step voor peuter

10-07-2012 21:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar een verjaardagscadeautje kwamen we voor onze peuter van twee een mini micro step tegen. Dochter was er helemaal weg van en het is een mooi ding; hij schijnt heel geschikt te zijn vanaf 2 jaar en je kunt hem gebruiken tot 6 jaar. Maar wel 70 euro en dat is best veel geld...



Al even gekeken op marktplaats, maar ze zijn niet tweedehands te krijgen.



Daarom ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met een step voor een twee jarige. Is de mini micro zijn geld waard of kun je net zo goed een goedkopere step kopen (van puky bijvoorbeeld, schijnen ook degelijk te zijn en zijn wel tweedehands verkrijgbaar). En kan een tweejarige daar ook mee uit de voeten?



Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Loopfiets blijft hier toch het populairste
quote:chocs schreef op 10 juli 2012 @ 21:45:

Loopfiets blijft hier toch het populairsteHelemaal mee eens. Is z'n geld echt waard en ook goed op MP te vinden voor een leuk prijsje.
Het stepje wordt hier meer gebruikt "voor erbij".
Is dit niet wat?

Meisjesstep



Blauwe step



Roze step



Goedkope
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon zo'n step kopen die je bij de bart smit e.d. kunt kopen. Wij hebben een cars step en die doet het al drie jaar prima. Was toen denk 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd gewoon zo eentje uit de speelgoedwinkel kopen. Wij hebben laatst voor 15 euro een leuke voor mijn nichtje gekocht van Dora bij Kruidvat. Hij heeft achteraan dubbele wieltjes, dus hij valt niet zomaar om. Mijn jongens steppen vanaf dat ze een jaar of 2,5/3 zijn op gewone metalen steps. We hebben er inmiddels 3, allemaal opgeraapt op de stort (ahum, da's een hobby van mijn man).
..
Wij hebben ook een goedkopere peuterstep met twee wieltjes achter. Van Corvino bij de Intertoys. Onze oudste heeft hem gekregen voor haar 2e verjaardag, nu speelt onze 3e dochter ermee. Vanaf ongeveer 4 jaar konden de oudste twee met een step met 2 wielen steppen en wilden ze niet meer met de peuterstep spelen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Loopfiets heeft dochter al.



Tuurlijk heb je ook goedkopere stepjes, maar ik las ook dat je goedkopere stepjes vaak na een jaar weer weg kunt doen. En dan ga ik persoonlijk liever voor iets duurders (of iets wat tweede hands is) en wat langer mee gaat. Die kettler step ziet er overigens ook wel degelijk uit, maar ik ben wel benieuwd hoe dergelijke stepjes in de praktijk het doe met (net) tweejarigen.



Misschien komt het door Nijntje dat dochter een step zo leuk vindt. Nijntje heeft namelijk ook een step en dochter is dol op nijntje
Alle reacties Link kopieren
zie nu dat er ook wel enthousiaste mensen zijn met de goedkopere stepjes, dat is goed om te horen. Misschien toch nog eens op mp kijken
Belachelijke prijs, wij hebben er een en die rijdt prima, hebben we nu ca 3 jaar en nog steeds een superding. Van bart smit.

Gewoon een paar testen of ze soepel steppen.
Mijn dochter heeft een plastic step met 2 wieltjes achter. Gekocht bij een speelgoedwinkel. Die vindt ze erg leuk en heeft ook niet de wereld gekost.
Alle reacties Link kopieren
Micro step is echt top! We hebben eentje voor de 2de verjaardag van de oudste gekocht. De oudste en inmiddels ook de jongste zijn er bijde dol op. De jongste kon hem trouwens met anderhalf al prima "besturen". En omdat ze er de hele tijd om vechten krijgt de jongste voor zijn 2de verjaardag ook eentje van opa en oma. We hebben trouwens de model voor kinderen tussen 6 en 12, met stuur. In de laagste stand zijn ze precies dezelfde maar gaan veel langer mee. Ze zijn alleen nog duurder... Maar wat mij betreft is het echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze trouwens wel een paar keer op mp gezien.
Alle reacties Link kopieren
Voor een kind van 2 zou ik gewoon een goedkoop stepje doen. Mijn dochter heeft superveel plezier van een stepje van nog geen 20 euro van de bart smit.

Voor een kind van 1 is zo'n micro step misschien wel wat omdat ze daar ook op kunnen zitten. Maar van dat speelgoed waar je zogenaamd echt jaren mee kunt doen omdat het meegroeid vind ik een beetje onzin. Volgend jaar is je kind er op uitgekeken en ben jij bovendien weer op zoek naar een nieuw verjaardagscadeau.
Alle reacties Link kopieren
Hier pakt mijn net twee jarige de metalen step (twee wielen) van zijn zus. Hij vindt het helemaal super en kan er goed mee over weg.
Alle reacties Link kopieren
Even over die stepjes met twee wielen achter...

Als een kind eenmaal goed kan steppen, zitten die twee wielen dan niet in de weg?

Zijn hier kinderen die jaren doen met een driewielstepje?



Ik twijfel daarom tussen een drie of tweewiel step voor mijn bijna twee jarige.
quote:mamalinus schreef op 11 juli 2012 @ 21:44:

Even over die stepjes met twee wielen achter...

Als een kind eenmaal goed kan steppen, zitten die twee wielen dan niet in de weg?

Zijn hier kinderen die jaren doen met een driewielstepje?Ik twijfel daarom tussen een drie of tweewiel step voor mijn bijna twee jarige.Ze zitten niet echt in de weg, maar je kan er niet zo hard mee. Vanaf ongeveer 3 1/2 jaar, speelden mijn dochters niet meer zoveel met de peuterstep en wilden ze een gewone step. Maar ik heb drie dochters en de oudste heeft een peuterstep gekregen, die is doorgeschoven naar de middelste en inmiddels naar de jongste. Zo wordt er toch al 4 1/2 jaar mee gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Sinds hier een loopfiets is, is de step totaal oninteressant geworden. Ik zou dat dus serieus overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste van 3 heeft een loopfiets. De jongste wordt twee. Ik dacht dus aan een step omdat we dan meerdere vervoersmiddelen hebben om buiten mee te spelen. De oudste schuift straks door naar een gewone fiets. Dan kan de jongste op de loopfiets. En de step voor erbij.

Ik denk dat het maar een wat goedkopere driewielstep wordt. En dan later een tweewieler.

Bedankt voor jullie ervaringen. Toch altijd handig van zo'n forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven