spelen op de fiets

06-09-2012 09:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van dertien maanden zit regelmatig voor op de fiets. Nu ben ik opzoek naar iets leuks wat ik aan mijn stuur kan vast maken waar ze een beetje mee kan spelen. maar verder dan een bel en toeter kom ik niet.. en dat is niet precies wat ik bedoel. een vriendin opperde een bloemenslinger maar ik denk dat die snel stuk zou zijn...

iemand idee"en? bij voorkeur met waar ik het kan kopen?

ik heb Hema en Bol.com al geprobeerd maar niets gevonden..
Rammelaar met een kort touwtje?
Ik begrijp nooit zo goed waarom kinderen op de fiets iets te spelen moeten hebben. Er is een hele wereld om ze heen waar ze mee kunnen spelen, leren, ontdekken.

Vertel wat je ziet, zing een liedje en laat haar lekker kijken.
Je hebt toch ook van dat speelgoed voor aan de buggy of kinderwagen? Waarom doe je dat niet?
quote:kelso schreef op 06 september 2012 @ 09:35:

Ik begrijp nooit zo goed waarom kinderen op de fiets iets te spelen moeten hebben. Er is een hele wereld om ze heen waar ze mee kunnen spelen, leren, ontdekken.

Vertel wat je ziet, zing een liedje en laat haar lekker kijken.dat deden die van mij ook, lekker met snoet in de wind rondkijken (en dan in slaap vallen, heel onhandig op de fiets)
Eens met kelso.

Waarom spelen? Er is genoeg te zien
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dat geeft mij een leuk idee, om iets te naaien voor aan 't stuur
Ik had altijd een knuffelbeestje dat met een touwtje vastzat aan de fiets. Niet om echt mee te spelen, maar gewoon om vast te houden en omdat ik zonder niet stil wilde zitten.

Wat je ook kiest, maak het vast aan je fiets, anders laat je kind het geheid vallen .
Ik zou niks te spelen doen. Ze ziet genoeg, je kan met haar praten en zingen onderweg. En uiteindelijk zal ze toch naar achter gaan, op een gegeven moment wordt het te zwaar voorop.
bedankt voor de tips. ik heb op dit moment ook nog twee kids in een fietskar erachter dus moet mijn aandacht soms al aardig delen bovendien leek het me handig als ik haar in een wat vermoeide bui kan afleiden met een knuffeltje ofzo. Als ik iets doe dan in ieder geval even goed vast maken dus..
Juist als ze moe is, lijken me extra prikkels me overbodig. Een kind hoeft niet steeds vermaakt te worden of middelen voor vermaak voorgeschoteld te krijgen. Lekker laten kijken of in laten dommelen!
Maar is ze vervelend dan op de fiets ofzo? Als dat niet het geval is zou ik niet met speelgoed enzo gaan beginnen hoor. Ze vermaken zich prima met om zich heen kijken volgens mij.

Wel had ik vroeger zo'n draaibaar stuurtje op mijn stoeltje, dan kon ik mee sturen. Dat vond ik wel leuk!

Bobike heeft ze ook volgens mij.
liedjes zingen super.

naar dingen alten kijken

kijk vogel kijk eend kijk boom etc
Ik had zo'n spilaarvorm voor in de box om het stuur gewikkeld. Dat blijft erg goed zitten. M'n kindje deed er alleen niets mee want die vond en vindt het nog steeds heerlijk om omzich heen te kijken of heel hard te zingen. Haha
Ik heb weleens vrouwen met een `gewoon` rammelspeeltje wat je makkelijk kunt bevestigen met een touwtje oid aan hun stuur gezien. Ik kan me voorstellen dat je dat doet met een rammelaar of van die speelgoedsleutels oid (wat ik toen zag was met een knuffeltje, daar zou ik zelf niet voor kiezen ivm regen enz.)

Ik denk dat zo`n bloemenslinger misschien nog best wel stevig genoeg is. Je zit er tenslotte toch bij, als ze echt aan dat ding zou gaan rukken trekken merk je dat wel en kun je haar makkelijk corrigeren.

Ik vraag me trouwens af waarom TO niet gewoon antwoord kan krijg op haar vraag, er wordt gevraagd om een speelgoed tip. Dan is het toch overbodig om als enige opmerking te plaatsen dat jij speelgoed op de fiets niet nodig vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven