spugende dochter

30-11-2008 20:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grmbl... dochter schreeuwt al vanaf donderdag moord en brand als ze naar bed moet. Als we uiteinlijk na 10 minuten gaan kijken heeft ze haar hele bed onder gespuugd. Dit is dus al vanaf donderdag. Ze ging altijd vrolijk naar bed toe, maar nu dus niet meer. Dochter is overigens 26 maanden dus de peuterpubertijd zal er mee te maken hebben.

We willen echter niet iedere avond dit drama. Heeft iemand de gouden tip?
quote:Sarah Scott schreef op 30 november 2008 @ 21:45:

[...]

Ja, dat is hier ook echt het geval hoor, hij is vaker zo "dwars" en naderhand denken we altijd: pph hey! Dát en dat kon ie vorige week nog niet! Nu zijn we ons er inmiddels van bewust en kunnen we het goed relativeren Pcies. Gaan dromen is ook zo'n sprong. Dromen komt overigens samen met een stuk meer geheugen, ze kunnen zich meer en langer dingen herinneren. Net als met de andere sprongen: alsof er ineens een muntje valt bij je kind.

Mijn dochter is trouwens ook zo'n dwingelandje, met een enorm sterke eigen wil. Tcoh kies ik vaak voor de zachtere aanpak. Juist omdat ze zichzelf met zo'n persoonlijkheidje erg in de weg kan zitten, zeker als ze nog onder de 4 zijn. Daarna wordt het iets makkelijker omdat ze meer en meer gaan begrijpen. Kitty wordt over een aantal maanden 6, en nu kunnen we samen lachen als ik haar er mee confronteer dat ze me probeert te piepelen. Ik doe dat liever af met een geintjedan met streng doen. Werkt ook en de sfeer blijft veel positiever.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Idd Poez, probeer ik ook altijd, maar man's geduld is sneller op dan het mijne. En als ik dan probeer te zeggen wat ie beter kan doen op zo'n moment, dan vindt man weer dat ik hem commandeer...pff.... Mánnen! (groot én klein )
Ja daar heb ik dan weer geen last van.

Succes, een man opvoeden is veel lastiger dan een kind....
quote:Poezewoes schreef op 30 november 2008 @ 21:53:

[...]

Juist omdat ze zichzelf met zo'n persoonlijkheidje erg in de weg kan zitten, zeker als ze nog onder de 4 zijn. Daarna wordt het iets makkelijker omdat ze meer en meer gaan begrijpen.

Mijn dochter is 5,5 met nog steeds een in de weg zittende persoonlijkheid. Maar ze spuugt niet, dat dan weer niet
Ik zeg ook niet dat het óver gaat na hun vierde Pammie...
quote:Poezewoes schreef op 30 november 2008 @ 22:03:

Succes, een man opvoeden is veel lastiger dan een kind....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven