Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Goed om te lezen hoe anderen het doen met werkdagen en opvang. Sowieso fijn om hier op zo'n forum allerlei goede adviezen te kunnen lezen, ik denk dat ik daar nog vaak op terug zal komen .
Ik ben van 4 dagen werken naar 2,5 dag gegaan, dat was bij mijn werk goed te doen (kleuterleidster). Mijn vriend kan niet minder werken, want die wordt op zijn vrije dagen en in het weekend nog gebeld, (wegenbouw...) Ze houden bij zijn werk geen rekening met 'papadagen'... Hij kan eventueel een dag thuis gaan werken, maar ja, dan is het nog echt werken!

Mijn dochter zou toen 2,5 dag naar het kinderdagverblijf gaan, maar op maandag was geen plek. Dus mijn ouders hebben tijdelijk de maandag opgevangen. Wel tijdelijk, want structureel wilden wij allemaal niet...

Nu ben ik thuis gaan werken als gastouder en is de kleine dus altijd thuis. Ook geen ideale situatie merk ik, dus wederom tijdelijk. We zijn er nog niet uit of we de kleine (en haar broertje of zusje?), als ik ooit een andere baan krijg, naar een kinderdagverblijf laten gaan of voor een gastouder kiezen. Mijn ouders hebben aangegeven best een dag op te willen vangen (bleek toch wel heel leuk te zijn hahaha), maar ook daar zijn we nog niet uit...

Een gastouders is persoonlijker, maar het moet ook echt bij je kindje passen. Hetzelfde met een kinderdagverblijf. Daarom is het ok erg lastig om van tevoren al te bepalen wat je doet, aangezien je je kindje wel al met een maand of twee in moet schrijven (hier wel in ieder geval!)...

En minder werken... Dat moet kunnen bij je werkgever en je moet zelf kijken wat voor jullie situatie het beste aanvoelt. Ik vond 2,5 dag precies genoeg. Je kunt thuis je huis nog op orde brengen en lekker wat vrije tijd met de kleine doorbrengen! Nu werk ik thuis, dus kan 4 dagen best. Ik kan alles tussendoor doen en de boodschappen doen we samen in het weekend. Dus ik heb de vrijdag om lekker alleen met mijn meiske aan te rommelen! Dat vindt zij ook heerlijk! Voor nu is deze situatie te doen in ieder geval...
@thomassen: toch nog even spannend dan! Ik duim voor je!

@nukje: een vriendin van mij wilde een dagje extra gaan werken, maar heeft dit niet gedaan omdat ze het geld inderdaad meteen weer kwijt was aan kinderopvang. Maar zij werkte echt maar een paar uur extra... Een collega ging een hele dag extra werken en die hield wel meer over van haar salaris...

Reken het gewoon goed door van tevoren, want je krijgt ook best een hoop terug van de belasting! Ik vond de uiteindelijke kosten in vergelijking tot mijn salaris voor die uren best te doen.

ga maar weer eens aan de slag! tot straks weer!
Wha, 1 dag overtijd nu Maar ik wil pas testen na het weekend. Hoop dat het wegblijft
ja, je kunt een proefberekening maken bij de belastingdienst ideaal. Dan weet je wat je ongeveer kwijt bent.

@thir10senses! oei..! spannend.. moeilijk he om nu nog te wachten.. ik zou het niet kunnen.. denk ik..
@ thir10senses: haha, 1 dag overtijd en nu al vol met hoop . Ik denk dat ik precies hetzelfde zou hebben!

Wat die berekening op de site van de belastingdienst betreft: OF de site werkt niet, OF ik doe iets verkeerds... want er komt te staan dat we niets krijgen . En wij verdienen een heel normaal salaris, dus het kan er niet aan liggen dat we 'te rijk' zijn ofzo (was dat maar waar!).
Bij mij is het zo ik verdien meer dan mijn vriend,dus als ik minder ga werken missen we ook weer veel geld(ik ben helaas geen groot verdiener)

Hij is wel op zoek naar wat anders maar in deze tijd valt dat niet mee.

Nou nog 14 dagen precies en dan krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis!

Ik kan niet wachten om in me huisje met 3 slaapkamers te gaan wonen.

Hopelijk kan ik snel 1 van die slaapkamertjes gaan in richten

voor de baby. Het valt me trouwens op dat we een hele grote tabel hebben maar ik heb van sommige nooit een berichtje gezien?

Ik ga straks ff naar buiten en dan ga ik toch maar foliumzuur kopen(de meeste van jullie slikken het al?)

Deze week moet onze baby gemaakt worden hopelijk lukt het;)

Het leuke is dat mn vriend nu steeds vaker ga vragen waneer ik vruchtbaar ben.
Ja, ik slik ook al foliumzuur. Nu zo'n 2 en halve week. Ik heb namelijk begrepen dat het ongeveer 4 weken duurt voordat het goed in je lichaam is opgenomen. Dus dat je eigenlijk 4 weken voor conceptie moet gaan beginnen met het slikken van foliumzuur.

Maar volgens mij kan het geen kwaad als je wat later begint.
Het valt me inderdaad ook op dat sommigen geen berichtjes sturen. Maar die zullen dan wel op een ander topic zitten. Zo zag ik Kimmake op het topic "Zwanger worden januari/februari 2010 deel 2" en ze is ook al zwanger. Zo zie je maar. Er zijn er ook genoeg die het zwanger worden op een laag pitje hebben gezet en vandaar niet echt meer actief zijn op dit topic/forum.
@Meike misschien kan de tabel opgeschoond worden, dat iedereen 3 weken de kans krijgt te reasgeren en anders eruit gaat? Maakt het allemaal wel wat overzichtelijker
Haha, Pinklady, leuke uitspraak: "deze week moet onze baby gemaakt worden". Ik hoop ook voor je dat het lukt!

@ Johanna: jij bent wel rigoreus , maar van de andere kant, als je hier inderdaad helemaal niet meer actief bent, heeft het ook geen zin om in die tabel te staan.

Ik hou het expres bij 2 topics waar ik 'vaste gast' ben, anders kan ik het na een tijdje echt niet meer bijhouden.
Van mij mag de tabel ook wel opgeschoond worden hoor. Dan wordt het ook weer wat overzichtelijker.

En Meike, als je toch bezig bent verander dan mijn leeftijd eventjes in 27. Ben intussen jarig geweest.

Alvast bedankt!
hallo allemaal!

tja, die wachtlijsten in de kinderopvang zijn wel lang, maar als je bij ons je kindje met de termijnecho opgeeft is het op tijd. Ons zoontje heeft het er zo naar zijn zin, zo leuk!!!!

Ik ben ook aan de foliumzuur!!! Nu 2 weken!!! Moet dus nog even inwerken! Heb vorige keer trouwens pas foliumzuur geslikt toen ik al 5 weken zwanger was, wist dat toen helemaal niet.....gelukkig geen gekke dingen bij ons zoontje...

Wat lijkt het me heerlijk om een regelmatige cyclus te hebben en idd te zeggen dat je deze week je baby gaat maken, haha! Ik weet echt niet wanneer mijn eisprong is....Als het zo blijft ga ik ovulatietesten kopen en temperaturen! Heeft iemand ervaring met ovulatietesten?
Hey Ladies,

Ben ik weer een keer heb ondertussen vandaag wel meegelezen hoor maar had eigenlijk niet echt tijd om te reageren..het was lekker druk op het werk.

Ik merk ook inderdaad dat er meiden zijn die eigenlijk niet meer echt reageren/berichtjes plaatsen op het forum die in de lijst staan.

Ik vind het een goed idee om het wat overzichtelijker te krijgen moet ik heel eerlijk zeggen dan weet je ook meteen wie actief is...

@ lily ik heb er geen ervaring mee maar was eigenlijk van plan om ze te halen na mijn menstruatie die nu dus uitblijft dus die heb ik nog maar even achterwerge gelaten.

@ Thir10sences ik duim voor je
Hoi hoi,

Mocht er een plaatsje vrijkomen in de tabel dan hou ik me aanbevolen om hem op te vullen hahaha! (ben zo goed als 28 en we zijn net begonnen, april dus...)

@ thir10sences: poeh wat spannend! ik duim ook!

@ lily: ik heb geen ervaring met ovulatietesten, dus kan je helaas niet helpen...

Ik slik sinds deze week foliumzuur, had er eerder nog niet aan gedacht... Stom, want ik had het gewoon nog staan van de vorige zwangerschap! Maar ja, beter laat dan nooit. Moet er wel nog even inkomen, want gisteren was ik hem al bijna vergeten... Kan het doosje ook niet midden in de kamer zetten, zodat ik het niet vergeet!
@lily: ik heb de ovulatietesten al in huis gehaald.. En ik heb er al eentje gebruikt maar dat was meer ter overtuiging voor meneertje. We gaan in april pas beginnen en ik dacht na mijn eisprong (ik voel niet maar wel dattie is geweest, dan heb ik meer last van iets haaruitval, puisten, en pijnlijke borsten) ik probeer er vast 1. De eerste ronde ga ik er ook eentje (of meer)gebruiken, ben benieuwd, hoor er goede verhalen over.

Ik slik sinds half febr. foliumzuur.

@johanna, van mij mag de tabel ook wel opgeschoond worden..!
thanks! de lijst is nu een stukje korter..
Hallo, tabel is opgeschoond! Iedereen die na 10 maart geen reactie meer heeft geplaatst heb ik verwijdert.

Mocht je toch teruggeplaatst willen worden laat het dan ff weten. Is er inmiddels behoefte aan een NOD kolom in de tabel?

Ik ga ook ovulatietesten gebruiken in de eerste ronde. Ik moet nu ongesteld worden en dan gaan we ervoor!!

Heb vorige maand ook een cyclus getempt, is wel interessant om dat een keertje bij te houden.
He, Ik zal me dan wat actiever opstellen

Dit is pas de eerste keer dat ik met een forum meedoe, dus alle 'gedrags-code's' ken ik nog niet. Ik was wel heel druk met meelezen/meeleven.

Wanneer gaat ronde 1 precies in? Zodra je gestopt bent met de pil of wanneer je voor het eerst je pil-loze-menstruatie hebt gehad.
Ik heb nog geen ovulatietest geprobeerd, wacht eerst even m'n cyclus af. En foliumzuur vanaf het stoppen met de pil.

De werkvraag: ik werk nu 32 uur per week, maar zou graag 24 uur gaan werken. Weet alleen nog niet hoe dat financieel gezien uitpakt. Vriend werkt ook 32 uur.
En oja, Rihs: gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws zeg!
quote:joda schreef op 01 april 2010 @ 21:07:

Wanneer gaat ronde 1 precies in? Zodra je gestopt bent met de pil of wanneer je voor het eerst je pil-loze-menstruatie hebt gehad.Volgens mij vanaf het moment dat je met de pil stopt en serieus probeert zwanger te worden. Tenminste, ik zie dit als mijn eerste ronde en heb volgende week mijn eerste ongesteldheid en dus NOD.
@Rihs, wauw gefeliciteerd! Eindelijk de eerste cheerleaders.

@13 en thomassen, spannend voor jullie. Ik blijf voor jullie duimen.

@Meike, tja ik vind het wel heel leuk/fijn om een NOD kolom te hebben, is het in 1 oogopslag duidelijk voor wie het bijna spannend wordt. Maar volgens mij was ik de vorige keer ongeveer de enige die 'voor' was.

Groetjes Nolleke
@meike ja, leuk een NOD kolom! De mijne zal dat ongeveer 30 april moeten zijn.. Qday!
@ Meike top! Het is zo nu idd een heel stuk overzichtelijker.

Een NOD tabel lijkt mij ook leuk zoals Nolleke dan zien we voor wie het spannend wordt.

Bij mij mag je dan nog wel even een ? daarbij plaatsen want ik weet het dus nog niet.

Zo naar de huisarts om mijn urine in te leveren en dan aan het werk tot 18.00 bleehhh ach ja dadelijk lang weekend vanmiddag zal ik in iedergeval nog even gebeld worden of dat ik dus nog eventjes moet afwachten of ?? ik houd jullie op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven