Steeds meer spullen niet meer nodig

22-11-2020 08:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een sentimentele post. Ik heb er moeite mee dat we steeds meer spullen voor de kinderen niet meer nodig hebben. Jongste is 3 en nu twijfelen we zelfs om de bakfiets eruit te doen en denk ik alleen maar Neee! Ik wil geen afscheid nemen van de mooie tijd met kleine kinderen. Rondfietsen met kinderen voorin naar de speeltuin etc.
En ook dat ze over een tijdje naar school gaat en ik niet meer zo’n gezellig kletsend ding erbij heb als ik het huis poets.

Pfff hebben meer ouders dat?

Soms kijk ik haar ook de deur uit hoor. Maar ik ben nog zo jong en nu al uit de kleine kinderen. Leek me voorheen heerlijk maar nu kijk ik er tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit totaal niet. Mijn kinderen zijn nu 4 en 2 jaar oud. Het geeft me juist een goed gevoel om spullen, die nog prima zijn en we niet meer gebruiken, te geven aan naaste bekenden. Dat helpt het milieu en scheelt hen weer een hoop geld. Zelf krijg ik ook weleens wat, waar andere kinderen weer zijn uitgegroeid.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Bij elk item dat de deur uit ging vroeg ik me af of ik er niet wat bij moest voelen, maar nee, het was er niet. Ik vond het vooral lekker praktisch dat we meer ruimte kregen.

Wij doen ook bijna alles naar goede doelen. Daardoor was ik ook blij dat het weg ging.

De grote dingen als kinderwagen en maxicosi zijn naar stichting babyspullen en stichting Lotje. Hele mooie kleertjes zijn hier naar het consultatiebureau voor moeders in vervelende situaties.

Mijn draagzakken heb ik weggegeven aan https://www.becausewecarry.org/
Ik gebruik nu nog een peuterdrager maat voel me bijna schuldig dat ik die niet sneller naar hen kan brengen.

Het in de kledingbak gooien of voor 3,- op marktplaats zetten geeft me geen goed gevoel. Dit wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven