Stiefmama's aan de zijlijn!

25-09-2017 09:34 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het verhaal wat duidelijker neerzetten.
Ik en mijn vriend zijn bijna 4 jaar samen, wij willen ook gaan samen wonen enkel zit de woningmarkt ons nu niet echt mee.

Vorig jaar mei is de ex van mijn vriend komen vertellen dat zij een zoon van toen 2 heeft van mijn vriend. Het kindje is verwerkt in de periode dat het al uit was tussen mijn vriend en zijn ex. Zij heeft hem nooit los willen laten en heeft ook met enkele regelmaat geprobeerd om tussen onze relatie in te komen.
Tot aan vorig jaar wisten wij niet zeker dat het kindje van hem was. Er waren meerdere mannen in ons dorp die vermoedes hadden dat hunzelf de vader waren. Er zijn dan ook meerdere DNA testen geweest uiteraard zonder succes.

Toen de ex het kwam vertellen wou zij aan alles meewerken, zoals DNA, erkenning en omgangsregeling. Helaas hield dit op op het moment dat zij besefte dat ik nog steeds een relatie heb met mijn vriend. Hierna kreeg mijn vriend enkel nog maar berichten van haar dat ze het kind zou laten erkennen en dat mijn vriend hem nooit te zien zou krijgen. Mijn vriend heeft op dat moment een advocaat ingeschakeld.

Ondertussen is de oma van het kindje nog bij mijn vriend aan de deur geweest. Zij vond ook dat het zo niet hoefde maar als haar dochter (de moeder van het kindje) het niet wou kon zij ook niets doen. Zij bevestigde wel de verhalen die wij hoorde over onder andere dat er een ongeluk was geweest waarbij moeder dronken en onder invloed was en dat haar zoontje hier bij was. Oma beloofde wel dat mijn vriend zijn zoon voor augustus 2016 zou zien. Dit was helaas een loze belofte.

Afgelopen Januari is de rechtzaak geweest, hierbij heeft mijn vriend de DNA test gewonnen. Mijn vriend heeft deze direct in februari af laten nemen en toen was het wachten op zijn ex. De uiterlijke datum dat ze moest gaan was eind mei. De datum verstreek en ze was niet gegaan. Dit is 3x zo gegaan tot we uiteindelijk eind augustus 2017 bericht kregen dat mijn vriend de biologische vader is van de kleine.

Nu hebben we inmiddels ook weer bericht gehad van de Bijzondere Curator (advocaat van de kleine) en zij staat volledig achter mijn vriend en vind het dan ook belangrijk dat hij in het leven komt van die kleine. Hierbij kregen we ook bericht van de rechtbank dat zij vervangende toestemming voor de erkenning geven. Dit hebben we dus ook al binnen.

Wij zijn alle3 nog vrij jong, ik ben zelf 23 en de moeder van de kleine is 22. En de moeder en ik zijn in onze tienerjaren (12 t/m 16) vriendinnen geweest. Ik heb verder totaal geen haat naar haar toe. Enkel vind ik het niet kunnen wat haar moeder en de mensen erom heen vertellen. Ik ben zelf mijn vader verloren aan alcohol en mijn ouders waren ook gescheiden toen ik vrij jong was. Ik hoop gewoon dat de kleine er zo min mogelijk van meekrijgt.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag het even:). Met alles wat er de afgelopen jaren gespeeld heeft slaat mijn hoofd een beetje op hol als ik aan het typen ben.
anoniem_355287 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 13:55
77.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
25-09-2017 10:31
Het kindje is rond de vier jaar? Dat is een leeftijd waarop je al veel kunt begrijpen van je omgeving en je al gehecht bent aan mensen en je huis. Hem zomaar uit die omgeving weghalen is heftig. Ook al zorgt zijn moeder misschien niet helemaal goed voor hem, ze is wel zijn moeder.
Belangrijk om te onthouden dat ze geen slecht mens is al maakt ze domme keuzes. Je zal dus nooit tegen het kind kunnen zeggen dat zijn mama het niet goed deed. Daarom is het zo belangrijk dat je hem eerst aan papa laat wennen. Vader en moeder zijn de belangrijkste personen voor een kind. Jij bent extra, voor als kind en papa aan elkaar gewend zijn.

Wees voorzichtig met wat je vindt en denkt. Je vriend heeft er niks aan als jij tussen zijn ex en het kindje komt te staan. Jouw mening is dus eigenlijk niet het eerste wat belangrijk is, hoe goed je het ook bedoeld.

Mijn vriend heeft ook een kind. Ik weet dus deels hoe het is.
Dat begrijp ik ook allemaal, het is ook niet zo dat ik er tussen wil staan of dat ik iets wil doen. Het laatste wat ik zal doen is mijn gal spauwen tegen die kleine. Hij kan hier niks aan doen dus zal hem hier ook nooit mee lastig vallen. Mijn ouders zijn zelf ook gescheiden, die van mijn vriend niet. Voor hem is dit allemaal nieuw, hij weet compleet niet wat hem te wachten staat en het sloopt hem op dit moment. Hij is harstikke gek met kinderen. Ik heb vanaf het moment dat dit allemaal duidelijk werd nooit iets tegen haar gezegd of iets gedaan. Ik heb hem altijd pas mijn mening gegeven als hij daarom vroeg.

Voor het begin ligt er ook al een regeling op tafel. Dit word opgebouwd met hulp en dan word er begonnen met 1 uur per week en dit word na 4 weken uitgebreid naar 3, mits het allemaal oke gaat.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je volledig gezag wel kunt vergeten iig voorlopig. Er is geen enkele band tussen vader en kind
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
25-09-2017 09:54
En dat is het beste voor het kind?
Weghalen bij mama en bij 2 onbekenden neerzetten?
Als moeder alcohol- en drugsproblemen heeft, ja.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
rosanna08 schreef:
25-09-2017 10:43
ik denk dat je volledig gezag wel kunt vergeten iig voorlopig. Er is geen enkele band tussen vader en kind


Evenals een stiefmoeder rol. Contact opbouwen zal puur op vader gericht zijn vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
25-09-2017 10:46
Evenals een stiefmoeder rol. Contact opbouwen zal puur op vader gericht zijn vermoed ik.
lijkt mij ook
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-09-2017 10:46
Als moeder alcohol- en drugsproblemen heeft, ja.
Als dat zo is inderdaad.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Waarom komt jouw vriend nu, na 4 jaar, pas in beeld om de vaderrol op zich te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Hexx schreef:
25-09-2017 11:06
Waarom komt jouw vriend nu, na 4 jaar, pas in beeld om de vaderrol op zich te nemen?
stond in de OP, ze weten pas 1,5 jaar dat kindje van hem is
lilalinda wijzigde dit bericht op 25-09-2017 11:12
0.47% gewijzigd
Ah, het reageert zo handig als de OP verwijderd wordt :nooo:
Nouschi schreef:
25-09-2017 10:46
Als moeder alcohol- en drugsproblemen heeft, ja.
Een netwerkplanning bij oma is wenselijker, aangezien oma al voor het kind zorgt.
Het kind kent pa en TO niet.
lilalinda schreef:
25-09-2017 11:08
stond in de OP, ze weten pas 1,5 jaar dat kindje van hem is
Hij had ook om een vaderschapstest kunnen vragen.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 12:08
Hij had ook om een vaderschapstest kunnen vragen.
moet je aan TO vragen, niet aan mij. Ik was er niet bij hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Hebben we ook om gevraagd, ik heb de startpost verwijderd omdat die niet het complete verhaal bevatte. Had dit te incompleet daar neergezet.

Maar mijn vriend heeft meerdere malen om een vaderschapstest gevraagd. Ook toen zij zei dat het van iemand anders was. Zij heeft dit altijd geweigerd.

Vorig jaar kwam ze uit haar eigen vertellen tegen mijn vriend dat hij de vader was en ze wou toen DNA test doen en de erkenning. Helaas waren dit enkel woorden en heeft mijn vriend 2 a 3 maanden later een advocaat ingeschakeld omdat hij zijn zoon wil leren kennen. In Januari hebben we een rechtzaak gehad, hieruit hebben we vervangende toestemming gekregen voor DNA onderzoek. Deze heeft mijn vriend in februari al gedaan enkel heeft zijn ex het gerekt tot aan juli/augustus, ook de rechtbank was hier niet blij mee. Nu hebben we eind augustus bericht gekregen dat mijn vriend dus de biologische vader is en hebben we ook al bericht gehad dat de rechtbank vervangend toestemming geeft voor de erkenning.

Nu zitten we in afwachting van de datum van de volgende rechtzaak.
lilalinda schreef:
25-09-2017 12:29
moet je aan TO vragen, niet aan mij. Ik was er niet bij hoor :)
Ik vraag niets. Ik merk op.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op je openingspost enorm allergisch reageerde. Wilde je wel een kans geven, maar kostte mij ook moeite. Nu je verder zo duidelijk en rustig uitlegt hoe het zit, kom je een stuk beter over.

Schrijf anders opnieuw je openingspost. Er is niks mis mee om het spannend te vinden wat er gebeurd en dat te willen delen. Het popiejopie toontje van 'jeeuj, ik word stiefmama' zou ik niet gebruiken. Beschrijf dat je vriend eindelijk zijn zoon ontmoet, dat is de waarheid, en dat jij langs de zijlijn staat. Je kunt er vast nog veel tips van anderen uithalen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m nu ook opnieuw geschreven, ik vind het moeilijk om het zo op papier te zetten aangezien dit al zo lang een rol speelt. Het is een heel complex verhaal geworden ook omdat ik ook vriendinnen met de moeder ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 12:08
Hij had ook om een vaderschapstest kunnen vragen.
Dit heeft hij gedaan maar werd geweigerd door de moeder.
Hij heeft inderdaad een goede band met zijn oma, het is ook niet de bedoeling om haar buiten spel te zetten. Oma geeft zelf aan dat haar dochter niet bekwaam is om voor de kleine te zorgen maar dat zij niets kan.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn allemaal net volwassen.
De moeder heeft het kind op tiener leeftijd gekregen. Het kind en de moeder hebben meer baat aan hulp en begeleiding dan dat haar kind van haar wordt weggenomen.
Ik zeg niet dat het goed is wat ze nu doet maar haar leeftijd speelt wel mee.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Gabje- schreef:
25-09-2017 13:50
Ik heb m nu ook opnieuw geschreven, ik vind het moeilijk om het zo op papier te zetten aangezien dit al zo lang een rol speelt. Het is een heel complex verhaal geworden ook omdat ik ook vriendinnen met de moeder ben geweest.
Jullie vroegere verstandhouding staat compleet buiten het feit dat je vriend en zijn ex samen de ouders van dit kind zijn.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
er zijn wel heel veel emoties bij dit proces.
Oma die over dochter kletst. Oei
Jij was bevriend met de ex. Oei
Ex heeft een reputatie
wellicht drugs??

Hele goed, dat jullie het nu eerst zakelijk oplossen. Via de rechter.
Want geloof niet dat nog iemand met een normale blik kan kijken.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 12:06
Een netwerkplanning bij oma is wenselijker, aangezien oma al voor het kind zorgt.
Het kind kent pa en TO niet.
Dit inderdaad.

Arm kind, je moeder én oma kwijt en bij wildvreemden worden geplaatst. Waarom zou je dat willen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook wel blij dat het nu via het gerecht loopt, dit omdat er nu goed naar het welzijn van die kleine word gekeken. Ben alleen wel schrikachtig voor wat komen gaat. Hoop dat het allemaal niet te veel impact heeft op het manneke.
Jullie vroegere verstandhouding staat compleet buiten het feit dat je vriend en zijn ex samen de ouders van dit kind zijn.
Dit heeft er in zoverre mee te maken dat de ex letterlijk tegen mijn vriend heeft gezegd dat ze mij de relatie met hem niet gunt. Dit heeft ze gezegd in de periode kort nadat ze verteld had van die kleine.
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
25-09-2017 13:57
Jullie zijn allemaal net volwassen.
De moeder heeft het kind op tiener leeftijd gekregen. Het kind en de moeder hebben meer baat aan hulp en begeleiding dan dat haar kind van haar wordt weggenomen.
Ik zeg niet dat het goed is wat ze nu doet maar haar leeftijd speelt wel mee.
Eens. Allemaal nog erg jong en vooral redenerend vanuit je eigen behoefte. Ja, het kind is gebaat bij aanwezigheid van zijn vader en ja, moeder is niet zo goed bezig. Maar ik denk dat kind bij een voor hem onbekende vader zetten zodat hij vadertje en moedertje kan spelen met zijn vriendinnetje echt niet bedacht is vanuit het welzijn van het kind.

En ik blijf me verbazen over de rol van die oma die effe gaat vertellen wat haar dochter allemaal verkeerd doet.
Alle reacties Link kopieren
Gabje- schreef:
25-09-2017 14:06
Dit heeft er in zoverre mee te maken dat de ex letterlijk tegen mijn vriend heeft gezegd dat ze mij de relatie met hem niet gunt. Dit heeft ze gezegd in de periode kort nadat ze verteld had van die kleine.
in belang van het kind: trek het je niet aan!!
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
25-09-2017 14:04
Dit inderdaad.

Arm kind, je moeder én oma kwijt en bij wildvreemden worden geplaatst. Waarom zou je dat willen?
Een van de wildvreemde is wel zijn biologische vader. Een man die 100% voor zijn kind zou gaan en er ook altijd voor hem zal zijn. Is dat dan ook niet belangrijk? Het is niet zo dat hij uit zijn omgeving word weggetrokken en word gedumpt bij ons. Er ligt een regeling op tafel om vader en zoon bij elkaar te brengen. Hier krijgen beide partijen ook hulp bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven