Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
@ Mayala Dit is een hele goeie zeg! daar was ik zelf nooit op gekomen!

@ Lauram Ik heb vandaag me potje fuliumzuur gekocht ff snel in de pauze ben zo trots als een pauw met me pilletjes haha.

En ik weet niet meer wie het vroeg over de vraag waneer komen de kinderen,maar dat heb ik dus ook bijna elke dag vraagt wel iemand het.

Lijkt me heerlijk als je eindelijk kan uitroepen IK BEN ZWANGER!!!

En ik had dat idd ook als ik me pil was vergeten dat ik dacht ojee straks ben ik zwanger en nu heb je zo iets pfff nog steeds niet??

terwijl ik nu netjes me cyclus bij houd.

Ik heb in me hele leven nooit zo goed geweten waneer me ei sprong is en waneer ik precies ongesteld ben geweest.

Ik heb soms het iedee dat ik me eisprong ook voel maar ik weet het niet zeker.

Want soms voel ik me darmen ook soort van plopen (ja sorry ik weet niet hoe ik het uitleggen moet )

Ik ga ff kijken voor die boeken ik wil ze hebben!

Als je ze besteld na hoeveel tijd heb je ze ongeveer binnen?

ps als alles klopt is 20 april mijn NOD
@troela: die smoes over antibiotica.. als ik die toepas heeft iedereen me door.. moet toch wat anders verzinnen..

@lauram: ik slik foliumzuur.. en mijn cyclus is ongeveer 30 dagen nu. Is al eens langer geweest (30-33 dagen afgelopen jaar). Zwanger worden capsules krijg ik niet zo goed weg, ben geen goede slikker..
Hallo dames!

@ Troela wat een heftig verhaal zeg!!!

@ Malaya vervelend dat ie negatief is, misschien iets te vroeg met testen?

@ Lauram, ik slikte sowieso al vitamine B complex daar zat al flinkfoliumzuur in, dus ben al jaren ready to pop

En de antibiotica: die houden we erin! Verder hier weer rustig verder. Vandaag lekker buiten gefietst en nu roodverbrande neus

Fijne avond!
Hallo dames!

@ Troela wat een heftig verhaal zeg!!!

@ Malaya vervelend dat ie negatief is, misschien iets te vroeg met testen?

@ Lauram, ik slikte sowieso al vitamine B complex daar zat al flinkfoliumzuur in, dus ben al jaren ready to pop

En de antibiotica: die houden we erin! Verder hier weer rustig verder. Vandaag lekker buiten gefietst en nu roodverbrande neus

Fijne avond!
Voor wat betreft de vragen die we krijgen, die zijn sinds we getrouwd zijn echt toegenomen. Men gaat er gewoon vanuit dat als je getrouwd bent, dat je daarna gelijk aan kinderen begint.

Ik merk wel dat ik af en toe mijn tong af moet bijten tijdens gesprekken met vrienden.

Zo vertelde een vriendin over een situatie met het halen van een zwangerschapstest en dan een bekende tegenkomen. Ik wou bijna zeggen "die heb ik online besteld".. Gelukkig kon ik me op tijd inhouden.
Hallo allemaal,

@ Lauram, dat wist ik helemaal niet dat in die capsules ook iets voor je cyclus zat. Dat klinkt wel goed, moet ik zeggen. Misschien is dat hetzelfde als wat ik slik, namelijk mamavit of zoiets van Davitamon, daar zit visolie in en dat schijnt ook het zwanger worden te bevorderen.

En wat je zegt over dat zwanger worden herken ik wel. Dat je ‘vroeger’ altijd bang was om per ongeluk door de pil heen zwanger te worden (dat je hoor je toch wel regelmatig vind ik) en dan zou je denken dat het nu toch in 1 keer zou moeten kunnen. Maar ja, het is nu eenmaal een feit dat dat niet helemaal reëel is helaas.

En ik zou alleen testen als mijn vriend erbij is, wil dat gewoon graag samen met hem doen. Alhoewel het soms wel erg moeilijk is om te wachten.

@ Lily, wat een verrassing dan, die plus, als je niet denkt dat je zwanger bent. Kan niet wachten op die dikke vette plus, haha.

@Troela, wauw gefeliciteerd. Wat een omkeer dan zeg, ’s middags over onvruchtbaarheid praten en ’s avonds een positieve test in handen hebben. Echt super voor jullie, geniet maar lekker van alles!

@Mayala, toch nog spannend dus, nog niet ongesteld. Ik hoop voor je dat je te vroeg heb getest, dat kan natuurlijk ook nog. Succes met afwachten,

@Joda, wat grappig dat je vriend je anders vindt ruiken, hopelijk wel heeeel lekker, haha. Ik kan daar niet over mee praten omdat ik een spiraaltje had.

@Teepje en Emytje, dat gefocuste had ik vooral de 1e maand. Werkelijk alles dacht ik te voelen en toen ik na 3 dagen overtijd te zijn geweest, toch ongesteld werd, heb ik mezelf voorgenomen niet meer zo te focussen op mijn lichaam. En ik moet zeggen dat me dat heel goed lukt.

@Jannert, hier wordt de laatste ook steeds meer gelet op of wij ermee bezig zijn. Het wordt niet direct gevraagd, maar wel opmerkingen over gemaakt. Vooral nu de verbouwing van ons huis klaar is, denkt iedereen dat we er klaar voor zijn (wat natuurlijk ook zo is, haha).

@Thomassen, ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de reden achter jouw smiley van gisteravond. Goed nieuws?

Mijn NOD is as maandag, 12 april (ff dikgedrukt voor de tabel). Ik heb deze maand ovulatietesten gebruikt en mijn eisprong was op dag 12/13 ongeveer, dus wrs weer korte cyclus deze maand. Maar 12 april is dag 28, dat houd ik gewoon aan. Toen ik gistermiddag wakker werd (ik zit nu in de nachtdienst) vertelde ik tegen mijn vriend dat ik gedroomd had dat ik positief getest had en toen zei hij: ‘Dat klopt dan!’. Dus ik vroeg wat hij bedoelde en hij zei dat hij al een tijdje het gevoel heeft dat het deze maand raak is. Zou echt geweldig zijn natuurlijk en ik vind het helemaal super dat hij er ook zo mee bezig is op zijn manier.

Ook heb ik sinds gister krampen, alsof ik ongesteld moet worden, maar het was gister pas dag 22. En volgens mij vind de innesteling ongeveer 10 dagen na je eisprong plaats, ongeveer een week voor je NOD.

@Rihs, had jij dat ook niet ongeveer een week van tevoren, krampen in je buik?

Nou, er zijn een hoop NOD’s deze week, dus ik houd het hier goed in de gaten en ga voor iedereen duimen.
Wauw, wat zijn er veel berichten! Weet niet of ik overal op kan reageren...

@Mayala: balen zeg! Dan voel je je klote he, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat je te vroeg getest hebt!

@Laurum: welkom! Gezellig!

Lastig he, als je weggaat of feestjes hebt en je drinkt normaal wel wat... Al die smoesjes die iedereen al wel een keer gehoord heeft (of zelf gebruikt!). Ik drink eigenlijk niet meer sinds de geboorte van de eerste (kon er al nooit zo goed tegen...) en heb nooit gerookt. Nou heb ik, heel stom, vorige week voor het eerst weer eens 2 wijntjes op op een feestje en heb ik binnenkort een vrijgezellenfeest en een bruiloft... Dom, want daar komen dezelfde mensen! Ach ja, ik zeg maar gewoon dat die wijntjes echt niet lekker zijn gevallen en dat ik dus maar niet meer drink... Ze verwachten inderdaad toch wel dat we snel voor de 2e gaan (heb altijd hetzelfde geroepen als jij Lilly, ook wij willen een groot gezin), dus ze zullen sowieso gaan opletten!

Ik heb ook bij alle testen gewacht tot vriendlief er was. De 2e keer (na de miskraam) heb ik erg vroeg getest op aanraden van de huisarts omdat ik medicijnen moest slikken voor een allergie en wij op vakantie gingen... Toen vond ik het wel even spannend en heb ik tijdens de vakantie toch nog een testje gedaan om het zeker te weten...

Ik slik trouwens 'femnatal' van davitamon (toch?), dat zijn vitaminetabletten met extra foliumzuur. Die had ik nog over van de vorige keer. Ik heb de vorige keer ook eerst het huismerk van etos geslikt, maar omdat ik erg ziek ben geweest de eerste maanden en maar weinig binnen kon houden vond ik het fijn om wat extra vitamines binnen te krijgen... Heb ook nog een tijdje de foliumzuurtabletten van 'de tuinen' geslikt, maar daar werd ik alleen maar misselijker van (die stonken!)...

Succes weer voor iedereen die moet testen of juist aan de bak moet!
Haha, Pinklady, ik dacht dat je zwanger was toen ik je bericht las met daarin IK BEN ZWANGER. Maar helaas niet...
@ Troela en Lily mooi om te lezen hoe hij reageerde

@ Nolleke, Nee hier nog geen verandering begin er eigenlijk een beetje van te balen eerlijk gezegd maar ja...wat doe je eraan die smiley was eigenlijk omdat ik blij ben met het forum en dat ik het hier in iedergeval kwijt kan en niet meteen allerlei vragen krijg.

Bij ons is het ook toegenomen sinds we getrouwd zijn beginnen ze het wel een beetje te verwachten

Ze vragen ons ook telkens wanneer de kids komen aangezien we een half jaar geleden getrouwd zijn lijkt het wel een bepaalde verwachting die mensen hebben ofzo...

Wat betreft dat anders ruiken, geen ervaring mee eerlijk gezegt en ik heb mijn mannetje ook er nog niet over gehoort hihihi

zal t straks eens voorleggen.Ik heb hem trouwens ook leren kennen toen ik nog wel aan de pil was maar er is niets veranderd in onze liefde voor elkaar hoor :-)

Ik heb tot nu toe ook alle testen samen gedaan en als deze wel positief zou zijn dan zou ik wachten tot hij thuis is al is het alleen om te kijken naar zijn reactie.

Ik ben wel erg blij dat hij er gelukkig net zo instaat als ik en eigenlijk ook hoopt op een kleine spruit.... echt zo schattig

\die smoes van de antibiotica hou ik er ook in dat is wel een goeie

pff vandaag ontzettende hoofdpijn blehhh en een hele drukke werkdag weer maar nog 1,5 dag en dan weer weekend hihi vrijdag ook nog eens overleg dus eigenlijk ben ik dan maar 2 uur aan het werk die dag :-) daar wordt ik wel weer blij van eerlijk gezegd

Ik duik lekker mijn bedje in en kijk daar nog even wat tv en dan is er zo weer een dag voorbij gestreken....

Slaap lekker allemaal!

Liefs thomassen
Jeetje het is wel crowded hier!! maaar...veel nuttige informatie. Ik slik bijvoorbeeld nog geen foliumzuur, en ik zie hier toch wel dat iedereen dat trouw doet (ook de zwangeren trouwens??) Mijn nieuwe NOD is 9 mei, dus meike1981, we hebben dan allebei een spannende dag..Ben benieuwd..Hoe is het met de sex hier?? Alleen tijdens de vruchtbare dagen of is het nog een beetje spontaan? Ik zelf denk dat het wel veel leuker is om er niet zo geforceerd mee om te gaan. Heb zelfs gehoord dat je lichaam zelf wel aangeeft (door meer zin in sex) dat je eisprong plaatsvindt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat je tijdens je eisprong bewuster bent van je kelding (dus meer korte rokjes etc.) wat een grap hè?
@ nolleke

toen ik je verhaal las dacht ik er inderdaad ook direct aan en daarna kwam je vraag of ik dit nu ook had.. Maar inderdaad ik had ook van die krampen.. Zelfs ong 9 dagen voordat ik ongesteld moest worden..

Oohh ik hoop het zo voor je!!

Ik heb nu zelfs soms nog even last van die krampen.. Ze zeggen dat je baarmoeder groeit..

Nou succes ik duim voor je..

Ik ga morgen voor 4 dagen naar zuidfrankrijk dus kan even niet meer komen kijken

nou tot snel weer!

Enne trouwens wat de rest ook schrijft.. Bij mij word er ook veel opgelet..Vooral collega's lopen steeds maar tegen elkaar tezeggen van wie is de volgende zwangere... Ik doe net of mijn neus bloed...

Maar het word nu zo moeilijk om mijn mond te houden ..

Nou meiden tot snel!!
@Nolleke; Wat apart dat je dat gedroomd hebt. Het zou best een soort van 'teken' kunnen zijn. Ik heb vaker gehoord dat vrouwen dromen over zwangerschap en later bleek het juist te zijn. Man wat spannend! Ik zit met mijn NOD op 11 april. Voor mij eerste ronde dus ik vind het zowiezo wel spannend om te zien of mijn ongesteldheid weer opgang komt.

@Lenthe; qua sex zit het hier wel goed hoor Merk dat ik meer zin in sex heb sinds ik gestopt ben met de pil. Vriendlief vind dat geen enkel probleem

Op mijn werk denkt iedereen al minstens 6 maanden dat ik zwanger ben. Ik ben namelijk 1/2 jaar geleden gestopt met roken en riep van de daken dat ik eindelijk echte liefde had gevonden.

Trouwens, hoelang is iedereen al bij zijn vriend/echtgenoot? Ik heb 'pas' 1 jaar een relatie met mijn vent.
@joda: aankomende zomer hebben we 5 jaar.. en we wonen dan 3 jaar samen!

qua sex.. tja, we zijn nogal van het weekend.. maar dat zal zo nu en dan opgeschoven moeten worden vrees ik.. haha.. Maar dat vindt hij vast niet heel erg.
@joda: aankomende zomer hebben we 5 jaar.. en we wonen dan 3 jaar samen!

qua sex.. tja, we zijn nogal van het weekend.. maar dat zal zo nu en dan opgeschoven moeten worden vrees ik.. haha.. Maar dat vindt hij vast niet heel erg.
Goedemorgen dames!

Nou bij ons gaat de sex gelukkig nog spontaan en vaak Het klopt wel dat ik in mijn vruchtbare periode meer zin heb in sex...maar dat is misschien wel psychisch ;)

Ik hou wel rekening met een 'pauzedag' tussen onze vrijpartijen door. Heb gelezen dat de kwaliteit van het zaad beter wordt als je om de dag (of om de 2 dagen) vrijt, en niet elke dag. Dus soms hebben we zin maar dan doen we het toch niet, omwille van de kwaliteit haha

Mijn vriend en ik zijn nu ruim 2,5 jaar samen, waarvan we ruim 2 jaar samenwonen (ik ben erg snel bij hem ingetrokken). Maar nog steeds elke dag gelukkig en 12 juli hebben we ons geregistreerd partnerschap. Yeah!! Hoop echt dat ik dan in ieder geval zwanger ben...zou echt helemaal geweldig zijn!

@ Lenthe1981: er wordt aangeraden om minimaal 4 weken voordat je zwanger wilt worden te beginnen met foliumzuur. Verkleint de kans op bijvoorbeeld een open ruggetje. Je kunt het gewoon bij de drogist halen. Bij de Etos kost een gewoon potje foliumzuur iets van 3 euro geloof ik en daar doe je wel lang mee.

@ Rihs: veel plezier in Frankrijk!
Leuk Lauram, wij hebben op dezelfde dag onze NOD.. Hopelijk word het ook een NOD

Ik slik ook een multivitamine (van Bonusan) voor zwanger worden/zwangeren..

Heb ook niet echt last van ontpillingsverschijnselen.. Wel wat meer buikpijn rond mijn ongesteldheid maar verder niets.. En netjes rond om 28 dagen..

Ik wil zeker testen samen met mijn vriend.. Zou het niet zonder hem willen doen, 'het' is toch iets van ons samen..

Goed idee van die antibiotica, hele forum aan de antibiotica Alleen ben ik zelf "tegen" antibiotica, en roep ik dat altijd heel hard haha... Dus lastig voor mij..
Heey dames goedemorgen!

Jeeeeemig wat een reacties hier! Ik kon mn 1e eigen bericht niet eens weer vinden.

Ik sta geloof ik nog niet in de tabel.. maar kan me zo voorstellen dat degene die dat doet het wat lastig bij kan houden haha ;)

Ik heb as zaterdag waarschijnlijk mijn NOD.. Mn eerste cyclus was meteen 28 dagen dus ik hoop dat de 2e dag ook is.. En ik heb zooooo'n last van mn borsten, niet normaal. Ik kan het amper verdragen als ik mn bh\topje uit moet doen. Pffff.. Mn vriend zei al; jemig, das wel heel erg gevoelig hoor! Zal t raak zijn?? Maarja, ik durf niets te voorspellen want ik heb gewoon veel afkickverschijnselen van het stoppen. Ik heb in mn eerste maand wel 2x een test gedaan omdat ik gewoon dacht; ik ben zwanger joh, ik voel me zo raar! Maar helaas..niet dus

Ik was nu ook bewust tot zaterdag met testen.. Je kunt wel iets eerder testen bij bepaalde merken geloof ik toch?? Ik gebruik zelf die van de Kruidvat en daar staat duidelijk op; testen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Maar ik ben eigenlijk nu al heel erg nieuwsgierig haha!

Ik heb die eerste 2 keren wel alleen getest omdat ik stiekum wel wist dat het toch niet raak was..maar miss hou ik het wel vol om tot zaterdag te wachten en het samen te doen... Spannend!!!

Het is inderdaad wel leuker samen denk ik!

Foliumzuur slik ik al een maandje of 3, ach dat extra pilletje naast mn normale medicijnen (schildklier) en mn hooikoorts pilletjes is ook geen extra moeite. Vwb mn schildklier medicijnen, mn arts vertelde dat dit geen obstakel hoeft te zijn maar op internet lees ik soms toch wel wat anders hoor! Ook een iets grotere kans op een miskraam geloof ik..Maar ik probeer er niet teveel over te lezen en me te focussen op het positieve gevoel. En zijn zoveel dames met deze medicijnen die gewoon een paar gezonde kinderen gekregen hebben ;)

Ik kan de reacties ook niet allemaal bijhouden maar ik vind het wel superleuk om te lezen wat er bij iedereen speelt.

Fijne dag vandaag!!
Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen, hij trok na 3 maanden al bij mij in. Hij is jonger dan dat ik ben en woonde toen nog bij zijn ouders en ik woonde al ruim 5 jaar alleen, dus die keus was snel gemaakt. En tot op heden gaat het super

Wat betreft de sex, het lijkt wel of ik veel meer zin heb door het stoppen met de pil, of zou ik toch heel erg bezig zijn met zwanger worden? Hmm dat doe ik dan echt niet bewust, we hebben eigenlijk zoiets van we zien het wel. Voorheen hadden we 1 a 2 keer in de week sex, nu 3 keer ofzo haha, alleen maar leuk natuurlijk!
@rihs; Veel plezier in Frankrijk..!

@nolleke; hopelijk was het een voorspellende droom

Bij ons gaat de sex ook nog steeds spontaan.. En heb er ook meer zin in dan toen ik aan de pil was, en misschien ook omdat er nu een extra reden bij zit

Wel hebben we elke keer na de sex (tijdens de eisprong) allebei ff zo'n gevoel van; zal het??

Hebben jullie ook al eens gelezen van de jonas methode?

Wij zijn ook bijna 2,5 jaar samen en wonen bijna 2 jaar samen nu..
[quote]Emytje schreef op 08 april 2010 @ 10:22:

Hebben jullie ook al eens gelezen van de jonas methode?/quote]

Ik ga het meteen even googlen, heb daar nog nooit van gehoord!
De Tsjechische arts Dr. Jonas heeft onderzocht of er een verband ligt tussen de vruchtbaarheid van een vrouw en de stand van de maan. Hij kwam tot de ontdekking dat een vrouw, naast de periode rond de ovulatie (de-14e-dag-na-de-1e-menstruatiedag), tevens vruchtbaar kan zijn op het moment wanneer de maan en de zon dezelfde afstand t.o. van elkaar hebben, als ten tijde van haar geboorte. Deze maanfase vindt een keer plaats ten tijde van haar maandelijkse cyclus, wat een verklaring kan zijn voor het feit dat sommige vrouwen die gemeenschap vlak voor, na of tijdens de menstruatie hebben, zwanger raken. Maandelijks kunnen er dus 2 ovulaties (eisprongen) plaatsvinden.

Met andere woorden: Dr. Jonas concludeerde dat een vrouw maandelijks twee vruchtbare momenten kent; een 'biologische' en een 'astrologische'.
quote:nelleke4 schreef op 08 april 2010 @ 10:25:

[quote]Emytje schreef op 08 april 2010 @ 10:22:

Hebben jullie ook al eens gelezen van de jonas methode?/quote]

Ik ga het meteen even googlen, heb daar nog nooit van gehoord!Interessant, als het bij mij deze maand lukt zou het een jongetje moeten worden! Vet leuk! Bij ons zitten er alleen maar meiden in de fam, ik heb 2 oudere zussen en 1 jongere, de oudste heeft ook al 2 meiden, dus een jongen zou ik wel leuk vinden! Mijn jongste zusje is nu zwanger en ik denk dat dat een jongen wordt, maar nu ik dit heb gelezen zal het een meid moeten zijn! Nou nog even een paar maandjes afwachten
@Emytje; Ik heb op een andere site gelezen, voor de liefhebbers hier de link

Jonas methode

Daar wordt het per dierenriem verklaard

Ja, het zijn dus twee dingen..

Dat je dus 2x een eisprong zou hebben en dat je kan kijken per dierenriemteken wat het geslacht zou zijn/worden..

http://www.equinox-arnhem.nl/jonas.htm
http://www.leichte.info/f ... he_empfaengnisplanung.htm

Kan je invullen.. Is wel een Duitse site, maar ik vind het wel het proberen waard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven