Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Ow wat spannend jannert! Ik zal voor je duimen!
Ja hoor, ongesteld!!! Klotezooi. Nu weer een goede 3 weken voor mijn eisprong. Zag dat er weer een gelukkige cheer is. Helemaal goed!! Dikke kus
@Lenthe1981: vervelend zeg! is toch elke keer weer een hele domper vind ik...
Ik sta trouwens nog niet tussen de update..vandaag 29 geworden, zou een mooie leeftijd zijn toch? X
Wat spannend meiden!

Ik heb volgens mij vandaag of morgen mijn eisprong, zou een cyclus van 28/29 dagen betekenen wat natuurlijk super zou zijn meteen na het stoppen met de pil!

Ik denk dit omdat ze zeggen dat je je eisprong kan merken doordat je lippen wat vochtiger zijn, nou mijn wc-papier glijdt er nu gewoon op uit..
quote:Bianca1987 schreef op 05 april 2010 @ 10:49:

Ik denk dit omdat ze zeggen dat je je eisprong kan merken doordat je lippen wat vochtiger zijn, nou mijn wc-papier glijdt er nu gewoon op uit..

Meen je dat nou?!

Op die manier heb ik me er nog nooit mee bezig gehouden...

Iets anders: hebben jullie mannen die roken? Ik las net in het boek "Zwanger worden" dat roken (uiteraard) van invloed is op de kwaliteit van sperma. En dat ook mannen 2 tot 3 maanden voor het verwekken van een kind zouden moeten stoppen met roken. Nu heeft Nukkeman daar nogal moeite mee, maar ik zou wel willen dat hij er gewoon mee stopt. Allereerst omdat ik hem, als we straks oud en rimpelig zijn, zo lang mogelijk bij me wil houden , maar dus ook omdat ik een zo groot mogelijke kans op een gezond kind wil creeeren. Als we er in juni mee willen beginnen, zou hij dus nu moeten gaan stoppen. Is dit bij 1 van jullie ook een onderwerp (geweest)? Of overdrijf ik nu?
Ik heb het geloof ik gelezen op zwangerstraks.nl

Maar je schijnt het daaraan te kunnen merken, ook aan je afscheiding! Is een hele fijne site.

Mijn vent rookt gelukkig niet.. Maar ik heb ook gelezen dat het je sperma kwaliteit vermindert!
Goedemorgen ladies,

Baal er van dat ik uberhaupt even niet weet wat mijn cyclus is. Sinds ik gestop ben met spiraaltje eind februari jl. is er nauwelijks merkbaar wat gebeurd qua ongesteldheid. Hooguit een half dagje direct nadat spiraaltje er uit is gegaan. Na twee weken wat buikpijn (ovulatie?) en nu ook weer, maar ongesteld worden ho maar en zwanger zijn ook ho maar. Ik wil mijn lichaam weer begrijpen, bleh.

Anyways, mijn vent rookt helaas wel, maar is actief aan het minderen....Wil eind april gestopt zijn....ik hoop het....

Fijne pasen!

PS. mag ik ook in het tabelletje? :-)
quote:Liezzie schreef op 05 april 2010 @ 11:42:

Anyways, mijn vent rookt helaas wel, maar is actief aan het minderen....Wil eind april gestopt zijn....ik hoop het....

Mijn vent wordt een beetje prikkelbaar als ik het aanspreek... hij heeft al eerder geprobeerd te stoppen, maar dat lukte dus niet. En ik vat dat natuurlijk weer op als een teken voor het feit dat hij het allemaal nog niet helemaal serieus neemt etc. etc.

Wat het spiraaltje betreft: ik wil het eigenlijk eerder dan juni laten verwijderen. Dat zei ik deze week tegen hem en hij reageerde er nauwelijks op (wat ik als een goed teken beschouw, anders zou hij namelijk wel zeggen dat hij het er niet mee eens is). Dus wie weet... hoe eerder dat ding eruit is hoe beter!
@nukje Op een of andere manier was het verwijderen van het spiraaltje pas een teken dat het voor "echie" was en vond hij de motivatie bij hemzelf te minderen. Cold turkey stoppen heeft hij al eens geprobeerd en had slechts korte termijn effect (was na een week weer begonnen). Nu is hij elke dag een sigaret minder aan het roken en word er zelf ook blij van dat hij steeds minder behoefte heeft. Ik probeer hem vooral niet te veel te pushen want anders wordt mijn vent idd ook prikkelbaar. Vooral niets zeggen helpt (vreemd soms die mannen).

Het spiraaltje verwijderen was peace of cake bij mij....nergens last van en je lichaam moet toch weer op gang komen, dus waarom dan niet nu en wel pas in juni....? :-) Maar goed, mannen kunnen daar soms anders over denken, kan psychologisch een verschil zijn. Mijn spiraaltje zou half januari verwijderd worden omdat ie toen 5 jaar zat. Toen ik dat een week van te voren zei, schoot hij helemaal in de stress. Of we toch nog even konden wachten. Half februari zei hij ineens, what the heck, haal d'r lekker uit dat ding en had d'r ineens zin in om flink te oefenen voor echie Ook hier gold, niet te veel pushen hielp bij hem het beste.... :-S

Suc6!
@ lenthe: balen joh! Toch een flinke tegenvaller he! Ik ben ook heel benieuwd, stel me er zo op in dat ik misschien wel zwanger wordt deze ronde, maar heb ook het idee dat het wel niet zo zal zijn.....Op naar de volgende ronde.....Ik denk dat april ook wel een hele mooie maand is om zwanger te worden.....Dan wordt het kindje iig niet op kerst geboren, of juist wel??? Mijn eerste kindje is van mei, was wel lekker hoor, hele zomer verlof! Maar zoveel wil ik het niet plannen...dat kan ook niet.

Mijn man rookt ook. Niet veel, maar hij rookt wel. Ik ben zelf alleen een roker op feestjes. Als ik zwanger ben raak ik geen sigaret aan. Hij zal dan denk ik ook nauwelijks meer roken. De eerste keer heeft het geen vruchtbaarheidsproblemen opgeleverd....maar gezond is het natuurlijk niet! Het beste is om gewoon te stoppen. En dat weten de mannen zelf ook wel.....

@ liezzie, heb geduld, het zal wel een tijdje duren voordat de hele cyclus weer op orde is. Als je je zorgen maakt kun je altijd de huisarts even bellen. Ik weet wel dat, hoe onregelmatig je cyclus ook is, je altijd 2 weken na je eisprong ongesteld moet worden. Met mijn cyclus van gemiddeld 5 weken heb ik dus altijd in week 3 mijn eisprong. Als je je eisprong dus hebt gevoeld moet je 2 weken later gaan menstrueren. Die buikpijn komt dus misschien wel ergens anders vandaan?....

Hou het gewoon goed in de gaten, zet in je agenda wanneer je die buikpijnen hebt gehad, wanneer een beetje bloedverlies. Als je dan naar de huisarts gaat kun je dat in ieder geval precies aangeven....

Succes allemaal!!!
@lenthe81: vandaag 29 jaar geworden.. Gefeliciteerd.. de zon schijnt vandaag speciaal voor jou!

@nukje: Mijn vriend rookt gelukkig niet. Ik heeeeeeeel soms als een ik een paar glaasjes teveel op heb. Maar dat is hooguit 2 sigaretten per maand.

Nukje, proberen die spiraal voor juni er uit te halen lijkt me een goed plan. Je weet maar nooit of je cyclus direct goed op gang komt.

Gisteren laatste dag van mijn menstruatie gehad en nu kunnen we er dus voor gaan.. heerlijk. April doet wattie wil .. en hopelijk doet ie wat ik wil .

@bianca1987: soms merk ik ook dat ik vochtiger ben rond mijn eisprong.. (merk dat niet elke maand). Heb dan ook meer zin, en ik voel dan idd ook mijn wc papier glijden.. haha. Ik heb weleens een echo gehad bij de gyn (voor pcos) en die zag dat ik bijna een eisprong had (vandaar dat ik van die vaginale echo niks voelde haha). En idd 1 dag erna toen had ik heel veel doorzichtig moooi slijm. Ik ga het nu ook maar es weer goed in de gaten houden.
@Teepje: jullie natuurlijk nog gefeliciteerd met de bruiloft!

Fijn dat het zo'n mooie dag was en nu hopen dat het gezin uitgebreid kan gaan worden

@Knorretje: wat een heftig verhaal zeg, maar wat fijn dat het allemaal goed gekomen is!

Ik had dat van die bloedsomloop trouwens nog nooit gehoord, zou wel fijn zijn, want ik heb de afgelopen weken nog wel een keer een wijntje op en filet americain. Niet in grote mate, maar toch....

@Emytje: als ik uitga van m'n eerste dag van m'n laatste menstruatie, ben ik nu 5 weken. Dus dan zou de uitgerekende datum zo rond 4 december liggen.

@7Up: welkom bij de club!

Ik slik al 1,5 jaar geen pil, maar we zijn er eigenlijk pas echt sinds januari officieel voor gegaan. Ondanks dat ik een heel onregelmatige cyclus heb (varierend van 24 tot 40 dagen) en we het ivm een hele drukke maand weinig gedaan hebben, ben ik toch zwanger geraakt! Zo zie je maar, dat je aan 1 lucky shot genoeg kan hebben

@Jannert: geen kerst, maar een sinterklaas kindje! Volgens mijn eigen berekeningen ben ik rond 4 december uitgerekend, nu nog even afwachten wat de verloskundige gaat berekenen natuurlijk.

De maand vind ik idd wel leuk om te bevallen, apart sfeertje lijkt me. Maar hopelijk beval ik niet op 5, 25 of 26 december (en liefst ook niet heel dichtbij die dagen), maar ja, het komt zoals het komt he?!

Heb je al getest? Duim voor je!!!

@Lenthe: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden, weet hoe je je voelt.... Hopelijk de volgende ronde wel raak!

@Nukje: mijn vriend rookt als sinds z'n 20e ofzo, dus da's al ruim 19 jaar en ja hoor...het is toch gelukt mij zwanger te maken

Wel heeft hij altijd geroepen dat hij zou stoppen zodra ik zwanger zou zijn....

Ik ga het er verder ook niet over hebben, heb het van de week aan hem gevraagd en toen zei hij 'komt goed'......ben benieuwd....
Negatief, maar nog niet ongesteld... Vrijdag mag ik weer testen van mezelf.

Lenthe gefeliciteerd met je verjaardag En wat kut van je ongesteldheid...

Troela, leuk een sintkind! Lekker pepernoten eten tijdens de kraamtijd

Ik ga lekker mosselen eten!!!
Bedankt voor het warme welkom!

Gisteren op internet nog wat zitten surfen over je natuurlijke cyclus na het stoppen met de pil... en ik schrok best wel van veel meiden die zeiden dat ze na 3 mnd nog steeds niet ongesteld waren! Dus ik ben (voor het eerst) blij als ik deze maand ongesteld word! Nu maar duimen.....

@Lenthe: gefeliciteerd met je verjaardag! Vandaag geen regen

@Troela: gefeliciteerd met de zwangerschap! Echt goed nieuws! dus in 1 keer kan het raak zijn

@Nelleke: Ik ga meteen beginnen met Foliumzuur te slikken! Thanx voor de tip!

@All: mijn vriend rookt af en toe. Eigenlijk alleen in het weekend als ie ook een biertje drinkt of als ie uitgaat. Ik heb al doorgegeven dat hij hier dus mee moet stoppen.... we zullen zien of dit ook echt gaat gebeuren haha.
@janine20001: wat fijn om te horen dat jij het ook hebt! Nu krijg ik er een beetje vertrouwen in dat ik of net mijn eisprong heb gehad, of hem bijna krijg... en zaterdagavond geoefend, vanavond weer dus dan hebben we deze kans in ieder geval optimaal benut
Hoi meiden!

Ik zou ook graag in jullie tabel willen staan :-)

Ik ben in februari gestopt met de pil (whaaaaah spannend) en mijn cyclus zat op 28 dagen. Nou..dat vond ik echt wonderbaarlijk. Ik ben zo'n vrouw die denkt; hmm ik moet het allemaal nog maar eens zien of het bij mij wel gaat lukken.. En ja, ik dacht ook ; het zal bij mij wel weer 3 maanden duren voordat alles op gang is gekomen. Nou blijkbaar niet dus!

Ik ben 26 jaar, bijna 27 en mijn vriend is net 30 geworden. Hij wil al wat langer dat ik de pil ritueel door de wc trek maar ik durfde niet echt.. Ik heb een hele sterkte kinderwens ('Lijkt jou het ook zo leuk om 4 kindjes te krijgen??') maar ik heb me tegen laten houden door mn werk. Redelijk druk bezig met mn carriere maar ja.. er is meer dan alleen maar geld, mooi huis, goede carriere etc. Dus de knoop is officieel doorgehakt! Spannend!

En phoe ik heb er wel heel erg last van gehad, en heb het nog steeds qua afkickverschijnselen. De eerste maand was ik heel erg moe en dacht ik serieus dat ik zwanger was. Nu had ik al gelezen dat dit vaker voorkwam maar heb er wel 2 testen tegen aan gegooid, ik moest toch checken. Deze maand valt het qua moeheid mee maar mn borsten doen zooooo'n zeer. En ik voel me ook wat dikker.. Terwijl ik dacht dat je van de pil aankwam!?!?

Ik heb ook het gevoel dat ik mn eisprong zelfs hebt gevoeld maar dat kan ook zo zijn omdat ik via predictor.nl mn cyclus + ongesteldheidsdatum heb ingevuld en dan vertellen ze wanneer je vruchtbaar bent. Grappige tool, misschien een leuke tip!

Erg leuk om hier allerlei verschillende verhalen te lezen. Dus als ik mee mag doen???

Groetjes en fijne aaf!
@bianca: ja, grappig is dat he. Nou, hopelijk hebben jullie genoeg geklust en is het dit keer raak! Als mijn cyclus weer gewoon 30 dagen is, dan is het aankomend weekend voor ons klussen! ben zo benieuwd.

@angie: welkom! en afkickverschijnselen zijn bij iedereen anders! Ik kwam ook eerst aan, viel uiteindleijk ook weer af hoor...! en ja, pijnlijke borsten, die heb ik de ene maand erger dan de andere maand. Succes
het is pas mijn eerste rond janine ;)

Maar van mij mag het al raak zijn!!
Lees wel mee maar aangezien het nu zo druk is hoe ik het niet meer echt bij, sorry!

Troela, gefeliciteerd meid, super!

Lief en ik hebben niet echt veel tijd voor elkaar gehad de laatste tijd maar hoop tocj dat het eventueel raak is. Vorige keerw as mijn cyclus meer als 40 dagen dus geen idee hoe het deze maand is.
@Angie21xx

Ik heb de biologische klok van Predictor inderdaad ook al ontdekt. Maar daarnaast voel ik ook wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb. Sinds ik gestopt ben met de pil in januari heb ik al 3x halverwege mijn cyclus een soort van menstruatiepijn gevoeld. Nu heb ik sinds de laatste 2x ook wat licht bloedverlies. Schijnt weer te kunnen komen door een bepaald hormoon dat tijdens de eisprong stijgt..

Hebben hier meer dames last van?

En voor wie Generatie 2010 ook zo leuk vonden.. een aantal jaren geleden had je Babyboom, ik heb dat toendertijd niet gevolgd. Maar nu heb ik alle afleveringen terug gekeken op uitzending gemist. Dat was wel erg interessant!
Hoi hoi!

Bedankt voor de felicitaties! Het was een heel gezellig feestje, waar zelfs onze kleine meid van heeft genoten!

@7up en Angie: welkom!

@Lenthe: gefeliciteerd!

@jannert: gewoon afwachten en inderdaad nog een keer testen, het kan ook gewoon nog 'te vroeg' zijn!

Mijn lief is voor de eerste zwangerschap al gestopt en heeft dit nog steeds volgehouden gelukkig!

Verder ben ik niet meer ongesteld, dus kunnen we voor het eerst gaan proberen! Ben heel benieuwd... We gaan ons best doen!

@angie: Ik heb nooit echte afkickverschijnselen gehad, maar ik heb nu de laatste keer ook niet echt lang de pil geslikt (ongeveer 10 maanden)... Zo'n 'calculator' is wel handig ja! Bij kindjeopkomst.nl staat er ook een. Heb ik de eerste keer een paar keer gedaan om te kijken of mijn vermoeden klopte!

@bianca: Meer kun je niet doen, nu maar duimen!

Ik ga slapen, morgen heb ik nog lekker een dagje vrij dus dan kom ik weer eens kijken!
@angie; herkenbaar hoor, afkick-verschijnselen. Ik ben nu 1 maand gestopt met de pil. Ik heb continu een 'raar' gevoel in mijn buik. Ik kan het niet omschrijven als echt buikpijn. Verder hoofdpijn met vlagen (had ik echt nooit!) en lichte humeur-schommelingen. Nou ja hoort erbij.
@Lenthe: gefeliciteerd alsnog beetje te laat sorry hihi

@7up welkom op het forum!

@Angie Allereerst welkom! ieder lichaam is anders zoals janine20001 ook al aangaf ik ben nu 3 kilo ong. aangekomen sinds ik gestopt ben met de pil ondanks dat ik niet anders eet etc. je moet je lichaam ook een beetje de tijd geven om weer op eigen functioneren te laten komen in plaats van maar met de pil.. ik weet er alles van helaas ik zit nu namelijk op dag 50 en nog steeds niet ongesteld geweest en tsja geduld moet je toch hebben je kunt het niet dwingen helaas... Ik heb ook een aantal kwaaltjes na het stoppen met de pil (hoofdpijn,vermoeid) maar dit verdwijnt ook wel weer.

@Janine 20001 hoelang duurde het voordat de kilotjes er bij jou weer afwaren hihihi

@ Ankielem toe maar nog een lekker dagje vrij :-)

Ik zit alweer op het werk nu. Gisteren waren we een beetje laat thuis dus eigenlijk niet meer op het forum gezeten aangezien het vandaag ook weer vroeg dag was

@Marill dat is een goede tip :-) wel leuk idd om terug te kijken ik vond generatie2010 ook leuk om te zien. Ga strakkie even kijken als ik terug ben van t werk thuis.

@ Troela je geeft me goede hoop met je wisselende cyclus!

Gisteren nog bij een tante van mijn man geweest zij doet aan Reiki (voor de gene die erin geloven) en ik had haar gevraagd of zij iets met mijn situatie kon. Dus heeft ze me een reiki behandeling gegeven ten behoeve om alles schoon te maken wat betreft dat gedeelte. Dit was rond 20.50 en het frapante was op exact hetzelfde moment kreeg mijn moeder ontzettende buikkramp.... ik heb nu wel een beetje een zeurderig gevoel alsof het eraan zit te komen dus ik ben erg benieuwd of het idd heeft geholpen.

Ze heeft mij tijdens de bruiloft ook gemasseerd om de zenuwen onder controle te houden en ook dat heeft heel erg goed geholpen dus vandaar ik dacht vraag/probeer het eens wie weet....

Wat betreft het roken, mijn man is een echte gezelligheidsroker dus meer op een feestje met wat bier op :-) dus ik vind dit nog wel meevallen eigenlijk en ik ga hier ook niet echt moeilijk over doen gezien dit ook niet ontzettend vaak voorkomt..

Dat was het weer voor nu ik zal straks nog wel een keertje te vinden zijn op het forum maar ja... ik zal toch echt weer eens aan de slag moeten hihihi
@thomassen: nou, ik was misschien een beetje apart geval: na stoppen in april kwam ik tot september wat aan. Ongeveer 7/8 kilo denk ik.. en toen in november was ik weer 10 kilo lichter.. dus er is hoop. Nu weeg al jaren ongeveer 65 (hetzelfde als toen ik was voordat ik de pil slikte).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven