.nl/cadeau-ideee ... ag-bouwen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is ook zo’n type. Waar hij blij van wordt en graag mee speelt;
- kruiwagen, schep, een paar stenen of blokken hout, en een bult zand. Hij leeft zich helemaal uit. Verzint dat hij de monteur is en dat hij de waterleiding moet repareren, huizen moet bouwen, etc.
- een bouwvakkers hesje met gereedschap (van Melissa en Doug). Hij zit dan helemaal in zijn rol.
- mini gereedschap, bijv van Bosch mini of van Stihl mini. Écht apparaten waarmee hij papa of de tuinman kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een leuke dingen zitten er tussen! Dankjewel!

Een tuin zou echt ideaal zijn voor hem, maar dat zit er voorlopig niet in. Een kruiwagen zou hij anders wel geweldig vinden :D

Gereedschap hebben we inderdaad, groot succes!

Die grote dingen van Bianca zien er superleuk uit, nooit aan gedacht. En met korbo kan hij zich ook wel vermaken denk ik.

Ik vind het heel leuk dat hij zich wel vermaakt met dozen en touwtjes en steentjes en wat dan ook. De troep in huis neem ik voor lief. Wij naderen alleen weer een lockdown (buitenland) en dan hebben we echt wat variatie nodig.
Auto met werkend boormachientje: https://www.bol.com/nl/p/bosch-auto-tun ... androidapp

Bouwset die daarbij past: https://www.bol.com/nl/p/bosch-speelgoe ... androidapp

Werkbank die daarbij past:
https://www.bol.com/nl/p/bosch-werkbank ... androidapp
Hij had hier zo'n boor en schroevendraaier etc die echt wat deden, dat was wel serieus leuk.
Verder was een soort musket haak (ik had een grote ergens gekregen die bedoeld was om een tas aan je kinderwagen te hangen, met een soort schuimrubber erom) jarenlang dagelijks gebruikt.
Ik zie me nog gaan met dat mannetje naast me met een gereedschapsriem met die haak eraan, en dan van alles eraan vastgemaakt, wat dan over de grond sleepte *nostalgie slaat toe*

Verder zijn dingen om je op te verheugen fietssloten
(hier niet geslapen van de stress omdat er een nieuw slot was en de volgende ochtend de fiets ermee echt op slot moest en ergens worden achtergelaten).
Recentelijk stond hij zo te smachten bij de Hema, want daar hadden ze een wielslot met daarbij een ketting. Dagelijks Een Moment om de fiets zo ergens vast te zetten.
Dus dingen met sleutels zijn ook fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Hier was Duplo Toolo een hit. Het is voor 3 jarigen heel goed te doen, hufterproof en toch ook nog goed voor je fijne motoriek.

Afbeelding

Zoals je aan de kleuren kan zien moet je er waarschijnlijk wel voor naar Marktplaats (of iemand in NL voor jou dan), maar daar was toen wij het kochten voldoende goed aanbod.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
15-07-2020 09:32
Hier was Duplo Toolo een hit. Het is voor 3 jarigen heel goed te doen, hufterproof en toch ook nog goed voor je fijne motoriek.

Afbeelding

Zoals je aan de kleuren kan zien moet je er waarschijnlijk wel voor naar Marktplaats (of iemand in NL voor jou dan), maar daar was toen wij het kochten voldoende goed aanbod.
Leuk!! Hier zelf vroeger veel mee gespeeld haha :)
Alle reacties Link kopieren
Misschien een modelbouwpakket van Revell? Die hebben ook een juniorlijn voor kinderen vanaf 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon bouwt sinds zijn derde met Sio-montage, dat lijkt op dat Eichhorn Constructor. Hij combineerde het met Duplo en houten treinrails.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zou een mooie set Hubelino de Duplo misschien interessanter maken?

Verder een paar stevige klemmen van action/bouwmarkt zodat je wat doeken goed kunt bevestigen voor een hut?
Alle reacties Link kopieren
De in deze link besproken clickformers (heten bij ons 'Clics' en kreeg je jaren geleden bij een tankstation) hebben wij ook voor onze zoon. Hij kreeg ze van een vriend die er nooit mee speelde toen hij drie was. Nu bijna zeven en ze mogen nog steeds niet weg.

Nu is kapla gecombineerd met Playmobil een aardige hit. Lego doet hij ook vanaf zijn derde, daarvoor Duplo. Hij heeft ook iets magnetisch, vrij kleine staafjes en balletjes, bij hem en manlief razend populair.
Alle reacties Link kopieren
Ala hij handiger wardt met de motoriek: LaQ! Super klein, maar best handig want neemt weinig ruimte in :)
Alle reacties Link kopieren
Smartmax.
I was reminded that my bloodtype is B positive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven