Speelgoedmiddag school
donderdag 20 september 2012 om 13:11
Mijn dochter zit in groep 1 van de basisschool en heeft op donderdagmiddag speelgoedmiddag.. Elke week ben ik weer verbaasd over wat er meegenomen wordt door haar klasgenootjes.. Nagellak, een iPad, een laptop.. Ik vind dit geen speelgoed, maar blijkbaar zijn er ouders die daar anders over denken.. Wat nemen jullie kinderen mee voor speelgoeddag op school? Mijn dochter heeft tot nu to een spel, verkleedspullen, babyborn en barbies meegenomen.
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
donderdag 20 september 2012 om 13:12
donderdag 20 september 2012 om 13:16
Bij ons heette dat spelletjes middag en was het dus de bedoeling dat er samen spelletjes gedaan werden. Dus namen we Huisje-boompje-beestje (kinder Mens-erger-je-niet) mee, of de Piguin ijsschots, of de Toren van Pisa of sjoelen. Het samenspelen, leren delen, op elkaar wachten, soms winnen, soms verliezen ed. was hierin belangrijk.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
donderdag 20 september 2012 om 13:20
Ik heb destijds in mijn groep 1/2 wel van die kinderlaptops gezien, daar werd ook leuk mee gespeeld. Als we speelgoed niet geschikt vonden ging het terug in de tas. Daarbij gaven we heel duidelijk aan: als speelgoed kapot gaat is dat je eigen risico. Neemt je kind duur en/of kwetsbaar speelgoed mee, gaan we daar niet speciaal op letten.
Ik gaf het mijn eigen kinderen ook niet mee. Bewaar die i-pad of ds en make-up lekker voor thuis en neem iets mee waar je met een paar kinderen leuk mee kan spelen: poppen, playmobil, auto's, spelletjes.
Ik gaf het mijn eigen kinderen ook niet mee. Bewaar die i-pad of ds en make-up lekker voor thuis en neem iets mee waar je met een paar kinderen leuk mee kan spelen: poppen, playmobil, auto's, spelletjes.
donderdag 20 september 2012 om 13:22
donderdag 20 september 2012 om 13:24
quote:Jorina schreef op 20 september 2012 @ 13:18:
Vind het ook een beetje bijzonder van de school; als je kinderen vraagt om wekelijks speelgoed mee te nemen van thuis, kun je er donder op zeggen dat ouders van alles meegeven om maar te pochen met wat hun kinderen hebben.
Op de school van mijn oudste hebben ze ook heel veel speelgoedmiddagen, en daar valt het wel mee. Mijn zoon kiest zelf, en die kiest voor dingen die hij leuk vindt om mee te nemen. Daar komt weinig gepoch aan te pas.
Als hij de iPad mee zou willen nemen, zou dat trouwens niet mogen. Die vind ik iets te kostbaar om een dagje op school rond te laten slingeren. Zijn juffen zouden er denk ik ook niet blij mee zijn als er zulke dure dingen op school kwamen - of nagelak, die je niet zo heel makkelijker meer overal uit poetst als er iets mis gaat met dat flesje.
Vind het ook een beetje bijzonder van de school; als je kinderen vraagt om wekelijks speelgoed mee te nemen van thuis, kun je er donder op zeggen dat ouders van alles meegeven om maar te pochen met wat hun kinderen hebben.
Op de school van mijn oudste hebben ze ook heel veel speelgoedmiddagen, en daar valt het wel mee. Mijn zoon kiest zelf, en die kiest voor dingen die hij leuk vindt om mee te nemen. Daar komt weinig gepoch aan te pas.
Als hij de iPad mee zou willen nemen, zou dat trouwens niet mogen. Die vind ik iets te kostbaar om een dagje op school rond te laten slingeren. Zijn juffen zouden er denk ik ook niet blij mee zijn als er zulke dure dingen op school kwamen - of nagelak, die je niet zo heel makkelijker meer overal uit poetst als er iets mis gaat met dat flesje.
donderdag 20 september 2012 om 13:26
Ik vind een speelgoedmiddag op de basisschool echt belachelijk. Weet me van mijzelf van vroeger alleen te herinneren dat we dat de dag na Sinterklaas mochten. Ik zie er ook niet "het nut" van in, of zou het zijn bedoeld om eindelijk eens af te zijn van het gedoe dat kinderen hun nieuwe speelgoed/spullen standaard willen meenemen naar school?
donderdag 20 september 2012 om 13:28
Sommige kinderen bij mijn zoon in de klas nemen een ds mee op speelgoeddag. Helaas word dit niet verboden omdat sommige kinderen heel lang in de taxi zitten.
Mijnzoon kan meenemen, een autotje, gogoos, een dinosaurus, voetbalkaartjes, een legopoppetje, of een spelletje waar niet teveel losse onderdelen aan zitten ivm kwijtraken. Hij mag van mij kiezen, maar niet uit al zijn speelgoed. Als iets kapot gaat(wat echt kan gebeuren) heb ik meer drama in huis dan dat ik hem uit een aantal spullen laat kiezen. De ds zou hij ook heel graag mee willen nemen, maar hij heeft nou eenmaal een moeder en vader die dat niet goed vinden. Helaas voor hem.
Mijnzoon kan meenemen, een autotje, gogoos, een dinosaurus, voetbalkaartjes, een legopoppetje, of een spelletje waar niet teveel losse onderdelen aan zitten ivm kwijtraken. Hij mag van mij kiezen, maar niet uit al zijn speelgoed. Als iets kapot gaat(wat echt kan gebeuren) heb ik meer drama in huis dan dat ik hem uit een aantal spullen laat kiezen. De ds zou hij ook heel graag mee willen nemen, maar hij heeft nou eenmaal een moeder en vader die dat niet goed vinden. Helaas voor hem.
donderdag 20 september 2012 om 13:29
quote:NYC schreef op 20 september 2012 @ 13:26:
Ik vind een speelgoedmiddag op de basisschool echt belachelijk. Weet me van mijzelf van vroeger alleen te herinneren dat we dat de dag na Sinterklaas mochten. Ik zie er ook niet "het nut" van in, of zou het zijn bedoeld om eindelijk eens af te zijn van het gedoe dat kinderen hun nieuwe speelgoed/spullen standaard willen meenemen naar school?Dat is het bij ons wel. Kinderen willen toch graag af en toe iets laten zien. Hier was het bij de kleuters één middag per maand. Verder mag je na je verjaardag iets laten zien en plannen we een extra speelgoedmiddag na pakjesavond.
Ik vind een speelgoedmiddag op de basisschool echt belachelijk. Weet me van mijzelf van vroeger alleen te herinneren dat we dat de dag na Sinterklaas mochten. Ik zie er ook niet "het nut" van in, of zou het zijn bedoeld om eindelijk eens af te zijn van het gedoe dat kinderen hun nieuwe speelgoed/spullen standaard willen meenemen naar school?Dat is het bij ons wel. Kinderen willen toch graag af en toe iets laten zien. Hier was het bij de kleuters één middag per maand. Verder mag je na je verjaardag iets laten zien en plannen we een extra speelgoedmiddag na pakjesavond.
donderdag 20 september 2012 om 13:30
donderdag 20 september 2012 om 13:32
Mijn kinderen hebben wel een iPod Touch, maar die zou ik sowieso niet meegeven naar zo'n middag, niet alleen omdat het duur is en snel zoekraakt, maar omdat dat vooral geschikt is om in je eentje mee te spelen, terwijl het op zo'n speelgoedmiddag juist de bedoeling lijkt dat je samen kunt spelen met elkaars speelgoed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 20 september 2012 om 13:36
Hier ook speelgoed middag elke week gehad. Vooral dochter maakte het bont. Sprak met vrindinnetjes af dat ze allemaal de poppenwagen meenamen met mooi weer en dan wandelen en 'pick-nicken' op het schoolplein. Verder vaak verkleedkleren, poppen, barbies. Jongens vaak voor buiten step en wave boards. En voor binnen auto's. Ook heel vaak niets, dan vergaten we het.
donderdag 20 september 2012 om 13:47
donderdag 20 september 2012 om 14:18
donderdag 20 september 2012 om 14:27
quote:helene31 schreef op 20 september 2012 @ 13:32:
NYC, waarom moet het nuttig zijn dan?
Af en toe een middagje spelen en delen met je eigen speelgoed vinden de meeste kinderen gewoon leuk.
Het is meer een persoonlijk weerstandsgevoel van mijzelf denk ik. Het stuit me niet eens tegen de borst dat er kinderen komen "pochen" met duur spul, maar meer dat je kind er op zo'n dag aan mee móet doen en speelgoed dus vies, kapot of niet-compleet mee terug naar huis kan gaan, het kind het risico loopt dat het speelgoed in 25 of 30 paar handjes weer terug naar huis gaat.
Een kind van vier of vijf kan nog niet goed de overweging maken wat wel of niet verstandig is. Speelgoedmaterialen voor scholen zijn duurzaam ontwikkeld om lange tijd mee te gaan en veelvuldig gebruikt te worden.
NYC, waarom moet het nuttig zijn dan?
Af en toe een middagje spelen en delen met je eigen speelgoed vinden de meeste kinderen gewoon leuk.
Het is meer een persoonlijk weerstandsgevoel van mijzelf denk ik. Het stuit me niet eens tegen de borst dat er kinderen komen "pochen" met duur spul, maar meer dat je kind er op zo'n dag aan mee móet doen en speelgoed dus vies, kapot of niet-compleet mee terug naar huis kan gaan, het kind het risico loopt dat het speelgoed in 25 of 30 paar handjes weer terug naar huis gaat.
Een kind van vier of vijf kan nog niet goed de overweging maken wat wel of niet verstandig is. Speelgoedmaterialen voor scholen zijn duurzaam ontwikkeld om lange tijd mee te gaan en veelvuldig gebruikt te worden.
donderdag 20 september 2012 om 14:32
quote:NYC schreef op 20 september 2012 @ 14:27:
[...]
Een kind van vier of vijf kan nog niet goed de overweging maken wat wel of niet verstandig is. Speelgoedmaterialen voor scholen zijn duurzaam ontwikkeld om lange tijd mee te gaan en veelvuldig gebruikt te worden.Daar zit wel wat in, dat is inderdaad niet leuk, zeker als je kind erg zuinig en erg trots op zijn spullen is.
[...]
Een kind van vier of vijf kan nog niet goed de overweging maken wat wel of niet verstandig is. Speelgoedmaterialen voor scholen zijn duurzaam ontwikkeld om lange tijd mee te gaan en veelvuldig gebruikt te worden.Daar zit wel wat in, dat is inderdaad niet leuk, zeker als je kind erg zuinig en erg trots op zijn spullen is.
Don't waste your time on jealousy,
donderdag 20 september 2012 om 14:34
Uit kleuterklas van mijn oudste weet ik nog dat ze die speelgoedmiddag hadden ingesteld om te voorkomen dat sommige kinderen elke dag met hun speelgoed aankwamen.
Vast moment, vaste afspraak, duidelijk voor die leeftijd.
Sommige kleuters vinden het leuk om hun (net gekregen) speelgoed te laten zien.
Ik kan me niet herinneren dat er veel werd gepocht met speelgoed.
Vast moment, vaste afspraak, duidelijk voor die leeftijd.
Sommige kleuters vinden het leuk om hun (net gekregen) speelgoed te laten zien.
Ik kan me niet herinneren dat er veel werd gepocht met speelgoed.
Ozo.
donderdag 20 september 2012 om 15:59