Spelgoed kleuter

05-11-2008 21:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn jullie kleuters gek op om mee te spelen?

Mijn zoontje is dol op alles wat wielen heeft!

Hij heeft dan ook kratten vol van....

Ik ben op zoek naar een cadeau voor hem omdat hij onlangs naar school gaat en hij het zo goed doet...alleen weet ik niet zo goed wat ik zal geven.

Hoop hier wat suggesties/ideeen te kunnen lezen.
Oudste is 4,5 en is dol op constructiespeelgoed: Duplo, Lego, met schroefjes en plankjes (ikea heeft een leuke set).

Daarnaast speelt hij met zijn houten treinbaan, maar ook nog met duplo, een kassatje. Verder heeft hij ontzettend veel fantasie en bedenkt de leukste dingen, daar heeft hij niet echt speelgoed voor nodig. Hij maakt het van wat hij tegenkomt.
wat betreft constructiespeelgoed: Baufix. Google maar eens! Superspul om nu samen met mama/papa te maken en als je zoon ouder is, dan kan hij zelf aan de slag!

succes (hier ook een zoon van 4...)
Hmm... Kadootjes zijn toch voor Sinterklaas, Kerst, verjaardag, behalen van een zwemdiploma? Oftewel bijzondere gelegenheden.

Een complimentje zou in deze moeten volstaan vind ik.
Helemaal mee eens!

Je gaat toch geen kado geven omdat hij net op school zit: prijs hem, benadruk dat je hem al zo'n grote knul vindt etc etc dat zet meer zoden aan de dijk dan het zoveelste autootje.
Een klein kadootje moet best kunnen. Een leuk kleurboekje of viltstiften, wasco, stickerboekje met stoere auto's of zoiets dergelijks is altijd leuk!
Ja, dat vind ik echt.
Als Smurfi nou graag iets wil geven, moet ze toch lekker zelf weten.

Zoon is hier gek van Duplo.
Ze moet het ook lekker zelf weten; maar ik mag lekker zelf weten wat ik er van vindt.

En die mening is gebaseerd op een neefje van mij die om de haverklap voor iedere scheet een kadootje kreeg / krijgt en het is er niet echt een leuker kind op geworden. Altijd ontevreden en nooit ergens blij mee.

Hij barst van de zooi en als resultaat speelt ie nergens mee.
leuk bakje voor school van Cars met beker. gave gymtas? iets moois voor op zijn fietsje?
Een mooi prentenboek, daar kun je er nooit genoeg van hebben
Ben het ook wel mee eens dat de reden van het cadeau geven wat onzinnig is, maar ik vind dit ook wel een bijzondere gelegenheid.

Ik kom uit Duitsland en daar ben ik het gewend dat van de eerste schooldag een groot feest gemaakt wordt.

Hij heeft op school wel zijn verjaardag gevierd, maar vind dat toch anders dan dat ik het ken.

Dus ja, dan maak ik t'huis wel een feestje van
Gewoon je eigen traditie volgen en zelf een mooie eersteschooldagtüte knutselen ? Zolang er geen laptop ingestopt moet worden is het toch gewoon leuk ?

Tips:

mooie driehoekige kleurpotloden of wasco. Boekje met stippellijntjes om over te trekken. Zo'n "toeristenpen" met een bewegend treintje/vliegtuigje erin.

Liefst wel iets dat met school te maken heeft, omdat het tenslotte om school gaat.
Haha Moppet, ja precies die Schultueten mis ik heel erg!

Vond zijn eerste schooldag zo raar.

Leek wel een hele gewoone dag. Niets bijzonders aan.

Vind ik wel jammer.
Als je kind het fantastisch doet op school mag je hem best een cadeautje geven, zeker als hij net nieuw is! Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat dit namelijk zo in een keer goed gaat en dat mag je kind best weten!

Cadeautjes zijn niet alleen voor verjaardag en sinterklaas maar voor de momenten waarop je even extra wil laten zien dat je van iemand houdt of er trots op bent!

Da's mijn mening, voor mij liever geen verplicht cadeautje op mijn verjaardag maar gewoon lekker onverwacht een keertje spontaan tussendoor. Kinderen worden overigens echt niet snel verwend hoor, het is meestal een combi van opvoeding, verwenning, vaak te weinig echte aandacht krijgen en andere factoren die een kind door anderen doet bestempelen als verwend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven