Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Dank je Teepje!

Vervelend Lenthe... Een troost, je weet eindelijk íets!
.
Wat balen Lenthe! We balen deze ronde gewoon allemaal een flink potje met je mee! En als het klaar is gewoon weer aan de slag want die positieve test gaat er komen!
@lenthe: wat balen joh! Maar je weet nu idd wel waar je aan toe bent.......Misschien kun je deze cyclus ovulatietesten gebruiken zodat je niet nog een keer moet wachten en wachten, maar beter weet waar je aan toe bent. Geeft mij wel houvast.....Ik heb deze keer ook een cyclus van 39 dagen.....

@teepje: al een beetje gewend aan het idee????

@ bianca: kun je niet nu al testen? Als het toch vandaag al je NOD is.........Ik zou echt niet tot zondag kunnen wachten hoor!

Leuk he, al dat geshop voor die kleine! Ik heb bij mn eerste gewacht tot de 12 weken echo met de algemene dingen en tot de 20 weken echo om echt gerichte jongens dingetjes te kunnen kopen. Mijn ervaring is achteraf dat ik die neutrale kleertjes e.d. weinig heb gebruikt. Ik vond het toch leuker om echte jongens dingen aan te trekken en ook het bedje en de wagen leuk met blauw en wit op te maken.....Ik had ook veel teveel maatje 50/52 gekocht....mijn zoontje was 55 cm bij geboorte en kon daar dus helemaal niet in.....Misschien hebben jullie hier iets aan...???? Oh ja en hou goed rekening met het jaargetijde. Ik kocht bv de verkeerde maat korte broeken, die kon hij pas in de winter aan.......haha!
@Teepje, wauw gefeliciteerd!!! Wat heerlijk, maar onwerkelijk he, zo’n positieve test. Haha, ik heb in totaal ook 5 testen gedaan, dus test maar lekker raak, krijg je vertrouwen van.

@Lenthe, nee wat balen dat je alsnog ongesteld bent geworden. Ik dacht echt dat jij zwanger was. Hoe voel je je eronder? Hopelijk is je volgende cyclus korter en met een ander resultaat.

@Angie, ik ben echt heel blij om te horen dat ik niet de enige ben met die krampen. Pff, ik word daar zo onzeker van. Ondanks dat ik ze nu al 1,5 week heb en ik nog gewoon zwanger ben, maar soms is het erger dan anders en dan ben ik meteen bang dat het mis gaat.

Voelde je je beter nadat je lekker de stad in bent geweest?

@Rihs, zo had ik er eigenlijk nog niet over nagedacht. Dacht dat het vooral niet goed voor je was, als je zwanger bent. Op zich vind ik nachtdiensten niet erg, maar vind het wel altijd vervelend dat mijn sociale leven op z’n gat ligt. Dus nee, ik doe liever geen nachten meer straks. Ben benieuwd hoe mijn teamleidster reageert.

En wauw, 12 weken alweer, dat klinkt goed zeg.

@Troela, is het bij die ene keer ‘bloederige’ urine gebleven?

Wat fijn dat je je zo goed voelt! Hoe ver ben jij nu?

@Bianca en Pinklady, spannend voor jullie! Heel veel succes met afwachten.

Afgelopen nacht heb ik aan onze arts assistent gevraagd of ze over een week of 2 een echo bij mij wil maken tijdens een gezamenlijke avonddienst en dat gaat ze doen. Dus ik heb 27 mei een echo, dan ben ik 6 weken en 4 dagen.

Een paar uur nadat ik dat gevraagd had kreeg ik weer krampen en ineens begon ik mezelf druk te maken en ik kon het niet meer relativeren. Ik heb haar gevraagd of het nu echt te vroeg was voor een echo, maar zij liet dat aan mijzelf over. De kans dat er niets te zien was, was erg groot en dan weet je nog niets. Als er wel iets te zien was, was dat in principe goed nieuws, maar wil niet zeggen dat het goed blijft gaan. Ik heb ervoor gekozen om toch te kijken en er was al een zwangerschapsring te zien!! Dus ik ben nu echt gerustgesteld. Ik vind het erg dat ik zo onzeker ben erover en probeer echt die onzekerheid niet toe te laten. Maar dat is best moeilijk, ondanks dat ik er wel echt van geniet.

Is dit herkenbaar voor jullie?

De verloskundige belde vanmiddag om een eerste afspraak te maken, die heb ik 10 juni, dan krijg ik ook mijn ‘eerste’ echo. Volgens haar was ik vandaag 4 weken en 5 dagen (ik dacht 1 dag verder, haha).
Wauw Teepje, Gefeliciteerd! Geniet er van
@ Lily: ik wil toch wachten.. Lijkt me zo'n teleurstelling om een negatieve test in handen te hebben, dan word ik liever ongesteld. En vorige ronde was 27/28 dagen (werd rond 22.00 uur ongesteld dus welke dag tel je dan :P) dus de kans dat ik nu met 29 dagen ongesteld word is groot. Ik ben zondag 29/30 dagen, dan mag ik van mezelf testen!
@ troela

hai.. Ja wij willen wel weten wat het word.. Al maakt het ons echt niets uit! Wij vinden het gewoon handig.. Maar jou stituatie begrijp ik ook goed .. Echt een verrassing!

Maare op mijn mooie 10 weken echo zag hè al heeel duidelijk handjes en voetjes.. Moest toen bijna huilen.. Dat was zo schatig.. Maar inderdaad met die 12 weken echo zal het je het nog beter zien..

Maar trouwens waar heb jij dan je babykamer gekocht dat je dat alkemaal erbij kreeg?

Fijn dat jij je goed voelt!! Ik geniet hier ook heerlijk;)

@ nolleke

meid ik snap precies wat je bedoelt.. Ik wilde zo graag niet onzeker zijn, ik stopte dat helemaal weg.. Maar toch was ik het.. Goed dat je die echo maakte.. Mijn eerste echo ( op werk dan) was bij 8 weken .. Het liefst wilde ik het eerder hoor maar had anderhalve week vakantie toen.. En trouwens die krampen had ik ook..( In totaal ong 2 weken en toen trok het weg..) Ik ben direct gaan googlen want ik had dat helemaal niet geleerd op school.. Maar het is echt alleen

dat je baarmoeder aant groeien is enz..

Probeer voorzichtig te genieten ;)
Beetje rare vraag,maar we zijn wel wat gewend hier toch? --> hebben jullie wel eens last van tintelingen in de borsten/tepels? Sinds een weekje na wat ik denk dat eisprong was last van...
@Teepje; Wauw gefeliciteerd met je zwangerschap!! SUPER!!

@Nolleke; hopelijk is het inderdaad 'n vruchtbare vakantie geweest..

Volgende week NOD, nu wel heel moe en vage hoofdpijn maar verder nergens last van..

Ja dat was wel ff een teleurstelling, maar we zijn er niet bij stil blijven staan hoor..

fijn weekend!
@ Johanna, ik had dat ook een paar weken geleden. Maar ben nog niet zwanger zoals je weet Zou natuurlijk wel een symptoom kunnen zijn, hoewel ik meer hoor over pijnlijke borsten.

@ Nolleke, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Fijn dat je dan zo'n echo kunt doen. En dan nu maar heerlijk er van genieten, toch? Je kunt er toch niets aan doen door je zorgen te maken (ja ik weet het, makkelijk praten hiero)

@ Bianca, spannennnnd!!! Laat ons weten hoe het gaat. En respect voor je geduld, ik zou al minstens 3 tests verslonden hebben inmiddels :-)

Ik ga hier inmiddels vrolijk door met studeren... zucht. Het duurt nog lang ook voor m'n eisprong in zicht komt. Ik vind het wel vervelend, sinds we er mee bezig zijn lijkt mijn cyclus EINDELOOS te duren. Hoop wel dat dat wat minder gaat worden. Ondertussen vindt manlief het alleen maar leuk en schijnbaar geen last van spanningen. Oh wat ben ik weer op en top vrouw!
@ teepje Gefeliciteerd!!!

Gaat opeens erg vlot lijkt het bij iedereen! Hopen dat het zo aanhoud..

@ lenthe Balen voor je zeg, op naar de volgende ronde!

Mijn vriend begon er gisteren opeens uit zichelf over.. Hij denkt dat het meteen raak gaat zijn, maar dat denk ik echt niet...

Als ik alle verhalen zo lees van iedereen. Maar hij maakte me wel een beetje bang haha, vind het gewoon erg spannend!

Zit nu in de 'stopweek'en ben nu ongesteld, normaal gesproken zou ik maandag weer aan een nieuwe strip beginnen maar dat doen we dus lekker niet, ben erg benieuwd.
Test was negatief, maar na wat reken- en denkwerk... heb ik volgens mij deze ronde een langere cyclus dan 28 dagen.

Mijn eisprong was volgens mij pas woe/do 1,5 week geleden. Afgelopen donderdag krampen.. (innesteling?) dus dan zou ik vandaag geen NOD hebben maar pas eind van deze week. Dus ik wacht nog af, ik weet het niet zo goed.. Spannend!
@Bianca1987: jammer zeg, een negatieve test! hopelijk was je gewoon nog iets te vroeg! we blijven nog even doorduimen

@Juuls82: Ook al aan de studie? Ik ook, althans als ik niet te veel ben afgeleid... Morgen ga ik wel echt weer flink aan de studie, hoop ik!

@rihs: wat leuk zeg, dat je al een stukje verder bent. Ben je al echt aan het genieten, of ben je nog wel eens onzeker?

@ nolleke: of het herkenbaar is dat ik onzeker ben, heel erg! Als ik op mijn werk een echo zou kunnen laten maken, zou ik die neiging denk ik ook hebben!

@alllemaal: bedankt voor de felicitaties van iedereen. Ik ben nog niet helemaal aan het idee gewend, en ben ook vrij onzeker eigenlijk. Gaat het wel goed, of word ik gewoon alsnog ongesteld? En het raarste vind ik nog wel dat je met een enorm leuk geheim rondloopt, maar het aan niemand vertellen kan/wil. Daar willen we namelijk echt nog een paar weken mee wachten, voor de intimi, en de rest pas na de eho. Heel gek als het je zelf continu bezig houdt... Ik heb vandaag wel het idee dat ik wat kwalen begin te krijgen. Ik ging vandaag op de fiets ergens heen, en ik had werkelijk loden benen, kon echt niet vooruit komen, en was heel moe. Toen ik mezelf een beetje probeerde te pushen, kreeg ik pijn in mijn buik. Zal toch wel een teken zijn dat ik het rustig aan moet doen?
Teepje wat geweldig!!! en dat na een negatieve test eerst

Doe lekker rustig aan als je moe bent hoor

Ik zou het ook allemaal nog een beetje eng vinden

vandaag is mijn NOD er is nog helemaal niets

Ik voel ook geen krampjes meer ik pies me alleen nog helemaal lek!

Ik wou eingelijk vandaag gelijk testen maar me vriend vroeg wacht nog een dag. Ik had me over laten halen heb geen test in huis.

Spijt nu want eingelijk wil ik nu gelijk weten waar ik aan toe ben wil geen valse hoop opbouwen maar gaat van zelf

ik heb ook niet echt een super gelijke cyclus

grrr Ik maak me zelf gek!
oei Pink Lady, spannend hoor! Ik wilde donderdagavond ook al testen omdat de menstruatie uitbleef, maar mijn man wilde toch wachten tot de volgende ochtend. Met als resultaat een nacht wakkerliggen

Ik kom morgen snel weer gluren! En ik houd ondertussen 'my fingers crossed'
Pfff ik heb niet zo goed geslapen ik was om half 6 al wakker.

En het enige wat ik heb gedaan is naar de wc lopen of ik al bloed zag.

Nou gelukkig is dat er nog niet

Ik ga me lekker douchen en aan kleden en dan gaan we zo naar de stad.

Jeetje zeg ik ben in al die rondes nog nooit zo zenuwachtig geweest als nu!

Ik hoop dat ik vanmiddag terug kom met goed nieuws
@teepje: gefeliciteerd! Echt fijn...

@iedereen die nu (bijna) kan testen: dat is zo spannend.. de vorige ronde heb ik niet getest want ik werd iets eerder ongesteld dan ik verwachtte.. Deze ronde denk ik ook dat het niet raak is maar je weet maar nooit. Volgende week zondag is mijn NOD.. zo spannend

@pink: en en en ....??!! spannend hoor!
@ Teepje haha herkenbaar hoor. Ik kon ook al gelijk na week 5 merken dat ik heel snel verzuurde bv op de fiets tegen de wind in, niet te doen! Maar ik had het ook tijdens het sporten etc. Dat doe ik dus nu niet meer, alleen wandelen, fietsen en zwemmen. Ik krijg ook gelijk buikpijn ook al ben ik heel rustig aan het joggen.. Jammer maar ja.. het is even niet anders (klinkt stoer, heb ik een paar x om gehuild haha. Ik sport normaal zeker 4x per week)

@Pinklady, spannend!! Ben erg benieuwd!

@ Bianca hopen dat je iets te vroeg was. Probeer t over een dag of 2 nog eens. Ik hoop dat er niets komt!! Sterkte, dat wachten is killing!

@ Chocolate lover: heel veel succes, leuk joh!! Moeilijk om het tegen niemadn te vertellen he van jullie plannen. Lekker veel met je vriend erover kletsen haha!

@ Emytje Hoe is het met je wijffie? Tijdje niet gezien, logisch hoor! Kun je je een beetje focussen op andere dingen? ik hoop het! We volgen je gewoon rustig en we zien het vanzelf. Sterkte!

@ Rihs Wij zijn nog een beetje aan het twijfelen of we het willen weten. ALS we daar wel voor kiezen dan zeggen we tegen iedereen dat we het niet weten haha. Dat vinden we het leukste, een verrassing voor iedereen. Ik heb zelf het gevoel dat ik me alvast wat beter kan hechten aan het jongetje/meisje en dat het ook wat tastbaarder is. En aangezien ik supernieuwsgierig ben is het miss ook wel handig haha.. Aan de andere kant zeggen heel veel mensen die het bij de 1e wisten dat ze het achteraf miss niet hadden willen weten..Die verrassing is natuurlijk wel super! Vrienden van ons zijn een maand terug bevallen en die waren ook alleen maar aant raden en zij dacht de hele tijd; hmm als t een meisje is dan ist best jammer dat t geen jongetje is en andersom. Whahha! Nou ja we denken er nog wel ff overna.

Ben trouwens ook wel benieuwd waar die kinderkamer gekocht is! Wij willen er niet zoveel geld aan uit geven. Wonen net in een nieuw huis en alles is heerlijk wit en fris. Dus alleen meubeltjes erin en ik hou van rustige kamertjes... Wij zijn trouwens daar nog helemaal niet mee bezig, heb 1x eens op zo'n site gekeken maar heb ik snel weggeklikt. Bah, nog helemaal geen zin an. Komt miss ook een beetje omdat ik me niet goed voel..

@ Nolleke Fijn he dat anderen dat ook hebben. Ik weet er alles van. Het gaat vanzelf weer over en bij mij hielp het goed wanneer ik dan ff 20 minuutjes ging liggen. Je mag een paracetamolletje nemen zonder coffeine, maar miss vind je dat zelf niet fijn? Ik neem ze inmiddels wel haha.

En dat jij zo dicht bij het vuur zit van de echo's dat is volgens mij heel leuk maar ook lastig! Wij kunnen niet zo maar even een echo maken dus denk je daar ook wat minder overna haha. Wel fijn dat er al iets te zien was! Het komt goed, probeer een beetje te ontspannen. Ik denk dan maar zo; als het niet goed gaat dan kun je er niets aan tegenhouden en dan hoort het zo te zijn..

@ Troela & Rihs Ja balen he dat ik zo ziek ben. Tis ook echt heel erg rot. Rihs, goed van je dat je eraan toe geeft al sje je zo voelt. Ik doe het inmiddels ook en dat helpt gewoon he? Even liggen en daarna denk je heeee, ik kan weer normaal lopen en dingen doen haha!

Troela, geniet ervan dat je je zo goed voelt joh! Heelrijk lijkt me dat, ik hoop dat dat er snel aankomt voor mij!

Mijn plan om lekker weg te gaan vrijdag was natuurlijk leuk maar had weinig zin haha! we wilden eerst naar amsterdam maar dat had ik al bijgesteld omdat dat bijna 2 uur rijden is. Nu zijn we een uurtje onderweg geweest en na 3 uur in de stad te zijn geweest zonder stem en zo slap als een vaatdoek vroeg ik met tranen in mn ogen of we ajb naar huis konden. K vond t superlullig want mn vriend had echt zoiets van; oh leuk lekker ff shoppen! Maar hij begreep het natuurlijk gelijk en ik ben snel mn bed in gedoken.

En daar lig ik nu nog steeds. Heb er een griepje overheen gekregen en misschien voelde ik me daarom ook wel zo rot de laatste dagen (laten we het hopen!!!!!!!!). Heb nu 3 dagen in mn bedje gelegen en t gaat weer iets beter. Echt heel erg verkouden, keelpijn, stem weg, koortsig en moeite met ademhalen etc. Ik snap nu ook dat ze zeggen dat je afvalt in het begin van je zwangersschap haha! Ik kan echt geen eten zien en vooral niet RUIKEN! Brrrr!! :puke:

Gisteraaf had mn vriend even een frietje voor zichzelf gehaald omdat ik toch in bed lag en ik rook het in mn slaapkamer, aarrghh!! Echt kokhalsneigingen, dat is toch bizar joh! Ik heb het ook heel erg met vlees, terwijl ik normaal dol ben op allerlei soorten vlees.

Ik dacht altijd dat het zwaar overtrokken was van zwangere dames die ergens wel of niet tegen konden maar zucht.. tis gewoon waar.. haha!

Ik blijf lekker in mn bedje liggen met mn laptop af en toe op schoot en blijf iedereen lekker volgen!

Succes dames!
Teepje gefeliciteerd!! Wat super voor je!!

Lenthe wat balen zeg!!!
Wat balen dat je je zo rot voelt Angie!

Ik ga nu uit van NOD 20 mei

Vanwege eisprongtest etc... Had dus eigenlijk gisteren ongesteld moeten worden, maar is niet gebeurd.. Wel donderdagavond (week na eisprong) wat krampen rond baarmoeder gehad waardoor ik dacht dat ik ongesteld zou worden. Sindsdien ook af en toe misselijk en hoge hartslag en wat hogere temperatuur.. Dat zijn toch zwangerschapskwalen of maak ik mezelf gek :(
Oei Bianca en Pink, jullie houden het spannend!!! Tja, Bianca, die symptomen zouden heel goed een zwangerschap kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld ook niet. Je weet het gewoon niet, en dat is zooooo killing! duimen!!!!

En Angie laat me wel schrikken met die misselijkheid! Ik heb over 2 weken meerdere examens, en hoop echt dat ik die een beetje fit door kan komen. Het voordeel is dat de zwangerschap alles heel erg relativeert, ik ben helemaal niet meer zo gestressed als eerst, het kind gaat nu voor alles, gek he?
Teepje; jij hoeft helemaal nergens last van te krijgen hoor!!!

Ik heb het pas vanaf vorige week echt,week 7 dus. Ik las vanm dat het vanafweek 6 of 7 kan beginnen maar wellicht heb jij nergens last van!!

Het gevoel wat jij hebt; dat het kindje nu voor alles gaat dat heb ik weer helemaal niet. Haha apart he! Tuurlijk hou ik overal rekening mee qua voedsel en rustig aan doen maar dat alles nu voor en over t kindje gaat dat kan ik nog niet zo ervaren.. Wie weet komt dat nog!
Goh.... niet normaal; ik heb me volgens mij 2 maanden geleden afgemeld en uit de tabel laten halen, en nu kijk ik al weer elke dag hoe het met jullie allemaal gaat! Zal wel zijn omdat ik er toen nog niet zelf midden in zat: die gekke verschijnselen, hoe je die moet interpreteren en ‘zou het al raak zijn?’ Gisteren heb ik mijn vriend de zalm bijkans tot schoenzoolgaarheid laten doorbakken om maar rauwe zalm te voorkomen, haha! Moet ik nou toch weer terug in de tabel? Ik hou wel van vrijblijvendheid, maar who am I kiddin’?

@teepje: gefeliciteerd!

@pink en bianca: wat spannend, we zitten in hetzelfde schuitje qua datum: mijn NOD is morgen (als ik tenminste meteen een regelmatige cyclus heb). Ben ook al constant aan het checken op de eerste (6)jes maar nog helemaal niets. Mijn eerste klachtjes zijn weer wat minder geworden, al blijf ik af en toe een zeurderig krampje hebben, blijf ik licht verstopt en plas ik me zot. In mijn hoofd ben ik er al helemaal vanuit aan het gaan dat het al zo ver is... dat zal me een mooie teleurstelling worden!

@iedereen die al zwanger is: hoe ziet een innestelingsbloeding er uit? Had vrijdag iets wat er op zou kunnen lijken, maar ben niet zeker.

@nolleke: ik dacht eerst ‘wat stellen die zwangere vrouwen zich aan over hun onzekerheden’, maar inmiddels snap ik je helemaal! Toch... ik denk dat je best wel vertrouwen mag hebben hoor, het zit vast goed! ☺

@angie: ik begreep net dat mijn vriend wel wil weten wat we krijgen (als we wat krijgen), maar ik vind zelf de verrassing wel leuk. Dat wordt nog spannend als hij het wel te horen krijgt en ik niet! ☺

Zonde dat je je zo rot voelt... maar misschien ben je er dan juist weer sneller vanaf.
haha, hij pakt ( 6 ) niet als :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven