Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
@janine20001

Ik hoop dat het wel gaat lukken voor je!

word wel spannend denk ik?

@nelleke4

Ik vind het zelf ook erg spannend

op internet staan heel veel dingen waar je je houvast aan kunt geven maar zelfs daar heb ik zenuwen bij als het wel echt waar is.

En dan nog maar wachten tot je echt zwanger bent, en alles is best spannend
@lily30: welkom bij de club!

Wij gaan voor het 1e kindje, dus alles is nog nieuw en onbekend en erg spannend!

Ik heb helaas een erg onregelmatige cyclus, varierend van 24 tot 40 dagen, erg vervelend en lastig 'plannen'.

Ik ga ook maar eens neuzen voor dat boek....
@lily: welkom! Ook voor de 2e lees ik. Gezellig!

Wat gaan er hier veel voor de eerste! Spannend hoor! ik moet zeggen dat het toch echt weer ging kriebelen toen we naar elkaar uitspraken dat we vanaf nu echt voor een tweede gaan! Nou wil ik ook gelijk weer zwanger zijn, geduld was nooit mijn sterkste eigenschap!

@nelleke: geduld is ook bij jullie niet de sterkste eigenschap zo te lezen, hahaha. Ik zou denk ik ook niet meer 2 maanden afwachten... Hopen dat het snel raak is!

@janine: da's misschien extra spannend dan, met meer kans dat er iets mis gaat... Hoe groot is die kans ja?

Ik ga nog even bij de kleine kijken, die komt maar niet in slaap vandaag... Misschien tot straks (waarschijnlijk wel! )
Ben naar zwangerschapsboeken aan het neuzen, iemand ervaring met de boeken "Veilig zwanger" en "Veilig bevallen"?
O, mijn cyclus is altijd vrij regelmatig geweest 28/29 dagen. Hopen dat het zo blijft!
Over zwangerschapsboeken: ik heb veel gehad aan een boekje van de uitgevers van het blad kinderen. Volgens mij heette het 'zwanger van je eerste kind' of zoiets. Heb het geleend van een kennis. Zal het eens opzoeken.

De boeken die jij opnoemt heb ik niet gelezen nelleke...

Ook zo'n boekje over je zwangerschap van week tot week vond ik interessant en ik heb heel wat oude 'ouders van nu' en 'wij jonge ouders' verslonden... Die speciale uitgaven zijn ook leuk om eens door te bladeren, maar vallen soms wel in herhaling...

Nou ga ik echt eens kijken, ze huilt nog steeds...
@Ankielem: Geduld is er wel, ik verwacht niet dat het meteen raak is, alleen vinden we het zo vervelend om met condooms te vrijen. Dus laten we het maar gewoon op z'n beloop
Wat leuk, dit is een erg aktief forum!!!

Weten mensen om jullie heen dat jullie bezig zijn?

Bij ons verwachten mensen het eigenlijk een beetje, krijgen steeds de vraag: en, wanneer komt de 2e? Vind dat eigenlijk best vervelend, ik heb geen zin om ermee te koop te lopen dat we bezig zijn. Anders gaan mensen steeds vragen of ik al zwanger ben. Nu is dat niet zo erg, maar als je al een hele tijd bezig bent wordt dat natuurlijk steeds pijnlijker.

Maar goed, ik ga gewoon mijn best doen (of eigenlijk gaan WE ons best doen natuurlijk...), en anders ga ik volgende cyclus temperaturen. Dat werkte de vorige keer dus in 1 keer!

Voor degene die stoppen met de pil, ik moest erg lang "ontpillen" en een vriendin van mij ook. Maar ik was dan ook wel 11 jaar aan de pil geweest, dus ook niet zo gek natuurlijk......Maar dat kan dus bent wat tijd kosten. Ik werd de eerste keer pas na 3 maanden ongesteld en die vriendin na 6 maanden!
En ps:

heb veilig zwanger en veilig bevallen gelezen. De nieuwste heb ik ook gelezen: veilig door de kraamtijd! Heel veel informatie, erg goede boeken!!! AAnrader....
Vandaag NOD, maar nog niks... Hoop het zo!
@ankielem: ik weet niet hoe groot de kans is.. dat kon de gyn ook niet zeggen.. en ze doen ook pas als je bent begonnen en het na een tijdje echt niet lukt
Ik duim voor je thir10senses!

En lily30 ik heb beide boeken voor 15 euro op de kop kunnen tikken jeeh
@ Lily30 Welkom bij de club :-)

Gezellig toch zo'n actief forum beter dan dat het stil valt dat is ook weer zoiets

@Thir10sences ik duim voor je!

Hier dag 43 en nog steeds niets op gang... pfff zou een vrouw ooit zo blij kunnen zijn met haar menstruatie? Al is het maar om te weten dat je lichaam weer "normaal" is hihihi om het zo maar even te noemen.

Wat betreft de boeken aangezien hier ook een aantal positieve posts waren over het boek zwanger worden heb ik deze vandaag besteld op bol.com dus ik ben erg benieuwd

Wat betreft de andere boeken deze wil ik voor nu nog achterwege laten maar ik zal ze zeker gaan lezen ik weet dat mijn beide schoonzussen die boeken ook hebben dus die leen ik wel van hun

Ik ga er weer van tussen we hebben een ladies kletstavondje vandaag dus ik lees morgen alle nieuwe berichtjes graag weer bij :-) Vooral onder werktijd hahaha

Voor nu een fijne avond allemaal!
thomassen11

heb je niet zoiets van ik wil een zwangerschapstest doen?
ja idd wie weet ben je wel al zwanger?
Ik ben trouwens best nieuwschierig geworden naar dat boek.

Wat ik me nou ook vraag he? Hoeveel uur in de week werken jullie?Ben je als je een kindje gekregen hebt van plan om minder te gaan werken?Ik vind dat zelf best moeilijk te bepalen.

Ik zou best wat minder willen gaan werken maar dat zal financieel wat moeilijker gaan worden.En ook mijn familie woont niet erg dicht bij mij hun in het noorden van het land en ik in het zuiden.

Met de famielie van mijn vriend heb ik niet zo goed contact.

ik vraag me af hoe jullie dat straks gaan doen.

Want ik ben toch een beetje gaan twijfelen of het nu wel het goede moment zal zijn.
@Nelleke: Ik snap het! Ik moet zeggen dat ik zelf ook blij ben dat ik de condooms aan de kant kan schuiven, het maakt het er niet gezelliger op dat gepruts met zo'n ding (ik spreek hier voor mezelf hahaha)!

@ thomassen11: inderdaad, ben je niet nieuwsgierig of het niet stiekem al zover is?

@ Janine: Hopen dat het allemaal niet nodig is dan, die onderzoeken!

@ lily: bij ons weet in principe niemand het, maar ik krijg vrijdag een hele goede vriendin op visite, dus ik ben benieuwd of ik het voor me kan houden. Zij kan het ook goed voor zich houden (heeft ze de eerste keer ook gedaan)! Maar in de andere vriendenkring ga ik het niet vertellen, want daar zijn er meer bezig en die voeren de druk nu al op (zonder dat ze wisten dat we binnenkort voor een 2e gaan...)! Daar heb ik niet zo'n zin in...

Ik ga een kop thee zetten en plof op de bank voor het blok!

Tot morgen!
@ Pinklady; ik vind het ook lastig te bedenken hoeveel wie gaat werken. Wij dachten nu aan ik 28 uur (per week 3-4 dagen) en vriend 36 uur (per week 4-5 dagen) Minder wil ik niet werken en is ook niet goed voor loopbaan...

Misschien kunnen de dames hier die voor een 2e kind gaan iets vertellen hoe ze dat hebben geregeld en hoe het bevalt.....
Mijn uitgangspunt is iig dat ik mn kind niet meer dan 3 dagen naar de creche wil sturen en voor ons ook geen ouders/schoonouders in de buurt om structureel op te passen.
Nee ik zou dat ook niet willen meer dan 3 dagen opvang.ik hoor van mijn collega's op het werk ook vaak dat het veel geld kost.

En misschien weten de dames die al kindje hebben wat advies kunnen geven
http://www.wijzeringeldza ... 010-online-berekenen.aspx

via deze link kan je de kosten van kinderopvang berekenen

Verder kan je ook een gedeelte ouderschapsverlof opnemen. Als ik het goed heb krijg je hiervan 3,99 ¤ per uur terug van de belasting en je mag 26 x het aantal uren dat je per week werkt opnemen per kind. Scheelt toch weer wat.
@ RIHS!!!! Ben ik er even een paar dagen niet, mis ik meteen het belangrijkste mieuws! Gefeliciteerd !!!

@ Thomassen: hm, mijn eerste gedachte is ook: "testje??"

Ben trouwens benieuwd wat je van het boek vindt.

@ Lily: ik heb laatst aan mijn moeder en zus verteld dat we er vanaf juni voor willen gaan. Zus zei meteen dat ik het niet aan mijn moeder had moeten vertellen, omdat onze moeder het helemaal geweldig zou vinden om oma te worden. En als het dan maandenlang niet zou lukken, zou dat voor mijn moeder dan ook zwaar zijn. Maar ik zie het helemaal anders: ik wil het er juist met mijn moeder over kunnen hebben (zij kon zelf jarenlang niet zwanger worden), want zij is toch degene die het allemaal al eens eerder heeft meegemaakt! Verder hoeft niemand het te weten, dat voelt toch een beetje als vertellen hoe vaak je seks met elkaar hebt, haha .

@ Pinklady en Meike: ik denk ook vaak na over hoe het moet op het moment dat we een kind zouden hebben. Ik werk nu 4 dagen per week, man werkt fulltime. Schoonouders heb ik niet en mijn eigen ouders wonen helaas niet in de buurt. Ik weet namelijk zeker dat mijn moeder meteen aan zou bieden om een dag op te passen, maar dat zit er dus niet in. Ik weet het ook niet. Aan de ene kant denk ik, mooi dat er KDV-en zijn, maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat ik mijn kind daar 4 dagen heen zou brengen. We hebben wel beide inkomens nodig, maar de vraag is: geef je dat extra verdiende geld niet meteen weer uit aan een KDV als je allebei evenveel blijft werken?

Ben ook wel nieuwsgierig naar de verhalen van de 'ervaringsdeskundigen'
Heej allemaal!

Ik zal even vertellen hoe wij het geregeld hebben met werk e.d.

Ik werkte toen we nog geen kinderen hadden 4 dagen en mijn man 4 om 5 . Ik ben na mijn verlof teruggegaan naar de ene week 3 de andere week 4 dagen. Mijn man neemt ouderschapsverlof op, 4 uur in de week en werkt nu 4 dagen. We hadden dus 2 om 3 dagen opvang nodig. We hebben toen 2 dagen kinderdagverblijf geregeld en een van de oma's paste 1 keer in de 2 weken op. Uiteindelijk vond ik 28 uur toch wel veel. Ik werk nu 20 tot 24 uur. Dat betekend dat ons kindje 2 dagen naar de opvang gaat, mijn man is 1 dag thuis en de rest ben ik thuis. (snappen jullie het nog???) Dit is ideaal voor ons.

De kosten van de kinderopvang zijn inkomensafhankelijk en kan dus erg verschillen per huishouden. Je kunt dit altijd even navragen bij kinderopvang in de buurt, misschien kunnen die een inschatting doen van wat het ongeveer gaat kosten.

Wat een koopje trouwens Nelleke, die boeken voor 15 euro!!! En die van de kraamtijd is ook een echte aanrader hoor! Tjeetje wat hebben wij de eerste week na de bevalling veel in dat boeken gelezen; dan was er weer iets (krampjes/ borstontsteking/ sterrliseren van spenen) en alles staat erin!!

En op dit moment ga ik alleen met jullie delen dat we bezig zijn.....heb echt nog geen idee of ik het verder al met iemand wil delen, het is nu ook nog echt ons geheim.....Ook wel heel leuk en intiem....

Welterusten alvast!
@ Pinklady,Nukje,jacqueline77 Ik heb gisteren inderdaad voor de zekerheid een test gedaan omdat ik het niet meer uit kon houden hihihi (dag 44, ik weet het misschien wat ongeduldig maar goed....) maar deze was negatief... Ik heb toch maar de HA gebeld gisterenmiddag en morgenvroeg weer urine inleveren en dan doen ze daar nog een test en is deze negatief gaat ze overleggen met de HA of ik het idd nog even de tijd moet geven of een afspraak maken voor een eventueele doorsturing aangezien ik verder ook niet echt symptomen heb om ongesteld te gaan worden. Gezien de achtergrond van mijn moeder en tante en mijn baarmoederslijmvlies wat een tijd terug niet goed was wordt ik dan misschien alsnog doorgestuurd.

En mijn moeder gaf aan dat ze de eerste 3 maanden van haar zwangerschap ook telkens een negatieve test had terwijl ze zeker wist dat ze in verwachting was.

Maar goed we zien dus wel hoe het loopt ik houd jullie op de hoogte!

@ Nukje Als het goed is en ik kom thuis na het werk dan zal het boek er liggen. Ik vertrouw op jullie oordeel (die het boek al hebben en al erin aan het lezen zijn, gezien de positieve reacties van jullie zal het wel goed komen denk ik zo) De andere boeken die haal ik straks bij mijn schoonzus.Eerst hier maar even een begin mee maken :-)

Ik werk momenteel 36 uur en mijn man werkt 38/40 uur per week.

Ik wil straks naar 32 uur per week de maandag vrij en dan di,woe,do,vrij werken.

Mijn man heeft standaard iedere vrijdag vrij.

Hij draait zijn uren in 4 dagen, dus dan hoeven we alleen voor di,woe,do opvang te regelen dus 3 dagen dit vind ik trouwens ook wel het max.

Mijn schoonouders en mijn ouders wonen wel in de buurt en die zullen beide 1 dag oppassen en dan 1 dag KDV wellicht 1 reservedag aanhouden voor je weet het nooit? Maar goed dat zien we tegen die tijd wel hoe het dan ook echt uitpakt.

Mijn werkdag is weer begonnen! Dus ik ga maar eens aan het werk hihihi ik kom straks uiteraard nog even spieken....

Fijne dag!
@thomassen11: goed dat je toch nog even de test hebt gedaan en de HA hebt gebeld..!

het is nu toch echt april.. en ik ga ook maar es wat boeken kopen of bekijken over zwanger worden/zijn.. heb me namelijk nog helemaal niet in verdiept.

wbt werken: ik werk nu 36 uur (4 om 5) en ik wil graag 24 uur werken.. en gezien de crisis hier zou dat moeten lukken. Mijn vriend werkt nu 40 en wil dat blijven doen. Mijn schoonouders (beide bijna met pensioen en wonen om de hoek straks) hebben aangegeven om min. 1 dag in de week op te passen. Mijn schoonmama werkt nu nog in een kinderopvang.. ideaal..!

en misschien kan ik 28 uur werken (4 uur thuis..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven