Speen wegdoen, hoe?

13-05-2011 12:52 28 berichten
Hai allemaal,

Mijn zoontje word 2.5 jaar volgende maand en ik vind het toch eigenlijk wel tijd worden dat de speen de deur uitgaat.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen, met de minste drama's etc.

Hij heeft de speen alleen met slapen en als hij heel verdrietig is heel eventjes. Maar is er op die momenten echt verknocht aan...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Mijn dochtertje van 2 jaar en 2 mnd heeft de speen alleen nog inbed. Maar probleem is, dat als ik 'em niet geef, ze het duimpje pakt.

Iemand dit meegemaakt en tips hoe te stoppen met speen ZONDER DAT ZE DE DUIM PAKT?

Mijn dank is groot )
quote:kiddootje schreef op 13 mei 2011 @ 13:48:

Mijn dochter begon de speen kapot te kauwen.

Ze kreeg een laatste speen,met de mededeling dat als deze kapot is/gaat,dan gooien we hem weg.

Toen ie stuk was,hebben we hem samen in de prullenbak gegooid.

En toen was het ook klaar.

Zo hebben we haar er naar toegewerkt,kunnen voorbereiden.

Succes!!Mijn zoontje (bijna 2,5) heeft nu ook zijn laatste speen kapot gebeten. Ik heb echt geen spenen meer in huis. Samen in de vuilnisbak gegooid. En nu ligt hi hysterisch "Spenie, speee-nie!"te roepen... Ik hoop dat hij zo wel in slaap valt en er dan nooit meer om zal vragen. (zijn tandjes werden er al erg scheef van, terwijl hij alleen een bedspener is.)

Maar wat is het zielig om hem zo te horen huilen om zijn "spenie".
Even doorbijten idd. Hier net voor zijn 2e verjaardag gooide hij de afgekloven speen heel baldadig de tuin in. Oooooh nu is tie weg! Beetje beteuterd heeft hij nog even om zijn speen gezeurt en de volgende dag op alle vaste speenplekken gezocht of tie daar niet was. Niet dus! Eigenlijk nooit meer iets over gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven