Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
mijn NOD is 11 april.

De werkvraag; ik werk onregelmatig, ook slaapdiensten (werk in de jeugdhulpverlening). Eigenlijk hebben we over kinderopvang nog niet echt nagedacht. Eerst maar eens zwanger worden

@Thomassen; spannend. Hou ons op de hoogte.
Hey dames,

Zojuist even langs de HA geweest voor nog een test en zoals van de week al was deze negatief. Om 14.00 de afspraak om de HA even te bellen en met de assistente verder overleggen hoe en wat verder. Dus straks weer een update.

Nu maar eens aan het werk. Straks tussen 10.00 en 11.00 komt mijn collega die 12 mrt bevallen is met de kleine langs dus dat is wel weer leuk :-) babytjes kijken hihi

Hopelijk is deze dag zo om ("begint net met werken") dan hebben we een lang weekend.

Dus voor nu tot strakkies weer.

Liefs
Hoi Meiden!

Ik snap dat NOD niet, maar als iemand mij even uit kan leggen... Van mij mag het in de tabel opgenomen worden.

@Meike misschien zou je nog iets aan willen passen in de tabel? Bij mij staat in de tabel onder "voor het echie" de maand Juni maar nou is het zo dat wij deze maand al begonnen zijn

Ik ben al 3 weken foliumzuur aan het slikken en nu nog even aan het oefenen in bed, maaruh als het goed is heb ik volgende week mijn eisprong dus dan gaan we even "extra hard oefenen" nou ja, eerder voor "het ECHTE werk".

Ik gebruik trouwens geen ovulatietesten, die dingen schaf ik pas aan als het naar 3 pogingen nog niet gelukt is. Ik wil er niet al teveel mee bezig zijn de eerste paar keer.

Ik heb gister de boeken "veilig zwanger" en "veilig bevallen" gekocht, ben al op de helft van het eerste boek

Staan zelfs tips in voor de aankomende pappa's. Ik ben er wel al veel wijzer uit geworden! (qua zwangerschapskwaaltjes) Wat zijn dat er een hoop! Gelukkig spreekt het niet voor zich dat iedere zwangere dat allemaal krijgt haha

Ow en qua werk... Ik wil 3 dagen gaan werken, 1 dag naar de ene opa en oma en de andere dag naar de ander en vriendlief is op vrijdag altijd om 13:45 uur klaar met werk. Dus de kleine zou dan 1,5 dag naar de KDV gaan.

@ Nelleke; NOD is Niet Ongesteldheids Dag, de dag waarop je dus normaal gesproken ongesteld zou worden. Maar omdat wij natuurlijk zwanger willen worden hopen we op die dag NIET ongesteld te worden.......snap ie? (wie heeft dat trouwens bedacht NOD)

@ Thomassen; spannend! Hopelijk kom je de dag een beetje door.

Ik ga ook maar eens werken.
Over NOD gesproken, die van mij is nu...maar buikpijn en pijnlijke borsten, dus het is wachten totdat de tampons weer uit de kast kunnen worden getrokken.

Dan heb ik een superkorte cyclus (23 dagen). Ik heb een app op mijn iPhone die dat allemaal voor mij bijhoudt Had ik hier ergens op een forum gelezen, keihandig. Ik hoef alleen aan te klikken wanneer ik ongesteld word en hij rekent alles voor me uit.

Verder werk ik nu ruim 40 uur. Waarvan twee dagen 10 uur, 2 dagen 8 uur en 1 dag thuis 4 uur. Als ik mama ben (waar ik me nu nog niks bij kan voorstellen haha) Wil ik twee keer tien uur op kantoor en 1 dag thuis 8 uur gaan werken. Zou dus betekenen dat we 3 dagen KDV nodig hebben. Manlief werkt ook ruim 40 uur en kan niet minder gaan werken (belangrijke positie zullen we maar zeggen) en zou wel hoofd KDV worden ;)

En thir10senses, al wat gebeurt? Wij zitten wel dicht bij elkaar zo Ik kom straks nog even kijken bij Thomassen, want ben wel benieuwd wat de HA zegt.

Oh ja mag mijn leeftijd worden aangepast, ben vorige week zaterdag 27 geworden! Mooie leeftijd om moeder te worden toch?

X
@Jannert: Ja super handig he die app, ik was degene die dat vermeld had, maar niemand had daar een reactie op gegeven... Misschien over het hoofd gezien, mij JIJ dus niet (Of niet iedereen heeft een IPhone/ IPod touch natuurlijk)

Nog gefeliciteerd met je B-day! Mooie leeftijd om moeder te worden!
@jannert: nog gefeliciteerd met je verjaardag. 27 is een mooie leeftijd.. dat had ik ook altijd in gedachten toen ik nog jong was.. maar ondertussen word ik over 2 weken al 31! slik.. maar dan gaan we ook voor het echie!

ik heb geen iphone maar ik hou mijn menstruatie bij op libresse.nl die rekent ook alles voor je uit.. ideaal.

@thomassen11: spannend..! fijn dat je ons op de hoogte houdt
Hoi Ladies!

Ik ben Kim, 24 (over 10 dagen 25) en werkzaam in de verpleging. Ben een half jaar geleden getrouwd en heb inmiddels samen met mijn man een leuk huis gekocht. Omdat we nu allebei alles wel aardig voor elkaar hebben, vaste banen enzo, hebben we besloten te stoppen met de pil.

Ben 25 maart gestopt, en ben erg benieuwd hoe het nu allemaal verder gaat.

Merk wel dat lief en ik het er vaak over hebben/dagdromen over hoe het zou zijn als we een kleintje hebben straks.

Ik weet dat het geen garantie is, maar ik hoop dat ik, net als mijn moeder destijds van mij, snel zwanger ben. Merk dat ik n nu al onrustig en ongeduldig ben..

Succes ladies!
Nog steeds niks, wordt weer een lange dag....

@Thom: Succes! Hebben ze een gewone test gedaan of een bloedtest?
Thomassen, vervelend dat je menstruatie zo lang uitblijft, maar volgens mij is dat heel normaal hoor als je stopt met de pil. Moet je maar eens op google kijken. Kan wel maanden duren voor het weer op gang is.

En jannert: spannend, zou het al raak kunnen zijn? Of ga je na deze menstruatie voor het echie?

Succes allemaal, ik ga nog even aan het werk en dan lekker lang weekend!!!
Hi ladies, was al gestopt met de pil, maar vanaf januari "serieus"bezig met een kindje te creeëren (als het lukt tenminste) mag ik ook in de tabel? Ben nu 28 jaar, maar dat duurt om precies te zijn nog 3 dagen..
Mijn NOD is trouwens vandaag....maar ik voel helaas al een krampje en een test gaf negatief aan..dus ben er bang voor. En met mijn gemiddelde cyclus (35 dagen) duurt het wachten meestal wel erg lang...
zal komende dagen ergens alle wijzigingen gaan doorvoeren.

en de NOD tabel toevoegen!
@lenthe1981.. hmmm das niet leuk. Zeker niet als je een lange cyclus hebt. knuffel..
Hoi allemaal,

Allereerst @Rihs, gefeliciteerd met je zwangerschap!

In het begin heb ik wat meegeschreven. Ben net teug van een maand vakantie. Nu is het tijd voor het serieuze werk ;)

Vandaag bij de huisarts geweest, spiraal is er uit (jeemig wat viel dat gelukkig 100% mee!!!). Ik ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen, we willen niks doen aan timing/dagen bijhouden etc. Spannende tijden komen eraan dus

Nu eerst eens kijken hoe mijn cyclus is ;)
Hey meiden,

Wat een verhalen allemaal weer, heerlijk om te merken dat ik niet alleen sta in al mijn hersenspinsels!! (aahhhhhh)

@13, thomassen; hoe is het nu?

@jannert; gefeliciteerd nog inderdaad prima leeftijd hihi!

@Lenthe; sterkte!! Hopelijk zet het niet door..

Qua werk wil ik dan 24 uur gaan werken, 3 dagen dus. Mijn vriend blijft gewoon 5 dagen werken.. (schoon) Ouders zitten niet echt in de buurt dus willen de kleine dan (voor ons max!) 3 dagen naar een kdv brengen..

Ik hou mijn cyclus bij op babybrabbel, daar hebben ze ook van die handige (vind ik) banners die je onder je berichtje kan zetten.. Kan dat hier eigenlijk ook?? ()

Begrijp dat het boek dus een aanrader is? Alleen die "zwanger worden" of de andere ook?

NOD is 17 april Dit weekend is dubbel ei-weekend voor ons! Aan het werk dus...

Fijne paasdagen!!

Ja het kan, zo'n banner onder je berichtje
Hey Ladies daar ben ik weer ik had ook nog overleg met mijn teammanager dus ik kan eigenlijk net pas weer posten.

Nou net de assistente van de HA gesproken, wilde dat ik volgende week eventueel volgende week nog een keer een test doen. Verder krijg je te horen je bent nog jong dus komt vast allemaal wel goed etc... dus moet nog even geduld hebben ik snap het wel hoor daar niet van! Ik geeft ze ook wel gelijk hierin ik moet het ook wel even de tijd geven maar dat is het afgelopen half jaar ook al gebeurd (in verband met onderzoeken in Nijmegen erfelijkheidsonderzoek wat al een half jaar duurt) dus nu moet ik nog een half jaar geduld hebben blijft de menstruatie dan nog uit kijken we verder met de GYN dus gewoon maar even geduld hebben.........

pfffffffffffffff ach ja ook wel het antwoord wat ik had kunnen verwachten denk ik.

Ik ben de dag wel goed doorgekomen hoor heb het te druk om te piekeren...Lief dat jullie allemaal zo met mij meeleven... nou dan maar hopen dat de menstruatie snel op gang komt anders zal mijn geduld aardig op de proef gestelt worden.

Voordeel is nu alleen dat er dan na 6 mnd actie wordt ondernomen in plaats van een jaar maar goed geduld is erg lastig als je al 6 mnd geduld hebt moeten hebben en het wordt alleen maar moeilijker zo.....
welkom lenthe....dus net zo'n lange cyclus als ik? of is het bij jou altijd 35 dagen? bij mij tussen de 30 en 40....

succes kookaburra, leuke vakantie gehad?

thomassen: sterkte met wachten! ik begrijp dus dat je al allemaal onderzoeken hebt gehad?!

Hier weinig nieuws, wacht gewoon maar af. wel leuk om tehoren waar jullie mee bezig zijn!
@Thom: Vervelend zeg! Geduld is in dit geval een schone zaak, maar wel heel moeilijk..

@Kook: Hoe was je vakantie? Waar naartoe geweest?

@Emytje: Wel leuk zo'n banner, ik ga ook maar eens rondkijken voor zo'n ding

Hier nog geen nieuws. Twee dagen overtijd nu. Begint wel te kriebelen, maar een stemmetje in m'n hoofd zegt dat ik gewoon ongesteld ga worden. Dinsdag mag ik pas van mezelf testen ;)
@ Lenthe welkom!

@ Kook iss lekker hoor vakantie! maar in iedergeval welkom terug

@ Emytje idd wel leuk zo'n banner ik ga eens rondkijken als mijn menstruatie op gang komt

@thirt10senses ik duim voor je! ik ben benieuwd

@ lily Ik heb inderdaad al onderzoeken gehad mijn zusje heeft namelijk een zeldzaam syndroom wat niet veel voorkomt. Mijn man wilde graag een erfelijkheidsonderzoek gedaan hebben voor mijzelf had dit niet echt gehoeven met de weet dat het zeldaam is. De aanvraag is via de HA verlopen en na deze aanvraag krijg je na 2 mnd bericht en 1 mnd later kun je terecht dit was in januari dit jaar vandaar dat we gewacht hebben ik heb toen eigenlijk al te horen gekregen dat het goed zat met dat gedeelte dus toen ook foliumzuur gekocht en begonnen met innemen en toen besloten in februari te stoppen met de pil. Al met al zijn we een half jaar verder ondertussen dus ik was blij met de uitslag en dat we eindelijk konden starten dat half jaar was al moeilijk en zwaar omdat de wens alleen maar groter en groter werd en dan krijg je groen licht en dan loop je hier tegen aan. Is wel weer even een domper eerlijk gezegt net even onderweg naar huis van het werk even een paar traantjes moeten laten en manlief zegt dan het komt wel goed.....en dat zal ook vast wel. En geduld is inderdaad een schone zaak in dit geval dat begrijp ik en accepteer ik ook wel kan ook niet anders maar goed het wordt alleen maar moeilijker en zwaarder.

Manlief neemt me mee uit eten om me een beetje op te beuren..dus dat gaan we maar lekker doen. Als ik stakjes weer thuis ben dan zal ik wel weer even op het forum komen.

Liefs
@Thomassen: geniet er maar lekker van! Lief van manlief dat hij je meeneemt!
quote:Lily30 schreef op 02 april 2010 @ 18:38:

welkom lenthe....dus net zo'n lange cyclus als ik? of is het bij jou altijd 35 dagen? bij mij tussen de 30 en 40....

succes kookaburra, leuke vakantie gehad?

thomassen: sterkte met wachten! ik begrijp dus dat je al allemaal onderzoeken hebt gehad?!

Hier weinig nieuws, wacht gewoon maar af. wel leuk om tehoren waar jullie mee bezig zijn!Ja, ik ben er eigenlijk nooit zo mee bezig geweest totdat we aan een kindje gingen denken. Heb lang de nuvaring gebruikt, maar die gebruik ik al een tijd niet meer..Vanaf januari een beetje aan het kijken hoe mijn cyclus is. De eerste was 37 de tweede 32 en nu ben ik dus (volgens de gemiddelden) 1 dag overtijd. Maar een vrouw weet wanneer ze ongesteld wordt, en dat gevoel heb ik nou toch wel... en heb ook al negatief getest vandaag...maar goed. Ik begin wel te twijfelen aan dat ik makkelijk zwanger wordt. Voor januari is er tenslotte ook niks gebeurd en toen lette ik er niet op..(was ook wel welkom geweest) maar was toen niet bewust mee bezig. Heb ook al ovulatietesten gebruikt (puur uit nieuwsgierigheid of het dan meteen lukt) maar ik vrees dat dit tot nu toe weinig heeft uitgehaald..
@thomassen; geniet er lekker van met zijn 2-tjes! Sterkte...

Vervelend Lenthe, dat er zoveel verschil tussen je cyclussen zit.. Is lastig berekenen dan.. Voor jou ook een
Hi ladies,

Leuk forum zeg! Mijn spiraaltje is 26 februari jl. verwijderd, nu dus voor echie. Spannend hoor. Heb echter cyclus nog niet gevonden. Dag na verwijderen wel een dagje bloedverlies, sindsdien niet meer. Gek hoor, ben ff het "gevoel" over mijn lichaam kwijt. Hoop dat alles snel op gang komt en dat zwanger worden voorspoedig verloopt, fingers crossed.

Ik ga jullie forum vanaf nu vaker volgen. Interessant.

Fijne Pasen allemaal en suc6 iedereen.

PS. word eind deze maand 30....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven