Stoppen met de pil

28-09-2009 12:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Wij willen stoppen met de pil. Maar nu is mijn vraag hoe werkt dat nou. Wanneer is de pil uitgewerkt nadat je bent gestopt of zijn er dingen die je juist wel of niet moet doen om zwanger te raken...

Ik ben benieuwd naar de reacties! Groetjes Femke
De pil is meteen uitgewerkt als je stopt na je stopweek. Verder moet je vier weken van te voren beginnen met foliumzuur en dat minimaal de eerste 10 weken van de zwangerschap blijven slikken. Tot slot helpt het om zo nu en dan seks te hebben.
Hoezo wij? Jij toch?

Jullie worden zeker ook gezellig samen zwanger?

*sorry, beetje allergisch voor dat 'wij'*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hoe stoppen met de pil werkt? Nou gewoon: je neemt hem niet meer in.

Ik zou wel al beginnen met het innemen van foliumzuur (wordt geadviseerd om tijdens je laatste pilstrip mee te beginnen) voor het geval dat je gelijk zwanger raakt in de eerste maand dat je gestopt bent.

In principe kan je menstruatiecyclus gelijk weer op gang komen, maar ik ken ook mensen bij wie het een tijdje duurde.

Wat je wel moet doen om zwanger te raken? Neem aan dat je dat zelf wel weet. Mijn ervaring is dat "klussen" niet zo veel helpt, zou nl. zelf eerst beginnen met de baby verwekken voor je uberhaupt aan een kinderkamer begint
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 28-09-2009 12:22
Reden: nog iets vergeten
% gewijzigd
jeetje bedankt voor de snelle reacties.

hmmm het lijkt me inderdaad slim om ook seks te hebben, anders gebeurd er niet zo veel ben ik bang.

Wat betreft het 'Wij' woord, tja ik heb daar niet zo veel moeite mee. Maar idd wij besluiten om te stoppen met de pil, maar ik ben toch degene die hem niet meer slikt.

Nog andere tips & trucks ;)
Ja, niet stressen en afwachten Door stress kan alles mislopen. Rest is hierboven al gezegd qua foliumzuur. Mij was trouwens aangeraden door de gyne om 2 maand voor zwangerschap te beginnen. Nuja, je weet nooit wanneer je zwanger zult zijn, dus ben k 2 maand voor het stoppen van de pil begonnen.

Succes!
men gooit de pil in de pedaalemmer, men neemt foliumzuur en men sleurt de man vervolgens de echtelijke bedstee in om te sexen.
Gewoon er voor gaan...

En je kunt foliumzuur slikken. Ik heb dat bij mijn kinderen niet gedaan, maar het wordt wel aangeraden.
Als je heel gericht `te werk wilt` gaan, is het misschien handig om bij te houden hoe je cyclus verloopt.

Dus om de hoeveel dagen je ongesteld wordt.

Misschien dat je merkt wanneer je eisprong is?

Je kan dan, tussen twee menstruaties in, een zeurderige pijn hebben links/ of rechts onder in de buik. Vlak voor of heel kort na de eisrong ben je op z´n vruchtbaarst, dus laat je dan alles uit je handen vallen en sleur je je lief mee naar boven (of naar de bank, keukentafel, net wat je wil)

Bij mij was dat moment (eisprong) altijd heel duidelijk te herkennen, dus drie keer zwanger geraakt en alledrie de keren binnen twee maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven