Stiefkind ontmoeten

04-07-2008 11:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik ga nl op korte termijn de 7 jarige dochter van mijn vriend ontmoeten. Ik wil dit echt supergraag maar zie er ook heel erg tegenop. Dit omdat ik weet dat zij het absoluut niet leuk gaat vinden. Ze heeft in de 4 jaar dat ze uit elkaar zijn nog nooit een andere vrouw of man ontmoet en ze is echt papa's kleine prinsesje. Ook is ze heel gevoelig en wijs voor haar leeftijd.

Ben dus bang dat ze me geen kans gaat geven en dat dit uiteindelijk de relatie met mijn vriend gaat verpesten. Weet dat ze het zal moeten accepteren maar wat als ze dit niet doet. Mijn vraag is dan ook hoe ik hier het beste mee kan omgaan want wil gewoon een goede band met haar opbouwen.
Ik vind dat je al snel een oordeel velt over het meisje zonder dat je haar ontmoet hebt... Ook dat ze 'de relatie met mijn vriend gaat verpesten' vind ik al geen goede instelling. Laat het eerst eens gebeuren, zie je daarna wel verder, toch? Misschien al een goed idee om een leuk cadeautje te geven, breekt het ijs misschien al een beetje...
Hoi Angie,

Voor kleine kinderen is het altijd lastig als pappa en mamma uit elkaar zijn en er dan een nieuwe vriend/vriendin komt in het leven van de ouders.

Ik zou haar gewoon de kans geven om jou te leren kennen, jezelf niet opdringen en gewoon leuke dingen doen.

Uiteindelijk zal ze je dan gewoon accepteren.

En joh, misschien valt het allemaal wel mee en vind het kleine meidje het leuk om je te ontmoeten.

Positief ingaan en dan zien hoe het uitpakt.

Succes!
Gewoon onbevangen de ontmoeting aangaan. Niet meteen van het ergste uitgaan. Toen mijn vriend destijds mijn kinderen ging ontmoeten, was hij gewoon zichzelf. Hij drong zichzelf niet op en dat is heel goed gegaan.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik kan goed begrijpen dat je nerveus bent hierover.

Ik zou toch proberen er zo open en ontspannen mogelijk in te stappen.

Als het meisje aanvoelt dat jij te hard je best doet om door haar geaccepteerd te worden is de kans groter dat dit juist niet lukt.
The time is now
quote:BarbaraAnn schreef op 04 juli 2008 @ 11:25:

Ik vind dat je al snel een oordeel velt over het meisje zonder dat je haar ontmoet hebt... Ook dat ze 'de relatie met mijn vriend gaat verpesten' vind ik al geen goede instelling. Laat het eerst eens gebeuren, zie je daarna wel verder, toch? Misschien al een goed idee om een leuk cadeautje te geven, breekt het ijs misschien al een beetje...Was niet zo bedoeld maar uit de verhalen van mijn vriend weet ik wel een beetje hoe ze in elkaar zit en het is nog lastiger omdat haar moeder niet wil dat ze mij ontmoet. Nee is een beetje cru gezegd van dat verpesten maar ben bang dat hij uiteindelijk tot een keuze word gedreven als zij het echt niet accepteert en die keuze is dan snel gemaakt.
Ik zou een neutrale plek adviseren, waar wat afleiding is.

Bijvoorbeeld een dierentuin.

Dring je niet op en laat het maar zo n

beetje gebeuren allemaal.
Bedankt voor de reacties. Probeer ook ontspannen de ontmoeting tegemoet te gaan maar mijn vriend is er ook nogal huiverig voor en stelt het het liefst zo lang mogelijk uit. Het ontmoeten is van mij uitgekomen en dat vind ik ook geen positief teken. Ga proberen zo aardig mogelijk te zijn maar niet op een geforceerde manier maar ben zo bang dat ze me geen kans geeft....
Lastig he, dit soort dingen. Ik heb het 10 jaar geleden ook meegemaakt. Het viel mee en het viel tegen.

We zijn gaan wandelen in het bos met de hond en de kinderen en geeindigd bij een pannekoekenrestaurant (dat doet het altijd goed bij kinderen ). De zoon van mijn man begon meteen met mij te imponeren door te laten zien wat hij allemaal voor enge dingen met zijn ogen kon doen (ooglid omgeklapt vastzetten enzo ) en zijn dochter heeft me doodgezwegen. Verder viel het wel mee.

Ga gewoon wat met ze doen, ijsje eten of een pannekoek. Laat die cadeautjes maar achterwege, grote kans dat ze het niet eens wil hebben (nog niet). En geef het gewoon een kans. Het heeft vooral veel tijd nodig. En hou een beetje afstand tot je vriend, ga niet om zijn nek hangen enzo. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht .
quote:AngieG schreef op 04 juli 2008 @ 11:31:

[...]

Was niet zo bedoeld maar uit de verhalen van mijn vriend weet ik wel een beetje hoe ze in elkaar zit en het is nog lastiger omdat haar moeder niet wil dat ze mij ontmoet. Nee is een beetje cru gezegd van dat verpesten maar ben bang dat hij uiteindelijk tot een keuze word gedreven als zij het echt niet accepteert en die keuze is dan snel gemaakt.

Hoe vaak ziet je vriend zijn dochter dan? Want áls het zover komt, en hij zit haar 1 weekend in de 2 weken, dan valt dat toch wel te overzien?

Maar hey, je gaat nu al van het ergste uit, terwijl je haar nog niet hebt gezien. Het is vervelend dat dit meisje ook al negatief de ontmoeting inziet, door dat ze is beinvloed door haar moeder.

Veel succes iig....
quote:lapin schreef op 04 juli 2008 @ 11:34:

Lastig he, dit soort dingen. Ik heb het 10 jaar geleden ook meegemaakt. Het viel mee en het viel tegen.

We zijn gaan wandelen in het bos met de hond en de kinderen en geeindigd bij een pannekoekenrestaurant (dat doet het altijd goed bij kinderen ). De zoon van mijn man begon meteen met mij te imponeren door te laten zien wat hij allemaal voor enge dingen met zijn ogen kon doen (ooglid omgeklapt vastzetten enzo ) en zijn dochter heeft me doodgezwegen. Verder viel het wel mee.

Ga gewoon wat met ze doen, ijsje eten of een pannekoek. Laat die cadeautjes maar achterwege, grote kans dat ze het niet eens wil hebben (nog niet). En geef het gewoon een kans. Het heeft vooral veel tijd nodig. En hou een beetje afstand tot je vriend, ga niet om zijn nek hangen enzo. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht .

Heb ook het idee dat het makkelijker zou zijn als het een jongetje was maar zij is echt papa's meid en adoreert hem en ik zal dan wellicht als bedreiging worden gezien.

Haha, had ik idd al bedacht, zal zoveel mogelijk afstand nemen want ze kan er niet tegen als iemand aan haar vader zit. Zelfs als hij aan t bellen is wil ze al weten of hij een man of vrouw aan de lijn heeft.
Wat vervelend dat je vriend er blijkbaar ook tegenop ziet. Misschien kun je er voor de ontmoeting nog eens goed met hem over praten. Als hij ontspannen is en vertrouwen over de situatie uitstraalt, is het voor jou en zijn dochtertje ook wat gemakkelijker.
The time is now
oei, nu lees ik dat haar moeder deze ontmoeting niet wil...

en je vriend er eigenlijk ook nog niet aan wil.

Lijken mij 2 goede redenen om het af te blazen.
quote:Pilous schreef op 04 juli 2008 @ 11:35:

[...]

Hoe vaak ziet je vriend zijn dochter dan? Want áls het zover komt, en hij zit haar 1 weekend in de 2 weken, dan valt dat toch wel te overzien?

Maar hey, je gaat nu al van het ergste uit, terwijl je haar nog niet hebt gezien. Het is vervelend dat dit meisje ook al negatief de ontmoeting inziet, door dat ze is beinvloed door haar moeder.

Veel succes iig....

Ja hij ziet haar eens in de 2 weken het weekend en dan kan ik hem ook nooit zien wat ik ook jammer vind.

Ja ga idd van het ergste uit maar zie er zoooo tegenop!! Ja das waar ben bang dat haar moeder haar ook beinvloed.

Dank je!!
Hebben jullie eigenlijk al lang een relatie?
The time is now
ik zou je vriend laten weten wat je angst is... je kan wel denken dat hij de keuze snel heeft gemaakt als hij wordt gedwongen om te kiezen, maar hij zal toch zelfs voor zijn dochter niet van plan zijn om de rest van zijn leven alleen door te brengen? hoe vaak ziet hij zijn dochter?
quote:AngieG schreef op 04 juli 2008 @ 11:31:

[...]

Was niet zo bedoeld maar uit de verhalen van mijn vriend weet ik wel een beetje hoe ze in elkaar zit en het is nog lastiger omdat haar moeder niet wil dat ze mij ontmoet. Nee is een beetje cru gezegd van dat verpesten maar ben bang dat hij uiteindelijk tot een keuze word gedreven als zij het echt niet accepteert en die keuze is dan snel gemaakt.Daar kan ik me inderdaad iets bij voorstellen. Ik zou zeggen, doe het rustig aan en heel veel succes!
quote:Banba schreef op 04 juli 2008 @ 11:38:

Wat vervelend dat je vriend er blijkbaar ook tegenop ziet. Misschien kun je er voor de ontmoeting nog eens goed met hem over praten. Als hij ontspannen is en vertrouwen over de situatie uitstraalt, is het voor jou en zijn dochtertje ook wat gemakkelijker.Ja idd want dat maakt het voor mij ook niet makkelijker want zo raak ik nog gestresster. Hij zegt dat hij geen idee heeft hoe ze reageert maar volgens mij weet hij gewoon dat ze het niet leuk gaat vinden maar wil dat niet zeggen om mij te sparen ofzo.
quote:jojoma schreef op 04 juli 2008 @ 11:38:

oei, nu lees ik dat haar moeder deze ontmoeting niet wil...

en je vriend er eigenlijk ook nog niet aan wil.

Lijken mij 2 goede redenen om het af te blazen.Ja zat ik ook aan te denken maar ooit zal het moeten gebeuren en wil het gewoon achter de rug hebben anders kunnen wij ook niet verder. Vind het gewoon zo'n moeilijke situatie
De moeder van dit meisje is ertegen.

Je vriend wil eigenlijk niet.

Jij ziet er zooooooo tegenop.

Doe het dan niet!
quote:Banba schreef op 04 juli 2008 @ 11:40:

Hebben jullie eigenlijk al lang een relatie?Een jaar ongeveer en we kennen elkaar al 2 jaar dus vind het echt tijd worden. We willen met elkaar verder dus het moet gewoon een keer gebeuren!!!
Het maakt het er inderdaad niet makkelijker op als je vriend er ook tegen op ziet. Misschien moet je nog even wachten dan. Ik heb een maand of 3 gewacht voor de eerste ontmoeting. Dus de weekenden dat de kinderen er waren was ik er gewoon niet.

Bij mij is het allemaal goed gekomen hoor en meestal komt het ook gewoon goed. Gewoon niets forceren.
quote:AngieG schreef op 04 juli 2008 @ 11:45:

[...]

Een jaar ongeveer en we kennen elkaar al 2 jaar dus vind het echt tijd worden. We willen met elkaar verder dus het moet gewoon een keer gebeuren!!!

Dat lijkt mij lang genoeg om deze stap te zetten. Het moet toch een keer gebeuren.

Gaat vast allemaal goed komen.

quote:Soepkippie schreef op 04 juli 2008 @ 11:41:

ik zou je vriend laten weten wat je angst is... je kan wel denken dat hij de keuze snel heeft gemaakt als hij wordt gedwongen om te kiezen, maar hij zal toch zelfs voor zijn dochter niet van plan zijn om de rest van zijn leven alleen door te brengen? hoe vaak ziet hij zijn dochter?Nee hij zegt ook dat ze het gewoon moet accepteren maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hij ziet haar eens in de 2 weken t weekned en past af en toe op.
quote:lapin schreef op 04 juli 2008 @ 11:46:

[...]

Dat lijkt mij lang genoeg om deze stap te zetten. Het moet toch een keer gebeuren.

Gaat vast allemaal goed komen.

Thanx!! Doet me goed jullie reacties!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven